Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: tekohymystä saa? 
Päivämäärä:   24.7.24 14:51:31

En ole aspa, joten sikäli ei asia ole henkilökohtaisesti tärkeä. Mutta tiedän ihmisiä, jotka marisevat käytyään jossakin asiakaspalvelutilanteessa, että kuinka aspa oli täykeä kun ei hymyillyt tai olikohan aspalla huono päivä kun ei hymyillyt. Jotkut jopa ovat kuulemma kysyneet "mitä unohtui" ja kun aspa ollut että häh niin "hymy".

Mitä ihmeen väliä sillä on, hymyileekö joku aspa jossakin vai ei, jos se tekee työnsä hyvin, oikein, antaa rahasta takaisin oikein, ottaa hinnat oikein, osaa kertoa tarvittavat asiat, sopimus pitää paikkansa, on käytökseltään asiallinen ja kohtelias. Mitä siitä saa, että joku hymyilee ns. tekohymyä kun asiakas käskee? Miten ihmeessä joillekin jonkun aspan tekemiset on niin tärkeitä, että oikein päivä menee pilalle siitä jossakin joku random aspa, joka voisi olla kuka tahansa muukin, ei hymyile??????

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   24.7.24 14:55:17

Mua aivan säälittää nämä ruoka kaupan kassan myyjät. Koko päivä hymyillä ja tervehtiä ilosesti kaikkia ja toivottaa vielä hyvin päivän jatkot. Riittää mulle kun sanoo hei ja kiitos.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   24.7.24 14:57:37

No en mä asiakkaana halua palvelua joltain, jolla on naama norsun v'itulla. Asiakaspalvelija edustaa yritystä, jossa on töissä eli jos saan tylsää palvelua, se on huonoa mainosta yritykselle.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   24.7.24 15:01:35

"No en mä asiakkaana halua palvelua joltain, jolla on naama norsun v'itulla."

Normaali neutraali ilme ei käy? Se on sinulle norsunvtulla olemista? Ja mitä ihmeen erityistä palvelua se edellyttää, että kassa piippaa kamat ja sanoo hinnan ja sä käytät korttiasi? Kun hinnat on oikein eikä ole ottanut tarjouskahvista täyttä hintaa niin sama se mulle hymyileekö vai irvistääkö :D

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Luoti 
Päivämäärä:   24.7.24 15:05:28

Eihän sillä periaatteessa ole väliä jos aspa tekee muuten työnsä hyvin, mutta kyllähän hymyä nyt yleensä pidetään ystävällisyyden eleenä. Tietenkään ei ole pakko hymyillä ja joillakin (esim. itselläni) perusilme on sellainen sitruunan syönyt. :D Pitää vaan ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia perusilmeitä, eikä loukkaantua niistä.

Mutta luulen, että pohjimmiltaan kyse on sukupolvien tapakasvatuseroista. Esimerkiksi isovanhempani (40-luvulla syntyneet) ja vanhempani (60-luvulla syntyneet) on kasvatettu olemaan hyvin tarkkoja ilmeistään, käytöstavoistaan ja siitä, millaisen vaikutelman he antavat itsestään. Kohtelias hymy, silmiin katsominen, toisen jutuille nyökkäily ja naurahtelu vaikka ei niin kiinnostaisikaan jne. Itse taas olen ysärillä syntyneenä saanut huomattavasti löyhemmän tapakasvatuksen näiden suhteen. Jos ei hymyilytä, en hymyile. Katson usein jonnekin muualle kuin toisen silmiin. Jos joku puhuu typeriä tai vitsit eivät naurata, jätän ne huomiotta tai saatan huomauttaa, jos juttu menee ihan asiattomaksi. Nämä voivat varmasti vaikuttaa jonkun vanhemman mielestä epäkohteliaalta käytökseltä, koska hänet on kasvatettu erilaiseen tapakulttuuriin. Ja useinhan nuo aspojen hymyttömyydestä valittavat ovat juuri keski-ikäisiä tai vanhempia ihmisiä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Luoti 
Päivämäärä:   24.7.24 15:07:50

Ja piti vielä sanomani, että jos jossain tietyssä paikassa on aina hymyttömät aspat, niin tulee mieleen että millainen työpaikkahenki noilla mahtaa olla.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 15:12:14

