Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: ajovalot 
Päivämäärä:   27.7.24 20:28:30

Kerro, pliis

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   27.7.24 20:40:27

Ei mikään

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 20:46:37

Samaa ihmetellyt

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   27.7.24 20:48:50

Jotkut kappaleet (en osaa nimetä, kun en ikinä tiedä biisien nimiä) ovat minusta jotenkin "hypnoottisia", sellaisia jotka vähän niinkuin leijuttavat mukanaan. Niiden kappaleiden perusteella mitä olen kuullut, tuntuu kuitenkin siltä että musiikki on välillä vähän tasapaksua eivätkä samat kappaleet välttämättä kestä montaa uudelleenkuuntelemista.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.24 20:50:57

No sehän on kaukana hyvästä musiikista, mutta monet näyttää tykkäävän.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.24 21:00:13

No mikäs teidän mielestä sitten on hyvää musiikkia? Suomirock, Metallica ja Rammstein? :'D

Coldplayn kulta-ajat suurimpine hitteineen olivat 20 vuotta sitten, eli kannattaa tutustua siihen tuotantoon jos oikeasti kiinnostaa. Suomalaiset eivät ikinä oikein ole brittipoppia ymmärtäneet, mutta se junteille sallittakoon. :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.24 21:05:00

Esimerkkinä vaikka Amon Amarth ja Architects. Ja nämä taas on monen mielestä paskaa :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Viva La Vida 
Päivämäärä:   27.7.24 21:14:22

They’ve developed but haven’t lost their essential self, that smudge of real darkness and softness. They’re melancholy and uplifting often in one breath, fiercely sincere, but with a sense of self-awareness and silliness that gets missed. They’re in near-perfect balance with themselves " the grandeur is kept in check by the humility. (When Chris Martin burbles away onstage thanking the crowd, it’s genuine, but it’s also essentially warding off the evil spirits that make ungrateful bands go all to @!#$.)

The tension between shuffly, excruciating meekness and unabashed bombast is delicious. They have balls galore " they’ve spent nearly ten years coming to terms with their own bigness and stopping it consuming them. You may think you see bloat, but they work hard to stay lean " you might perceive blandness, but they’re constantly inventive. They are fucking staggering live. And they are endlessly warm. They mean it, and you can trust them. You can.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Gwyneth 
Päivämäärä:   27.7.24 21:31:23

"Suomalaiset eivät ikinä oikein ole brittipoppia ymmärtäneet, mutta se junteille sallittakoon. :D"

Yhtyeen huippuvuosien aikaan erään suositun amerikkalaisen talkshown juontaja määritteli Coldplayn studioyleisöä suuresti huvittavalla tavalla.
Coldplay - 50 million elevators can't be wrong. (Sis. Elvis-viittaus.)

Ilmeisesti ymmärrys sielläkin oli vajavaista.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   27.7.24 21:48:16

Tän pv hesarissa oli juttua: jos ei tunne Coldplayta, se on vähän sama kuin ei tunnista nimiä Antti Lindtman, Emil Ruusuvuori tai Kamala Harris. No, tiedän kuka on Kamala Harris, mutta nuo muut Coldplay mukaan lukien ovat kyllä ihan tuntemattomia. :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.24 22:19:18

No mikä nyt tekee kenenkin mielestä jostain musiikista hyvää? Ei tuohon voida antaa mitään oikeaa vastausta.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.7.24 22:44:21

Musiikki on makuasia, niitä on erilaisia ja monia. Mutta monikaan ei ymmärrä muuta, kuin oman makunsa ja kuvittelee sen olevan ainut oikea.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Wanha kurppa 
Päivämäärä:   27.7.24 22:51:59

"Suomalaiset eivät ikinä oikein ole brittipoppia ymmärtäneet, mutta se junteille sallittakoon. :D"

Brittipopista en ole ikinä tykännyt, en edes beatlesista (noh, oli niillä pari ihan jees biisiäkin). Makuasioista on kiva kiistellä mutta silti brittipoppi on kauhiaa pashaa ;D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: AIanswers 
Päivämäärä:   27.7.24 23:38:49

Coldplayn musiikki vetoaa laajaan yleisöön useista syistä:

1. Tunnetason yhteys: Coldplayn kappaleet käsittelevät usein universaaleja teemoja, kuten rakkautta, menetystä ja itsensä löytämistä. Näiden teemojen kautta kuuntelijat voivat samaistua musiikkiin ja tuntea syvää yhteyttä siihen.

