Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   27.7.24 02:09:28

Siff ja Koff, Sörkkä ja Rööperi sekä Styrkka ja Fyrkka. Mihin nämä menivät työuransa jälkeen ja mitkähän niiden oikeat nimet olivat? Olen itse sen verran nuori etten ole noita nähnyt, mutta lueskelin juuri yhtä kirjaa jossa ne mainittiin ja alkoi kiinnostaa.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.7.24 05:52:17

Vain vanha riimu on nyt tallissain. Ja nurkkaan jäänyt satula on vain. Kysyt: miksi olen onneton. Vastaan sulle: polle poissa on

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.7.24 06:02:07

Muistan vain omasta nuoruudestani (ysäriltä) Bissen, Birran ja Nikolain. Piti ihan googlata: nuo aloittajan mainitsemat olivat aikaisemmilla vuosikymmenillä ja ilmeisesti tämän vuosituhannen puolella ovat työtä jatkaneet Pintti, Sigge, Thor, Ludvig, Frederik, Gunnar ja Sixten. En itse juo olutta, joten en niin tunne brändejä - viittaavatko kaikki nämä jälkimmäisetkin olueen vai onko tästä (uudelleen)nimeämistavasta luovuttu?

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   27.7.24 08:18:27

Minulla on sellainen tieto että menivät/ menevät eläkkeelle päästyään takaisin kasvattajalleen Tanskaan.
Hevosmaailmassa lehdessäkin oli kerran oikein juttu tästä kuinka yksi panimohevonen oli kuljetusautossa nuuhkaissut ilmaa että "jahas Tanskassa taas ollaan" ja kävellyt viimeiset pari sataa metriä suoraan nuoruuden kotitalliinsa.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.7.24 12:29:58

Mikä noilla on eläkeikä?

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 13:10:06

Niin muistaakseni vielä ysärillä oli niin että Suomeen ei saanut tuoda muita kylmäverirotuja, ettei suomenhevonen vaarannu. Koffin hevoset oli jollakin erikoisluvalla, selittäisi sen että palautuivat Tanskaan aktiivivuosien jälkeen.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   27.7.24 13:38:35

16 v oli ainakin yksi mennyt takaisin Tanskaan.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 13:42:46

"Niin muistaakseni vielä ysärillä oli niin että Suomeen ei saanut tuoda muita kylmäverirotuja, ettei suomenhevonen vaarannu."

Ruunia sai tuoda.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 12:33:45

Olipas mielenkiintoinen aihe :)

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   28.7.24 12:46:21

Lähettäjä...

Päivämäärä27.7.24 13:10:06

Niin muistaakseni vielä ysärillä oli niin että Suomeen ei saanut tuoda muita kylmäverirotuja, ettei suomenhevonen vaarannu.

Enpä ollutkaan tiennyt tästä!

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: tia 
Päivämäärä:   28.7.24 13:49:29

Näillä nykyisillä panimohevosilla näyttää somen perusteella olevan niin hyvä elämä, että en suuttuisi, vaikka menisivät työuran jälkeen suoraan taivaslaitumille. Noin painavilla eläimillä tuskin on kivaa, kun tulee ikää ja vaivoja.

  Re: Minne menivät Sinebrychoffin vanhat panimohevose

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.7.24 19:55:42

Vuonohevosia tuotiin risteytysponeinakin yms kun vuonohevosia ei saanut tuoda Suomeen. Toisaalta suokkeja oli silloin paljon vähemmän kuin nykyään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.