Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: kihara 
Päivämäärä:   24.7.24 07:26:13

Löytyykö täältä ko. metodia tiukasti tai löysästi noudattavia?
Itse kokeilin talvella, mutta ilmeisesti kuiva talvi-ilma se haastavin aika, eikä oikein onnistunut. Kihartui kyllä, mutten saanut nätiksi.
Hiukset hennot ja ohuet, luonnonkihara on suht vahva, esim sateessa vähänkin kastuessa alkaa kihartua. Löytyisikö suosituksia tuotteista / käyttötavoista tämän tyypin hiuksille?
Fb-ryhmäänkin kuulun, mutta pieni kynnys siellä omalla nimellä kysellä, ujonpuoleisena ihmisenä...

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   24.7.24 09:38:40

Lähinnä sen verran, että käytän pääsääntöisesti "metodin mukaisia" shampoita ja hoitoaineita. Hiukset ohutta lirua, ei kiharaa mutta taipuisaa.

Ei tuo tyyli ihmeitä ole tehnyt, mutta hiukset tuntuvat terveemmiltä kuin ennen. Ja kampaajakin on todennut hiuslaadun paksuuteen nähden oikein vahvaksi, tosin siihen varmaan vaikuttaa sekin etten käytä mitään "ylimääräisiä" aineita tai yleensä edes fööniä.

Shampoona mulla on yleensä Kolme Cosmeticsin kehäkukka+sitrus palashampoo ja hoitoaineena laimennettu omenaviinietikka.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.7.24 09:43:01

Ensinnäkin Curly Girl metodi vaatii kärsivällisyyttä. Lyhyellä kokeilulla ei näe tuloksia. Itselläni hiukset alkoivat olla nätit muutaman kuukauden kuluttua, ja paranivat siihen asti, kunnes kaikki ei metodilla ollut hius oli kasvanut pois.

Hennoille, ohuelle laineikkaalle hiukselle ei useinkaan sovi hoitoainepesu, vaan pese sulfaatittomalla shampoolla. Volyymia saa enemmän kun ei oikeaoppisesti uita muotoilutuotteita litimärkään hiukseen, vaan puristelee ja/tai ploppaa enimmät vedet pois ennen muotoilutuotteita.

Minulle on todennäköisesti samantyyppisiin hiuksiin kuin aloittajalla sopineet Innersensen tuotteet.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   24.7.24 09:52:38

Käytän sulfaatillista shampoota ja hoitoaine hieman kielletty, eli aika löyhästi noudattava olen. Vahva luonnonkihara kuitenkin, joka ei vahingossakaan suoristu. Olen todennut itsellä tärkeimmiksi aineiksi ehdottomasti alle hiusöljyn ja päälle jonkun kiharageelin, joka pitää kiharat ruodussa ja muodossaan. Tämä siis joka päivä, aamuisin kastelen hiukset (ilman shampoota ja hoitoaineita) ja levitän ensin öljyn, päälle geelin.

”Tekniikoista” ehdottomasti tärkein on ollut se, että harjalla ei kosketa hiukseen pesujen välissä (pesuväli 1 vko). Korkeintaan aamuisin märkänä oikeasti harvapiikkisellä kammalla voi latvoja (ja kiharoita muutenkin) vähän erotella toisistaan, mutta minkään valtakunnan harja ei hiuksiin saisi eksyä. Itse harjaan normaalilla harjalla aina juuri ennen pesua, koska en ole huomannut siitä olevan haittaa ja helpottaa hiusten selvänä pitämistä huomattavasti, kun harjaus edes kerran viikossa.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.7.24 09:56:20

Minä en ole koskenut hiusharjaan metodin aloittamisen jälkeen. Kun laitan hiukset kiinni, kokoan ponnarille harvapiikkisellä kammalla.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   24.7.24 11:45:06

Käytän curly girl sopivaa shamppoota ja hoitoainetta sekä hiuksiin pesun jälkeen puristeltavaa curly creamia. En harjaa ollenkaan.

En tee muita taikoja mutta jo tuolla minun paksu, karhea ja kuiva hius on pehmeä, kiiltävä ja eloisa.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.7.24 12:16:18

Tassun mainitsema palashampoo ei ole metodin mukainen. Se sisältää saippuoituja öljyjä, jotka ovat vielä kuivattavampia kuin sulfaatti. Metodin mukaisia (harvoja) palashampoita on olemassa, mutta tuo Kolme Cosmetics ei ole sellainen.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   24.7.24 15:20:38

Harkitsin metodin kokeilemista, mutta vattuunnuin tietoa etsiessäni vaikeisiin sanoihin, joita en ymmärtänyt, ja facebook-ryhmän nipotukseen.

