Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:04:55

Tapasin keväällä yhteisessä harrastuksessa kivan miehen.
Seurustellaan mutta ei olla julkisesti pari.
Mies on hauska, komea, kohtelias ja meillä synkkaa, hän on minua 20 vuotta vanhempi.
Kerroin suhteesta siskolle joka alkoi heti torumaan minua, "aiotko omaishoitajaksi", "mies vanhenee entisestään" ja muuta vielä pahempaa.
Suutuin mutta en sanonut yhtään mitään vaikka systeri valittaa minulle jatkuvasti miehensä vaan kaljoittelevan pleikan ääressä joka viikonloppu.
Pidän tästä miehestä mutta onko niin kaikkien sukulaisten kanssa, että he voivat laukoa mielipiteitään ja arvostella miehen iän takia? Katsotaanko vanhempaa kumppania jotenkin tarkemmin.
Voihan nuorempi henkilö saada pahan vamman ja häntä pitää hoitaa.
Seurustelin aikaisemmin oman ikäisen (35 v) miehen kanssa ja se oli yhtä @!#$ä.
Minua ei ikäero haittaa mutta onko se oikeasti noin iso juttu muille ihmisille? Kokemuksia?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   24.7.24 14:15:28

Seurustelen naisen kanssa joka on minua 5 vuotta nuorempi. Minä vähän päälle 40 ja hän vähän alle. Minua ei aikaisemmin asia häirinnyt yhtään tai en edes ajatellut meillä olevan ikäeroa. Paitsi kun tuli mieleen noin vuoden seurustelun jälkeen, että hän on synynyt samana vuonna kuin pikkusiskoni. Olen aina pitänyt siskoani minua paljon nuorempana joten aloin kauhulla miettimään olenko ihan puuma kun seurustelen hänen kanssaan saman ikäisen kanssa. En ole näitä ajatuksiani edes kehdannut ääneen sanoa. Joten eiköhän se ikäero ole omista ajatuksista kiinni onko paha vai ei. Mielestäni 5 vuotta ei tämän ikäisenä yhtään mitään, mutta kun ajattelen, että hän on samanikäinen kuin pikkusiskoni tuntuu tämä todella isolta ikäerolta. Samoin tuo mies voisi olla sinun isäsi joten voisiko siskollasi olla tämä ajatus kun ajattelee teitä parina?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:20:51

Ihmettelen siskoa. Luulisi olevan tyytyväinen koska hehkun onnea tällä hetkellä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: '' 
Päivämäärä:   24.7.24 14:22:17

Onhan 20v ikäero melko hurja ja kyllä se väkisinkin aiheuttaa reaktioita lähipiirissä. Mies on kuitenkin niin vanha että voisi olla heittämällä sun isä. Monen voi olla vaikea suhtautua siihen. Mut eipä sun sellasta tarvi kuunnella jos et tahdo, om avalinta kenen kans oot tekemisis

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:23:31

Suvusta yksi kolmikymppinen tyvär seurustelee viiskymppisen juopon kanssa (monille tuttu naama vuosikymmenien varrelta kapakoista, kun alkoivat seurustelemaan niin minulta kyseltiin että mitä ne tekee yhdessä kun mies on tommonen). Voin sanoa että kyllä vähän häiritsee tuo ukko monia, vaikka osa ei enää sitä ääneen sanokaan. Onhan tässä tullut selkkauksia kun eivät saaneet yksiin häihin kutsua kun pari ei halunnut sitä juoppoa sinne lasten sekaan. Ja sun muuta. Ei kai tuossa mitään jos olisi tolkun ukko.

Yksillä ikäisilläni kavereilla on 13-18 vuotta vanhemmat miehet. Ei niistä ole mitään yleistä mielipidettä. Kun ovat normaaleja ihmisiä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:26:53

Kiitos toinen piste, olen ajatellut noin kuten viimeisessä kappaleessa toteat. Ja ihmiset vanhenevat eri tavoin, moni 35 vee on jo aivan kyllästynyt elämään.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.7.24 14:30:50

Siskosi on kateellinen sun hehkusta.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 14:43:24

Voi voi, taas tätä ihmismassaa, joka puuttuu toisen ihmisen parisuhteisiin sormi pystyssä ja vedotaan näin: alatko omaishoitajaksi ja muuta paskaa.

Pitäisi kysyä niiltä paskoissa parisuhteissa eläviltä pariterapiaan jonottavilta, että meinaatko omaishoitaa tuota paskiaista, kun se saa kaupanpäälle vielä parkkinssonikin..?

