Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Mietiskelijä 
Päivämäärä:   25.7.24 11:34:38

Onko täällä ihmisiä jotka ovat ennen meikanneet paljonkin mutta ovat syystä tai toisesta lopettaneet tai ainakin vähentäneet. Jotenkin aikuisiällä olen alkanut miettimään, että meikkaaminen ei tuo samanlaista iloa kuin ennen ja olen miettinyt jopa meikkaamisen lopettamista tai ainakin sen vähentämistä, jos en heti uskalla lopettaa. Kokemuksia?

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: fg 
Päivämäärä:   25.7.24 11:37:11

Mitä sinä pelkäät? Ihan samassa päivässä me elämme, jotka emme ole meikanneet, miehetkin.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 12:00:58

En ole koskaan meikannut erityisen paljon, mutta perus meikkivoide, puuteri, kulmakynä, ripsari. Joskus huulipuna ja luomiväri. Pikkuhiljaa täysi-ikäisyyden kynnyksellä väheni tuote kerrallaan ja nyt 25-vuotiaana laitan joskus (lähinnä juhliin) luonnolliset magneettiripset.

Ei kai tässä taustalla ole mitään erityistä syytä, en vain jaksanut enää meikata.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   25.7.24 12:03:28

Älä mieti mitä muut sanoo....perus hygienia riittää...

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Lopetin 
Päivämäärä:   25.7.24 12:18:37

Lopetin meikkaamisen nuorena aikuisena osittain käytännön syistä, mutta osittain myös siksi, että itseluottamukseni kohentui. En kokenut enää tarvitsevani meikkiä tullakseni hyväksytyksi. Lisäksi koin jopa meikkaamisen ärsyttäväksi, kun työt olleet aina joltain osin fyysistä yms. Niin pitäisi jatkuvasti olla korjailemassa jne. Joo olen kaunis meikattuna ja saan paljon ihmisiltä huomiota. Ilman meikkiä suht huomaamaton, mutta toisaalta minusta myös tuntuu että minua kuunnellaan paremmin ja olen uskottavampi.

Iho myös kiittää. Ei ole enää vuosiin ollut ongelmia ihon kanssa, mitä meikatessa oli. Minulla herkkä atooppinen iho joka talvella kuivuu herkästi ja kesällä ei tykkää hikoilusta.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.7.24 12:32:54

Mukavuudenhalu voitti miellyttämisenhalun. Nykyään käyn kestovärjäämässä ripset ja kulmat kerran kuussa, ja panostan ihon hyvinvointiin.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   25.7.24 12:41:05

Kesäisin en enää jaksa meikata ollenkaan, kun meikki tuntuu lämpimällä säällä ikävältä iholla. Muina vuodenaikoina saatan meikata joskus, jos huvittaa. Ei meikki tai meikkaamattonuus minua mitenkään haittaa. Tärkeintä on kuitenkin se, että on edes jotenkin puhtaat ja asianmukaiset vaatteet ja hiukset harjattu.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.7.24 13:06:01

Meikkasin runsaasti ehkä 25 ikävuoteen asti. Se oli hauskaa, tykkäsin siitä miltä näytin meikattuna ja yksinkertaisesti viitsin panostaa ulkonäkööni paljon enemmän aikaa ja rahaa. Siitä se asteittain väheni ja nyt kun neljäkymppiset alkavat kohta kolkutella, meikkaan lähinnä juhliin ja illanviettoihin. Ei se vain ole enää samalla tavalla hauskaa kuin nuorena.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Pissis(kö) 
Päivämäärä:   25.7.24 13:14:38

No mielellään lopettaisin, mutta en kestä naamaani ilman meikkiä. Olen aiva kalman vartija joten pakko vaan meikata. Kaikki ei synny hyvillä geeneillä. Ripsiri ja luomiväri must joka pv.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: rje 
Päivämäärä:   25.7.24 13:17:54

Minä meikkasin nuorena. Saatoin meikata näyttävästikin. Sitten se väheni ja jäi lopulta kokonaan pois. Joskus, jos menen johonkin tapahtumaan missä pitää olla hienompana, laitan siistin ja neutraalin meikin, ehkä muutaman vuoden välein. Mutta muuten en meikkaa.

Epäkäytännöllistä, koska autottomana kuljen kävellen ja pyörällä, meikit jäisi pipoon ja kypärän pehmusteisiin. Vesisade pilaa meikin, lämpimällä ilmalla hikoilu tekee meikistä ruman.

Ja minua sanotaan nuoren näköiseksi. En tiedä johtuuko se siitä, etten meikkaa ja jynssää naamaa päivitäin ja laita iholle ties mitä tököttejä, vai miksi ihoni on niin siloinen. Jatkuvasti meikkaavat ja ihoaan suuresti päivittäin hoitavat tuntuvat olevan huomattavasti kurpsahtaneemman näköisiä minua reilusti nuorempanakin...

T: 40 v

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 13:18:23

Voi sitten tehdä vain ne joita ilman ei kestä. Ja välillä voi haastaa itseään, mennä ilman luomiväriä kauppaan vaikka ja katsoa miten käy.

