Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 10:17:14

Onko sennut kuulleet tai jopa olleet tällaisissa työpaikoissa? Omat koirat ovat jo senioreita ja pärjäävät vallan hyvin kotona, mutta senkin vuoksi pennunhankinta olisi edessä. Työvuorot ovat 10,5h pituisia, todella rauhallisia, töitä tehdään yksin. Muistan kuulleeni parikin kertaa yöhoitajista joilla on ollut koira mukana töissä, mutta haluaisin kuulla muiltakin tästä, etten muistele ihan höpöjä.

Allergiat tai astma asukkailla tai työntekijöillä voivat toki estää, sen ymmärrän hyvin. Mutta muita esteitä ei varmaankaan ole? Näitä senioreita olen aiemmassa työpaikassa käyttänyt päivävuorossa ihan virkistysmielessä, asukkaat ovat tykänneet.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.7.24 10:19:05

Ainakin oman isovanhemman hoivakotiin saa tuoda koiria, niin en nää estettä miksei työntekijä voisi ottaa koiraa mukaan töihin:)

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   27.7.24 10:21:42

Meidänkin hoitokodissa on ollut ”terapiakoira”, mummot ja papat tykkäävät kovasti :)

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Aikaa on 
Päivämäärä:   27.7.24 10:30:24

Kannattaa kysyä työnantajalta, onko se mahdollista.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 10:37:06

Kysyn kyllä esimieheltä, piti vain varmistella etten muistele omiani.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.7.24 11:24:29

Työpaikallani on muutamilla ollut koira mukana. Itse en veisi koiriani sinne, varsinkin kun toinen koirista laittaa suuhunsa ihan kaiken mitä löytää eli olisi iso riski että syö jonkun lääkkeen lattialta.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Yökkö 
Päivämäärä:   27.7.24 11:38:01

Riippuu paikasta ja koirasta, saako koiran ottaa mukaan.
Itselläni pieni koira, joka on mukana silloin tällöin.
Piha on aidattu, joten voi myös käydä itsenäisesti ulkona.
Muistisairaat muistavat koiran nimen, muttei minun. Kovasti odottavat koiraa töihin ja ovat pettyneitä, jos menen yksin .

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 11:38:36

On ollut minullakin.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   27.7.24 11:41:20

Meillä on seniorikodissa useammalla koira usein mukana, myös yövuoroissa. Asukkaat rakastavat sitä ja koirien läsnäolo piristää asukkaita aina ihan silmin nähden :)

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.7.24 13:26:16

Kysy pomolta. Meillä kiellettiin kun 1 asukas pelkää.omaa en voisi ottaa kun vahtii niin paljon. En yksin siksi teekkään pitkiä vuoroja

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   27.7.24 17:31:46

Mielestäni voi hyvin ottaa, jos työnantaja antaa luvan. Riippuu tietysti koirastakin, osaako rauhoittua nukkumaan.
Omaani en voinut ottaa, kun olisi voinut löytää lattialta jotakin väärää syötävää.
Mun yövuorojen aikaan ystävän teinitytär kävi meillä nukkumassa pientä korvausta vastaan, ettei koiran tarvinnut olla yksin.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 17:37:32

Mulla on ollut koira töissä mukana yövuorossa, kehitysvamma-yksikkö kyseessä.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: supi 
Päivämäärä:   27.7.24 17:38:07

Minulla oli ennen kiltti, pieni seniorikoira töissä mt-puolella mukana toisinaan. Sitä rakasti kaikki, asiakkaat ja työkaverit.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.24 18:16:20

Työkaveri hankki alkuvuodesta pennun ja on ottanut sitä mukaan yövuoroihin. Ei muuta kuin kysymään esimieheltä mitä on mieltä asiasta.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 18:27:01

"Lähettäjä: …
Päivämäärä: 27.7.24 11:24:29

Työpaikallani on muutamilla ollut koira mukana. Itse en veisi koiriani sinne, varsinkin kun toinen koirista laittaa suuhunsa ihan kaiken mitä löytää eli olisi iso riski että syö jonkun lääkkeen lattialta."

