Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 18:13:34

https://yle.fi/a/74-20101247
<https://poliisi.fi/-/mies-menehtyi-junan-alle-hattulassa#>

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 18:15:31

Juu iltasanomien jutuistakin sai käsityksen, että junan alle hypännyt

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   24.7.24 18:16:09

Kuka

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.7.24 18:17:50

Kuka? No ju ma lau ta googlaa.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 18:45:34

Kaksisuuntainen on tappava sairaus.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   24.7.24 18:45:36

Voi ei ei sitten jaksanut kuitenkaan tsempata ja parantua - kevyet mullat Tapsalle :-(

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   24.7.24 19:44:58

Surullista- upea mies.

Nyt toki kaikki olivat hänen parhaita kavereitaan- ja lehdet täyttyvät "ystävien" surusta.
@!#$ joo. Olisivat olleet hänen tukenaan, mutta nyt on myöhäistä.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 19:45:37

Todella surullista, yksi suomalaisista urheilulegendoista.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 19:47:28

"Voi ei ei sitten jaksanut kuitenkaan tsempata ja parantua - kevyet mullat Tapsalle :-("

Ei tuosta sairaudesta parannuta. Se myös tuppaa menemään ihmisen vanhetessa huonompaan suuntaan.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 19:48:40

"Olisivat olleet hänen tukenaan, mutta nyt on myöhäistä."

Mitä kuvittelet että he olisivat voineet tehdä? Kaataneet parannusta korvasta sisään?

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.7.24 19:49:47

"Olisivat olleet hänen tukenaan, mutta nyt on myöhäistä."

No hohhoijaa, etpä taida tietää mielenterveysongelmista tuon taivaallista. Kaikkia ei voi pelastaa, se on fakta.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   24.7.24 19:53:09

Kyllä minä sain paljonkin "parannusta" ystävien tuesta, kun sairastuin. Ja olen vielä elossa- luulisin, kun tämän kirjoitin.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 19:55:45

Mut-sairaan ystävänä voin kertoa että välillä on raskasta. Enkä aina jaksa tukea. Eikä ole minun tehtävä "parantaa." Kuunnella voin, mutta ammattilaiset löytyy muualta. Tuskin on Tapion ystävien vika että kävi miten kävi, turha heitä syyllistää.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.7.24 19:56:16

Tosi hienoa, että sinä sait apua kavereiltasi. Varmaan moni on saanut. Mutta vaikka esim. Jasmin Voutilaista yritti moni ystävä auttaa, niin se ei häntä estänyt tekemästä itsemurhaa.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   24.7.24 20:00:10

Ihan turha nyt jauhaa tätä asiaa. Minä olen minä ja muut ovat muita ihmisiä.
Minulle kävi hyvin.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 20:09:12

No sinä halusit kuitenkin aloittaa muiden syyllistämisen.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 20:33:37

Onko tosi että oli juuri Suominen?

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 20:37:37

"Ihan turha nyt jauhaa tätä asiaa. Minä olen minä ja muut ovat muita ihmisiä.
Minulle kävi hyvin."

Niin, ei ole ehkä kovin fiksua tulla kommentoimaan, että MINÄ KYLLÄ SAIN APUA, ihmettelen miten hän ei.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 20:48:06

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 24.7.24 20:33:37

Onko tosi että oli juuri Suominen?"

No jos ei olisi, poliisi tai joku muu olisi varmaan korjannut.

Surullista, että hänen mukanaan katosi urheilun aikakausi, joka ei koskaan palaa. Lepää rauhassa Tapsa. Hyvän työn teit suomalaisille.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.7.24 21:30:11

"Voi ei ei sitten jaksanut kuitenkaan tsempata ja parantua"

Voi @!#$ mitä potaskaa. "Tsempata"? Oikeasti?

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 21:30:57

Ikävää Suomisen kannalta, että päätyi tuohon.
Mutta oliko pakko mennä toisen työmaalle tekemään se. Veturikuskeilla on hirvittävän raskasta kun ihmiset menevät junan alle ja se kuski ei voi mitään. Tiedän muutamia jotka ovat joutuneet mielenterveyssyistä eläkkeelle koska eivät enää uskalla ajaa linjalla kun pelkäävät alle tulijaa ja nukkuminen on painajaisunia niistä tapahtuneista.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 21:32:49

"Lähettäjä: ..,.-
Päivämäärä: 24.7.24 21:28:09

No ei nyt legenda kuitenkaan ."

No kyllä on legenda Pekka Tiilikaisen ja Paavo Noposen tavoin.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   24.7.24 21:32:50

Tapiota on ollut ikävä selostamaan ja studioisännäksi jo pitkään. Parhaita hetkiä. Eipä tule enää uusia. Liian aikaisin joutui hän lähtemään.

Niin että oliko legenda. Kyllä oli.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:34:46

"Mutta oliko pakko mennä toisen työmaalle tekemään se."

Juuri tämän takia eutanasian pitäisi olla tarjolla kaikille. Minunkin itsemurhastani tulevat kärsimään sivulliset, koska se nyt vain sattuu olemaan minulle helpoin tekotapa. Tekisin mielelläni itsemurhani terveydenhuollon tiloissa hallitusti, mutta tällaista mahdollisuutta ei ole.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:38:31

Kuolinsyytä ei ole missään uutisoitu.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:42:06

Toisessa uutisessa kerrotaan Suomisen kuolemasta. Toisessa uutisessa kerrotaan radalle menneestä miehestä.

Paikat täsmäävät, ajat täsmäävät (myös kellonaika) ja miehen ikä täsmää.

Lisäksi Suominen oli aikaisemmin kirjoitellut tappavansa itsensä tuolla.

