Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Gaer 
Päivämäärä:   28.7.24 10:24:50

Siitä on nyt pari kuukautta kun kävin parturissa/kampaajalla.
Piti tasoittaa latvoja, ottaa siis muutama sentti pois. Hiukset oli puoleen selkään ja ainut asia mistä itsessäni pidin.
Hän otti sakset ja veti lapaluiden yläpuolelta poikki. Annoin kyllä heti palautetta ja melkein itkua väänsin, mutta eihän siinä vaiheessa enää ollut mitään tehtävissä.

En ole vieläkään tottunut näihin hiuksiin, en osaa tehdä niille mitään, ne ei näytä kauniilta, ne ei tunnu hyvältä, haluan vaan pitkät hiukset takaisin!

Ajattelin että äkkiähän niihin tottuu, muttei näköjään totu! Millä keinoilla saa hiukset kasvamaan nopeasti ja hyvin?

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   28.7.24 10:33:31

Siis et kai maksanut tuosta ja kai sait hyvitystä? Tuohan on ihan tahallista sabotaasia!

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   28.7.24 10:48:12

Ääh kehitä joku oikea ongelma ja tule sitten inisemään. Pitkähköt sun hiukset on edelleen. Pidä nutturalla tai ponnarilla kunnes ne kasvaa, ei tartte miettiä pituutta. Veikkaan että hiuksesi oli huonossa kunnossa ja kampaaja teki palveluksen napsasemalla kerralla huonot pois. Siitä huolimatta että noin paljoa ei pitäisi ilman lupaa kerralla ottaa.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 10:52:07

"ne ei näytä kauniilta"

Tai sitten näyttää kauniimmilta kuin ennen kun latvatkin on muuta kuin kuivaa hiirenhäntähamppua :)

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.7.24 11:48:17

Hah, luulin et sulla on siili tai vähintään pixie...
On sulla ongelmat :(

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   28.7.24 11:51:44

Multa otettii puolitoista vuotta sitten 50cm pois, en ole tottunut vieläkään vaikka on jo kasvanut solisluille asti. Mun hiukset kasvaa tosi hitaasti ja nyt vaan odotan et kasvais edes niin paljon et saa ponnarille.

Oli kyl niin älynleimaus leikata hiukset lyhyeks...

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.24 11:56:38

Voi kyynel. Sulla ei ole lyhyet hiukset.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   28.7.24 12:24:11

Käyt kuule leikkaamassa vielä lyhyemmäksi. Pitkät hiukset on homssuisen näköiset.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.24 12:27:47

"Pitkät hiukset on homssuisen näköiset."

Jotakuta @!#$, kun toiset on kauniita ja naisellisia pitkillä hiuksilla :D

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 12:37:01

"Jotakuta @!#$, kun toiset on kauniita ja naisellisia pitkillä hiuksilla :D"

Aika harvalla pitkät hiukset oikeasti on hyvän näköiset, paremmalta näyttäisi terveemmiksi leikatut lyhyemmät hiukset.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   28.7.24 12:51:43

Ehkä se kampaaja halusi ottaa kuolleet latvat pois. Mikään ei ole kamalamman näköistä kuin pitkä tukka, josta puolet on seitinohutta ja huonokuntoista hamppua. Lyhyet hiukset vaatii totuttelua, mutta onhan ne ihanan helpot pestä, kuivata ja muotoilla verrattuna pitkiin.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   28.7.24 13:19:02

Todella monilla ihmisillä on rumat hiukset ja ruma kampaus. Annan heidän kuitenkin pitää tyylinsä. Hienoa jos itse pitävät niistä. Ei toisen hiuksia saa tärvellä omavaltaisesti.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: jeed 
Päivämäärä:   28.7.24 13:23:00

Mistä ihmeestä te revitte nuo "Veikkaan että hiuksesi oli huonossa kunnossa ja kampaaja teki palveluksen napsasemalla kerralla huonot pois" ja "latvatkin on muuta kuin kuivaa hiirenhäntähamppua :)"? Onko teillä itsellänne hiukset tuollaiset, vai oletteko noin katkeria siitä, että muiden hiukset ei ole rumat lirut kuten teillä?

"Ehkä se kampaaja halusi ottaa kuolleet latvat pois."
Hiukset on ylipäätän kuollutta ainetta eikä niitä todellakaan lyhennetä kymmeniä senttejä kysymättä. Ei, vaikak kampaajan omat hiukset olisikin kuollutta hamppua ja ruma liru hiirenhäntä.