Minkälainen työpaikka jos lääkkeet lattialla.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 22:57:43

Ai minkälainen paikka kun lääkkeet lattialla? Esimerkiksi sellainen missä vaikkapa muistisairaat sylkevät pillereitä lattialle. Voin kertoa että niitä "paikkoja" on paljon.

Meillä on joskus ollut jollain yön koira mukana mutta jostain syystä esimies sen aina jossain kohtaa kieltää. Milloin mistäkin syystä.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 23:00:08

”Minkälainen työpaikka jos lääkkeet lattialla.”

Ja ihan erikoissairaanhoidon osastojen lääkehuoneista lääkkeitä löytyy lattialta, lähinnä laatikostojen alta.

t. Sairaalahuoltaja

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.7.24 23:02:47

Tehpa, jossa asukkaat muistisairaita. Lääkkeitä voidaan sylkeä lattialle ja piilotellaan kukkaruukkuihin jne. Ei yhden ihmisen vieressä voi koko aikaa olla ja suuta tutkia niin että lääkkeet varmasti menny.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   27.7.24 23:23:35

Oon tehnyt kolmessa eri laitoksessa töitä sosionomina ja kaikissa ollut koirat mukana. Olen laittanut oman koiraportin toimiston oveen ja jos tarve vaatii niin koirat saa sinne jemmaan. Tämä ollut aina ok kaikille asiakkaille ja työkavereille. Ompa koirat joskus yövuorossa nukkuneet jonkun asiakkaankin kainaloisina.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 12:09:33

Mulla oli joskus esihlön luvalla koira mukana yövuorossa (+ työkavereiden, allergisia ei ollut asiakkaissa eikä hoitajissa).

Koira oppi nopeasti jujun, yökierroilla oli mukana kun kierrettiin huoneesta toiseen että kaikki hyvin :)
Terassilta oli pääsy aidatulle pihalle, johon päästin koiran yövuoron puolivälissä. Toki siivosin jäljet sieltä sitten pois. Asiakaskunta oli sen verran huonojalkaista ettei päässyt kävelemään sinne pihan perille ollenkaan.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.24 13:28:33

Tässä yksikössä ei ole muistisairaita, ei ole tehpa. Toivottavaa ihan ihmistenkin vuoksi, ettei niitä lääkkeitä lattialta löytyisi. Etenkin muistisairaat kun niitä voisi napsia sieltä..

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Koiruus 
Päivämäärä:   28.7.24 15:09:37

Lastensuojelulaitoksissa ollut koira mukana sekä päivä että yövuoroissa.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   28.7.24 16:04:46

Mielestäni koirat ei kuulu sairaaloihin, hoivakoteihin jne. Aina on riski että työntekijät tai asiakkaat ovat allergisia. Varsinkin osastot ovat ns. siistejä paikkoja minne ei laiteta hajusteita, noudatetaan aseptiikkaa. Pahimmassa tapauksessa joku saa hengenvaarallisen allergisen reaktion koirastasi. Sitten joka päivä täytyisi päivittää tieto onko joku allerginen. Ymmärrän kyllä näitä terapiakoiria jotka käyvät käymässä. Mutta eivät he hengaile pitkin huoneita ja käytäviä. Ei missään nimessä kuulu hoitoalan työpaikoille. Oma työkaveri saa anafylaktisen reaktion jos joku tulee voimakkaassa hajusteessa, vaikka se on hyvin selvästi kielletty myös omaisilta.

  Re: Hoitaja yövuorossa - koira mukaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.7.24 17:31:32

Odotinkin milloin ensimmäinen ”kOiRaT Ei kUuLu pAiKkAan x!!” saapuu ketjuun :DDD

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.