Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Sinä yli 40v. 
Päivämäärä:   28.7.24 23:27:02

Onko mitattu kolesteroliarvot? Oliko ne hyvät? Minulla liian korkeat ja ruokavalio tarvitsee muutoksen. Silti taistelen sokeririippuvuuteni kanssa ja tunnen itseni tosi epäonnistujaksi

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Wer 
Päivämäärä:   29.7.24 03:00:22

Viimeksi mitattu puolitoista vuotta sitten, olivat hyvät. Syyskuussa on taas työpaikan terveystarkastus. Olen 45v.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 04:54:57

51v, kesäkuussa kokonaiskolesteroli 4.7, huono kolesteroli viitearvojen ylärajalla.
Puolivuotta koitetaan ruokavaliolla kun rasva-arvot, sokeri ja verenpaine oli ok.
Jos ei laske niin pitäis kuulemma alkaa lääkitys.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: murre 
Päivämäärä:   29.7.24 06:03:12

On mitattu, ollut korkea (yli 8), mutta lopetin kaiken höttösokerin syönnin ja nyt noin 5.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   29.7.24 06:10:31

Mulla oli kokonaiskolesteroli ym. normaalit. Samoin triglyt, sokerit ja verenpaine. Olen 43. Äitini kuulemma sai verenpainelääkityksen viisikymppisenä, niin olen verenpainetta kyllä kotona mittaillut huvin vuoksi. Syön ihan tavallista kotiruokaa ja käytän kuohukermaa ruuanlaitossa, oivariinia, oliiviöljyä jne. En syö margariinia tai rypsiöljyä.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 06:27:43

Kokonaiskolesteroli oli 5,2 ja lääkäri määräsi lääkkeet, nyt kokonaiskolesteroli 3,6

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Trigly 
Päivämäärä:   29.7.24 07:48:27

Sinä yli 40v. Mitkä sun arvot olivat?

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   29.7.24 09:03:03

Ilman lääkitystä muistaakseni 5,7. Lääkäri suositteli ensisijaisesti ruokavaliohoitoa, mutta itse halusin lääkityksen. Lääkkeellä putosi 4,4. Mitäpä sitä ihminen geeneilleen mahtaa? Meidän suvussa myös niillä huipputerveillä elintavoilla elävillä kolesterolit yli viiterajojen, en keksi syytä miksi itse olisin poikkeus

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.24 09:08:56

Mulla ollut kokonaiskolesteroli ja se huono yli viitearvojen aina, jo nuoresta asti, samoin kaikilla suvun naisilla. En kuitenkaan halua lääkitystä, koska verenpaine, trigly ja sokeri viitearvojen alarajoilla. Pitkäikäisiä naiset meidän suvussa eikä ongelmia sydämen kanssa. Miksi söisin turhaan, näin sanoi sydänlääkäri, vaikka joku tk lääkäri yritti minullekin 45-v noita statiineja tyrkyttää.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: .,., 
Päivämäärä:   29.7.24 09:37:07

Mulla oli alkuvuodesta 5.1, aloin kiinnittää huomiota ruokavalioon niin kesäkuussa oli 3.6. Käytin ja käytän Benecol-juomia.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   29.7.24 10:22:25

Oon hirvee läski ja syön epäterveellisesti. Syksyllä mitattu jakaikki arvot oikein hyvät.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   29.7.24 10:24:13

Kok. kolestroli 3,2.
Määrättiin silti kolestrolilääke, korkean verenpaineen vuoksi (verenpainelääke myös).
Kontrolli syksyllä.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.7.24 11:08:52

Kolesterolit olivat ok, mutta triglyt korkealla ja siksi kokonaiskolesteroli huono. Nyt pitäisi fiksata ruokavalio sellaiseksi, että trigly lähtisi laskemaan, eikä tarvisi aloittaa lääkitystä.

Helpommin sanottu kuin tehty. Karsin jo muutama vuosi sitten ruokavaliosta haitalliset suolaiset herkut ja lopetin alkoholin käytön verenpaineen takia (ei siis ollut alkoholiongelmaa, mutta jätin sen kokonaan pois). Suolaiset herkut on aina olleet mulle mielusampia kuin sokeriset, enkä ole alkanut syömään sokeria suolan korvikkeeksi, mutta ilmeisesti tehdyt peliliikkeet eivät ole olleet tarpeeksi.
Nyt olen vähentänyt sokeria ja lisännyt liikuntaa, mutta sitten kun repsahtaa, niin repsahtaa... Korvien välissähän tämä ongelma on, ja se heijastuu sitten muuallekin.

  Re: Kolesteroliarvo

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   29.7.24 16:47:13

On hyvät. 7 pintaan on.

  Re: Kolesteroliarvo

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   29.7.24 16:55:03

Ikä yli 50 ja arvot korkealla ( en muista tarkkaa lukua ) Ei lääkitystä. Sukurasite johon ei edes lääkkeet auta, kaikki muut arvot hyviä. Syön todella epäterveellisesti
( jo lapsesta saakka ) mutta se on ainoa pahe jonka kanssa pystyy elämään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.