Tietysti jos on tottunut katsomaan naamaansa meikattuna niin se näyttää oudolta, väärältä, huonolta ilman. Se ei kuitenkaan tarkoita että kukaan muu näkee sitä niin.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Tyttis 
Päivämäärä:   25.7.24 13:20:39

Tajusin, että meikkaminen ei tuonut itselle mitään, tein sitä omalta kohdaltani vain mielyttääkseni muita. Kannattaa kuulostella mikä olisi motiivi jatkaa tai lopettaa.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   25.7.24 13:41:46

Jaa-a, ei vaan enää jaksanut naamaan mitään tököttejä hinkata.

Pitkään menin ilman mitään, nykyään laitan välillä huulipunaa tms. Juhlameikki on puuteri, luomiväri, ripsari, huulipuna. Aikaa menee 2 min.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Kopea 
Päivämäärä:   25.7.24 14:33:33

Meikkasi nuorempana paljonkin ja päivittäin.

27 vuotiaana vaihdoin työpaikkaa maalariksi tehtaaseen, niin lopetin meikkaamisen ja korvakorujen käytön, koska ne tuntui kuulosuojaimia poisottaessa ja laittaessa irtoilevan liikaa epähuomiossa.

Nyt oon 36v ja meikkaan ainoastaan johonkin juhliin, jos niihinkään.

Tosin kestokulmavärjäyksiä oon toisinaan ottanut, mut harvoin.

Elämä on kyllä niin paljon vapaampaa ja helpompaa ilman meikkiä.

Ei siinä muuta oo, ku päätät vaan ettet enää meikkaa, ei se oo niin iso juttu :)

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Kopea 
Päivämäärä:   25.7.24 14:34:51

Lisäksi synteettiset meikit on aika epäterveellisiä elimistölle, joten siksikään en halua enää nykyään meikkailla.
Luonnollisuus on parasta.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   25.7.24 15:03:05

Olen kans lopettanut meikkaamisen. Todella harvoin meikkaan, mutta säännöllisesti kulmat värjään ja löytänyt itse ruskettavaa. Mutta enemmän reissasin ulkonäköä jos merkkasin, koska silloin tuli olo, että pitää olla koko pakka paketissa, eli hiukset vaatteet jne. Tykkään olla " huomaamaton"

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   25.7.24 15:04:12

Siis käytän itseruskettavaa ja merkkasin= meikkasin

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Kasvis 
Päivämäärä:   25.7.24 17:04:19

"Mukavuudenhalu voitti miellyttämisenhalun. Nykyään käyn kestovärjäämässä ripset ja kulmat kerran kuussa, ja panostan ihon hyvinvointiin."

Mulla kävi näin. Veikkaan että iän myötä tullut hyvä itsetunto auttoi että pystyi valitsemaan mukavuuden.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.7.24 17:13:12

Itse koen että meikkaamisen lopetus on jotenkin vapauttavaa. Eihän minun tarvitse herranjumala meikata kun lähden kauppaan tai vaikka laskettelemaan. Ei tarvitse murehtia leviääkö jokin johonkin. Omassa työssä meikin käyttö ei ole mahdollista kun se sotkeentuisi jatkuvasti. Kun tarpeeksi pitkään on leikkaamatta, alkaa taas tottua omiin kauniisiin kasvoihin ilman meikkiä. Olen myös kiinnittänyt huomiota terveellisempiin elämäntapoihin.

Kerran eräs sukulaismies töksäytti kun oltiin yhdessä hiihtämässä. Minulla ei tietysti ollut meikkiä. Hän sanoi että häntä harmittaa kun vaimo ei meikkaa. Että vaimon kanssa olisi kiva välillä pitää jotain hauskaakin. Naiset kuulemma tupsahtaa minun iässäni ja tarvitsevat sen jälkeen meikkiä. Hitto ihanko tosi? Mies voi itse alkaa meikkaamaan kerta on jo rupsahtanut.

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.24 17:18:44

Se on vapauttavaa kokeilkaa kaikki!

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: Kasvis 
Päivämäärä:   25.7.24 17:38:47

"Kerran eräs sukulaismies töksäytti kun oltiin yhdessä hiihtämässä. Minulla ei tietysti ollut meikkiä. Hän sanoi että häntä harmittaa kun vaimo ei meikkaa. "

Voisiko tässä kuitenki olla taustalla semmoista yleistä rupsahtaneisuutta, että tämä vaimo ei siis enää välitä ollenkaan miltä näyttää? Tuli vaan mieleen. En itsekään tykkää jos parisuhteessa mies lakkaa ajamasta hiuksia tai partaa ja vaatteina 24/7/365 on rikkinäiset virttyneet collarit. Vaikea uskoa että kukaan juuri meikkaamiseen takertuisi...

  Re: Te jotka olette lopettaneet meikkaamisen

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.7.24 18:12:58

Meikkaamisessa ei ole pakko mennä joko-tai asenteella. Voi meikata vaan sillon tällön tai käyttää vaan vähän tuotteita.

Itse meikkaan joskus töihin, joskus en. Tykkään meikata ja usein meikkaan, mutta aina en jaksa.
Kauppaan, liikuntaharrastuksiin yms en meikkaa koskaan.
Viihteelle lähtiessä meikkaan joskus tosi vahvasti (tyyliin tosi tumm goottimeikki tai vaikka luomivärit sateenkaaren väreissä) ja joskus en meikkaa lähes lainkaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.