Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toinen käsi heikompi/vaikeampi koordinoida

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   28.7.24 13:54:40

Pari päivää olen huomannut tuon käden. Esimerkiksi kasvoja pestessä huomaa, että tuntuu vaikealta tehdä normaali liike vasemmalla kädellä. Samoin käsi tuntuu paikoin voimattomalta ja oudolta.

Pelkään tietysti jotain ALSia. Olen 35v. Huomenna menossa lääkäriin, mutta mikä voisi olla syynä? Niska-hartiaseudun sekä alaselän kipuja ollut, voiko olla liitännäistä siihen?

  Re: Toinen käsi heikompi/vaikeampi koordinoida

Lähettäjä: krkr 
Päivämäärä:   28.7.24 13:58:01

Todennäköisesti on joku lihasjumi hartiassa joka litistää hermon ja tekee kädestä hassun ja voimattoman.

Voit itsekin auttaa tlannetta hieromalla selkää ja hartioita muhkurarullalla, jumppaamalla ja venyttelemällä ja tekemällä vaikka keppijumppaa.

Minulla puutui joskus nimetön ja pikkusormi, ja syynä siihen joku lihasjumi lapojen korkeudella. Fyssari auttoi antamalla jumppaliikeohjeita, joilla lihasjumin sai auki ja pysymään poissa.

  Re: Toinen käsi heikompi/vaikeampi koordinoida

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.7.24 14:39:51

Tuskin on mitään vakavaa. Mulla on ollut vastaavaa ja johtui ihan vaan lihasjumista ja hermopinteestä. Jumppaa ja liikettä, niillä pysyy hyvänä.

  Re: Toinen käsi heikompi/vaikeampi koordinoida

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   29.7.24 19:35:24

Kävin lääkärissä ja kuulemma rannekanavan ahtauma. Ei tosin noteerannut sitä, että lavan alueelta painaminen vaikuttaa käteen puuduttavasti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.