Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   29.7.24 11:31:46

Onko sennuilla kokemusta miten meni, vai kannattaako vain unohtaa. Mies 6 päivää viikosta töissä ja kova vauvakuume, mutta mietin väheneekö työnteko lapsen myötä laisinkaan.

Olettaa, että minä jään hoitamaan lasta, mutta mielestäni reilua laittaa vanhempainvapaat tasan puoliksi. En ole valmis niin suuriin ansionmenetyksiin lapsen takia kun mies sitä lasta enemmän haluaa. Ja joo, keskustellaan tietysti, kaipaisin vain kokemuksia voiko työnarkki muuttua? Varmasti sanoo ja lupaa mitä tahansa lapsen saadakseen, mutta voinko luottaa?

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.7.24 11:44:11

Todennäköisesti ei muutu, mutta on niitä poikkeuksiakin.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   29.7.24 11:45:24

En lähtisi. Puheet on puheita jos konkretiaa (tekoja) ei ole. Todennäköisesti juuri mikään ei muutu, paitsi paskemmaksi sinulle.

Parilla kaverilla ollut vastaava tilanne ja onhan se surullista kun lapsikin tajuaa, että toiselle/molemmille vanhemmille työ on ykkönen ja lapsi jää täysin varjoon :( Hyvä, että osaat miettiä myös ansaintapuolta. Yksi kaveripariskunta teki sopimuken jossa nainen rahoitti elämisen miehen opiskelujen ajan, sopimus oli että mies sitten elättää. Kuinka ollakaan, mies on jäänyt nyt useamman kerran kiinni, että on virallisesti työmatkalla, oikeasti reissaa kalliilla jonkun nuoren naikkosen kanssa maailmalla ja ostelee tälle isolla rahalla tavaraa. Vaimo ilman koulutusta kotona neljän lapsen kanssa, jipii.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.7.24 11:54:26

Ensin muutos, sitten lapsi.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.24 11:55:22

Voisi muuttua, jos lähtökohta olisi se, että myös se työnarkki odottaisi lapsivapaita ja haluaa lapsivapaat ja lapsenhoidon reilusti puoliksi, oma-aloitteisesti.

Mutta älä ole niin typerä että luulet tuon muuttuvan sen jälkeen, kun tämä uraukko on jo ilmaissut olettavansa, että sinä hoidat. Myös jäätävä red flag tuo "mies haluaa lasta enemmän" - mihin perheloukkuun olet itseäsi oikein laittamassa?

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: mutsi 
Päivämäärä:   29.7.24 11:58:09

Niin, työnarkomaani ei muutu vaikka synnyttäisit hänelle kuinka monta lasta tahansa.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.7.24 12:00:32

"Todennäköisesti ei muutu, mutta on niitä poikkeuksiakin."

Tosin vaatii syvää itsereflektiota, ja muutosta muuallekin kuin ajatuksiin. Koska voisi sanoa, että työnarkomaani on addikti, niin haluatko lapsen addikti kanssa, ja mitä vaatii, että addikti ei ole enää addikti.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 12:00:42

Ei muutu

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   29.7.24 12:02:15

Ei todellakaan muutu. Jos muuttuisi, olisi niin tehnyt jo kauan aikaa sitten. Tee lapsi vain jos todella itse sitä haluat ja olet valmis yksinhuoltajaksi.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.7.24 12:06:36

Ensinnäkin miehen pitäisi ensin vähentää töitä reiluksi aikaa, esim. vuodeksi. Jos hän vain puhuu, ei tule tapahtumaan.

Jos mies on olettanut, että tietenkin nainen hoitaa, niin älä hyvä ihminen tee lapsia hänen kanssaan, jos et halua ottaa päävastuuta hoidosta. Miesten on niin helppoa haluta lapsia, koska he eivät ole raskaana eivätkä synnytä ja monet heistä olettavat, että heidän elämänsä ei lapsesta juurikaan muutu.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.7.24 12:11:10

Kaverin mies on aika työorientoitunut, mutta myös (kallis) harrastus mikä vie aikaa.. Ja halusi tietenkin lapsia. Eihän ne mihinkään muuttunut lupauksista huolimatta, onneksi on edes niin hyvät tulot, että harrastus ei ole perheeltä pois ja niistä lapsista tykkää kovasti ja paikalla ollessaan tekee ja touhuaa ja rakastaa. Mutta ihan yhtä paljon on omissa menoissaan kuin ennen ja sinä aikana kaikki on vaimon harteilla ! Jännä nähdä muuttuuko kun lapset pääsevät harrastusikään ja jos löytävät jonkun isää kiinnostavan harrastuksen..

