Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi aina ihastuu vääriin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 09:52:52

Ihastun aina miehiin, jotka kohtelevat mua jollain tavalla ”huonosti”. En saa tarpeeksi läheisyyttä tai huomiota, enkä silti osaa erota ajoissa. En näytä harmistumistani usein, mutta tuntuu ihan v****n pahalta, kun tarpeet jää tyydyttämättä. Sitten kun avaankin suuni/laitan viestiä, en saa vastauksia.

Re: Miksi aina ihastuu vääriin?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.7.24 09:57:23

Minkälainen lapsuus sinulla oli? Erityisesti isä?

Päivämäärä:   27.7.24 10:03:10

Olin lapsena paljon yksin, vanhemmat ei sallinut kavereita kylään tai mun kyläilyjä. Isä on aina huidellut (ja vieläkin eläkeiässä) pitkin Suomea kertomatta perheelle minne menee ja kenen kanssa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.24 10:06:55

Mulla vähän sama, tai saan kyllä läheisyyttä mieheltä mutta tuntuu, että katson asioita tosi paljon läpi sormien suhteen alkuvaiheessa :/ En jotenkin ihastukseltani pysty ajattelemaan järkevästi miehen ominaisuuksia/luonteenpiirteitä, vaikka periaatteessa tiedän kyllä hyvin, millaista parisuhdetta etsin. Nyt olen tapaillut yhtä miestä puolisen vuotta ja olen alkanut miettimään, olemmeko kuitenkin liian erilaisia, vaikka hän ihana onkin.

Tämä on todella rasittavaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.7.24 11:36:26

” Olin lapsena paljon yksin, vanhemmat ei sallinut kavereita kylään tai mun kyläilyjä. Isä on aina huidellut (ja vieläkin eläkeiässä) pitkin Suomea kertomatta perheelle minne menee ja kenen kanssa.”

No siinäpä sinulle vastaus. Etsit isäsi kaltaista, ja sitten et kuitenkaan ole tyytyväinen, kun sellainen löytyy.

Lähettäjä: justus 
Päivämäärä:   27.7.24 12:13:33

Juu kaikkea sattuuu. Nähty naapurista. Heillä asiat näytti aivan hyviltä
ulospäin. Nainen sattui maalimalla törmäämään vieraaseen, se oli menoa.
Ei mikään enään pidättänyt, meni muutama kymmenen ha peltoa, ja
velkaa tuli. Aviosippa tietenkin piti alkuvaihessa laittaa kiertoon.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.7.24 12:55:13

Näin se on aina mennyt ja aina tulee menemään. Naiset ihastuu renttuihin ja kuspäihin ja jos sattuukin että päätyy yhteen hyvän miehen kanssa niin tätä hyvää miestä vähintään petetään niitten renttujen kanssa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.7.24 12:59:58

Tällä tavoin miehet myös oppii ettei naisia kannata kohdella liian hyvin. Jos olet liian "kiltti" sinusta ei olla edes kiinnostuneita ja vähintään suhteessa ollessasi saat lopulta näpeillesi niikuin edellä kuvasin. Peilin eteen vaan koko sakki syyllisiä etsimään.

Päivämäärä:   27.7.24 13:05:36

No miten löytäisin jonkun erilaisen? :D En tietoisesti ainakaan ole tällaiseen seuraan hakeutunut

Päivämäärä:   27.7.24 13:14:59

Alat kehittää tunteita parempia miehiä kohtaan, kun ymmärrät ja parannat itsessäsi sen haavan, joka saa sinut tuntemaan, että kaltoinkohtelu on ihastumisen vaatimus.

Ihmisaivot ovat siitä oudot, että olo on kotoisa sellaisissa olosuhteissa kuin mihin on aiemmin tottunut. Jos et ole koskaan elänyt tilanteessa, jossa tarpeisiisi vastataan ja sinua rakastetaan ja arvostetaan, et osaa sellaiseen hakeutuakaan vaan ihastut aina niihin kylmiin ja ikäviin miehiin. Tee siis elämästäsi sellaista, että itse vastaat omiin tarpeisiisi ja rakastat itseäsi, sitten et enää kelpuuta heikompaa muiltakaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.7.24 16:09:58

Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?

Lähettäjä: Möykky 
Päivämäärä:   28.7.24 17:58:21

Sen kun tietäisi.. ensimmäinen mies oli pettäjä, toinen väkivaltainen, ja viimeisin on paljastunut alkkikseksi. Olen kallistunut päätökseen elää loppuelämäni yksin, kerran valitsen aina huonoja miehiä. Mistähän se johtuu? Kaikki kuitenkin eri tavalla huonoja. Viimeisimmästä olin varma että tämä on elämäni mies kunnes totuus paljastui.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.7.24 00:28:18

Turha on naisia syyttää, jos miehet esittävät ensin mukavaa ja normaalia ja muuttuvat kuspäiksi myöhemmin. Ei meillä ole kristallipalloa.

Itselläni alkaa olemaan mielenterveys hajalla, kun parin sinkkuvuoden jälkeen aloin uudelleen deittailemaan miehiä. Niin kauan, kun on itse vielä varovainen ja "vaikeasti tavoiteltava" pommitetaan viesteillä, kehutaan maasta taivaaseen ja muuta. Sitten, kun itse alkaa vähän lämpiämään, osoittamaan enemmän hellyyttä ja kehittyy tunteita, mies muuttaa käytöstään kylmäksi ja etäiseksi tai mahdollisesti katoaa kuin pieru saharaan. Usein kyllä muutaman kk päästä kyselevät perään.

