Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 17:54:27

?

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.7.24 17:55:09

Ei, raskauden aikainen hormonitoiminta venyttää niitä joka tapauksessa.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.7.24 17:55:12

Ei välttämättä.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.7.24 17:57:00

No mulla ainakin melko riippikset ja en ole imettänyt enkä ollut raskaana. Toki varmaan olis vielä enemmän riippuvat jos olisin.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: 3x imetys 
Päivämäärä:   25.7.24 18:04:50

Ei voi yleistää. Joillain vaikuttaa negatiivisesti jos kriteerinä on tietty ennen imetystä ollut muoto mutta joillain voi olla melkein päinvastoin.
Voin sanoa omalta kohdalta että mielestäni rintani vaan paranivat.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   26.7.24 16:17:54

Ollut raskaana ja imettänyt aika pitkään jokaista, mutta ei nämä mitenkään erityisen roikkuvat ole. Tuskin olisivat sen kauniimmat, vaikka olisin jättänyt imettämättä.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.7.24 16:22:02

Omat aika samannäköiset yhteensä yli neljän vuoden imetyksen jälkeenkin. Alkujaan pienet, joten eivät roiku eivätkä muuttuneet tyhjiksi pusseiksikaan. Ovat kuin ennen, nännit vain vähän isommat, sen olisi varmaan pelkät raskaudetkin aiheuttaneet.

Urbaanilegenda väittäisin, että imetys pilaa rinnat ja jos ei imetä voisi tältä säästyä.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Vinkkejä 
Päivämäärä:   26.7.24 16:23:18

Ei, ne kyllä venyy ja täyttyy jo raskausaikana jos on venyäkseen. Lisäksi ihan ikääntyminen tekee tehtävänsä oli lapsia tai ei.

Jos on noin turhamainen, niin kannattaa jättää lapset tekemättä

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.24 16:25:03

Itse omaan roikkutissit aina paitsi muutama päivä ennen kuukautisia, silloin ovat turvonneet ja kauniin näköiset :D Jännittää roikkuvatko lattiaan asti raskauden jälkeen sitten kun se aika koittaa elämässä :D

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   26.7.24 16:26:34

Ei.

Hormonit, geenit, ja hyvät liivit vaikuttavat. Ei imetys.

Olen kyllä aina välillä harmitellut kuinka huonoja liivejä ihan ammatikseenkin ratsastavat naiset Suomessa käyttävät. Tähän kannattaisi ehdottomasti panostaa, vaikka ei edes ratsasta. Huonosti sopivat liivit saavat upean kesämekonkin näyttämään kehnolta.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Upi 
Päivämäärä:   26.7.24 18:31:33

Mun riippurinnoista tuli raskauden ja erityisesti imetyksen jälkeen paremman näköiset, kun aiemmin litteät nännit muuttuivat ulkoneviksi. Ihan oikeasti kun eka lapsi syntyi oli imetys vaikeaa, koska lapsi ei saanut nännistä otetta, se oli niin litteä. Venyi ekaa imettäessä jo ja toinen lapsi viimeisteli homman niin että nyt mulla on näkyvät nännit ja kivannäköinen nännipiha myös molemmissa riippurinnoissa.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   27.7.24 08:38:54

Mullakin oli nännit alkujaan sen malliset, että vauvan oli hankala saada niistä otetta. Imetyksen myötä nännien malli muuttui täysin. Harmi vaan että imetyksen lopettamisen jälkeen rinnat surkastuivat niin, että enää ei ole jäljellä kuin ne nännit.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   27.7.24 08:48:52

Mulla on aina ollut riippuvat rinnat. Kahden lapsen imetyksen jälkeen ne aluksi tyhjeni, mutta nyt on kyllä nätimmät kuin ennen raskauksia. Imetys muutti nännien ulkonäköä.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.7.24 09:06:36

Imetin yhtä lasta 3 vuotta. Rinnat ovat samanlaiset kuin ennen sitä. Sitten kun sulla on se pieni vauva niin ajatuksesi eivät enää (toivottavasti) ole näin pinnallisia, vaan teet valinnat lapsen parhaaksi.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: ww 
Päivämäärä:   27.7.24 09:33:42

Olen 59v, imettänyt vuoden verran jokaisen 3 lastani, ja rinnat ovat yhä oikein hyvät, pyöreät ja hädin tuskin riippuvat, monella paljon nuoremmalla on paljon enemmän. Kyllä se on geeneissä!

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 09:38:30

Kaksi lasta imettäneenä pidän myös itse enemmän nykyisin rinnoistani. Mulla oli ennen raskaat DD/E- koon ja nykyisin näppärämmät C/D-koon rinnat.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.7.24 09:55:24

Koko vaikuttaa myös

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.7.24 09:59:43

2 lasta ja täysimetystä pienillä rinnoilla ja ovat samanlaiset kuin ennen raskauksia.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   27.7.24 11:39:39

Mulla oli ennen lapsia pienet b kupit. Lapsia oon imettänyt elämästäni yli 3v yhteensä. Nyt oon 43v ha mulla on c kuppi. Ei roiku yhtään. Iho ei mene yhtään edes päällekkäin tiskien alta. Mies kehuu että mulla on kauneimmat tissit maailmassa. Eihän se nyt totta oo mutta on ne kyllä tosi kivat.
Prikulleen samankokoisetkin eikä suuria nännipihoja.

Mulla ainakin imetys teki hyvää.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.7.24 11:51:15

Mulla kuppi g tjsp. Miten painovoima vois olla aiheuttamatta roikkumista? Hoikka oon

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.7.24 11:54:52

ei vaikuta.