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.7.24 12:12:56

Haluatko lapsen, jos mies jatkaa odotusaikana sekä lapsen synnyttyä täsmälleen samalla tavalla kuin nyt? Haluatko, jos odotettavissa on entistä enemmän töihin katoava mies, koska "vauva meluaa"?

Jos haluat, niin ei muuta kuin yrittämään. Jos haluat lapsen vain jos mies muuttuu, odottaisin että muutos tapahtuu ensin.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   29.7.24 12:19:25

"Ei todellakaan muutu. Jos muuttuisi, olisi niin tehnyt jo kauan aikaa sitten. Tee lapsi vain jos todella itse sitä haluat ja olet valmis yksinhuoltajaksi."

Tämä.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   29.7.24 12:26:16

Meillä kyllä muuttui.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.7.24 12:28:32

Joillekin lapsi on niin iso asia että muuttuvat.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.24 12:35:26

Meillä mies oli se, joka puhui minut ympäri tekemään lapsia.
Hän oli kova tekemään töitä ennen lapsia.
Lapsen tekoon lähdettiin sopimuksella, että mies hoitaa enemmän, ja jos ero tulee, ni7n lapset jäävät miehelle.
Sopimus on pitänyt yli 30 vuotta. Mies on lapsia hoitanut, ja hoitovapaita pitänyt enemmän kuin minä.
Hänen ahkerointinsa töissä ennen lapsia takasi hyvät asemat työelämässä, ja ihan jees palkan.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Herne 
Päivämäärä:   29.7.24 12:48:09

Never say never.
Yleisempää on, että työnarkki viihtyy töissä yhä enemmän, koska tajuaa, että kotona odottaa suurempi vastuu kanto ja tajuaa, ettei ole tehnyt osuuttaan kotihommista ennen lasta, ja voi tästä valaistumisestaan sen verran huonosti, että hukuttaan huonon omantuntonsa työntekoon.
Sitten eron jälkeen, joskus eläkeiän kolkutellessa tai saavuttua sanoo ääneen, että katuu, ettei ollut läsnä lasten ollessa pieniä, vaikka hänellä on heihin lasten aikuisiällä hyvät välit. Mikä pitää paikkansa, koska kun lapset ottavat itse vetovastuun väleistään isään, niin homma alkaa toimia.
Too late to tango parisuhteen kannalta.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.24 12:58:20


Sanotaanko, että tuossa tilanteessa älä ainakaan avioehtoon suostu ja asennoidu jo valmiiksi siihen, että olet melkein kuin yksinhuoltaja ja kodin vanki 24/7 ellei teillä ole hyvin tukiverkostoa lähellä lapsenhoitoon.

"Mies 6 päivää viikosta töissä ja kova vauvakuume, mutta mietin väheneekö työnteko lapsen myötä laisinkaan."

Ei vaan lisääntyy kun kotona odottaa kaoos, meteliä ja väsynyt ja omaa aikaa kaipaava puoliso.

Siiten vähenee seksi ja läheisyys ja se onkin sitten oiva syy aloittaa salasuhde oman sihteerin kanssa kun se on niin hauska ja ymmärtää miesraukkaa, jonka vaimo on ilkeä, nalkuttaa eikä anna persettä.

Sitten jäädään kiinni tai rakastutaan ja tulee eron aika. Tässä kohtaa joko mies itkee kun ahne nainen vie kaikki rahat ja vaatii vielä elareita, unohtaen että nainen on lapset hoitamalla mahdollistanut ne miehen eli perheen rahat tai vaihtoehtoisesti jos avioehto tehny niin nainen itkee lasten kanssa vuokrayksiössä kun mies potkii pellolle ja vie kaikki rahat ja suostuu vain minimielareihin.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: -x 
Päivämäärä:   29.7.24 12:59:27

Mulla on työnarkomaanin kans kaks lasta ja hyvin meillä mennee. Ei se kotona mitään tehe, sillon ku sattuu olemaan, mutta kyllä se ton vanhemman lapsen kans touhuilee kaikenlaista. Oon tottunut tilanteeseen ja hyväksyny sen nii mikäs tässä ollessa:)

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.7.24 13:39:46

Otappa se sana työ pois ja mieti uudelleen. Lpasi narkomanin kanssa.

Et pääse edes yksinhuoltajaksi, vaan kidut tuossa kakassa koko ikäsi, jos olet jo erehtynyt laittamaan nimesi esim. talolainapapereihin jne.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: nips 
Päivämäärä:   29.7.24 14:56:05

Eivät kaikki paljon töitä tekevät edes välttämättä ole työnarkomaaneja, osa vaan tekee töitä paljon ja mielellään mutta kunnon työnarkki elää siitä työstä ja saa siitä niin paljon kiksejä, että ei välitä vaikka ei olisikaan kotona juuri lainkaan tai parisuhde menisi.