Ja jos joku ihminen itse on jo 50v ja luovuttanut ja kitkeröityy pikkuhijaa, kaikki eivät vanhene samoin.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 14:52:12

Onhan 20v ikäero melko hurja ja kyllä se väkisinkin aiheuttaa reaktioita lähipiirissä
--

Mun lähipiirissä ei herättänyt (puolitutuissa senkin edestä). Kunhan mies on hyvä ja välitätte toisistanne, niin anna siskon valittaa.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   24.7.24 14:53:21

Jos mies on nuorempi, niin sekään ei ole hyvä. Varsinkaan se.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 14:54:23

No eiköhän täälläkin yli puolet kommenteista tule 40-50v ihmisiltä, joiden elämä on oikeasti ihan hirveää kuraa ja hermostuttaa tehdä valinta: vietätkö kuusikymmppisiä kotona puolison ja lastesi kanssa ja tiedostat, että viimeisiä juhlia viedään.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 15:00:12

Kannattaa ottaa nyt se kuusikymppinen, niillä on vielä staminaa.
Jos jäät jäpittämään 40-50v porukassa niin kuolet pystyyn.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.7.24 15:16:38

Nimimerkki "Ja", perusteletko tämän?
"Jos mies on nuorempi, niin sekään ei ole hyvä. Varsinkaan se."

Tuostahan on ihan tutkimuskin: onnellisimpia parisuhteita ovat keskimäärin ne, joissa nainen on vähintään 10 vuotta vanhempi.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   24.7.24 15:22:22

"Nimimerkki "Ja", perusteletko tämän?
"Jos mies on nuorempi, niin sekään ei ole hyvä. Varsinkaan se."

Muille se on ongelma, ei naiselle ja tätä nuoremmalle miehelle. Eihän aloittajalle ja miehellekään ikäero ole ongelma vaan muille.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   24.7.24 15:23:11

OK, tajusin sitten ensin väärin. Pahoittelut!

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Tsup 
Päivämäärä:   24.7.24 15:31:48

Siis tottakai läheiselle voi puhua avoimesti.

Kenelle sitä avoimesti puhuu ellei läheiselle?

Ihan kuin läheinen verisukulainen olisi joku etäinen työkaveri jolle pitäisi puhua poliittisen korrektisti varoen paljastamatta omaa mielipidettä.

En minä ala työkaverin kanssa keskustelua jossa ilmaisen huoleni siitä että hänelle on selvästi kehittymässä vaikka syömishäiriö mutta siskolle todellakin näin tekisin. Sama jos sisar olisi tekemässä onnetonta valintaa jossain muussa asiassa.

Se että nuori nainen ottaa 20 vuotta vanhemman miehen on onneton valinta. Siinä kun sinä olet elämäsi voimissa oleva viisikymppinen nainen, on miehesi papparainen. Juu tottakai olet rakastunut ja sinua triggeröi kenties kuulla totuuksia koska mielelläänhän niitä ei kuulisi mutta kannattaisi silti olla hermostumatta ja tajuta että sinusta välittävillä ihmisillä on sun etu mielessä. Vähän kannattaa ottaa nöyryyttä asioiden käsittelyyn.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.7.24 15:33:23

Kyllä niitä on paljon pahempia "vikoja" ihmisten suhteissa kuin iso ikäero. Huomisesta ei kukaan tiedä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   24.7.24 15:35:36

30 v menin naimisiin 49 v miehen kanssa, nyt olen 50 v ja takana onnelliset vuosikymmenet.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.7.24 15:36:48

Meillä on miehen kanssa kymmenen vuoden ikäero. Mies täyttää tänä vuonna 39, voi olla että sukulaiset miettivät mitä hittoa. Mutta itse en jaksa muiden mielipiteistä välittää.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: mmmm 
Päivämäärä:   24.7.24 15:45:05

Aloittaja, mitä sun sisko mahtas sanoa Jenni Haukiolle...