Itse jätin kuitenkin imettämättä, oman terveyden parhaaksi

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.7.24 13:03:15

Surullista, jos joku harkitsee jättävänsä lapsensa imettämättä rintojen ulkonäön takia. Siinä on erikoinen tärkeysjärjestys. Vastausta itse kysymykseen en osaa antaa, itse odotan tällä hetkellä esikoista. Sen osaan jo tällä kokemuksella kertoa, että pelkästään raskauden aikana rinnat on paisuneet monta kokoa ja nännit kasvaneet valtaviksi verrattuna entiseen. Olin yllättynyt, että rintojen kasvu oli ihan ensimmäisiä raskausmuutoksia jo ensimmäisillä viikoilla, jolloin esim vatsan kasvusta ei ole vielä tietoakaan. Veikkaan, että jo tästä raskauden aikaisesta turvotuksesta palautuminen tekee rinnoista vähän löysemmät, tuli sitten päälle imetystä tai ei.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   27.7.24 19:26:47

Imetys kaunisti omia rintojani. Tuli pyöreämmät ja isommat.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Oma lapsi kuoli 
Päivämäärä:   27.7.24 19:50:53

Ei pilaa. Imetin pitkään ja on nyt isommat rinnat ja pyöreät.

Mun kaveri ei imettänyt ja hänellä osoittaa nännit maahan. Samaan aikaan saatiin vauvat. Hän sanoi, että mun rinnat menee pilalle. Nyt kysyi, että onko mulla silarit!

Mut mitä väliä rinnoilla oikeasti on. Ei mitään.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   27.7.24 21:08:11

Raskaus ja synnytyksen jälkeinen maidonnousu ainakin itellä varmasti venytti rintoja paljon. Nyt kuppikoko suht pieni ja rintojen sisältö "pehmeämpi", kun rasvakudos ei kai vielä ole edes täysin palautunut rintoihin. 6 kk imetyksen lopetuksesta ja kaksi raskautta.
Kyllä ne muuttaa vartaloa, mutta tekisin milloin tahansa uudelleen.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Ugh 
Päivämäärä:   28.7.24 06:58:13

Aloittaja on nyt hyvä ja miettii mitä varten ne tissit on.
Ihan oikeastiko mietit kannattaako vauvalle antaa ruokaa?
Ei hele..

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   28.7.24 07:14:37

"Hormonit, geenit, ja hyvät liivit vaikuttavat."

Hormonit ja geenit vaikuttavat. Rintaliivien positiiviset vaikutukset rintoihin ovat vain rintaliiviteollisuuden kehittämä vale.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.7.24 09:37:44

Taitaa monilla rinnat turvota raskauden yhteydessä niin paljon, ettei sillä imettämisellä enää ole olennaisesti venyttävämpää vaikutusta.

Monet raskauteen ja imetykseen liitetyt ulkonäön heikentymiset liittyy ihan vaan ikään ja painon vaihteluun. Samat haitat kohtaa helposti ihan ilman lapsiakin. Ihan turha luulo pysyä ikuisesti nuoren näköisenä vain jättämällä lapset tekemättä :D

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   28.7.24 11:29:19

Määrittelen ensin kaunis.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.24 12:14:34

"Itse jätin kuitenkin imettämättä, oman terveyden parhaaksi"

???

Imetyksellähän on nimenomaan monia terveysHYÖTYJÄ.

Omastakin mielestäni rinnat on kauniimmat kahden imetyksen jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mutta ovat jotenkin sileämmät.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.7.24 05:48:01

Eihän tässä ole edes aloittaja kertonut että pohtiiko tätä asiaa tosissaan vai vaan mielenkiinnon kannalta. Mammat heti takajaloillaan kun joku edes ajattelee tuollaista asiaa. :D :D

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   30.7.24 09:39:58

Vaikea tietysti sanoa, mitä olisi ilman imetystä. Mutta en usko että on muuttanut.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.7.24 09:44:37

Laitat tissit lasipurkkiin formaldehydiin, niin ne säilyy kauniina.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: Boomeri 
Päivämäärä:   30.7.24 09:59:26

Mihinkä avaaja tissejään säästelee , 15v. Ja ne lepattaa kuitenkin.
Vinkki millä saat nännit vielä turhaksi silloinkin, menet vaan Kontillesi.....

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.7.24 09:59:32

Mulla imetystä n.6v ajalta (3 lasta) yhteensä. Rinnat ovat pysyneet aika samankaltaisina, ehkä jopa paremmat omasta mielestä. Tai ehkä imetys on opettanut suhtautumaan niihin positiivisemmin, sekin voi olla syy :) ainoa selvästi itse havaittava on, että nännit ovat "venyvämmät" nykyään, eipä se ihme ole. Eka imetys oli kivuliasta alkuun matalahkojen nännien vuoksi ehkä ja kun venymistä ei ollut vielä tapahtunut. Toisen lapsen kanssa kokemus oli tosi paljon miellyttävämpi jo ja kolmannen kanssa ei tuntunut enää missään ja oli ihanaa.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   13.8.24 11:49:02

Boomeri, eiköhän AP ole saamassa lasta ja sillä kyselee miten rinnat käyttäytyy? Eli ei ole säästelemässä tissejä.

  Re: Säilyvätkö rinnat kauniimpina jos ei imetä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.8.24 11:51:32

Olen jo yli viisikymppinen, kaksi lasta imettänyt vuoden ikäiseksi saakka ja väittäisin, että rintani ovat varsin hyvin säilyneet moneen muuhun saman ikäiseen verrattuna. En usko imetyksen vaikuttaneen ainakaan negatiivisesti, mutta geeneistä se on enemmän kiinni

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.