"Mikään ei ole kamalamman näköistä kuin pitkä tukka, josta puolet on seitinohutta ja huonokuntoista hamppua."
No leikkauttakaa sitten oma päänne kaljuksi. Mutta älkää leikatko muiden hiuksia lyhyiksi vin oman kateutenne ja katkeruutenne vuoksi.

Minä en ymmärrä, että mikä pakkomielle hiuksia leikkaavilla on aina vetää hiukset todella lyhyiksi. Ja miksi aina aletaan haukkua ja rääkyä niille, jotka ovat pettyneitä siihen, että heidän hiuksiaan lyhennettiin liikaa. Kai siihen saa olla pettynyt, kun on tehty jotain, mitä ei ole pyydetty?

Mitä, jos teiltä leikattaisiin ripset 2 mm sängiksi? Mitä sitten, nehän on vain ripset, kasvaahan ne takaisin? Voi toki mennä aikaa, mutta niin menee sellaisten hiustenkin kasvattamisessa, joita on lyhennetty ihan liikaa.

Jos asiakas sanoo, että haluaa hiuksiaan lyhnnettävän 5 cm, niin niitä ei silloin lyhennetä kuin se 5 cm. Niitä ei silloin lyhennetä 30 cm. Ei, vaikka leikkaajan mielestä "sulla on niin lirut hiukset että kyllä niitä on pakko lyhentää 30 cm". Ei ole pakko. Asiakas maksaa siitä, että niitä lyhennetään vain 5 cm, vaikka kampaajan omat hiukset olisi kuinka rumat.

Minulla oli joskus lapsena polkkatukka. Halusin, että sitä tasoitellaan ympäriinsä yhden senttimetrin verran, samoin otsista piti lyhentää sentti. Kampaaja silppusi ja silppusi kun "vähän on vielä epätasainen ja vino" ja lopputuloksena minulla oli kauttaaltaan hiusta päässä n. 2 cm. Olin siis lähes kalju. Kun muut näkivät minut kotona, koulussa ja harrastuksissa, niin heidän ilmeet olivat kauhistuneet. Minua jopa haukuttiin rumaksi. Eikä hiukset tosiaan ennen leikkaamista olleet mitään kuivaa hamppua ja ohut hiirenhäntäliru.

En maksanut tuosta käynnistä mitään. Enkä en jälkeen ole mennyt "ammattilaiselle" leikkauttamaan hiuksiani. Leikkaan itse tai pyydän kaveria leikkaamaan.

Minä näytän tyhmältä jos hiukset on liian lyhyet ja pitkät hiukset näyttävät minulta paljon paremmalta. Tätä sanoo moni muukin, että ei saa leikata kun hiukset on niin hienot ja hyväkuntoiset. Mutta aina silloin on lyhennettävä vähän kun liika pituus alkaa ärsyttää. Joskus hiukset on yltäneet pepun alapuolelle eikä ne silloinkaan olleet lirut ja kuivat ja hamput.

Joskus pyysin kaveria lyhentämään alaselkään yltäviä hiuksiani 20 cm. Olin ottanut ihan valokuvan ja vetänyt siihen viivan, että minkä pituisiksi hiukseni haluan eli vyötärölle. Kaverini lyhensi hiukseni niin, että ne olivat vain vähän olkapäiden alapuolelle. Hiukseni ovat paksut ja jämäkät, joten tuo pituus on minulle hankala, koska hiuksia ei saa mitenkään järkevästi ja pelkkä ponnarilla pitäminen on ärsyttävää.

Hiukseni ei siis olleet eikä ole mikään huonokuntoinen liru. Mutta kun kaverini oli vähän aikaa sitten käynyt kampaajalla ja hänen hiuksistaan tehtiin liian lyhyet, ei yltäneet enää edes ponnarille, niin hän halusi sitten kostaa sen minulle... Varsinkin, kun hänen hiuksensa ei ole paksut vaan ohuet.

Olen monta kertaa leikkonut tuon kaverin hiuksia ja aina pyrin leikkaamaan ennemmin liian vähän kuin liikaa, ja hän on aina ollut todella tyytyväinen minun leikkomisiini ja on usein sanonut, että leikkauttaa hiuksensa ennemmin minulla kuin kampaajalla, joten hänellä ei ollut edes mitään syytä kostaa minulle. Kosti kuitenkin.