2. Melodiat ja harmoniat: Coldplay tunnetaan tarttuvista melodioistaan ja kauniista harmonioistaan. Chris Martinin laulutyyli ja bändin soittimien käyttö luovat monipuolisen ja täyteläisen äänen, joka on helposti tunnistettava.

3. Lyriikat: Coldplayn lyriikat ovat usein runollisia ja pohdiskelevia. Ne kertovat tarinoita ja herättävät tunteita, mikä tekee kappaleista merkityksellisiä ja syvällisiä.

4. Monipuolisuus: Coldplayn musiikillinen tyyli on kehittynyt vuosien varrella. He ovat kokeilleet eri genrejä ja tyylejä, kuten alternative rock, pop, elektroninen musiikki ja jopa klassiset vaikutteet. Tämä monipuolisuus pitää musiikin tuoreena ja kiinnostavana.

5. Tuotanto: Bändin tuotanto on usein huippuluokkaa. He tekevät yhteistyötä tunnettujen tuottajien kanssa, mikä varmistaa, että heidän musiikkinsa kuulostaa aina laadukkaalta ja ammattimaiselta.

6. Elävät esitykset: Coldplay tunnetaan energisistä ja visuaalisesti upeista live-esiintymisistään. He panostavat paljon konserttikokemukseen, mikä tekee heidän keikoistaan unohtumattomia ja kiehtovia.

7. Yleismaailmallinen vetovoima: Coldplayn musiikki ylittää kulttuurilliset ja maantieteelliset rajat. Heidän kappaleensa ovat suosittuja ympäri maailmaa, mikä osoittaa heidän musiikkinsa laajaa vetovoimaa.

Nämä tekijät yhdessä tekevät Coldplayn musiikista monille hyvää ja nautittavaa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.7.24 23:43:11

Juteltiin tästä juuri. Meitä oli 40-50 v porukka kasassa ja todettiin, ettei vissiin olla oltu kohderyhmää, kun kukaan ei osannut nimetä yhtään kappaletta. Esim Metallicalta tai Rammsteinilta olisin osannut nimetä useita, vaikkei suosikkejani olekaan.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   27.7.24 23:48:01

No mä en taas osaisi nimetä Rammsteinilta ja Metallicalta kun pari biisiä taas, mutta Coldplayltä tunnen varmaan kaikki. Kuuntelen kyllä musiikkia melko laidasta laitaan ja Coldplay kuulunut 2000-luvun alkupuolelta asti suosikkeihin. Kaikki ihan makuasioita. En itse taas tykkää hevistä ja metallista, mutta en myöskään ihmettele sitä että jotkut tykkää.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.7.24 23:52:13

Jaa, olen siis ihminen, joka ei kuuntele musiikkia vapaaehtoisesti koskaan. Silti hämmentävää, että ikäni puolesta olisi kai pitänyt osata nimetä edes jotain. Metallicalta ja Rammsteinilta olisin edes ne pari tunnetuinta osannut nimetä, vaikken niitäkään kuuntele.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   27.7.24 23:59:04

Siihen voi olla selityksenä se, että lähipiirisi/ihmiset ympärilläsi eivät kuuntele coldplaytä vaan niitä Rammsteinia ja metallicaa. Kavereiden ja tuttujen takia tiedän itsekin juuri noilta bändeiltä ne pari biisiä vaikken niitä itse kuuntelekaan. Ja joskus aikoinaan tuli telkkarista musiikkivideoita ainakin Rammsteinilta :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Wanha kurppa 
Päivämäärä:   28.7.24 00:05:00

"Siihen voi olla selityksenä se, että lähipiirisi/ihmiset ympärilläsi eivät kuuntele coldplaytä vaan niitä Rammsteinia ja metallicaa. Kavereiden ja tuttujen takia tiedän itsekin juuri noilta bändeiltä ne pari biisiä vaikken niitä itse kuuntelekaan."

En pysty yhtään coldplayn biisiä nimeämään mutta ei kyllä kaveripiiri ole koskaan pätkääkään vaikuttanut siihen, mitä haluaa kuunnella. Ei vain nappaa moisen tyyppinen saisse, toki siitä saa muut tykätä :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 00:06:20

Jostain musiikista tekee hyvää se, että se on niistä tykkääville hyvää. Ei se sen kummempaa ole. Ei se muille ole tietenkään eikä kenenkään tarvitse pitää mistään siksi että monet muut pitävät.

