Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Masis 
Päivämäärä:   28.7.24 12:18:15

Pitäisi varmaan, mutta kaipaan jotain kannustusta.

Olen jo pitkään haaveillut yksin asumisesta. Muutama kuukausi sitten havahduin siihen etten edes koske mieheen arkena. Viikonloppuna on pakko "antaa" koska suuttuu muuten. Ei ole mitään hinkua viettää aikaa yhdessä.

Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?

Joku täällä toisessa topassa kirjoitti että puolison pitäisi tuoda parhaat puolet esiin. Minusta tuntuu että omani koittaa latistaa minua. Jos olen esim. ollut jossain ja minulla on ollut kivaa, selitän siitä innoissani, hän saattaa vaan hymähtää jotain tms. Ei edes esitä että olisi iloinen puolestani.

Lähinnä mikä mietityttää on taloudellinen puoli, minulla on kotieläimiä ja jos löydän sopivan paikan voisin osan pitää. Nyt tosin tuntuu että voisin asua vaikka autossani.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Masis 
Päivämäärä:   28.7.24 12:19:28

Yli 10 v yhdessä. Lapsia ei luojan kiitos ole. Mietin vaan meneekö elämäni hukkaan..

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.7.24 12:25:08

"Muutama kuukausi sitten havahduin siihen etten edes koske mieheen arkena. Viikonloppuna on pakko "antaa" koska suuttuu muuten. Ei ole mitään hinkua viettää aikaa yhdessä."

Pitäisi

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   28.7.24 12:31:19

"Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?"

Kyllä.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   28.7.24 12:39:33

Tiedät tosiaan itsekin, että onhan tuo eron paikka. Talousasiat ei ole järkevä syy haaskata elämäänsä noin, vaikka se alkuun vaikealta tuntuukin. Jos haluat vielä antaa miehelle mahdollisuuden, kerrot Nyt, miltä sinusta tuntuu. Jos hän ei kuuntele, olet saanut viimeisen sinetin päätöksen päälle.

Joka tapauksessa ala nyt vaan heti tosissasi katsella uutta paikkaa, vaikka yrittäisitkin saada keskusteltua asiasta. Se, mikä olo sinulle tulee päätöksen tehtyäsi kertoo paljon (vapautunut, helpottunut, surullinen jne)

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.7.24 13:04:23

"Tiedät tosiaan itsekin, että onhan tuo eron paikka. Talousasiat ei ole järkevä syy haaskata elämäänsä noin, vaikka se alkuun vaikealta tuntuukin. Jos haluat vielä antaa miehelle mahdollisuuden, kerrot Nyt, miltä sinusta tuntuu. Jos hän ei kuuntele, olet saanut viimeisen sinetin päätöksen päälle."

NÄIN !

Kyllä, todella nautin mieheni seurasta ja odotan aina yhteistä vapaa-aikaa ja lomia, mutta myös päivittäin kotiin tulemista ja arjen asioiden tekemistä yhdessä ! Läheisyyttä, hellyyttä, seksiä myös. yhdessä 30v

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 13:27:02

luepa tuo kirjoitus ja mieti että joku toinen olisi samassa tilanteessa...

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 13:29:54

Me ollaan myös oltu 10v yhdessä. Jos tulisi tunne etten haluaisi olla miehen lähellä niin kyllä laittaisin elukat pois ja muuttaisin, vaikka tuohon asuntoauto on ilman ainuttakaan kissaa ja koiraa.

En tekisi pelkästään näin itseni takia vaan myös miehen joka haluaa viettää aikaa yhdessä sekä nauttii läheisyydestä .
Tosin jos etääntyisin, mies saattaisi ehdottaa asiaa ensin. Mulla tapana "viihtyä" ihan paskassakin suhteessa liian pitkään .

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Mangomeloni 
Päivämäärä:   28.7.24 13:47:17

”Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?”

Kyllä, ehdottomasti! Rakastan puolisoani näin 11 vuoden yhdessäolon jälkeen ihan yhtä paljon kuin ennenkin ja nautin hänen seurastaan.
Sinun tilanteesi kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että eroaminen on viisasta - sekä sinun että myös miehesi takia.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.7.24 12:35:54

"Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?"

Nautin, ja puolisoni nauttii myös minun seurastani. Molemmat myös järjestävät yhteistä aikaa ja pitävät huolta, että kalenteri ei täyty liikaa kiireillä vaan keritään oikeasti myös viettämään aikaa yhdessä. Vasta nyt aamulla mies viimeksi varmisti sovitun mökkiviikonlopun päivät kun mietti keikalle lähtöä eräänä perjantaina.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   29.7.24 13:18:56

"Viikonloppuna on pakko "antaa" koska suuttuu muuten."

Hyi jestas!!! Kyllä pitäisi erota ja äkkiä.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.7.24 14:59:24

Niin miksi yleensä olette yhdessä jos se tuntuu tuollaselta ?
25 vuotta yhdessä ja täysi-ikäisyyden ylittäneet lapset ja kiva kulkea yhdessä vieläkin.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.7.24 15:16:34

Pitäisi

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: Gggr 
Päivämäärä:   29.7.24 21:25:08

Itsellä ihan samat fiilikset kuin aloittajalla. Mutta koska lapset, niin tällä tavalla mennään vielä ainakin 15 vuotta.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.7.24 04:53:43

"Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?"

Kyllä.

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   30.7.24 06:24:12

” Viikonloppuna on pakko "antaa" koska suuttuu muuten.”

Iso red flag! Juokse jo!

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   30.7.24 06:30:29

” ”Pitkässä suhteessa olevat, oletteko innoissanne esim. kahdenkeskisestä ajasta, hotelli viikonlopusta tms? Nautitko puolisosi seurasta?””

Todellakin! Ollaan oltu yhdessä n. 12 vuotta. En niinkään nauti hotelliviikonlopuista, mutta se ei johdu miehestäni, vaan hotelleista.

Me tehdään välillä työtkin yhdessä (kaksi yhteistä firmaa) ja autetaan toistemme harrastuksissa, kokataan yhdessä jne. Puoliso on paras kaverini myös. Joka päivä on perhosia vatsassa kun mies katsoo ja hymyilee :)

  Re: Pitäisikö erota?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.24 06:47:26

Mies ei ole koskenut muhun vuosiin, ei kerro syytä eikä muutenkaan puhu. Jos juttelen mitä tänään tapahtui tai mitä olen nähnyt, istuu tuolissaan ja tuijottaa eteen muttei reagoi mitenkään. Yhdessä liikkuminen on ikävää kun mies ajaa vaarallisesti ja pelkään autossa, tulen tod näk kuolemaan liikenneonnettomuudessa autossa, jota mies ajoi. Jos lähden, häviän kiinteistön myynnissä niin järkyttävän määrän rahaa etten suostu myymään. Opiskelen koko ajan lisää ja toivon saavani muualta niin hyvän työpaikan että voin muuttaa hevoseni kanssa. Itken nykyään jo lähes joka päivä. En voi ymmärtää miksi toinen muuttuu tunteettomaksi pötkyläksi joka saattaa olla puhumatta kaksi viikkoa ja ilmeisesti nauttii surustani kun ei huomioi mitenkään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.