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   24.7.24 15:52:43

Tai Hjalliksen, Aaltolan vaimoille.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Laalaa 
Päivämäärä:   24.7.24 16:01:37

Ikäero ei minusta ole este hyvälle suhteelle. Itse naimisissa 20v vanhemman miehen kanssa. Pari kaveria moitti alkuun ja yhteydenpito hyytynyt heidän kanssaan, mutta meillä molempien sukulaiset otti asian hyvin.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 16:16:27

"ja sinua triggeröi kenties kuulla totuuksia"

Tsup, mikä tekee sinun mielipiteestäsi totuuden?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 16:36:00

Hjalliksen vaimo vaikuttaa ihan rehelliseltä gold diggeriltä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 16:43:41

Ainoa totuus tässä on, että ikäeroa on 20 vuotta. Kukaan ei voi sanoa, kaduttaako myöhemmin vai ei.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: 58- 68 
Päivämäärä:   24.7.24 17:00:56

Eipä aikuiselle ihmiselle pitäisi tuollaista suoraan sanoa jos et itse ala ikäeron aiheuttamista ongelmista kertomaan.
Jos olet tyytyväinen ja onnellinen nyt niin sen pitäisi olla syy hyväksyä asia.

En viitsi tässä alkaa pelottelemaan sua sillä voihan sulla mennä vielä kuuskymppisenä ihan hyvin seitsemänkymppisen miehen kanssa. Ei sitä kukaan voi tietää mutta yleisesti ottaen naisen kannattaisi varmaan ottaa se kymmenen vuotta nuorempi mies sillä miehet nyt vaan oikeasti kuolevat aikaisemmin kuin naiset. Äitini on ollut leskenä jo 15 vuotta vaikka isä oli vaan viisi vuotta vanhempi. En tiedä mikä mua odottaa koska tunnetusti äidin suku on pitkäikäistä. On se aika ikävä tunne kun ajattelee että mies ei ehkä elä enää kuin 10- 15 vuotta jos tulee vanhempiinsa ja minä elelen sitten samalla lailla leskenä vielä vaikka 20 vuotta. Toivottavasti kupsahdan aikaisemmin!

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Tyy 
Päivämäärä:   24.7.24 17:11:31

Minua hirvitti ensin, kun tajusin tapailemani miehen olevan 12 vuotta vanhempi, itse olen aloittajan ikäinen. Mutta olen sittemmin ajatellut, että hän ei ole kuitenkaan niin vanha, että voisi olla isäni, joten ikäero on ok. Vanhempani eivät ole asiaa mitenkään kommentoineet ja muut tästä suhteesta ei tiedäkään. Itselleni 20 vuotta voisi olla liikaa mutta jos se jollekin muulle toimii, niin en tuomitse. Jokaisen oma asia.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 17:13:29

"Onhan 20v ikäero melko hurja ja kyllä se väkisinkin aiheuttaa reaktioita lähipiirissä."

Vaan kun ei pitäisi kuulua kenellekään. Jos tuntee jotain reaktioita niin pitäisi omana tietonaan.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: 58-68 
Päivämäärä:   24.7.24 18:02:42

Hups
Mies onkin sitten 80v jo kun olet 60v
Kyllä tuo jo tuntuu sitten kun sinne asti mahd.pääsette. Kymmenen vuottakin tuntuu voin sanoa kokemuksesta.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   24.7.24 18:29:33

Hups, 25 vuotta on melkoinen aika yhdessä. Jos sen kestää, niin varmasti kestää toisen vanhenemisen.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   24.7.24 18:38:05

Jos aloittaja olet itse suhteessasi onnellinen niin ei kyllä kuulu peetäkään siskollesi kenen ksnssa asustelet. Nauti elämästä ja anna sisaresi vinkua omiaan!

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Aura 
Päivämäärä:   24.7.24 18:47:33

Olette ilmeisesti kuitenkin siskon kanssa läheisiä, kun puhutte avoimesti suhteistanne? Vaalikaa nyt ensin sitä ja pyrkikää sopimaan jostain kunnioituksesta toisen suhdevalintoja kohtaan, vaikkei niitä täysin ymmärtäisikään. Onko sisko tavannut vielä miestä? Hyviä miehiä on harvassa, joten ehkä siskoa rauhottaisi, jos tapaisi miehen ja toteaisi kuonnolliseksi. Ymmärrän, että ikäero kyseenalaistaminen ärsyttää, koska aikuinen ihminen saa tehdä omat päätöksensä, mutta sisko voi aidosti olla huolissaan miehen motiiveista.

Jotkut ikäerosuhteet toimii, toiset ei. Mulla oli ongelmana se, että mies alkoi olla vähän alentuva mua kohtaan ja olisi halunnut jotenkin "opettaa" mua. Mutta se ei tarkoita, että ikäero suhteissa automaattisesti olisi toisen alistamista (sitä voi olla ihan samanikäistenkin parissa..). Tapailuaikana on hyvä seurata mahdolliset red flagit ihan jokaisen ihmisen kohdalla iästä riippumatta.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: 58- 68 
Päivämäärä:   24.7.24 19:52:10

Yhteisen ajan ja vanhenemisen kestääkin mutta se että toinen on hoitokodissa tai haudassa kun itse olet vasta pääsemässä eläkkeelle...