Aika epätodennäköistä, että tuo kaikki olisi sattumaa.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 21:52:13

. "Minunkin itsemurhastani tulevat kärsimään sivulliset, koska se nyt vain sattuu olemaan minulle helpoin tekotapa."

Toivon sinulle, että jaksat kokea uuden aamun, tulevaisuuden ja uuden vuoden. Vaikka joskus on vaikeaa, niin ei se ole päätepiste. Päätepisteestä ei ole mitään hyötyä, kun tulevaisuus loppuu ja sinä persoonana, olet kuitenkin arvokas. Tsemppiä!!!!!

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: Lemmy Kilmister 
Päivämäärä:   24.7.24 22:02:01

Mutta Elvis elää.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: eje 
Päivämäärä:   24.7.24 23:06:16

Kun näin Ylen instatilillä uutisen, että on menehtynyt tapaturmaisesti ja kärsi mt-ongelmista, niin ensimmäinen ajatus oli, että olikohan its4ri ja syynä mt-ongelmat.

Kaverillani oli kaksisuuntainen, ja oli aika itsetuhoinen molemmissa päissä. Depressiivisenä ei nähnyt syytä elää ja manioissaan kuvitteli olevansa kuolematon. Menehtyikin sitten tapaturmaisesti, kun manioissaan käveli ikkunalaudalla. Paikalla oli kyllä poliisia ja palokuntaa ja viritetty jotain johon hypätä, mutta ei auttanut. Hyppäsi huti ja menehtyi vammoihinsa.

Eikä itsetuhoisen mt-ongelmaisen hoitoa ja pärjäämistä voi laittaa lähipiirin niskaan. He eivät välttämättä ole mt-ongelmien ammattilaisia ja sellaisesta huolen pitäminen voi viedä heidätkin mukanaan.

Jasmin Voutilainenkin laittoi instastooriinsa litanian siitä, mitä kaikkia mt-ongelmia hänellä on, ja että "Näiden kanssa pitää vain yrittää pärjätä". Ja hänellä oli kyllä hyvä lähipiiri, oli saikulla useaan kertaan, hän asui jossain vaiheessa kuukauden äitinsä luona ja sen jälkeenkin äitinsä otti hänen koirat hoitoon, että Jasmin saa keskittyä vain itseensä. Ja hänkin haki ammattiapua, muttei sitä saanut. Ei, vaikka oli kaveri mukana kertomassa, ettei tämä ihminen pärjää edes lähipiirin tuella.

En pidä siitä, että mennään toisten työmaalle, kuten muutkin jo sanoneet. Mutta ei kai mt-ongelmainen muita mieti, kun haluaa vain oman elämänlankansa poikki.

Täällä on videopätkä, jossa joku tietäjä-psykiatri lässyttää jotain ihan uskomatonta, kun häneltä kysytään, että miten voi olla mahdollista, että ihminen vain lähetetään kotiin nukkumaan kirjaten papereihin "ei ole vaaraksi itselleen", kun hän on jo ollut vaaraksi itselleen ja juuri sen vuoksi hakeutunut tai toimitettu päivystykseen.

https://yle.fi/a/74-20058110

Tuolla on myös linkki Menetetty elämä -dokkariin, https://areena.yle.fi/1-63858248 joka kertoo Miki liukkosesta ja Jasmin Voutilaisesta. Ja nyt seuraavaksi Suominen. On se kumma, että ketään ei kiinnosta laittaa asioita kuntoon, vaikka apua kyllä haetaan monta kertaa. Its4reista kärsivät kuitenkin aina myös sivulliset. Jälkeenpäin kyllä nyyhkitään, että voivoi kun tuohon päätyi. Mutta kun kysytään, että miksi ette sitten huolineet häntä hoitoon ja taanneet hälle ammattiapua, niin lässytetään "no voivoi". Käsittämätöntä...

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 23:16:00

^ Hyvä kirjoitus ja kunnioitan jokaista, jotka epätoivossaan ovat päättäneet elämänsä. Mutta totuus kuitenkin on, että niin kauan kun hengittää voi vielä elämän ajatusmaailma muuttua parenpaan suuntaan.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 23:22:29

Kraak, Se on lähimmäisen rakkaus yrittää tehdä parhaansa sairastuneen eteen. Hylkääminen on helppoa, mutta viimeisen hetken tullessa voi tulla lähimmäiselle katumus.

Muistan tapauksen, jossa kerrostalon katolta nuori mies hyppäsi ja hypätessään vasta tajusi ja huusi apua, mikä oli liian myöhäistä.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   24.7.24 23:32:06

eje. Hyvä kirjoitus!!!!

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.7.24 23:44:26

Tapsa on kirjoittanut elämänkerran jokunen vuosi sitten. Kannattaa lukea tai kuunnella äänikirjana hänen itsensä lukemana, niin ei tarvitse täällä pähkäillä.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.7.24 09:04:46

Surullinen tapaus. Ei tämmöistä toivo kenellekään.

Täällä kaikki te, jotka taivastelette sitä ettei itsetuhoiset saa hoitoa, niin jokainen teistä nyt vaan hakeutumaan terveydenhuoltoalalle töihin. Jos ette ole vielä huomannut niin työntekijöistä on huutava pula. Nykyisellä henkilöstömäärällä ei vaan pystytä kaikkia apua tarvitsevia hoitamaan.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.7.24 09:36:27

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavilla on todella suuri itsemurhariski.

  Re: Tapio Suominen on kuollut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 09:37:15

Kyllä se suurin puute mt-puolella on palkanmaksajista. Turha kaataa tätäkin työntekijöiden niskaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.