Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hybridien kulutukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.24 10:44:51

Onko noihin ilmoitettuihin kulutuksiin luottaminen? Esim. isohko henkilöauto 2 litraa sataselle. Sähköä 15 kw. Jos näillä laskee, niin pelkästään polttoainesäästöä tulee aika merkittävä määrä vuodessa, kun nykyinen auto syö 12 l/100km

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.7.24 10:49:06

Tuon on laskennallinen tulos. Laskukaavaa en tiedä. Jos on esim. ladattava hybridi, niin niillä pääsee riippuen autosta noin 30-100 km yhdellä latauksella, joten kaupunki yms. pyörittelyt voisi ajella sähköllä ja suuremmilla teillä polttomoottorilla, joten polttoaineen säästö on merkittävä. Toki, kun ajetaan polttomoottorilla, niin se kulutus on sitten ihan normaalia luokkaa, kuten muissakin vastaavissa autoissa.

Minun tutulla on ladattava hybridi ja se voi ajaa kaikki työajot viikolla sähköllä. Viikonloppuisin pitemmillä mökkimatkoilla yms. käyttää polttomoottoria. Tankkaa tyyliin kerran kahdessa kuukaudessa.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   25.7.24 10:49:42

Kärjistetysti ilmoitettuihin tehdaskulutuksiin saa lisätä noin 2-3l/100km autossa kuin autossa, niin pääsee suht liki todellista kulutusta.

Ja sähköautoissa sähkön kulutus taas on täysin riippuvaista kelistä, tuulesta, lämpötiloista ja mitä laitteita autossa on käynnissä yhtä aikaa.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 11:11:59

Meillä V90 syö pelkällä polttomoottorilla maantiellä n. 7l/100km ja 9l/100km jos antaa akuston latautua ajaessa. Jos ajelee lyhkäsempää matkaa niin pääsee parhaimmillaan pelkällä sähköllä, jolloin bensaa menee marginaalisesti. Hybridiautoissa on iso ero mitä ne syö pelkällä polttomoottorilla, koeajetuissa autoissa oli kaikkea 7-10 litran väliltä. Edellinen polttomoottoriauto söi maantiellä n. 8l/100km, eli parhaimmillaan pääsee nyky-hybrideillä pikkusen niukempaan bensan kulutukseen verrattuna vanhempiin bensoihin.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.24 11:14:38

Mun hybridistä sanotaan että kuluttaa 3,5 litraa satasella, todellisuudessa 4-5 näin kesäkeleillä, talvella 5-6,5

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.24 11:18:31

Ladattavaa hybridiä olen katsellut. Minulla ajo on 90% maantieajoa, työmatka 20 km/suunta.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 11:29:18

” Edellinen polttomoottoriauto söi maantiellä n. 8l/100km, eli parhaimmillaan pääsee nyky-hybrideillä pikkusen niukempaan bensan kulutukseen verrattuna vanhempiin bensoihin.”

Meidän iso diesel (12v vanha auto) syö maantieajossa 4-5l/100km. Kaupungissa 7-8l/100km.

Vastaavasti taas pikkuisella bensa-autolla (4 vuotta vanha) kulutukset on aikalailla kaupungissa sekä maantiellä 6l/100km. Jos pudottaisi matkavauhdin 80kmh, pääsisi n. 5l/100km kulutukseen.

Juu ei tule hybridiä tähän talouteen, kun kulutus kerta on ihan sama, ellei enempi.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.7.24 11:32:34

Mun 2-litrainen neliveto kuluttaa rauhallisessa maantieajossa n. 4 l satasella. Motarinopeuksissa joku 5,5-6, kaupungissa. 7-8.

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.24 12:08:27

K: ja kyseessä siis hybridi?

  Re: Hybridien kulutukset

Lähettäjä...k 
Päivämäärä:   25.7.24 12:49:14

Tuo Skota Superb kulkee maantiellä sata kilometriä noin 4litralla diiseliä... Mietin paljon isosta akusta latureineen kannattais maksaa.
Jos auto pitää tankatta ehkä kerran kuukaudessa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.