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 19:55:43

56-68, vastaanhan se tulee jommallekummalle joka tapauksessa :D kivahan se on elellä yksin siten, että vielä pärjää eikä jää ihan pulaan.

Mutta jokatapauksessa. Pääasia että suhde toimii ja molemmat tykkää siitä, riippumatta ikäerosta tai vaikka koulutustasosta tai kansallisuudesta.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   24.7.24 20:00:28

Hassua miten ikäerosuhteissa pitää aina ihan ensimmäisenä miettiä vuosikymmeniä eteenpäin ja nähdä toinen vanhuudenheikkona hoitolaitoksessa. Jos ikäeroa ei ole, näin ei voi käydä eikä elämää tarvi miettiä pitkälle tulevaisuuteen, vaan on varmaa elämä eletään onnellisina ja terveinä hamaan loppuun asti.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ida 
Päivämäärä:   24.7.24 21:03:20

20 vuotta on jo suuri ikäero, mutta vielä järkyttävämpiäkin ikäeroja tiedän :D joku isähahmon etsintä kyseessä tms

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Böönä 
Päivämäärä:   24.7.24 21:21:52

Isähahmokortti käytetty.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 21:40:12

Kiitos viesteistä. Taidan kerrankin pitää pääni ja olen välittämättä siskon mielipiteestä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   24.7.24 21:42:18

Selitys on niin yksinkertainen, että sisko on vaan kateellinen.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 21:50:57

Sisko saattaa olla myös huolissaan sinusta, eikä halua nähdä sinua käytettävän hyväksi.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   24.7.24 21:56:11

Elämästä ei kuulkaa koskaan tiiä. Yks tuttu/sukulaisten isä nai itteään 20 vuotta nuoremman naisen ja eli sit 50 vuotta leskimiehenä ku nuorikko kuoli yllättäen syöpään. Ja pitääkö kaiken kestää hautaan asti? Toki ikäero jossain näkyy, mutta onko se nuori pleikkaa hakkaava mahd. väkivaltainen helmi parempi kuin kokenut mies joka jo osaa huolehtia naisestaan. Eikä se elämä lopu siihen että leskeks jäiskin nuorempana, silloinhan on vielä aikaa etsiä uus puoliso. Jos mies on samanikäinen, niin aikaa todennäköisesti jää siihen huonommin.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 21:58:11

"Sisko saattaa olla myös huolissaan sinusta, eikä halua nähdä sinua käytettävän hyväksi."

Missä vaiheessa nainen on kypsä tekemään omat valintansa? Eikö 35 vuotta elämänkokemusta riitä? Miten ikäero tekee kahden aikuisen suhteesta hyväksikäyttöä?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 22:00:12

Ihmiset ja elämänkokemukset ovat erilaisia, aloittajan tapausta tuntematta enempää; kaikki on mahdollista.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 22:02:10

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tuli mieleen, että ehkä sisko on ollut vaan vähän ajattelematon ja päästänyt suustaan asioita sen kummemmin miettimättä. Ehkä on ollut vähän hämillään/huolissaan eikä ole tajunnut loukanneesi sinua? Mitä jos laittaisit hänelle vaikka viestin, jossa kerrot, että sinua on jäänyt vaivaamaan hänen sanansa ja loukkaannuit niistä eikä se tuntunut hyvältä. Sisko saa sitten tulla joko sinua vastaan tai sitten ei.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 22:03:12

"Ihmiset ja elämänkokemukset ovat erilaisia, aloittajan tapausta tuntematta enempää; kaikki on mahdollista."

Eihän aloittajan sisko ollut huolissaan hyväksikäytöstä vaan hypoteettisesta omaishoitajuudesta vuosikymmenien päästä. Mistä sinä keksit, että aloittajaa on jotenkin huijattu tässä, tai ettei hän ole kykenevä päättämään omista asioistaan?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.7.24 22:07:38

Sisko typerä. Jos mies on muuten fiksu ja vapaa niin siskolla ei mitään sanomista vaikka onkin 20 v ikäero.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 22:10:57

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 24.7.24 22:03:12

"Ihmiset ja elämänkokemukset ovat erilaisia, aloittajan tapausta tuntematta enempää; kaikki on mahdollista."