No, minun hiukseni alkavat taas olla vyötärön alapuolelle ja tämäkös monia kismittää... Minä tosiaan näytin todella rumalta kun hiukset olivat vain vähän olkapäiden alapuolelle. Ja se oli todella hankala pituus, kesti kauan ennen kuin pystyin edes nukkumaan niiden kanssa, kun lyhyet hiukset olivat aina hankalasti. Pitkät hiukset ei häiritse nukkumista yhtään tai ole tiellä ollenkaan. Tuo oli minullekin vähän yllätys.

Hiukset saa kasvamaan parhaiten riittävällä ja monipuolisella ruokavaliolla. Hiukset ja kynnet on elimistön roskakori, joten niille riittää ravinnoksi vain se, mitä muulta elimistöltä jää yli. Varsinkin proteiini on hiuksille tärkeää. Omat hiukseni alkoivat aikoinaan kasvaa huomattavasti vahvempina ja terveempinä, kun muutin ruokavalion vhh:ksi. Tai lähinnä viljattomaksi. Ei lisättyä sokeria (paitsi harvoin, muttei siis perusruokavaliossa), makeutusaineita ei ollenkaan, ja riittävästi vettä.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   28.7.24 13:49:24

LähettäjäSanna

Päivämäärä28.7.24 12:51:43

Ehkä se kampaaja halusi ottaa kuolleet latvat pois. Mikään ei ole kamalamman näköistä kuin pitkä tukka, josta puolet on seitinohutta ja huonokuntoista hamppua. Lyhyet hiukset vaatii totuttelua, mutta onhan ne ihanan helpot pestä, kuivata ja muotoilla verrattuna pitkiin.

Kampaaja on hyvä, avaa suunsa ja muodostaa lauseen "nämä sun latvat näyttää vähän huonokuntoisilta, haluatko että leikataan ne pois?" Jos asiakas ei tahdo, niin sitten niitä ei leikata.

Kaikille ei myöskään sovi lyhyt tukka. Itselläni on paksu, laineen ja kiharan sekainen tukka ja olkapäämittaa lyhyempänä se on ruma ja korostaa pallopäätäni, kun latvat törröttävät kaikkiin suuntiin. Nyt se yltää melkein lapaluiden alareunaan ja vasta nyt se alkaa näyttää oikeasti kivalta. Kasvatusmatka pixiestä tähän asti on ollut pitkä, mutta viimeinkin hiukseni laskeutuvat kauniisti.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Böh 
Päivämäärä:   28.7.24 17:31:12

Eihän niihin totu jos niitä ei ole halunnut.

Mulle kävi toukokuussa sama, pyysin max. Pari senttiä pois niin kampaaja leikkasi 10cm pois.

Oon vieläkin ihan rikki, muutenkin oli kasvatus meneillään niin tulipa sitten parin vuoden edestä takapakkia.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.7.24 17:41:24

Itse kerran sain viime hetkellä estettyä kampaajaa joka päätti leikata minulle otsatukan, vaikka olin sen erikseen nimenomaan kieltänyt. Pyysin säilyttämään etuhiusten pituutta mahdollisimman paljon, kun halusin mallin joka on niskasta lyhyempi ja sivuhiukset eteenpäin pitenevät. Onneksi tämä pälli tuli sanoneeksi ääneen, että tehdään se otsis, niin kerkisin karjaista kiellon kun oli jo leikkaamaisillaan. Oikeasti, mitä hittoa?? Oli sitten nyreä ja hiljainen loppuajan ja lähtiessä sanoin että heippa ja eipä nähdä enää täällä. Otsatukka ei tosiaankaan sovi minulle vaikka sillä kampaajalla on itsellään se ollutkin viimeiset 10 vuotta.

En kyllä tiedä mitään muuta palveluntarjoajaa joka muka saa tehdä vastoin asiakkaan toiveita, lupaa kysymättä mitä mieleen möljähtää, ja tämän palstan ääliöitten mielestä toimii siinä vieläpä oikein. Vaikka lopputulos saattaa kiusata asiakasta jopa vuosia, kuten silloin kun päätetään asiakkaan puolesta pätkäistä pitkä tukka pois. No hulluja on monenlaisia.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.24 20:33:40

Eihän tuo oikein ole mutta eihän nuo hiukset ole lyhyet.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   28.7.24 20:40:50

"Eihän niihin totu jos niitä ei ole halunnut.