Minä en osaa hymyillä, jos ei hymyilytä. Tunnen valehtelevani ja tulee syyllinen olo.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   24.7.24 15:12:14

Itseltä se hymy tulee ihan automaattisesti jokaiselle asiakkaalle, ei se raskasta ole. Niistä ketkä ei hymyile tulee tympeä fiilis, mutta ei se päivääni vaikuta.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   24.7.24 15:23:19

Minä näytän kuulemma ihan idiootilta kun hymyilen (ja nauraessa myös). Mutta myöskin perusilmeeni on kuulemma vihainen, joten mikään ei ole hyvä. Näytän typerältä oli ilmeeni mikä hyvänsä. Tästä tuli vaikeuksia aspatyössä, joten en sitä työtä enää teekään. Pitänee laittaa pussi päähän niin ketään ei ehkä häiritse sitten. Tai joku vappunaamari...

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 15:24:53

Minä en toljota aspaa, joten jos se ei nyt tiuski kiukkuisesti niin en erityisemmin huomioi. En minä kauppaan aspojen vuoksi mene tai niitä arvioimaan vaan ostamaan tarvitsemani tuotteet.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 15:25:00

"Normaali neutraali ilme ei käy? Se on sinulle norsunvtulla olemista?"

Mulla ainakin on niin ärsyttävä resting bitch face jos en hymyile että itteäkin vtuttaa se norsunvttunaama. Joten hymyilen.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   24.7.24 15:32:26

Mä kyllä toivoisin että hymyillään ja mulle kyllä hymyilläänkin 95% kaikista kerroista kun hymyilen ja olen ystävällinen itsekin.

Miksi pitää hymyillään? Koska se on kohteliasta, siitä tulee hyvä olo ja se kuuluu käytöstapoihin ja ihmisen tapaan olla keskenään jos miettii ihan eläinlajina meitä.

On se erikoista kun individualismi on mennyt niin pitkälle että yksi hymy on liikaa.

Toki nuo aloittajan kuvaamat aspankyykytystapaukset on aivan törkeitä ja huonoa käytöstä, mutta kyllä ninä koen saaneeni huonoa asiakaspalvelua, jos onaan hymyyni ei vastata mitenkään. Tekopirteä tai tekoillinen ei tarvitse olla.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   24.7.24 15:35:49

Se on kyllä ikävää kun kuulee että miksi sä et hymyile vaikka hymyilen. MIksi sä et pidä hauskaa vaikka mulla on hauskaa , mä en vaan tarvitse siihen viinaa. Mutta se saa mut hämmentymään kun menen kassalle ja kuulen sen työnantajan pakottaman lauseen jonka kassa sanoo: Hyvää viikonloppua teillekkin. Tässä ihmittelen vaan sille tekemällä tehdylle tervehdykselle kun minulle riittäisi ihan vaan hei , heippa ,moro eli juuri se mikä tulisi kassalle mieleen , ei se opittu ja pakotettu lause. Olkaa omia persoonia , te olette ihania hymyilitte tai ette. Siksi en mene koskaan itsepalvelukassalle koska haluan tavata IHMISEN.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Pøø 
Päivämäärä:   24.7.24 15:41:54

"Minä en osaa hymyillä, jos ei hymyilytä. Tunnen valehtelevani ja tulee syyllinen olo."

Valehtelua se onkin. Kohteliaisuus ja hymy eivät ole sama asia. Mä en edes ymmärrä, miten sellaisen tekohymyn voi tehdä. Mulla siitä tulee väkinäinen irvistys koska oikeat hymyilylihakset eivät ole käytössä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   24.7.24 15:52:36

"MIksi sä et pidä hauskaa vaikka mulla on hauskaa"

Häh? Sinäkö määräät, koska muut ihmiset "pitää hauskaa", sinun mukaasiko muiden pitää käyttäytyä? Ja seko on "hauskanpitoa" että virnuilee tuntemattomille ihmisille? On sulla erikoiset hauskat.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   24.7.24 16:32:16

"Jotkut jopa ovat kuulemma kysyneet "mitä unohtui" ja kun aspa ollut että häh niin "hymy"."