Musiikki on minulle minusta hyvää silloin kun minä pidän siitä.

Tuosta en välitä. Laulajan ääni ei ole minun makuuni.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Wanha kurppa 
Päivämäärä:   28.7.24 00:19:07

"Jostain musiikista tekee hyvää se, että se on niistä tykkääville hyvää"

Näin :D pitkätukka hippiäisenä ja bändiharrastelijana aikoinaan kaverit ihmetteli (varmaan vieläkin ;D), kui miu mielestä 2unlimited oli hyvä! Ei ihan sitä omaa genreä ;D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   28.7.24 01:09:18

Myötähäpeä?

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Kunhan kysyn 
Päivämäärä:   28.7.24 02:46:13

Olen vihannut koska siitä tuli liian suosittua. Mutta scientist sai kelkkani suunnan muuttumaan.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: saniainen 
Päivämäärä:   28.7.24 08:54:34

Tuosta bändistähän on sanonta " miehille jotka ru*kkaa itkien*..

Makuasia. Varmasti hyvin tuotettua ja visuaalista, mutta itse en 7 kohdan listalta muuta kiinni saakaan. Omat korvani on voideltu aina blues/rockvetoisella, seksuaalisesti latautuneella kitaramusiikilla, tai erinäisillä metallibändeillä ja kaunista musiikkia toki kuuntelen hippilaululistojen muodossa. Ja laajemminkin, en ole allerginen millekään aikakaudelle ja arvostan aina taitavia muusikoita, myös suomalaisen rockin/iskelmän juurityypit on veivattu ahkeraan.

Mutta Coldplay on ollut kyllä tuskallista kuulla aina. Sen melodioissa ei ole mitään koukkua, yhtä jankkaamista ja tylsyyttä vaan. Esimerkiksi Pink Floyd taas sai yhden sävelen jankkaamisen kuulostamaan aaaaaivan toiselta.. Makuasia.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 08:58:53

Tuskallista kuulla, nimenomaan. Biisit ei koskaan lähde ja aina toivoo sen pian loppuvan. Toki kanavaa osaan vaihtaa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.24 09:02:50

Tiedän keitä ovat Kamala Harris, Emil Ruusuvuori ja Antti Lindman. Tiedän Rammstainin, Metallican ja Coldplayn, mutta en osaa nimetä yhtään biisiä näistä yhdelltäkään. En kuuntele musiikkia.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   28.7.24 10:08:58

No itse asiassa joskus, varmaan 10-20 vuotta sitten joku nuori henkilö oli tehnyt itsemurhan hyppäämällä sillalta. Muistaakseni tapahtui Norjassa tai Ruotsissa. Siitä oli joku juttu iltalehdessä tms suomalaisessa lehdessä, ja jutussa mainittiin että tämä henkilö oli kuunnellut Coldplaytä viimeisinä hetkinään. Mulle on aina jäänyt hieman hämäräksi se että minkä takia uutisessa mainittiin tämä yksityiskohta. Itse en ole koskaan ollut Coldplayn kuuntelija, enkä tiedä edes nimeltä mitään heidän biisejään, mutta usein olen kuunnellut radiota ja jonkun ihan kivan biisin jälkeen on sanottu että se oli Coldplayn kappale, mutta melodiat yms häviää kyllä heti mielestä, ei ne ole sillä tavalla tarttuvaa sorttia.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Bussler 
Päivämäärä:   28.7.24 10:10:53

Omaa korvaa riepoo todella pahasti joku rammsteinin aggressiivinen musiikki, kun tietää vielä miten kamalia ihmisiä siellä on taustalla niin hyi!

Tietty pick me! tytöt haluu olla hurjia ja cool. Chris Martin ärsyttää jo ihan olemuksellaan ja lyriikoillaan monia miehiä, sellainen pehmo pitäisi hakata pikimmiten!

Itse olen aina jotenkin tykännyt coldplaysta, sanoituksista ja musiikistakin. Se on aika tavallinen, en ymmärrä miksi juuri se on valittu erikseen vihan kohteeksi? Mutta voihan se olla myös tyypillinen laumamentaliteetti, ei ole väliä miksi hyökätään kunhan hyökätään.