Käytän silloin tällöin metodiin soveltuvaa shampoota ja hoitoainetta, se siitä. Hiukset kihartuu kosteina ja rutistelemalla niitä kuivatusvaiheessa saan itseäni miellyttävät kiharat esiin.

Tällä hetkellä käytössä Hair Food Banana-hoitoaine.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.7.24 15:23:17

Mikä on curly girl metodi?

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: kihara 
Päivämäärä:   24.7.24 15:26:02

E: täytyykin tutustua noihin Innersenseihin. Miten kestit ne ekat kuukaudet, kun tukka ei ollut kuosissa?

;. : minkä tyyppinen hius sulla, ja minkä merkin öljy&kiharageeli käytössä?

******: vähän tunne, kovin monimutkaiselta ja miljoonia kokeiluja vaativalta tuntuu metodi fb-ryhmän perusteella...

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: kihara 
Päivämäärä:   24.7.24 15:27:00

Minä: guugle on kaveri, esim täällä selitetty https://miiajohansson.com/2020/04/curly-girl-metodi-yksinkertaisesti-4-helppoa-askelta/

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: Jsu 
Päivämäärä:   24.7.24 15:34:36

Suoraan sanottuna naurattaa, kun tuolla faceryhmässä säännöllisesti joku itsee sitä, kun hiuspohja menee niin huonoon kuntoon ja on "pakko" pestä jollain metodiin kuulumattomalla shamppoolla. Voi kyynel.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.7.24 16:15:24

Kiitos ja ok.
Hö, mulla ei ole kiharaa eli ei saa suorasta hiuksesta kiharaa.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: kihara 
Päivämäärä:   25.7.24 07:44:13

Nostetaas vielä :)

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   25.7.24 07:57:42

Harkitsin, muttakaikki tuotteet mitä tähän mennessä olen löytänyt niin ovat voimakkaan hajuisia joten hajusteyliherkkänä ja muutenkin herkän päänahan omaavana alkoi koko metodi kuulostamaan ällöltä.

Esim. Se, että kuivauksessa pitäisi käyttää jotain muotoilutuotteita ja rutistella hiuksia jotta saa kiharat esiin ja pysymään kuulostaa mielestäni jotenkin kornilta. Ensiksi peset hiukset jotta ne olisivat puhtaat ja heti sen jälkeen kuitenkin tunget hiukset täyteen jotain muotoilu tuotteita.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: kihara 
Päivämäärä:   25.7.24 08:28:05

Sama: itse olen käsittänyt, että noiden muotoilutuotteiden olisi tarkoitus ensisijaisesti kosteuttaa, jolloin kiharatkin pysyvät...? Mutta joo, tuo ettei shampoota käytettäisi lainkaan (hoitoainepesu) tuntuu itsestäkin toisaalta hassulta :)

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.7.24 10:30:51

kihara: Eipä minulla ollut tukka kuosissa ennen metodiakaan. Pidin ja pidän edelleen hiuksia paljon kiinni. Se on yksi metodin mukanaan tuoma muutos, että välillä jätän hiukset auki ja ne ovat kivan näköiset.

Sama: esimerkiksi Yliopiston Apteekin Kuivsn hiuspohjan shampoo sopii metodiin, on hajusteeton ja sopii herkälle hiuspohjalle. Muitakin hajusteettomia metodiin sopivia tuotteita on. Facebook ryhmässä on oma albuminsa niille. Ei ole pakko käyttää järkyyävön hajuisia Hair Foodeja.

Kyllähän muotoilutuotteita käyttää moni muukin kuin curly girlit. Liika ja vääränlainen muotoilutuote tuntuu ällöltä, sopiva määrä omille hiuksille sopivaa ei. Muotoilutuotteet tosiaan myös lukitsevat kosteutta hiuksen sisään. Mutta metodia voi noudattaa myös vain käyttämällä pesuun metodiin sopivia tuotteita.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   25.7.24 11:03:40

E//En ole Facebookissa joten en pysty hyödyntämään heidän albumiaan.

  Re: curly girl -metodin käyttäjiä? Ohut hius

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.7.24 13:11:06

Sama: en tiedä minkä hintaista ja tyyppistä etsit, mutta merkkejä YA:n lisäksi esim. LV, Ekopharma, Cutrin (Vieno), Jessicurl, Cantu, Zenz, IdHair.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.