Ei hemmetti, alkoi keittää saman tien tätä lukiessa. Todella typerää sanoa mitään tällaista. Tämä tosin on yleistä varsinkin tietynlaisten miesten keskuudessa - naisenhan pitäisi aina hymyillä ja palvella heitä autuaina. Yök.

Kyllä minunkin mielestäni riittää neutraali ilme, eikä tarvitse olla mitään pakotettua hymyä naamalla.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Tylyä kohtelua 
Päivämäärä:   24.7.24 16:38:16

Kamalin paikka jossa oikein aisti huonon tunnelman oli paikallinen poliisiasema josta haimme passia pojalle. Poikakin totesi jälkeenpäin että olipa yrmeätä palvelua.
Ei todella tee mieli mennä uudestaan.
Hymyily ei tule kaikille luonnostaan mutta ystävällinen palvelu pitäisi kyllä tulla.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   24.7.24 16:38:18

"MIksi sä et pidä hauskaa vaikka mulla on hauskaa"

Häh? Sinäkö määräät, koska muut ihmiset "pitää hauskaa", sinun mukaasiko muiden pitää käyttäytyä? Ja seko on "hauskanpitoa" että virnuilee tuntemattomille ihmisille? On sulla erikoiset hauskat." ---> Tässä taas yksi kiusaaja joka aukoo päätänsä Persikalle KUN EI YMMÄRRÄ ETTÄ NOIN ON SANOTTU MINULLE ! Käänsit asian mutta ei se mua haittaa kun käyt hitaalla...Terveisin Persikka joka vittuilee takaisin jos hänelle vittuillaan.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   24.7.24 16:42:38

"KUN EI YMMÄRRÄ ETTÄ NOIN ON SANOTTU MINULLE"

Minäkin tulkitsin niin että kerroit omia mielipiteitäsi. Kannattaa laittaa jatkossa vaikka lainausmerkit tai mainita, että minulle on sanottu jne.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 16:46:03

Mielestäni hymyily tai muuten ystävällinen ilme nyt vaan kuuluu asiakaspalveluun ja asiakkaat käyttäytyvät myöskin paljon kohteliaammin ja huomioonottavammin, kun asiakaspalvelija on ystävällinen ja hymyilee. Olen työskennellyt erikoisliikeessä, ruokakaupassa esimies tasolla ja nyt toisella alalla ihmisten parissa ja kyllä vaan ne työntekijät jotka hymyilee yms. Niin muodostuu paljon vähemmän konflikteja asiakkaiden kanssa kuin niillä joilla tyhjä katse.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: KO 
Päivämäärä:   24.7.24 16:58:57

"Mielestäni hymyily tai muuten ystävällinen ilme nyt vaan kuuluu asiakaspalveluun"

Vaikka se on valehtelua. Minua ihan jo markettien kassojenkin maireus v*tuttaa, koska tiedän, että he tekevät sen, mitä käsketään tekemään. Se on tapa aliarvostaa minua.

Kun en ole oikean hymyn arvoinen, niin ei minua tarvitse nöyryyttää tekohymyllä. Voi palvella ihan neutraalisti. Olen tyytyväinen, kunhan toiminta vain on tehokasta eikä minulle olla ilkeitä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.7.24 17:13:00

KO, ihan mielelläni näyttäisin sulle vaikka keskaria ja se olisi luultavasti aitoa. Mutta me aspat emme voi tietää kuka teistä kareneista ja ääliöäijistä loukkaantuu hymystä, kun useimmat loukkaantuvat sen puutteesta. Typeräähän se on, mutta meille maksetaan siitä että siedämme asiakkaitten typeryyttä. Siksi hymy.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 17:27:01

Ko//Väitän ettet minun kohdalla edes tunnistaisi, koska tekohymyilen ja koska oikeasti hymyilen, koska minun tekohymy ja oikea hymy ei ole mikään mairea suun pielet korvissa asti hymyily, tekopirteää yliampuvaa käytöstä. Kassalla on kohteliasta olla helposti lähestyttävä ja siihen nyt vaan usein kuuluu se vieno ystävällinen hymy, tervehtiminen yms. Sen sijaan, että toljottaa tyhjyyteen.

