Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: teksti 
Päivämäärä:   26.7.24 18:54:27

Toimiiko? Kongnitiivinen terapia ei ole toiminut, nyt neljään vuoteen. Taustalla koulukiusaamista, vähättelyä, hakatuksijoutumista, hyväksikäyttöjä...jne perheen sisällä, molempien vanhempien kuolema(ja se pitäisikö sen olla hyvä vai paha juttu) ja paljon muuta.. onko tuosta silmänliiketerapiasta apua?

  Re: Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.24 18:57:19

EMDR voi hyvin auttaa tuohon. CBT nyt on pelkkää kaasuvalotusta eikä auta traumaan.

  Re: Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   26.7.24 20:52:54

Olin kuolla lapseni kanssa onnettomuudessa, ajattelin että mikään ei tätä kokemusta paranna. Hätää lapsesta .
Pohdin pitkään ja ajattelin että jos Vietnamin veteraanit jotain hyötyivät niin ei kokeilusta haittaa ole.
Muisto pysyy kyllä mutta se vaalenee ja ns aurinko paistaa , muuttui muistissa pimeäksi. Muistin vääristymä.
Ihan kokonaan se ei häviä mutta helpotti. Tämä siis yksi kokemus, ei useita.
Kuolema olisi ollut pitkällinen , hyvin ahdistava. Pystyn jo kirjoittamaan siitä.

  Re: Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: gfr 
Päivämäärä:   26.7.24 20:59:38

S, kerro lisää?

  Re: Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: kalapuikko 
Päivämäärä:   26.7.24 21:28:46

Itse kokeilin muutama vuosi sitten, mutta se oli liian intensiivistä, eikä sopinut mun aivoille, aiheutti vaan paniikin.

Ymmätääkseni se on todella hyvä spesifien traumojen käsittelyyn. Kun on tietty tapahtuma jossa aivot on niin ikään jumissa, niin se auttaa käymään se asian läpi ja aivot tajuaa että nyt se tapahtuma on ohi ja pääsee viimein eteenpäin.

Kun ahdistusta jne aiheuttaa monisyiset ja kumulatiiviset traumat niin se ei välttämättä ole toimiva terapiamuoto. Sinun tapauksessa ei siis välttis ole hyvä, mutta kokeilin kyllä! Tsemppia <3

  Re: Mitä tapahtuu silmänliiketerapiassa?

Lähettäjä: Tr 
Päivämäärä:   26.7.24 21:38:43

Meillä auttoi koko perhettä. Jokainen kävi oman hoidon läpi. Todella rankkoja reissuja ja minulle iski migreeni jokaisen hoidon jälkeen.
Oli silti kaiken sen arvoista koska koko perheen toimintakyky palasi lähes ennalleen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.