Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: matkalle 
Päivämäärä:   28.7.24 19:30:55

En oo ikuisuuteen käynyt ulkomailla niin että pitäisi lentää, joten jaksakaa teidän parhaat vinkit pakkaamiseen. Kyseessä pidennetty viikonloppu loma Euroopassa, eli aattelin pärjätä käsimatkatavaroilla.
Kohteen sää tarkistan lähempänä ajankohtaa kii osaan pakata paremmin, ja uudet kengät ostan (pitäisi ostaa joka tapauksessa) hyvissä ajoin että ehdin niihin tottua ja ei aiheuta ikäviä yllätyksiä.
Mutta jakakaa teidän vinkit helppoon pakkaukseen ja matkan tekoon!

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   28.7.24 20:03:38

Kaikki vaatteet sopii yhteen ja ovat yhdisteltäviä erilaisia kokonaisuuksiksi.

Itse valitsen mieluiten pellavaa, tenceliä, silkkiä (mukavan vilpoisia ja voi huuhtaista käsienpesualtaassa ja kuivuvat yhdessä yössä).
Itse myös valkkaan mieluiten tummia värejä tai kirjavia, koska minä olen suttapytty ja niissä ihan kaikki tahrat ei heti näy.
Yöksi varaan aina villasukat ja ainakin pariksi yöksi kosteuttavat jalkanaamiosukat (jalkanaamiosukat menee käsitavaroissa ja jalat on usein kovilla kun haluaa kävellä, varsinkin Euroopan isoissa kaupungeissa).
Lämmin iso pashmina - iltamenoissa/ravintolassa ihana lämmike hartioille/tuoliin pehmusteeksi, uikkarit, kaunis hamampyyhe (käy myös kylpytakkina hotellilla). Kevyt kesämekko ja sandaalit. Farkut ja kävelykengät jalkaa matkoilla ja takiksi skarppi bleiseri. Pakkaan myös kevyet HeyDude pitsikangaskengät aina mukaan matkoille. Parhaat luottoalusvaatteet. Ja kevyet kangaspöksyt/kesäpillifarkut ja pari yläosaa sporttyyliä. Ja sit jonkin juhlavamman yläosan.

Muutama pukukoru kivihelminauhat mieluisia ja helmikorvikset tai näyttävät roikkokorvikset. Ja iso kasaan menevä korikassi, kätevä päiväretkillä/rannalla/ostoksilla.

Varaan normaalisti käyttämääni kosmetiikkaa muutenkin mukaan, ettei ihoylläreitä tule. Pakkaan ne matkapakkauksiin (esim. Normalissa käteviä täytettäviä tuubipakkauksia, just litran läpinäkyvässä uudelleen suljettavassa pussukassa). Itse varaan myös talkkia aina mukaan, koska se (ja palasaippuan palanen) auttavat rakkoihin ja hiertymiin. Talkki ennaltaehkäisevästi ja palasaippuaa kun hierot alkurakkoon, niin pääsee yleensä helpolla.

Läppäri, kännykkä, laturit, kamera jne.

Kaikki nää mahtuu mulla pieneen Kiplingin 2l selkäreppuun. Lisäksi pieni vyölaukku, johon mahtuu rahat/passi/hammasharja.

Vielä voi sitten ostaa jotain ja kaikki mahtuu käsitavaroihin.

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Reissumummo 
Päivämäärä:   28.7.24 21:41:10

Tämä mummo matkustaa aina kevyesti, mutta varakengät on aina mukana.
Niiden sisään mahtuu hyvin rullattuna ja taiteltuna useammat sukat ja alushousut!
Ja tosiaan vaatteita ei tarvitse olla kovinkaan montaa, pari paitaa ja housut/hame. Kummista sitten tykkäätkään.

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Reissumummo 
Päivämäärä:   28.7.24 21:41:51

Ja kasvorasvoista ja meikeistä yms yms otan mukaan vain matkapakkauksia.

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.7.24 23:51:35

Vaatteet rullaamalla

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Minigrip 
Päivämäärä:   28.7.24 23:55:52

Jostain youtuben pakkausvideosta sain aikoinaan hyvän vinkin, jota olen käyttänyt jo vuosia:

Joka päivän asu (alusvaatteet, paidat) aina yhteen minigrip-pussiin (isoon), vaatteet rullataan pussiin. Rullaamalla vaatteet pysyvät sileänä (riippuu toki materiaalista) ja menevät pienempään tilaan.

Kun yhden päivän asukokonaisuus on aina yhdessä pussissa, ei tule ongelmaa, ettei jäljellä olevat vaatteet sopisi yhteen (esim. keltainen paita ja punaiset sukat).

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: le 
Päivämäärä:   29.7.24 01:03:58

^ nykyään saman asian taitaa ajaa ne ihme pakkaus kuutiot tms. Toki minigrip pussit tulee halvemmaksi.

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   29.7.24 07:58:41

Tarkista ensin minkä kokoinen ja painoinen käsimatkatavara lentolippuun kuuluu. Finnairilla se painoraja ja laukun koko on nykyään tosi pieni halvimmalla lipputyypillä.

Laitan itse koneeseen päälle lenkkarit ja jotkut mukavat pitkälahkeiset housut ja hupparin, koska palelen koneessa. Otan pienen olkalaukku, johon mahtuu passi, lompakko, puhelin ja huulirasva. Varsinainen käsimatkatavara mulla on kevyt ja pieni jumppakassi, johon vesipullo, eväät, alusvaatteet, sukat, yöpuku, hammasharja, pieni perusvoide, dödö, hiusharja, jokaiselle päivälle vaihtopaita, yhdet vaihtohousut tai hame, uikkarit, kirja ja ripsari, rajauskynä ja sellainen uudelleenkäytettävä pesulappu, jolla saan meikin pois ilman pesuaineita. Lisäksi särkylääkettä, allergialääkettä, nenäsuihketta, duactia, laastaria, hammaslankaa ja nenäliinoja. Jos otan perässä vedettävän kabiinilaukun, niin sitten myös sandaalit tai muut
vaihtokengät. Sitten jos hotellissa ei olekaan vaikka hoitoainetta tai hammastahnaa niin ostan ne paikan päältä.

  Re: Kertokaa teidän vinkit matkalaukun pakkaukseen!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.7.24 09:54:37

Pakkauskuutiot! Itse laitan yhteen yläosat, toiseen alaosat ja kolmanteen alusvaatteet ja sukat. Vaihtokengät pakkaan pesupussiin tai vastaavaan kangaspussiin.

Laastarit, korvatulpat ja särkylääke on must, mukavampi olla valmiina mukana ettei heti tarvitse alkaa kohteessa etsimään apteekkia.

Koneeseen laitan paksuimmat vaatteet ja otan ohuen huivin, sillä joskus ilmaistointi on aika kylmällä. Pidän myös lennolla aina vastamelukuulokkeita, joista kuuntelen musiikkia tai äänikirjaa tai katson jotain puhelimelta. Tyhjän vesipullon voi täyttää turvatarkastuksen jälkeen ilmaiseksi vesipisteestä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.