Tuntuu, että kyseessä on jokin egonpönkitys peli näille miehille, että kun saadaan nainen ihastumaan, niin tavoite on suoritettu. Tai jahdataan jotain fantasiaa mitä ei ole olemassa.

Se on ihan ok, että toinen ei kiinnostakaan, siksihän sitä tapaillaan ja tutustutaan. Mutta miksi pitää tehdä tuota rakkauspommitusta alkuun. Tuntuu todella kylmältä, että ihminen joka on pari päivää aiemmin kertonut kuinka ihana ja ihmeellinen olet, muuttaa käytöstään ilman mitään selitystä kuin veitsellä leikaten.

Olisi kiva löytää joku ja tämä selibaatissa eläminenkään ei ole kauhean mukavaa, mutta ei enää vain uskalla, kun mihinkään sanomisiin ei voi luottaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.24 00:43:48

Eivät ne kyllä niin hyviä esittäjiä ole, tai siis äärimmäisen harva pystyy tuohon Oscarin arvoiseen suoritukseen kovinkaan pitkään. Kyllä sen todelisen karvan näkee sieltä pikkujutuista ja rivien välistä jo hyvinkin varhain, jos vaan suostuu sen näkemään ja pitää pään kylmänä eikä ennenkaikkea haihattele että kyllä se vielä muuttuu tai että jollain omalla kriteerillä ei ole niin suurta väliä, vaikka oikeasti on. Toki jos ei suostu, niin silloinhan ei näe edes metsää puilta.

Lähettäjä: Mk 
Päivämäärä:   29.7.24 08:22:31

Tutustu tunnelukkoihin.
Tuttuus vetää puoleensa, vaikka se olisi negatiivista.
Etsit mahdollisesti isäsi rakkautta ja hyväksyntää kaltaisistaan miehistä.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   29.7.24 09:04:19

https://www.youtube.com/watch?v=3w9lYn0Jfws
Joo rakastuessa ei tajua kumppanin huonoja tapoja ja tekoja. Toiseen ja hänen hyviin ja huonoihin tapoihin tutustuminen vie aikaa.
Se tapahtuu, kun alku ihastus katoaa. Ja arki alkaa.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.7.24 09:39:21

"
No miten löytäisin jonkun erilaisen? :D En tietoisesti ainakaan ole tällaiseen seuraan hakeutunut"

Kiitos jakamisesta, ja avoimuudesta. Mitä enemmän perhedynamiikka on lapsuudessa ollut epätasapainoinen, sitä enemmän se vaikuttaa tulevaisuuden (pari)valintoihin, eli hyvin kärjistetusti etsitään isää/äitiä, tai vastakohtia, tiedostamatta toki.

Ensimmäinen asia on tulla tietoiseksi, edes jollain tavalla, minkälaisiin ihmisiin ihastuu/rakastuu/ haluaa suhdetta, ja minkälaisia emootioita taustalla on.

Toinen asia on käsitellä näitä asioita, sekä mielessä, että kehollisesti ja toiminnallisesti, ja tätä kautta on mahdollista löytää terveemmälle pohjalle rakentuvia suhteita. Enkä nyt tarkoita, hyvin kärjistäen, että etsitään keino, ja ajatusmalli hylätä sortuminem "renttukumppaniin", ja löydetään tilalle "hyvä/kilttikumppani", koska monilla "kilteillä" on myös paljon käsittelemättömiä asioita, vaan käsittelemällä asioita, on mahdollista löytää sopivalta tuntiva kumppani, joka myös käsittelee asioita.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   29.7.24 10:19:00

"tuntuu, että katson asioita tosi paljon läpi sormien suhteen alkuvaiheessa :/ En jotenkin ihastukseltani pysty ajattelemaan järkevästi miehen ominaisuuksia/luonteenpiirteitä"

Minulla on ollut tätä samaa ongelmaa vuosikaudet.

Nyt olen tajunnut, että olen saanut kotoa sellaisen mallin, että mitään negatiivista ei oikein saisi sanoa kenellekään. Asioita on kuitattu tyyliin "no onko se nyt niin kamalaa, älä viitsi nyt nostaa mitään meteliä, ei hyödytä ketään". Tätä samaa olen sitten ilmeisesti toteuttanut miesten kanssa; antanut heidän pelleillä sanomatta mitään ja olen kai vain ajatellut että mitäs pienistä, kunnes onkin sitten tullut vastaan se isompi no-go. Käytöshän monella muuttuu koko ajan huonommaksi, jos ei sano heti alussa että ei, tuollainen ei käy.

Olen pitänyt aivan tietoisesti pidempää taukoa kenenkään tapailusta, eikä ole kyllä edes ollut kertaakaan sellainen olo, että olispa mulla mies. Katsotaan, tuleeko vielä joskus sellainen olo, että haluaisi palata deittailun maailmaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.7.24 11:03:20

Kertakaikkiaan lopetat deittailun heti, kun tulee red flag tai edes outo tunne miehestä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.