Olen hyvä asiakaspalvelija, helposti lähestyttävä ja ihan ventovieraatkin pyytävät minulta neuvoja yms. Joten jos joku ärsyyntyy minun kohteliaasta tervehdyksestä ja tervehdyksen lomassa olevasta hymystä niin kannattaa ehkä hieman tutkiskella itseään, mikä muiden hymyilyssä niin paljon rasittaa.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 17:35:45

"No en mä asiakkaana halua palvelua joltain, jolla on naama norsun v'itulla. Asiakaspalvelija edustaa yritystä, jossa on töissä eli jos saan tylsää palvelua, se on huonoa mainosta yritykselle."

Minä asiakkaana haluan asiantuntevaa palvelua. Asiakaspalvelija saa ihan mielellään olla neutraalin kohtelias, niin minäkin asiakkaana pyrin olemaan. Se ei ole "naama norsun vtulla" olemista.

Inhoan tekohymyä ja kaikkea teennäistä iloisuutta ja pirteyttä. Se on rasittavaa ja tyhjää, mutta jostain syystä normi tässä yhteiskunnassa, joten tietenkin ymmärrän, että aspoilta odottaan sitä. Kai sellaisesta pakko sitten on monien pitää.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   24.7.24 17:41:41

Se valittaminen kuuluu keski ikään. Aina. Ihan sama onko ruuhkavuodet vai vaihdevuodet.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 17:44:09

. //Niin se on kumma, että tekohymy on heti sitä maireaa teennäistä hymyilyä ja ihminen käyttäytyy ylipirteästi yms. Sen teennäisen ylipirteän hymyily ja yrmyn väliin mahtuu aika monta välimallia. Ei tarvitse mennä ääripäästä ääripäähän. Ystävällinen vieno hymy ja tervehdys kassalla on hyvää käytöstä ja asiakkaan huomioimista. Sen sijaan ymmärrettävästi joku lääkäri joka on kertomassa vakavasta asiasta ei näin toimi eli totta kai asiakaspalvelutilanteita on erilaisia ja hyvä asiakaspalvelija osaa lukea asiakasta sekä tilanetta ja toimia sen mukaan. Jossain kaupankassalla tilanne on niin nopeasti ohi ettei siinä ole aikaa kovin montaa sekunttia lukea asiakkaan elekieltä joten tuollaiseen asiakaspavelutilanteeseen se vieno hymy ja tervehdys on paras tapa toimia.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 17:50:01

Tosisennut muistaa, tervehtivät kassat on 2000-luvun ilmiö. Ei vielä kasarilla-ysärillä mitään moikkailuja kassalla (tai muutkaan kaupanmyyjät) tehty jokaiselle asiakkaalle, saati että ollut jokin hymyilyvaatimus. Ei silloin ajateltu, että onpa töykeä kassa, riitti kun se sanoi hinnan, kiitos ja ole hyvä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: kuku 
Päivämäärä:   24.7.24 17:52:53

En ole asiaa ikinä pohtinut syvemmin, mutta just tänään kävin kaupassa ja kassalla oli niin ihanan hymyilevä ja ystävällinen kassahenkilö, että se tarttui minuunkin ja lähdin hymyssä suin pois kaupasta. Jäi mieleen hyvä mielikuva koko kaupasta, jossa siis kävin nyt ekan kerran ja varmasti käyn uudelleenkin. Toisaalta on myös joitain kauppoja, joissa on ollut niin ankea tunnelma aspojen taholta, että ei tee mieli mennä asioimaan uudelleen. Itselle ainakin se ilme siis jotenkin alitajuntaisesti vaikuttaa kyllä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Dödöö 
Päivämäärä:   24.7.24 18:00:45

Sillä teennäisellä ja käsketyllä hymyllä mitätöidään ystävällisyys. Ystävällisyys on ihmisen aitoa ja huomioivaa kohtaamista eikä ulkoisia muotoseikkoja.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 18:04:53

Dödöö//Iloisuutta, ystävällisyyttä, huomioonottamista, hymyilyä yms. Voi opetella. Kun näitä taitoja opettelee niin ne hiljalleen alkaa tulemaan sieltä itsestään joten ei tarvitse olla teennäisesti ystävällinen yms. Monilla on töissä työrooli päällä ja se työrooli on ihan yhtä aito, kun vapaa-ajan rooli.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: zam 
Päivämäärä:   24.7.24 18:08:18

