Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Abdominoplastia

Lähettäjä: Roiskeläppä 
Päivämäärä:   27.7.24 16:57:05

Onko jollain kokemusta tästä, missä kävit ja mitä maksoi jne?

Kaksosraskauden ja sektion jäljiltä maha on just sen näkönen kuin olisin tehny kaksoset sektiolla. Arven päällä roikkuu sellanen kova rasvakertymä ja vyötäröä ei ole. Maha pullistuu kummallisen malliseksi lankuttaessa, perus rutistukset tuntuu selän puolella kummallisena lihaskramppina/hapotuksena.

Joskus 10 v sitten kävin fyssarillakin, erkaumaa oli joitain senttejä, mutta tilanne on kyllä kaikesta jumppaamisesta huolimatta ehkä jopa pahentunut.

Esteettinen vaiva häiritsee ehkä silti enemmän.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   27.7.24 18:21:53

Jonossa toimenpiteeseen. Samalla korjataan erkauma, tk lähete erikoissairaanhoitoon. N 1,5v kestää päästä operaatioon

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   27.7.24 21:07:40

Julkisella kävin, vajaan 2 vuotta jonotin. Ensin arvioon ja sitten toimenpiteeseen. Leikkauksen jälkeen puoli vuotta piti ottaa aika iisisti, omaa kroppaa kuunnellen. Ja seuraavat puoli vuotta meni sitten lihaskunnon palautteluun. Mutta vuosi toimenpiteen jälkeen alkoi olla esteettisestikin kivan näköinen. Toki arpi on pitkä ja kyljissä on pienet koirankorvat, joita en kuitenkaan lähde korjauttamaan, kun jonkin sortin vekki sinne jää kuitenkin.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Roiskeläppä 
Päivämäärä:   28.7.24 16:16:18

Mä tuskin täytän kriteereitä julkisella. Argh.
Suomessa hinnat näyttää olevan suunnilleen tuplat verrattuna Viroon..

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   28.7.24 23:00:28

Kaveri sanoi reilu vuosi sitten, että kävi lääkärillä ja sai lähetteen leikkaukseen. Sen jälkeen en ole kullut hänen puhuvan aiheesta mitään, eikä hänen elämässään mikään viittaa siihen, että olisi operaatiossa käynyt, joten en tiedä, mitä tapahtui.

Oli kuitenkin kolmen raskauden jälkeen todellakin operaation tarpeessa, kun tilanne ei parantunut jumppaamalla ja sai hajotettua selkänsäkin, ja ihan itki onnesta, kun joku otti tosissaan ja laittoi leikkausjonoon. Mutta ei joko ole päässyt operaatioon ehkä jonotustilanteen vuoksi, tai sitten jostain muusta syystä ei ole mennytkään.

Jos jonossa pitää olla 1,5 v tai pidempään, niin hänen pitäisi sillä perusteella päästä loppuvuodesta. Toukokuussa sai viime vuonna lähetteen.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   28.7.24 23:30:48

Minä kävin yksityisellä v. 2019 Jyväskylässä, Asko Salmi leikkasi. Hintaa oli operaatiolla n.7000€. Minulla ei olisi todennäköisesti kriteerit täyttyneet julkisella, haitta oli lähinnä kosmeettinen.

Uskon että sinun tapauksessa kriteerit julkiselle puolelle voisi ehkä täyttyä. Kannattaa ainakin yrittää.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Viluti 
Päivämäärä:   29.7.24 17:10:03

Kyllä julkisella saa toiminnallisen haitan perusteella leikkauksen. Itseltäni on julkisella puolella leikattu vatsalihasten erkaantuma muutama vuosi sitten. Käyt eka julkisella ja kerrot nuo toiminnalliset haitat. Leikkaus todellakin kannattaa, elämänlaatu paranee huomattavasti.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Viluti 
Päivämäärä:   29.7.24 17:15:57

Hinta taisi olla 136e. Toipuminen on ihan hirveää, mutta lopputulos on hyvä. En minäkään erkaimaa saanut fysioterapialla jne mihinkään korjattua, leikkauksen tehnyt platiikakirurgi vain ihasteli ennen leikkausta, miten hyvässä kunnossa vatsalihakset ovat eikä ylimääräistä nahkaakaan ollut. Erkaumaa oli siltikin se viitisen senttiä ja leikkaus oli todellakin tarpeen

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Ko 
Päivämäärä:   31.7.24 17:22:08

Vìluti, kerrotko miten leikkaus ja toipuminen meni? Oletko tyytväinen lopoutulokswen?

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.24 17:34:51

Mulle tehtiin operaatio melkein pari kuukautta sitten yksityisellä, mutta erkaumaa ei ollut, eli ei lopulta ommeltu lihaksia. Omalla kohdallani siis pienempi juttu, lihasten ompelun kanssa varmasti paraneminen vie pidempään. Nyt musta tuntuu, että oon aikalailla melkein kunnossa ja voin alkaa oikeesti liikkumaan jo enemmän. Tosi kiva olla nyt omassa ihossa, vaikka iso arpihan tuohon bikinirajan alle jää. Omani on kuitenkin aika siisti verrattuna moniin googlen kautta nähtyihin arpiin.

Jussi Valtonen oli kirurgina ja on tehnyt mulle aikaisemminkin yhden operaation. Voin vaan suositella. Mukava ja osaava kirurgi ja Plastic Surgery Centerissä oli myös mahtava hoitaja ja anestesialääkäri mukana.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.7.24 17:35:23

Ai niin, hinta oli omalla kohdallaan lopulta 6600 e.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   31.7.24 17:39:42

Mitä ne julkisen puolen kriteerit sitten ovat ? Nahan kanssa, ei erkaumaa. Mutta jatkuvia tulehduksia ja koko ajan lisääntyvät pikkuluomet lirpan alla todellakin hankalat (laihdutus taustalla, mutta syyllä ei kai väliä).

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   31.7.24 20:38:05

Itselllä erkauma 6-7cm eli odotan toimen pidettä, ollut jonossa reilun vuoden.
Samalla tehdään abdominoplstia. Itsellä kritterit selkä muutosten takia kipua, pitäisi olla korsetti kunnossa jotta tukee selkää. Paino indeksi pitää olla norm.painon rajalla, ja ei saa tupakoida.

  Re: Abdominoplastia

Lähettäjä: Viluti 
Päivämäärä:   4.8.24 16:07:01

Ko:lle vastaus: leikkaus meni hienosti, tehtiin jononpurkuleikkauksena illalla, niin olin yhden yön sairaalassa. Sairauslomalla taisin olla fyysisestä työstä pari-kolme kuukautta. Kamalahan se alkuun oli, mutta valitsisin leikkauksen koska tahansa uudestaan. Leikkausarpi on pystyviiva keskellä mahaa, koska ei ollut ylimääräistä roikkuvaa nahkaa, mikä kirurgin mukaan on yleistä. Ehkä noin 20cm pitkä viiva. Yleisemmin leikkaushaava tehdään bikinirajalle, niin ei jää edes bikineissä näkyviin. Minulla on tuo näkyvämpi versio, mutta en ole koskaan edes sitä miettinyt, bikineitä käytän kylpylässä edelleen. Lopputulokseen olen supertyytyväinen, keskivartalontuki palasi, niin toimintakyky on ihan eri planeetalta kuin erkauman kanssa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.