Mulle kävi toukokuussa sama, pyysin max. Pari senttiä pois niin kampaaja leikkasi 10cm pois.

Oon vieläkin ihan rikki, muutenkin oli kasvatus meneillään niin tulipa sitten parin vuoden edestä takapakkia."

Voi nyt halleluja! Pari vuotta ja 8cm? Pitäisi ehkä syödä paremmin, tai jotain, koska mun kutrit ainakin ottaisi ton takas puolessa vuodessa, ja entistä terveempinä! Kuten myös aloittajalle, lyhyet hiukset on sellaiset ettei niitä saa ponkkarille, tmv.
Joo, toki aina pitäisi kysyä onko tää ok, mutta ei nyt kannata koko elämää pilata muutaman takaisin kasvavan hiussentin takia! Ihmisillä on useimmiten isompiakin ongelmia...

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   28.7.24 21:03:11

Itse en tottunut lyhyisiin hiuksiin ikinä. Parturi leikkasi hiukseni kuten pyysin eli tosi lyhyeksi, ja heti kun katsoin peiliiin, tajusin että nyt tuli tehtyä virhe. Näytti lähinnä siltä, että mulla on karvahattu päässä :D No kyllähän ne siitä sitten puolessa vuodessa kasvoi niin, että sai kiinni.

Toivon, että ap pääsee sinuiksi tilanteen kanssa.

Tää on kyllä jännä, miten hiusasiat menee monella tunteisiin, niinkuin näistäkin kommenteista näkee. Itsekin saanut osani dissaamisesta, hiukseni kun ovat paksut ja pisimmillään olivat nuorena polvitaipeisiin.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   28.7.24 22:19:26

"mun kutrit ainakin ottaisi ton takas puolessa vuodessa, ja entistä terveempinä!"

Kaikilla ei ole samanlaiset hiukset kuin sinulla. Eikä kaikilla hiusten kasvatus pidemmiksi käy muutamassa kuukaudessa.

Minulla hiusten kasvaminen pitkäksi vie paljon aikaa, koska hiuslaatu on ohut, pörrööntyvä ja luonnonkihara. Täysin päinvastainen kuin pikkuserkullani, jolla vahva ja paksu hiuslaatu, sellainen "hevosenjouhimainen", joka tuntuu kasvavan pituutta sentin viikossa.

Eikä siihen vaikuta hiuslaatu vaan geenit.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: Bvc 
Päivämäärä:   2.8.24 13:04:14

Ei niihin totu. Mutta kun kolme vuotta yrität totutella niihin etkä juuri lyhennä, niin huomaat, että ne ovat saaneet 30 cm lisää pituutta. Ja taas ovat ihan ok.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.8.24 13:12:37

Ammattikoululla kävin värjäyttämässä juurikasvu vaaleisiin hiuksiin ja yllätys oli kun värjäsivät hiukset kokonaan ruskeiksi. Istuin kampaamon tuoliin ja oppilas ja opettaja keskusteli, multa ei kysytty yhtään mitään. Oppilas oppi että saa tehdä asiakkaan hiuksille mitä huvittaa.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: sos 
Päivämäärä:   2.8.24 13:19:13

Varmasti kurja kokemus, mutta hiukset kasvavat kyllä onneksi takaisin. Hyvä, jos pystyit antamaan tilanteessa palautetta.

Pakko silti sanoa, että jos on hiuksiinsa turhan kiintynyt, on ihan hyväkin, jos niistä joutuu jossain kohtaa luopumaan. Voi hyvässä lykyssä oppia arvostamaan muitakin, vähemmän pinnallisia, puolia itsessään ja muissa. Sinä et ole vain hiuksesi, vaan ihan yhtä arvokas oli niitä hiuksia sitten paljon, vähän, pitkästi, lyhyesti tai ei lainkaan.

  Re: Kauanko menee tottua lyhyisiin hiuksiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.8.24 14:15:10

Sos: minä olen kuulemma ruma ja minulla on rumat lasit, en meikkaa joten olen tyylitön, on lapselliset vaatteet ja hiukset, mutta hiukset on se, josta en kiusaajien vuoksi luovu.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.