Mulle ei aspan tarvi hymyillä, jos ei hymyilytä. Odotan, että tervehtii, vaikka sitten nyökkäämällä, on asiallinen ja reipas, ei minun vuorollani puhu jollekulle muulle ohitseni - työkaverille, toiselle asiakkaalle, kaverille; kertoo hinnan selkeästi ääneen ja maksun jälkeen kiittihei riittää, siitä päälleliimatusta "mukavaa päivänjatkoa" -fraasista tulee jopa kiusaantunut olo, kun se ei juuri koskaan kuulosta mitenkään aidolta tai luonnolliselta.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Dödöö 
Päivämäärä:   24.7.24 18:09:37

"Dödöö//Iloisuutta, ystävällisyyttä, huomioonottamista, hymyilyä yms. Voi opetella."

Asiantuntijoiden mukaan tuotetussa hymyssä käytetään eri lihaksia kuin aidossa hymyssä. Siksi se myös näyttää epäaidolta.

Minä suosin aina vakiprismassani kassoja, jotka eivät hymyile. Eivät he epäystävällisiä ole, ainoastaan vakavamielisiä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 18:12:46

Dödöö//Kuten jo sanoin niin asioita voi opetella ja itseään voi kehittää. Kun opettelee hymyilemään, vaikka alussa väkisin niin hiljalleen se alkaa tulemaan sieltä luonnostaan. Se on sitä työroolia johon opitaan ja joka tulee sieltä luonnostaan sen sijaan, että töissäkin käyttäytyisi täysin samoin kuin vapaa-ajalla.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Vanhus 
Päivämäärä:   24.7.24 18:17:59

"Dödöö//Kuten jo sanoin niin asioita voi opetella ja itseään voi kehittää. Kun opettelee hymyilemään, vaikka alussa väkisin niin hiljalleen se alkaa tulemaan sieltä luonnostaan."

Ei ohjeesta tuotettu käytösmalli tule luonnostaan. Vanhempana ihmisenä kyllä jotenkin tuntuu halveksuvalta, kun nuoret kassat ovat imeliä kuin kääretorttutaikina. Jotenkin toivoisi asiallisempaa ja aidompaa kohtelua.

Kävin ostamassa uuden television, eikä yksikään myyjä hymyillyt, mutta erittäin hyvää ja osaavaa palvelua sain.

Kai tuo hymyily on ennen kaikkea ruokakauppojen ja ravintoloiden juttu.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 18:22:11

Mulle riittää ihan neutraali asenne, kubhan puhuu selkeästi ja kuuluvasti ja on tilanteessa läsnä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 18:24:59

"Kai tuo hymyily on ennen kaikkea ruokakauppojen ja ravintoloiden juttu."

Tämä on hyvä havainto. Pienipalkkaisten palvelualojen naiset ruotuun ja nöyristelemään. Teknisten alojen miesmyyjät esitetään enemmän osaajina kuin teennäisinä palvelijoina.

Olisi feminismillä tekemistä.

  Re: Miksi aspan pitäisi hymyillä - mitä siitä

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   24.7.24 18:34:11

Vanhus//No tuolla logiikalla miksi ihmiset katsovat elokuvia, sarjoja ja muutakaan näyttelijöiden näyttelemään, kun se mitä he tekevät eivät ole asioita joita he tekevät luonnostaan vaan asiat on näyteltyä.

Tästä pääsee ketjuun jossa moni kertoi näyttelevänsä jotain muuta kuin mitä todellisuudessa ovat. Miksi tämä menee läpi, mutta joku kassa ei muka yhtäkkiä osaa näytellä luonnollista hymyä tai ystävällistä käytöstä?

Pakko tuosta tekopirteydestä myös sanoa sen verran, että räiskyvimmät asiakaspalvelijat joita omassa työ porukoissa olen tiennyt ovat kyllä olleet sitä myös ihan luonnostaan eli mistä taas asiakas tietää, ettei se "tekopirteä" hölöttäjänole ole sitä ihan oikeasti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.