Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: Nainenvaan 
Päivämäärä:   24.7.24 16:46:08

Käytin nuorena satunnaisesti bilehuumeita, en halua niihin enää koskea sillä ne eivät sovi minulle. Välillä kuitenkin olen repsahtanut niihin humalapäissäni ja kadun joka kerta paljon. Ystävät tietävät kantani asiaan todella hyvin.

Oltiin nyt tyttöjen reissulla ulkomailla ja he olivat yhtäkkiä keksineet ostaa bilehuumeita. Olin vähän ärtynyt ja kysyin eivätkö he voisi olla edes neljää päivää ilman? He tietävät, että houkutuksen edessä olen heikko. No siinähän sitten kävi just niinkuin pelkäsin, tuhannen päissään jauhoa nenään..

Olen harmissani ja laitoin heille viestiä tänään että joudun jatkossa pitämään rajoistani tarkemmin huolta. Että en vaan yksinkertaisesti voi lähteä heidän kanssaan enää ulos, koska käyttävät.

Sanoivat mulle että vähän harmillista että ei voida enää jatkossa tehdä mitään ystävien kesken sen takia, että minä en tiedä pystynkö pitämään omista rajoistani kiinni. Heidän mielestään on ihan normaalia vetää 30 "muutaman" kerran vuodessa vähän pidemmän kaavan kautta.

Musta se oli vielä ihan ok laittaa nuoruuden piikkiin, mutta kyllä tässä iässä jo vähän alkaa ihmetyttämään.

Mielipiteitä asiaan?

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: Parempi 
Päivämäärä:   24.7.24 16:51:49

Parempi vaan vaihtaa kaveripiiriä. Mikään muutaman kerran huumeiden vetäminen ei ihan oikesti ole vähän ja toisekseen erittäin vaarallista touhua, kun tänä päivänä ei ihan oikeasti edes tiedä mitä kaikkia jatkeita pitävät sisällään. Lottoamista omalla hengellä ja kannattaa tosissaan miettiä haluaako kuulua noihin lottoajiin jotka normalisoivat erittäin vaarallista asiaa ja yllyttävät käyttämään.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.7.24 16:51:51

Ei todellakaan ole normaalia. Etsi fiksumpia kavereita

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 17:09:16

No mielestäni tuossa tilanteessa on ihan odotettavaa ja ok että sinä jäät pois näiltä "pidemmän kaavan" reissuilta. Kysehän on siitä ettet itse pysty pitämään rajojasi ja on oma valintasi käyttää kamaa.

Ei voi myöskään odottaa että muutetaan totuttua kaavaa koska yhtä ei enää huvitakaan tehdä vanhalla tavalla. Olkoonkin kyse niin älyttömästä asiasta kuin huumeista, kun asia on kuitenkin ennen ollut ok ja itsekin tilanteen salliessa yhä käytät.

Etukäteen sovittuna pitäisi kaikkien sitoutua että jätetään ne huumeet pois vaikka tietyltä reissulta. Niin se ei valitettavasti kuitenkaan toimi että alkoholisti lähtee mukaan ryyppyreissulle ja sitten vaatii muidenkin tilaavan vain alkoholittomia drinkkejä. Ja suuttuu kun muut eivät tottele ja hän itsekin repsahtaa juomaan.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   24.7.24 17:12:53

”Etukäteen sovittuna pitäisi kaikkien sitoutua että jätetään ne huumeet pois vaikka tietyltä reissulta. Niin se ei valitettavasti kuitenkaan toimi että alkoholisti lähtee mukaan ryyppyreissulle ja sitten vaatii muidenkin tilaavan vain alkoholittomia drinkkejä. Ja suuttuu kun muut eivät tottele ja hän itsekin repsahtaa juomaan.”

Tämä.

Niinhän se usein on, että joutuu jättämään taakseen ne kaverit joiden kanssa juhli ja ryyppäsi, jos sellaisen meinaa lopettaa. Et voi pakottaa kavereitasi lopettamaan, voit vain itse lopettaa.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 17:18:27

No jos hengaa narkkien kanssa yrittäessään itse päästä kuiville, niin onhan se varmaan vaikeaa

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: Nainenvaan 
Päivämäärä:   24.7.24 17:19:47

Ymmärrän ja oon samaa mieltä, en voi odottaa muilta minkäänlaista käytöstä.

Ongelma vaan että ei ollut harmaintakaan aavistusta että lähdetään ulkomaille ja siellä vedetään. Heillä oli joku kontakti valmiina mut eivät olleet kertoneet mulle siitä. En olis edes lähteny jos olisin tiennyt.

Sit kun kertoivat juteltii, olin harmissani ja tultiin yhteisymmärrykseen siitä että toivoin heiltä jos vetävät etteivät tekisi sitä mun naaman edessä. Mutta niinhän siinä sit kävi et kaivoivat pussukat esiin ku oltiin yhdessä pissalla ravintolan vessassa…

Itseäni mä tässä eniten syytän.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 17:46:26

Täytyy vain toivoa että ystävillä järki leikkaa sen verran että pitävät sanansa jos sovitaan ettei käytetä ja että vähintään tekevät kuten olet pyytänyt eli käyttävät sitten edes "selän takana". Toki humalassa harkinta pettää helposti itse kullakin, mutta toivoa sopii että ne nyssäkät pysyvät piilossa ainakin sinun läsnäollessasi.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.7.24 18:14:37

Kuulostaa siltä, että aloittajan kannattaisi hieman miettiä myös alkoholin käyttöä, jos ei pysty enää hallitsemaan omaa käytöstään. Kaverit käyttävät, jos haluavat ja aloittaja voi päättää haluaako olla käyttävien kavereiden kanssa vaiko ei.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   24.7.24 19:02:15

"Sanoivat mulle että vähän harmillista että ei voida enää jatkossa tehdä mitään ystävien kesken sen takia, että minä en tiedä pystynkö pitämään omista rajoistani kiinni. Heidän mielestään on ihan normaalia vetää 30 "muutaman" kerran vuodessa vähän pidemmän kaavan kautta."

Ovatko ihan oikeasti kiinni pitämisen arvoisia kavereita, jos ilman huumeita ei "voi tehdä mitään"? Sinuna hankkisin ihan uuden elämän, joka koostuu muista asioista luin biletys. Kaverit joko pysyvät tai eivät pysy, mutta haluatko oikeasti menettää terveytesi noiden takia?

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 19:23:39

Sinussa se vika tässä on, sinä et osaa rajata ITSEÄSI. Joten pysy poissa syyttelemästä muita omasta addiktiostasi. Sinä et voi vaatia muita muuttamaan käytöstään siksi että sinä et hillitse itseäsi.

Hyvä että tunnistat sentään jotenkin jonkun rajanylityksen tuossa, mutta syypää tässä ei ole kaverit vaan ihan sinä itse.

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 19:28:17

Narkkareiden kanssa ei kannata hengata. Ei ne parane ja vie vaan mukanaan syvemmälle

  Re: Ystävät normalisoivat huumeet

Lähettäjä: :E 
Päivämäärä:   24.7.24 19:28:44

Huumeet eivät katso ikää, kun kyse on addiktiosta eikä vain kertakokeilusta. Jätä tuollaiset piirit, mikäli tahdot kuiville päästä. Muut seuraavat ehkä joskus perässä tai sitten eivät. Muita et voi kontrolloida, mutta omasta hyvinvoinnistasi voit pitää kiinni. Uusia kavereita uuteen elämänvaiheeseen vain. Tsempit!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.