Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   24.7.24 19:52:31

Pakko avautua, vaikka on jo vanha juttu.

Tuossa parisen vuotta sitten kyselin (työ)kaveriltani, olisiko mitään haluja tulla tekemään yksi homma, hän kun niitäkin hommia teki työkseen. Sanoin, että tottakai maksan. Ja hän sanoi, että voi tulla tekemään.

Hommat saatiin tehtyä ja kysyin hintaa. Hän sanoi, että no jos nyt kaksi suklaalevyä saisi. No mullehan se ei käynyt. Hän oli jäämässä lomalle, joten laitoin hänen pukukaappiinsa kiitoskortin ja 100e, ostakoot itse mieleisensä suklaat.

Menikö viikko vai kaksi, kun hän tilitti fbssa, että palveluksia kyllä pyydetään, mutta harvoin niistä maksetaan, että osa maksaa ja osa ei. En tuohon osannut peukuttaa enkä mitenkään reagoida, koska hän ei tähän mennessä ollut edes kiittänyt palkkiostaan. Vasta, kun hän palasi takaisin töihin, hän sanoi, että "kiitos, en siinä stressissä saanut aikaiseksi edes kiittää".

Meidän välit on tuon jälkeen olleet huonot. Olen miettinyt, onko mitenkään mahdollista, että joku olisi käynyt kyseisen henkilön pukukaapilla ja vienyt rahat?! En kyllä jaksa siihen mitenkään uskoa. Nyt paljon jälkikäteen mietittynä olisiko pitänyt kysyä, oliko siellä se raha? Tai riittikö se raha? Vai mitä hittoa?

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   24.7.24 20:13:19

No jos hän kiitti niin eikö ole oletettavaa, että hän löysi rahan?
Kannattaisiko kysyä ihan vaan vaikka "miten menee kun olet ollut vaisu viimeaikoina"?

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 20:15:30

Eiköhän joku muu ole jättänyt maksamatta.

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:09:50

"Moikka! Mulle jäi vähän hassu olo siitä sun facebook-päivityksestä ja halusin varmista, että löysihän lahjakortti perille? Mulle on tärkeää, että tehdystä työstä saa asiallisen korvauksen, joten siksi kyselen."

Ole hyvä, voit kopioida suoraan työkaverillesi.

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:15:49

Veikkaan, että joku muu oli jättänyt korvaamatta.. Toki tuo sinun korvauksesi on saattanut vaikuttaa asiaan; toiset osaavat ja toiset eivät

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.7.24 21:27:51

Jos tapauksesta on jo pari siis noin kaksi vuotta niin miten sitä nyt enää kysymään löysikö rahan vai siis tuli töihin vasta nyt vai?

  Re: Pyydä aina tarkka summa, mitä maksat kaverille!

Lähettäjä: Nolotus 
Päivämäärä:   24.7.24 22:01:17

Ehkä häntä nolotti. Pyysi kahta suklaalevyä (mitä ne maksaa, alle 10 eur?) ja sinä annoit 100e.

Ukkini oli tarkka siitä, että palvelukset ja auttamiset korvattiin kunnolla. Ukki maksoi hyvin ja jos apua oli saanut joulun jälkeen, kävi viemässä auttajalle vielä juhannuksena juhannuspullon tai vastaavan. Jos taas apua oli saanut juhannuksen jälkeen, ukki muisti auttajaa jouluna.

Ukki on opettanut tuon tavan isälleni ja minä olen lapsena ollut usein sekä ukin että isän mukana, kun kiitoslahjoja on jouluna/juhannuksena viety. Samoin olen saattanut olla paikalla tai mukana, kun avusta on käyty maksamassa.

Kiitän siis itsekin avusta reilusti. Olen kutenkin huomannut, että moni nolostuu siitä. Jos mahdollista, en anna kiitosta suoraan käteen vaan juurikin jätän esim. kaappiin, kuten aloittajakin teki. Saajan ei tarvitse heti osata reagoida kiitokseen, vaan saa miettiä rauhassa, mitä sanoa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.