Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.7.24 21:06:55

Voiko olla mahdollista...
Mulla on ollut reidessä ns muhkuroita joiden olen ajatellut olevan selluliittiia.
Vähensi reippaalla kädellä hiilihydraatteja ja nuo turvonneet muhkurat hävisi.
Voiko johtua tuosta syystä??

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: -.-.- 
Päivämäärä:   27.7.24 23:29:25

Täysin mahdollista. Mä olen nyt pitänyt taukoa hiilareista ja syönyt enemmän proteiinia, niin käsivarret ovat taas huomattavasti lihaksikkaamat kuin "normaalisti"

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   27.7.24 23:46:46

Ok, kiva kuulla :)

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   28.7.24 07:16:33

Hiilihydraatteja 'ilman' kyllä pärjää, kun riittävän määrän saa vihanneksista, hedelmistä, kokojyväviljasta ja muusta sellaisesta syötävästä, jossa pääosa on jotain muuta kuin hiilihydraattia.

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: Kannattaa välttää 
Päivämäärä:   28.7.24 08:03:43

Todellakin pärjää
Mutta kun vieläkin Suomi haraa vastaan ravintosuosituksissa ja hiilihydraateista pidetään kynsin hampain kiinni niissäkin
Omituista

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: Sandro 
Päivämäärä:   28.7.24 09:29:13

Itse sain vuodessa laihdutettua 50 kiloa (vegaanisella) keto-ruokavaliolla. Olen 174 cm pitkä ja painan nykyään 75 kiloa, kropassa ei muhkuroita ja jaksaminen ihan eri maailmaa.

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.7.24 09:45:01

Sandro, mua kiinnostaisi toi vegaaninen keto-ruokavalio, olisiko mitään hyviä reseptejä? :)

Jos syön mantelijauhosta/ jauheesta, kookosjauheesta, psylliumistaja nyt en muista sitä yhtä sanaa.... Tehtyä leipää niin korvaako ne kuidut hiilihydraatit?

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 10:08:33

h, kokojyvävilja on nimenomaan täynnä hiilihydraattia.

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 14:02:49

Sandro, kerro tosiaan vinkkejä tuohon vege-ketoon? Yritän syödä mahdollisimman kasvispainotteisesti, mutta kun hiilarit ajavat omalla kohdalla painonhallinnan kaaokseen, niin täysvegeily on tuntunut mahdottomalta toteuttaa. :(

  Re: Hiilihydraattien vähentäminen

Lähettäjä: Sandro 
Päivämäärä:   28.7.24 16:25:49

Ei-lista: viljat, cashewpähkinät, maissi, peruna, juurekset, pavut jne palkokasvit, linssit, sokeri, hedelmät
Kyllä-lista: tofu, pinaatti, kaalit, kukkakaali, parsakaali, sienet, useimmat siemenet, kookostuotteet, (sokeroimattomat), inkivääri, chili, kurkku, salaatit, marjat, mausteet, yrtit, avokado, parsa, sokeroimattomat soijatuotteet, Tartex, kasvisrasvat, munakoiso, kesäkurpitsa
Kyllä mutta rajoitetusti: pähkinät, maapähkinävoi, sipulit, paprika, tomaatti, edamame-pavut, kaurakerma, vegaaniset juustot & leikkeleet, monet vegemakkarat, vegaaninen majoneesi

Itse join aamiaiseksi kupin kahvia mantelijuomalla, lounaaksi vegaanista rahkaa/jugurttia (Alpro) jossa marjoja ja kanelia/kardemummaa, iltapäivällä Isohko annos jotain lämmintä ruokaa. Viikonloppuisin aamupalaksi myös itsetehtyä siemennäkkäriä + jotain hyvää päälle, chiavanukasta jne.

Olen aina ollut kova syömään ja aina nälkäinen, mutta noilla pärjäsin hyvin. Tarpeeksi rasvaa ruokaan (oliiviöljy, kookosöljy, maapähkinävoi jne) niin ei tule heti nälkä. En ole punninnut tai laskenut grammantarkasti kaikkea mutta googlaamalla selviää helposti paljonko hiilareita on missäkin kasviksessa jne. Olen syönyt max. 50 g hiilareita/vrk, ei ole ollut nälkä, minulla on melko fyysisesti ja henkisesti vaativa duuni jota olen jaksanut skarppima tehdä + talli- ja hevoshommat siihen päälle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.