Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 17:12:09

Kiinnostaisi.. Mutta kovin paljon huonoa olen terveydestä kuullut. Luonne on tiedossa ja sopisi kyllä, eli nyt haluaisin keskustelun suunnata nimenomaan terveyteen. Voiko hyvää saada?

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   27.7.24 17:41:15

Itsepäisiä ovat.

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 17:43:44

Miten itsepäisyys liittyy terveyteen?

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   27.7.24 17:57:58

Siten ettei se näytä kipua.

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   27.7.24 18:34:02

Oma oli luonteeltaan todella kiva, miellyttämisenhaluinen, helposti opetettava ja tervepäinen. Jos olisikin ollut muuten terve, olisi seuraavakin koira ollut tolleri. Mutta valitettavasti oli niin paljon terveysongelmia että en edes harkinnut samaa rotua seuraajaksi.

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 18:41:36

kiitos j ! Näin vähän epäilinkin. Luonteeltaan tosiaan vaikuttavat tosi kivoilta ja omaan käteen sopivilta, mutta tuo terveys epäilyttänyt.. Minkä otit tollerin sijaan?

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 19:37:44

Mitä terveysongelmia?

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.7.24 19:40:23

Harkitsin pitkään tolleria....ei terveystilanteen takia.
Hankin lähitulevaisuudessa(toisen) punaisen irlanninsetteri,luotettavalta kasvattajalta jolla terveyshistoria tiedossa:)

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   27.7.24 21:09:19

Niveltulehduksia, toistuvasti

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 23:04:50

Punaiset irlanninsetterit on kyllä kans vaikuttanut kivoilta, kun olen muutamia nähnyt. Pitääpä tsekata se, jos ottaisinkin tollerin sijaan sellaisen

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 06:57:25

Meillä ollut tollereita pari kappaletta. Terveys ollut näillä aina hyvä.
Kannattaa katsoa vanhempien terveystulokset huolellisesti läpi.
Ihania, mutta todella touhukkaita otuksia nämä!

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.7.24 09:12:40

Et kysynyt luonteesta, mutta mielestäni tollerin luonneongelmat kuuluvat tavallaan tähän samaan, koska ne samaan tapaan vaikeuttavat koiran itsensä ja sen kanssa elävän omistajan elämää. Tollereilla on sekä luonnepuolen että fyysisen puolen ongelmia. Huonoa hermorakennetta tollereilla esiintyy melko yleisesti.

Fyysisistä ainakin autoimuunisairauksia, allergioita/yliherkkyyksiä, selkäongelmia, silmäongelmia.

Varmasti siis tästäkin rodusta (kuten melkein mistä vaan) voi löytää tuurilla psyykkisesti ja fyysisesti tasapainoisen yksilön, mutta todennäköisempää se voi olla jossain muussa rodussa, valitettavasti. Itsellekin tolleri oli joskus yksi haaveroduista, mutta luonne tai terveys ei kyllä oikein vakuuttanut.

  Re: Tolleri - kokemuksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.7.24 10:30:30

....:Jos haluat,liity facessa Punaiset irlanninsetteri -ryhmään,siellä saa tietoa ja voi kysyä mitä vaan,on tosi kiva ryhmä:)

Mä olen itse ihan myyty.Mulla oli narttu joka eli vajaa 12 vuotiaaksi.Maailman ihanin koira!
Nyt sitten seuraava hankinnassa puolen vuoden sisällä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.