Kannattaa ensin tunnistaa, että onko mies oikeasti työnarkomaani vai ei. Mä olen itse ollut työnarkomaani yhdessä vaiheessa elämääni ja mulle se työ oli kaikki kaikessa. Mä iltaisin ja viikonloppuisin luin työmeilejä ja tein raportteja koska se oli niin kivaa ja toi mulle hyvää mieltä ja nautin siitä kun sain aina vaan uusia ja vaativampia projekteja vedettäväksi. Niin, kunnes sain pahan bönarin ja olin yli vuoden pois töistä.

Nykyään teen 8-16 arkisin ja olen luopunut kaikista työsuhdevempeleistä kuten puhelimesta. Eli vapaa-ajalla mua ei saa kiinni kuin pomo ja mun puhelimessa ei ole työpaikan sähköpostia.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   29.7.24 15:27:15

Ei ne muutu. Ellei tule jokin pysäyttävät tilanne, esim. Heidän Oma terveys mene.
Voihan sitä haluta mitä vaan kun itse on paikalla sen 3 min. Kun lapsi laitetaan alulle. Sen jälkeen ei paljon näy.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 15:54:25

ÄLÄ missään nimessä tee sitä. Työnarkomaanin (äiti) lapsena minulla ei ole muistikuvaa äidistä ollenkaan lapsuudesta, muistan vain isovanhemmat. Kärsin edelleen traumoista, koska lapsena äidille työ oli tärkeämpää ja isää ei muuten vaan kiinnostanut. Edelleen on tunne, etten ole tärkeä ja haluttu.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: AN 
Päivämäärä:   29.7.24 16:04:58

Ei muutu ja en tiedä miksi pitäisikään muuttua.
Mulla mies joka tehnyt koko ikänsä n.70h/vko, mitä en pidä edes kovin pahana määränä. Meillä 5 lasta ja yhdessä oltu koko ikä.
Mä nautin siitä kun saan itse päättää asioistani ja hoitaa kaiken niinkun haluan, mies osallistuu sit jos sattuu kohdalle osumaan. Ihan paras isä silti lapsilleen, vaikka harvoin osallistuu esim vanhempainiltoihin tai muihin kissanristiäisiin.
Ja voin vannoa että en pystyis hetkeäkään olemaan semmosen miehen kanssa joka tulis aina kotiin klo16 vinkumaan että joko ruoka on valmis ja sit lähdettäis yhdessä markettiin kauppaa.
Mikään ei ole ahdistavampaa kun katsella kaupassa niitä lamaantuneena ostoskärryjä työntäviä lapasia kun vaimo raahaa miesraukat ruokaostoksille.
Mutta tää tyyli sopii meille, monesti olen kyllä miehelle sanonutkin että onneks törmäs muhun, että ei olis kenenkään normaalin kanssa homma varmastikaan onnistunut.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.24 16:18:01

Ekaksi täytyy sanoa, että kiva että AN ja puolisonsa on löytäneet toisensa ja homma toimii. Tokaksi täytyy kyllä todeta, että ei niin kiva miten AN puhuu muiden suhteista ja naisista ylipäätään. Häpeäisit.

Niissä suhteissa missä molemmat vanhemmat pääsee töistä klo 16 on ideana jakaa sitä arkea puoliksi sen 16 jälkeenkin. Niin että vuoropäivinä harrastetaan/käydään kaupassa ja hoidetaan lapsia ja toki mielellään myös välillä yhteistä perheaikaa. Näissä suhteissa se äiti harvemmin on kotona vaan molemmat tuo rahaa pöytään ja toivottavasti myös tekee yhdessä sitä lastenhoitoa ja kotitalouteen liittyvää työsarkaa. Aina ei toki näin ole, mutta en minä siitä lähtisi äitejä syyttämään, jotka edes yrittää vaan enemmän sitä ukkoa, joka heittäytyy perässävedettäväksi eikä edes kunnolla paiski töitä ja tuo rahaa pöytään sitten sen edessä, mitä laistaa kotihommista.

  Re: Työnarkomaanin kanssa lapsi? (OM)

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.7.24 16:22:01

Summa summarum:

Se siis toimii jos etukäteen hyväksyt sen että sinä hoidat lapset ja sun työpäivä on 24/7/365 jos tämä ei sinulle käy niin älä tee lapsia.

Mies ei tee mitään ja jos tekee niin herran armosta ja sinun pitää olla kiitollinen.

Tämäkin voi toimia, jos mies ei ole rahoissaan pihi, mutta jos on niin ei missään nimessä kannata tuohon alkaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.