Kertoo kyllä älyn puutteesta, kun aikuiset ihmiset miettii miksi joku on suosittu. Miten se on mahdollista, kun MINÄ en tykkää? Taylor Swift on yksi näistä, muistan Beyoncen olleen myös yksi, dingo oli aikanaan myös äijien räävittävänä jne.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: saniainen 
Päivämäärä:   28.7.24 10:37:11

Ainahan on räävitty jotakuta bändiä.

Laitoin soimaan spotifysta nyt tämän jonkin hittilistan. Usein yritän väkisin tutustua johonkin "superbändiin" joita radiot soittavat. Eikä uppoa, tuli vielä tuo Viva da la mikä nyt oli, jota olen vihannut aina ja kanava kääntynyt heti.

Minua on imetetty Hurriganesin, Led Zeppelinin ja sen sellaisten tahdissa niin radioiden takana häärivät hitti"tehtaat" eivät ole päässeet käsiksi. Jotkut ihmisethän kuuntelevat radiosoiton perusteella musaa. Sitä valtavirtamusaa, eivät he kuuntele radion muita musiikkiohjelmia joissa taas kuulee kaikenlaista maailmanmusiikkia, hienoja löytöjä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   28.7.24 10:41:15

Alanswersilla oli periaatteessa oikein hyvä lista, mutta siltikään en ihan ymmärrä suosiota.
Esimerkiksi Muse tekee kaiken saman, mutta paljon paremmin.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Piipa 
Päivämäärä:   28.7.24 10:42:10

Siksi kun kaikki muutkin tykkää.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   28.7.24 10:43:57

En osaa sanoa. Aina kun kuulen jonkun Coldplayn hitin kysyn itseltäni miksi ei ole tullut kuunneltua enempää. Jokin siinä on tai pikemmin jokin puuttuu. Jotenkin tylsää ja tasapaksua. Mä luulen että tää bändi on livenä parempi ja ehkä olisi enemmän mun makuun. En kuitenkaan ole keikalle menossa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: 7 syntiä 
Päivämäärä:   28.7.24 10:54:49

Tuo 7 kohdan lista on väsätty niille jotka istuvat peilin edessä miettimässä että kun minulla on nyt trendivaatteet, niin mikähän musiikki voisi olla trendikästä. No Coldplay tietenkin. Kaikki palaset kasassa.

Ihmisille joilla ei ole musiikkimakua mutta jotain pitää kuunnella jos vaikka jonkun kanssa sattuu tulemaan musiikista puhe.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Bussler 
Päivämäärä:   28.7.24 10:59:31

Tuo on kyllä hyvä tuo ”minun musiikki on oikeasti hyvää, muiden tykkäävä on huonoa ja muut tykkää vaan siitä mistä muutkin. Kaikki muut ovat tyhmiä lampaita ja minä olen originelli lumihiutale, koska tykkään hurriganesista (joka oli populäärimusikkia aikanaan)”

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.7.24 11:04:46

Joku sanoi et Coldplay on musiikin Weetabix... ei oikein maistu miltään mut menee...

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   28.7.24 11:08:25

Muistan että Coldplaylla oli joskus 2000-luvun alussa joku hittibiisi (olikohan Clocks tai joku?) jota vihasin jo silloin. Muita biisejä en osaa nimetä, eikä kiinnosta.

Mä en Taylor Swiftiltäkään ollut ikinä kuullut yhtään biisiä, kunnes joskus keväällä kuuntelin Youtubesta ihan mielenkiinnosta pari, mutta ei kyllä kolahtanut sekään. Tusinapoppia.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: saniainen 
Päivämäärä:   28.7.24 11:24:45

Kyllä, Hurriganes ja Zeppelin olivat valtavirtaa aikanaan ja ovat myös ajattomia. Coldplay ehkä, sen näkee.

En kyllä miellä itseäni Hurriganesin takia uniikiksi mutta aivan erilaista musaa se on. Minusta Coldplay on munatonta eikä sen sanoma ole kummoista. No, Hurriganesin sanoitukset taas.. Ne tiedetään mutta pointti on eri. Itse en kuuntele niinkään sanoitusten takia musiikkia. On kyllä ollut tilanteita joissa on pitänyt valita mitä kenenkin seurassa soimaan laittaa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   28.7.24 11:33:34

"Siihen voi olla selityksenä se, että lähipiirisi/ihmiset ympärilläsi eivät kuuntele coldplaytä vaan niitä Rammsteinia ja metallicaa. Kavereiden ja tuttujen takia tiedän itsekin juuri noilta bändeiltä ne pari biisiä vaikken niitä itse kuuntelekaan."

