Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: Mamma 
Päivämäärä:   25.7.24 13:11:54

Kävin ratsastamassa kerran 2.5kk jälkeen synnytyksestä ja nyt 3kk kohdalla huimasin että ilmeisesti mulla on laskeumaa tullut etuseinämästä koska virtsaputken pää näkyy ihan huulilla ja muutenkin vaal.pun lihasmössöä eli ilm seinämää? Pitääkö nyt eka kuntouttaa vai voiko ratsastamista aloittaa? Koko ajan sellanen samanlainen tunne kun tampooni olis jäänyt liian alas eli tossa huulilla jokin hankaa.

  Re: Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   25.7.24 13:57:42

Kiinnostaa.
Miten olette pärjänneet? Kohtu ja johtimet poistettu, joten laskeuma tulee melko varmasti. Sukuvikakin. Nyt jo nakyy virtsaputki ja mössöö, mut ei hankaa.

  Re: Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 14:03:05

Eikö laskeuma tule, koska lihakset ei jaksa pitää ylhäällä ja voivat tosiaan väsähtää synnytyksen jälkeen, onhan se kuitenkin raskasta keholle. Jossain keskusteluissa sanoivat, että lantionpohjalihaksia tulisi treenata niin auttaa. En osaa sanoa mitään ratsastuksesta.

  Re: Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 14:05:41

Paljonko lantionpohjan treeniä teet? 4x vko auttaa ylläpitämään, joka päivä on tehtävä jos haluat kehittyä.

  Re: Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.24 14:11:16

Ensi alkuun kannattaa kyllä käydä ihan gynellä, jos ihan hankaa. Jos synnytyksestä on vaan vähän aikaa niin se saattaa ilmeisesti myös palautua, niitä lantiopohjalihaksia vaan treenaamaan, netti täynnä ohjeita.
Facessa myös vertaistuki ryhmiä. Yllättävän yleinen vaiva. On myös olemassa kuutioita millä voi tukea sitä laskeumaa.
Itse olen käynyt leikattavana, kylläkin erilainen laskeuma. rectoseleä ja sitä virtsarakon laskeumaa myös leikataan jos tarpeeksi paha.
Ratsastuksesta en osaa sanoa, itse pystyin laskeuman kanssa, kun se ei itsellä vielä sillä lailla hangan nyt. Laskeumat myös pisteytetään eli jos tarpeeksi on pisteitä niin mahdollista päästä hoitoon.

  Re: Laskeuma ja ratsastus APUA!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.24 14:12:15

Laskeuma voi myös tulla ihan kudosryypin takia, eli jos on venyvä kudos. Ei tarvitse edes synnyttää tai että olisi lihakset huonot.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.