Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: välit poikki? 
Päivämäärä:   24.7.24 14:40:30

Jos läheinen ihminen loukkaa ja ilkeilee ilman syytä uudestaan samalla/samoilla asioilla kuin aikaisemmin ja asiasta on jo puhuttu, pitääkö hänen kanssaan vielä puhua ja keskustella vai voiko ihan vain laittaa välit poikki, ei vastaa puheluihin, ei viesteihin, estot päälle jne? Kyse ei ole mistään, mitä loukattu olisi itse tehnyt ns. aiheuttaakseen loukkaamisen ja ilkeilyn vaan nämä ovat aina samaa vanhaa, persoonaan kohdistuvaa, henkilökohtaista v-tuilua, joka alkaa kun v-tuilijalla on huono päivä. Pitääkö kertoa syy vai voiko vaan antaa olla?

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:43:01

Ei ole pakko keskustella.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.7.24 14:51:08

Voi laittaa välit poikki, mutta itse sanoisin suoraan miksi niin teen.

"Sori, mutta en jaksa enää kuunnella tuota v*ttuilua, nyt saa riittää."

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 15:01:52

Keskustella mistä..?

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: välit poikki? 
Päivämäärä:   24.7.24 15:08:52

"Keskustella mistä..?"

Siitä samasta, mistä aikaisemminkin. Miksi kiukuttelet, mitä mä nyt taas muka tein, sä oot niin yliherkkä, vitsillä mä vaan, sulle ei voi mitään sanoa kun et ymmärrä huumoria, kun vitutti asia x niin tarvi johonkin purkaa, miksi sun kanssa on aina niin vaikeeta (kun ei iloisena kuuntele kaikkeen mahdolliseen itseen kohdistuvaa v-tuilua, ulkonäöstä, koulutuksesta, työstä, harrastuksista, kavereista, sukulaisista, talosta, jopa kaikkia samalla kerralla)? Kun kuulemma asioista pitää voida keskustella. Mutta kun se ei muuta mitään ja keskustelukin menee samaan sinä sellainen ja sinä tällainen niin siksi minä sanoin niin, jos sinä olisit toisenlainen niin en minä sitten sanoisi.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.7.24 15:18:49

Sitä suuremmalla syllä sanoisin että pidä tunkkis. Jos toinen ei kelpaa sellaisena kuin on ei tarvitse kelvata ollenkaan.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.7.24 15:34:24

Ota ja blokkaa puhumatta yhtään mitään.

Jos näet jossain niin katsot ohi ja jos lähestyy ja alkaa jotain julkisella paikalla, kilju "Jätä minut rauhaan!!!!" Moneen kertaan. Lujaa.

Auttoi.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: .x2 
Päivämäärä:   24.7.24 16:41:23

Ei tuo ole mitään keskustelua, ainakaan kunnollista sellaista. Jos se keskustelu ei onnistu tai jos se ei kiinnosta syystä tai toisesta, niin tietenkin voi laittaa välit poikki. Omista haluistahan se on kiinni miten paljon viitsii yrittää.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 20:23:38

Eiköhän ne keskustelut ole tosiaan jo käyty.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 20:40:05

Keskustelu on turhaa. Itse olen tehnyt niin, että kirjoitin pitkän viestin Whatsappiin, kerroin sinne kaiken. En lähettänyt hätäpäissäni, vaan mietin yön yli. Sitten lähetin. Vastaanottaja luki sen, mutta ei vaivautunut vastaamaan. Sitten estin hänet ja unohdin.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   24.7.24 21:21:36

Parin ihmisen kanssa olen laittanut välit poikki ihan mitään selittelemättä. Hankausta oli ollut jo niin pitkään, että olisin ruennut keskustelemaan asiasta ainoastaan siinä tilanteessa, jos olisin halunnut ystävyyttä vielä jatkaa. Toinen näistä ei sulattanut "eroa" vaan alkoi meseviesteillä pommittaa ja selitellä vuosien takaista käytöstään ja syytti silloista miestään kaikesta tapahtuneesta. Eli että ex-mies oli ollut syynä kaikkiin niihin juttuihin missä kaverini ei ollut pitänyt jotain lupaustaan minulle tai oli muuten ollut minua kohtaan törkeä. En jaksanut jankata vaan estin tämän ihmisen. Tilanne oli siis se että he olivat eronneet ja nyt ystävä olisikin tarvinnut minua seurakseen bilettämään yms eronneen naisen elämänkäänteisiin. No, se juna meni jo 15 vuotta sitten, kun minä olisin tarvinnut hänen ystävyyttään.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   25.7.24 15:37:19

"Miksi kiukuttelet, mitä mä nyt taas muka tein, sä oot niin yliherkkä, vitsillä mä vaan, sulle ei voi mitään sanoa kun et ymmärrä huumoria, kun vitutti asia x niin tarvi johonkin purkaa, miksi sun kanssa on aina niin vaikeeta"

No ei tällaista tarvitse kuunnella. Välit poikki vaan. Jos toinen ihmettelee niin sano, että miksi edes haluaisit olla enää tekemisissä kun olen kerta niin vaikea ihminen.

  Re: Pitääkö aina "keskustella" vai voiko ihan vaan

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   25.7.24 18:46:32

Sulla on kaikki oikeus pistää välit totaalisesti poikki!!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.