En pysty yhtään coldplayn biisiä nimeämään mutta ei kyllä kaveripiiri ole koskaan pätkääkään vaikuttanut siihen, mitä haluaa kuunnella. Ei vain nappaa moisen tyyppinen saisse, toki siitä saa muut tykätä :D
---

Ja tällähän en tarkoittanut ollenkaan sitä, että kuuntelet sitä mitä lähipiirisi kuuntelee. Vaan sitä, että jos lähipiirissäsi kuunnellaan jotain musiikkia ja puhutaan musiikista niin kuulet myös niistä. Omassa porukassa ainakin tiedän, mistä kukakin tykkää suurinpiirtein ja sitä kautta biisien nimiä ja esiintyjistä jotain. Ja ei, en kuuntele samaa musiikkia suurimman osan kanssa edes, mutta jos vietetään vaikka aikaa yhdessä ja kuunnellaan samalla musiikkia niin kyllä saavat kaikki esittää omat toiveensa ja kuunnella omat lempibiisinsä eikä vain yksi ole diktaattorina musiikkivalinnoista.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Bussler 
Päivämäärä:   28.7.24 11:45:44

Joo, tässä keskustelussa on just nuo kaikki äijäilykliseet millä yritetään häpäistä muita (ja varsinkin naisia) jonkun tietyn musiikin kuuntelemisesta. Se on jotenkin säälittävää ”me vastaan he” tyyppistä laumautumista, jossa samalla väitetään kiven kovaan että itse ollaan niitä oman tien kulkijoita.

Kova on halu silti lyödä muita vaikka joillain weetabix ja itkurunkkari kommenteilla.

Haluttaisiin jotenkin kieltää ihmisiltä se ilo Coldplayn tai Swiftin konserteista ja musiikista, niissä kun on molemmissa aika hyvä meno. Se on just sitä tyttömäistä iloa, joka miehiä suututtaa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: saniainen 
Päivämäärä:   28.7.24 12:02:39

Öö, olen nainen ja en halua kieltää ketään kuuntelemasta sitä mitä he haluavat. Vai onko niin, että esim Coldplay onkin sitten kaikenmaailman incelcanceleiden musaa kun oletetaan samantein että minä olen mies ja kukaan ei saisi kuunnella sitä mistä minä en pidä?

Kuten sanoin, makuasia. Mutta kieltämättä nautin minäkin kun saa solvata omasta mielestäni huonoa musaa ja heitellä olettamuksia sitä kuuntelevista ihmisistä. Tosin mun keksimääni ei ole kommentti itkur#nkkareista. Toisaalta, olen heivannut tiettyjä musatyylejä kuuntelevia miehiä koska heissä on ollut muutakin epäviehättävää, mikä tukee sitä heidän musiikkimakuaan. Kuten estoisuutta ja epävarmuutta.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.7.24 12:23:55

Ite en diggaile mut ihan ok jos muut haluaa kuunnella. Ja nainen oon ja vanhakin vielä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Bussler 
Päivämäärä:   28.7.24 12:39:32

Naiset voi olla ihan yhtä kamalia ja äijäillä menemään, ei ole sukupuolisidonnaista tämä. Ikävä kyllä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 12:55:19

Mitään vaimonhakkausmusaa Coldplay ei tosiaan ole, ja sekös miehiä ja pick me -girlejä ärrrsyttää :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   28.7.24 13:17:15

Miksi miehet ovat taas miehiä ja naisia saa nimitellä loukkaavasti?

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 14:41:54

Miks meille on tällainen ongelma suhtautumisessa mihinkään mitä me emme tunne / joka ei ole meille tuttua / ei tykätä?

Siis musiikkia niin kuin muutakin kulttuurillista tuotetaan vaikka mihin makuun.

Tänne tulee joku huippusuosittu vihdoin viimein, niin sen sijaan että olisimme mielissämme sen fanien puolesta ja siksi että joku ei peräti syrji Suomea ja Hesaa, niin me aletaan alaspainaa että voi mikä paska kuka tuollaistakin nyt blaa blaa.

