Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Reflux 
Päivämäärä:   24.7.24 11:45:40

ja mikä pahentaa eniten?

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.7.24 12:02:11

Äidilläni on refluksi. Syö normaalia ruokaa, mutta tuliset ruuat pahentavat oireita ja silloin ottaa losecin ennen ateriaa, muuten tulee hirveä närästys. Samoin vehnä kaikissa muodoissa aiheuttaa refluksioireita eikä hän mielellään syö esim. jauhopohjaisia kastikkeita.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   24.7.24 12:11:15

En pysty syömään tulista ruokaa, hyvin rasvaista ruokaa ainakaan monta kertaa ja sitten ruis on sellainen jota en kestä yhtään. Monet hedelmät aiheuttavat myös närästystä kuten sitrushedelmät, omena, viinirypäleet. Sitten joku kinkku, paprika, sipuli piirakka voi pohjaan on sellainen joka alkaa herkästi närästämään, kun liikaa yhdessä närästäviä asioita. Sen sijaan joku salaatti jossa punasipulia ja paprikaa niin ei aiheuta ongelmaa.

Herkuista suklaa, sipsit ja viini sellaisia mitä voin todella maltillisesti syödä/juoda ja pitää olla kunnon väli ennen nukkumaan menoa.

Mutta syön nykyään aikalailla normaalisti eli kasviksia, lihaa ja eri hiilihydraatin lähteitä. Hedelmiä syön vähän, kun ne mitkä maistuisi niin en pysty syömään.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   24.7.24 12:19:12

Unohdin kahvin. Juhlamokka vaalea paahto ja Costa Rica vaalea paahto eivät aiheuta ongelmaa. Sen sijaan monet muut ja erityisesti tumma paahdot aiheuttavat herkästi närästystä. Olen testannut vasta jauhetuista pavuista tehtyä kahvia kunnon pavuista yms. Ja loppu tulos sama. En vaan kestä.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Se 
Päivämäärä:   24.7.24 12:24:30

Kaikki hiilihapotetut juomat laittaa huonommaksi. Myös jotkin ei hapolliset myös. Tomaatti, chili, suklaa vähemmällä kun aiheuttavat voimakasta oireilua myös...

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Ken 
Päivämäärä:   24.7.24 13:15:07

Mikä kahvi olisi ok ?

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 13:35:35

Ken, itse olen juonut välillä Pauligin kofeiinitonta Los Angeles -kahvia, kun alkaa kahvia tehdä mieli.

Muutoin oon siirrynyt teehen, mutta mitkään kofeiinilliset teet ei mene. Hiilihapolliset juomat on paha ja välillä jotkut tosi sokeriset ruoat. Vehnää en siedä ollenkaan.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 13:39:29

Missä kunnossa teidän hampaat on? Tuntuu että omat hajoaa suuhun tämän takia :(

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.7.24 14:43:23

Refluksista kärsivät käytävä suuhygienistillä puolen vuoden välein tarkastuksessa ja hammaskivenpoistossa

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 14:51:00

Oletteko opetelleet röyhtäilemään?

Minulla refluksi tuli melkein aina 2-4 tuntia sekä syömisen että kahvinjuonnin jälkeen mutta kun opettelin ja rupesin röyhtäilemään tarkoituksella isosti kaiken ilman pois vatsasta ennen refluksin alkamista niin oireet helpottui paljon ja melkein poistui.

Minulla maito piti jättää pois ja kahvi sekä tehdä sääntö että 3 tuntia nukkumaanmenoon ei syödä eikä juoda mitään muuta kuin vettä.

Nyt on kaikki ongelmat ja oireet täysin poissa.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.7.24 15:24:25

"Missä kunnossa teidän hampaat on? Tuntuu että omat hajoaa suuhun tämän takia"
Syötkä happolääkkeitä?

Mä syön kaikkea mahdollista, jätän hetkeksi pois jos jokin aiheuttaa oireita.
Mulla stressi on pahin närästyksen aiheuttaja.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   24.7.24 21:57:43

Hedelmiä kestää, ainakin banaania ja omenaa, marjoja paitsi puolukkaa, maitotuotteita. Viljoista vehnä tuntuu pahimmalta.

  Re: Mitä refluksitautiset syötte

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.7.24 22:27:20

Syön kaikkea mitä haluan, hoitona 1lansoprazol joka aamu. Jo yli 10v.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.