Eihän aloittajan sisko ollut huolissaan hyväksikäytöstä vaan hypoteettisesta omaishoitajuudesta vuosikymmenien päästä. Mistä sinä keksit, että aloittajaa on jotenkin huijattu tässä, tai ettei hän ole kykenevä päättämään omista asioistaan?

Ihan vaikka siitä, että päätyy omaishoitajaksi tahtomattaan?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 23:59:51

Mikä saa sinut ajattelemaan, että aloittaja ei tajua tätä mahdollisuutta?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.7.24 00:56:43

Mun mielestä ei kannata miettiä nyt monien vuosien päähän, vaan elää elämää tässä hetkessä onnellisena. Tulevaisuudessa voi tapahtua ihan mitä vaan, kumpi tahansa voi kuolla milloin vain tai suhde saattaa loppua ihan muuten. En siis kuuntelis siskoa, vaan tekisin omat valinnat asian suhteen. Eikä se pleikkaa pelaava saman ikäinen kuullosta yhtään sen paremmalta vaihtoehdolta, kun toivottavasti ihan kunnollinen mies vanhempi mies, joka tekee jotain muutakin ja osaa ehkä kohdella naistakin paremmin.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 06:30:03

Kyllähän vanhempaa kumppania katsotaan sukulaisten taholta kriittisemmin, mutta jos puolisoehdokas on hyvä, niin kyllä se kriittisemmänkin silmäilyn kestää.

Kymmenien vuosien päähän on turha miettiä, lähtöjärjestystä ei tiedä edes ikäerosuhteissa. Juurihan lehdissä on juttua kun Eastwoodin 94v, nuorempi kumppani 61v menehtyi sydänkohtaukseen.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Zxc 
Päivämäärä:   25.7.24 06:41:13

Kukaan ei päädy omaishoitajaksi, ei siihen pakoteta. Jos tietää näin käyvän (esim. etenevä muistisairaus) voi tehdä toimenpiteitä asian hyväksi.

Toisaalta taas äkillisessä sairaatumisessa (vaikka aivoinfarkti) ei sairaalasta törkätä kotiin ellei hoitajaa ole. Sitten odotetaan laitospaikkaa.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Gi 
Päivämäärä:   25.7.24 10:18:06

Ikäerot hyvin yleisiä Italiassa missä asuin. Tosin kundit asuu kotona melkein 30 v.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.7.24 14:08:30

Minun mies on 10v vanhempi. Ekaksi kaikki järkyttyi ja kuvitteli, että minua käytetään hyväksi ja mitä vielä. Tutustuivat sitten mieheen ja yhtäkkiä kaikki pitävät hänestä todella paljon ja kyselevät milloin on häät ja ollaanko mietitty lapsia. Kukaan ei puhu tai ihmettele ikäeroa enää. Niin se menee :D Hyväksyvät miehen nopeasti perheeseen. En siis hirveästi huolestuisi siskostasi. Pian hän unohtaa koko ikäeron kun huomaa miten teillä elämä luistaa ja mies muokkautuu osa perhettä.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.7.24 15:13:38

Jokainen saa valita oman kumppaninsa ja hienoa, että löytyi ihminen, jonka kanssa viihdyt noin hyvin.

Itsestäni vaan tuntuisi, etten pystyisi näin viisikymppisenä seurustelemaan itseäni 20 vuotta nuoremman ihmisen kanssa. Tulisi sellainen olo, että jotenkin pilaisin toisen elämän, ja että hänen kuuluu saada viettää aikaa ikäistensä kanssa. Mutta on se varmaan tapauskohtaista ja siinä tilanteessa ei ehkä ajattelisikaan enää noin.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: Jf 
Päivämäärä:   25.7.24 18:19:24

N:mielenkiintoinen lähestyminen, voihan sen oman ikäisen kumppanin elämän pilata. Vai onko se jotenkin parempi?
Sillä ei ole niin väliä?

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   25.7.24 20:34:49

Jf, en kirjoittanut mitään tuollaista. Kerroin vain fiiliksen, enkä todellakaan tiedä mistä se fiilis tulee. Kerroin siksi, että aloittajan sisko saattaa ajatella jotain tuollaista.

  Re: Ikäero parisuhteessa - siskon kanssa välit poik

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.7.24 08:39:47

Tässä tulee toinen puoli vastaavasta tapauksesta (sillä erolla, ettei se omaishoitaja läppä edes ole kaukaa haettua).
Se ikäero ei niinkään haittaa vaan se, että sillä äijällä on niin p*skat jutut ettei sitä jaksa kuunnella pirukaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.