Minä olin utelias ja kuuntelin Spotifystä sitä niiden Hesan listaa. Totesin että se ei varmaan sitten ole mulle. Swiftin suhteen kokeilun myös ja sama.

Niin?

Se on ihanOK sekin.

Mutta miksi ryhtyä sitten ilvehtimään netissä jotta mitä tuollaisellakaan tekee ja kun että tuommosta.

Mitä ihmettä siitä saa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 14:57:17

Se on sitä samaa sangen rumaa, huonosti kasvatettujen ihmispiirien moukkamaista käytöstä kuin siitä yhdestä ukkelista raportoitiin hesarissa. Persukäytöstä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: saniainen 
Päivämäärä:   28.7.24 15:12:49

Pyh. Ei se jonkun musiikkimaku ja jonkun bändin paskuus ole oikeasti yhtään kenenkään ONGELMA. Miksi aletaan kaivelemaan musiikki ( tai ruoka - tai vaate ) maun arvosteluista aina jotain hemmetin ongelmaa?

Ottakaa viihteenä! Niin kauan kuin tämä on tällaista melko kevyttä piruilua niin mitä sitten, jos joku sanoo esim Coldplayta munattomaksi musaksi?? Jos pitää tosissaan Coldplaysta niin ei kiinnosta mitä muut siitä ovat mieltä.

Aikoinaan tuli ohjelma jossa haastateltiin ja seurattiin muutamaa suomalaista tosifania. Yksi taisi olla Karita Mattilan suuri ihailija ja yksi kaveri.... Gary Glitterin. Hän kertoi saaneensa turpaankin fanituksensa takia. Tosin : Glitter on pedofiili. Mutta noin yleensä, musiikin kuuntelu takia ei kenenkään kuuluisi sentään turpaan saada.

Ja mikä tämä " pick me "-juttu.. Jos miehet tulisivat pokaamaan sanoilla
1. Lähdetkö kuuntelemaan meille Coldplayta.
2. Lähdetkö kuuntelemaan meille Hendrixiä
3. Lähdetkö meille kuuntelemaan Hurriganesia
4. Lähdetkö meille kuuntelemaan Slayeria

Niin mulle olisi täysin selvää että kenen matkaan en ainakaan lähtisi. Ihan vaan sillä että minusta Coldplay on skeidaa ja miehestä tulee välittömästi mielikuva että tiedossa on limpparia, varovaisia poskipusuja ja pieni kalu, ja lopuksi itku kun mistään ei tule mitään. Nuo muut antavat mielikuvan että vastassa on nuolemista ja isoa k*llia ja kunnon meininkiä. Ehkä jopa itsetunnon ja muunkin elämän suhteen normaali kaveri.

Mutta ne on vain mielikuvia.

Musiikilla on monenlaista tarkoitusta, mikä kellekin siinä sitten merkitsee. Se nyt vielä Coldplaysta kun olen vähän kuunnellut, liikaa ääntä tungettu samaan tilaan ja jos alkaa eri soittimia kuuntelemaan erikseen, niin yksikään ei erotu mitenkään. Se siitä tekee tasapaksua kun mikään ei loista siellä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.24 15:40:32

Se on just sitä Weetabixia :)

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   28.7.24 15:42:07

*: juuri noin.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Uuno 
Päivämäärä:   28.7.24 16:17:34

Portion boys miljoona kertaa parempaa.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   28.7.24 17:17:43

Eikö se cp ollut miehille jotka itkevät onanoidessaan yksin suihkussa. Coldplay yrittää olla taiteellisempaa poppia mutta ei uskalla viedä kuitenkaan musiikkia tarpeeksi progressiiviseksi pink floydin suuntaan, musiikista on riisuttu myös liikaa soittajien taitoja esittäviä osia kuten eeppisiä sooloja pois. Chris Martin on ääneltään myös sellainen köyhän miehen Bono. Mutta toki heillä on nimeä, myyntiä ja tuotettu tuote, joten jotain he tekevät hyvin kun myyvät stadionit loppuun ympäri maailman.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   28.7.24 17:23:25

