Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puutarhurit hoi - kesäkurpitsa

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.7.24 16:14:15

Onko joku ottanut siemeniä talteen omista kesäkurpitsoista? Mistä tietää että siemenet ovat valmiita? Työmatkani venähti ja sillä aikaa kasvimaani kesäkurpitsat kasvattivat muutaman valtavan mötkäleen, ja nyt mietin mitä tekisin niille. Olen nyt jo syönyt niin paljon kesäkurpitsaa että kohta alkaa pursuta korvistakin ulos, ja kasvimaalla on vielä kaksi kurpitsaa jotka ovat reilu 30cm pitkiä ja melkein 10cm paksuja. Ovat jo melkoisen tumman vihreitä mistä päätellen alkavat pian kypsyä jo liikaakin...

Jos en ehdi niitä käyttää mihinkään voisin hyvin ottaa niistä muutamia siemeniä ensi kesää varten, mutta edelleen mietin mistä tietää milloin siemenet ovat valmiita otettavaksi. Jos siemeniä ostaa kaupasta niissä on kova kuori, mutta ainakin näissä minun kurpitsoissani ne ovat vielä pehmeitä. Kovettuuko kuori kun siemenen kuivattaa vai miten ne toimii..? En ole ennen ottanut siemeniä omista vihanneksista, siksi kyselen tyhmiä.

Kiitos, jos joku viitsii valistaa!

  Re: Puutarhurit hoi - kesäkurpitsa

Lähettäjä: Böh 
Päivämäärä:   28.7.24 17:27:10

Mä oon ottanut omista talteen kun alkavat olla todella isoja, sitten vaan siemenet kuivumaan ja suodatinpussiin. Näin oon toiminut jo muutamia vuosia ja hyviä itäviä siemeniä saanut =)

Siemenet kovettuu kuivuessaan.

  Re: Puutarhurit hoi - kesäkurpitsa

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   28.7.24 19:22:12

Ok. Kiitos.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.