No aika tylsää olis elämä, jos kaikki musiikki olis samanlaista. En oo koskaan ymmärtänyt enkä tule ymmärtämäänkään miten jotkut jaksaa vaivautua haukkumaan toisten musiikkimieltymyksiä. Siis ketä oikeasti edes kiinnostaa. En itse ainakaan jaksa tuhlata aikaa sen analysoimiseen miten joku musiikki on paskaa. Olankohautus ja eteenpäin muihin asioihin.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Loop 
Päivämäärä:   29.7.24 12:33:23

Popmusiikissa ikä ei ole enää samanlainen (rajoittava) tekijä kuin entisaikaan. 1970-luvulla punk ja sitä sitä seurannut uusi aalto pyyhkäisivät vanhat rockdinosaurukset syrjään. Kyseiset epämuodikkaaksi muuttuneet fossiilit olivat kuitenkin monesti alle kolmekymppisiä artisteja. David Bowie oli 70-80-lukujen vaihteen uusromantikkojen eno- tai setämies, vaikka Bowiekin oli silloin vasta kolmekymppinen. Toki takana luja putki rilluvuosien.
Nyt Coldplayn jäsenet lähes viisikymppisiä käyriä, mutta ilmeisen kurantteja poppareita. Samoin popmusiikin tämän hetken suurin tähti Taylor Swift on jo kolmevitonen, entisaikaan olisi ollut tuon ikäisenä tätihenkilö.
Nykyään pop- ja rockmusiikki on kuin seisovaa vettä, mitään merkittävää uutta ei ole tullut yli kolmeenkymmeneen vuoteen. Autotune on tosin auttanut monia musiikillisesti vajaavaisia henkilöitä luomaan artistiuran.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   29.7.24 14:26:27

Mulla on täysin erilainen musiikkimaku kuin suurimmalla osalla. Kuuntelen ennemminkin juuri Rammsteinia ja Metallicaa kuin mitään mitä perusradiokanavilta tulee. Vielä mieluummin punk-tyylistä musiikkia.

Silti hieno juttu, että saatiin tällainen iso bändi vihdoin Suomeen, ja minun tuttujani oli sitä katsomassa. Oli heille hieno kokemus. Onneksi itse ei tarvitse mennä minnekään mistä ei tykkää.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   29.7.24 14:53:48

Itse en kuuntele juurikaan Coldplayta, esim. Yellow, Clocks tai muut suuret hitit eivät merkitse mitään. Sitten taas biisi "Hardest part" kolahti kovaa ja se aiheuttaa jonkun oudon tunnetilan. Siksi voin uskoa, että bändi on näin suosittu ja puhuttelee monia.

Melodian tarttuvuus, muttei liian yksinkertainen rakenne. Joku mysteerisyys ja universaalisuus. Mutta edelleen 90 % biiseistä on minun makuuni yhdentekeviä, toki taidokkaita popralleja.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   29.7.24 15:09:52

Joo suurinosa ihmisistä ajattelee vaan itseään ja jos ei jostain tykkää niin ei muutkaan saa :D

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: nuiva 
Päivämäärä:   29.7.24 19:01:46

Ei yhtään mikään. Täysin turha bändi.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: ...mainoksessa 
Päivämäärä:   29.7.24 21:13:09

Mulle se, että tykkään siitä.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   29.7.24 21:50:19

Täysin tuntematon bändi. Ei yhtä ainutta kapaletta joka olisi tunnettu.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Ian 
Päivämäärä:   29.7.24 22:03:19

Coldplayn musiikki on jotenkin alakuloista.
Oma suosikki brittiyhtyeistä on The Lightning Seeds, jota ei taideta Suomessa juuri tuntea.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   30.7.24 01:44:28

Minusta brittipoppi, mukaanlukien Beatles ja Coldplay on yksinkertaisesti tylsää. Ei herätä mitään tunteita mihinkään suuntaan.

En silti väitä, etteikö se hyvää ja hyvin tehtyä musiikkia olisi. Ei vain istu minun musiikkimakuuni ollenkaan.

  Re: Mikä Coldplayn musiikista tekee hyvää?

Lähettäjä: Eppu 
Päivämäärä:   31.7.24 10:33:17

Kyl tän kohdalla on joku joukkopsykoosi mukana. Mikä muu myy stadikan 4 kertaa täyteen? En sano, että musiikki olis huonoa, ei ole, mutta omaan korvaan se kuulostaa hissimusiikilta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.