Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: ottaa puheeksi? 
Päivämäärä:   24.7.24 01:51:00

Täällä on varmasti jonkun lesboja tai homoja. Jos olette tulleet kaapista omalla somekanavallanne, odotatteko, että vanhat kaverit ottavat asian puheeksi, kun seuraavan kerran tapaatte?

Ala-asteaikainen bestikseni tuli instassa kaapista reilu vuosi sitten. Näemme todella harvoin, perheeni muutti toiseen kaupunkiin ala-asteen jälkeen ja tämä bestis lähti lukion jälkeen ulkomaille opiskelemaan. Nyt on palannut Suomeen. Hän seurusteli opiskeluaikoinaan paikallisen miehen kanssa ja mies tuli yhtenä jouluna bestiksen kanssa Suomeen. Silloin olin käymässä vanhassa kotikaupungissani ja tapasin sekä bestiksen että hänen seurustelukumppaninsa. Sittemmin he erosivat.

Instan ulostulostorya en kommentoinut mitenkään. Minulle ihmisten suuntautuminen on se ja sama.

Bestis laittoi viestiä, että on tulossa nykyiseen kotikaupunkiini ja kysyi, voisimmeko tavata. Ollaan tavattu viimeksi 2018 tai 2019. Vastasin, että totta kai tapaaminen sopii.

Nyt mietin, että pitääkö minun jotenkin ottaa bestiksen lesbous puheeksi? Olen itse sinkku ja vihaan niitä ”onko miestä kierroksessa” kyselyitä. Siksi en koskaan kysy sinkkukavereilta mahdollisista tapailukumppaneista, elleivät itse kerro. Jos taas kaverilla on puoliso tal vakituinen seurustelukumppani, kysyn tietenkin puolison kuulumisia, kun kaverin tapaan.

Joten kysymys hötölän lesboille/homoille: haluaisitteko, että somessa kaapista tulon jälkeen kaverinne ottavat asian puheeksi?

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: Agentti 
Päivämäärä:   24.7.24 02:02:27

En ole homoseksuaali, mutta ei missään nimessä tarvitse erikseen ottaa puheeksi. Jos luontevasti tulee esiin tai hän itse puhuu siitä, voihan sitä sitten kommentoida.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 02:13:42

En myöskään ole homoseksuaali, mutta en tiedä onko hyvä veto pitkästä aikaa tavatessa ottaa keskusteluun, että sinä se sitten oletkin nykyään lesbo, vaikka et itse ole reagoinut instaulostuloon..?
Se on varmaan sinulle jännä paikka, toiselle arkipäivää ja tavallista elämää tai ainakin sen opettelua.
Riippuen teidän välisistä suhteista, mieti onko sopivaa siinä kuulumisia vaihtaessa ottaa erikseen esille, että minä näin instassa, että oot nykyään lesbo.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 02:30:41

Olen bi ja en tiedä miksi vanhan koulukaverin kanssa pitää keskustella muuta kuin ohimennen vaikka parisuhdetilanteista..? Jokainen varmaan avaa keskustelun mahdollisista perheistä ja puolisoista muiden kuulumisten mukana..

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: Lesbo 
Päivämäärä:   24.7.24 06:24:22

En ole itse tullut somekanavan kautta ulos kaapista, mutta vastaan silti. En itse ottaisi todellakaan puheeksi. Olettaisin, että ainakin osa voi tulla ulos kaapista somessa juuri siksi, ettei tarvitse kaikkien kanssa erikseen puhua asiasta.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   24.7.24 06:31:36

Sinulle on se ja sama, mutta silti pähkäilet, pitäisikö ottaa puheeksi. Kai se on puheenaihe siinä missä mikä tahansa muu, jos se niin kovasti sinua kiinnostaa.

Näin varttuneempana ihmettelee, miksi siitä pitää nykyisin niin suurta numeroa tehdä. Miksi itse kukin ei vaan ole sitä mitä on sen enempää meteliä pitämättä.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.7.24 06:39:33

Puheeksi vain, jos puhutte aiheesta. Jos suuntautuminen on sinulle se ja sama, niin käyttäydy sen mukaan

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 06:50:04

Jos olet ihminen, joka on somessa tiirailemassa toisten tekemisiä osallistumatta mihinkään, niin ole kasvokkain neutraali. Ei kannata möläytellä asioita.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: Suora 
Päivämäärä:   24.7.24 06:57:40

No jos ihminen tulee ulos somessa, niin mitä sitä asiaa pitää kierrellä ja kaarrella. Lähde kahville lesbon kanssa ja juot kahvin lesbon kanssa ja palaat takasin heterokotiin miettimään miltä tuntui.
Ehkä sinustakin tulee niitä ihmisiä, jotka pitkän harkinnan jälkeen huomaa, että olet nykyaikainen ihminen, kun menet työpaikan juhliin ja julistat keskustelussa, että minun yksi ystävä on lesbo.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: Lepakko 
Päivämäärä:   24.7.24 07:22:15

Suora: Kiitos, repesin! :D

Aloittajalle: en erikseen alkaisi ottamaan puheeksi, kyllä kaveri kertoo jos haluaa asiasta puhua.

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: Niomi 
Päivämäärä:   24.7.24 08:39:19

En

  Re: Kaveri tullut somessa kaapista - pitääkö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 08:58:04

En käytä instaa mutta jos oma kaverini olisi tullut somessa kaapista, olisin varmaan laittanut sydämen merkiksi, että olen nähnyt päivityksen ja tsemppaan kaveria. Olisin ajatellut asian kaverin kannalta enkä kuitannut oman napani kautta, että "mulle on se ja sama". Koska kyllähän siinä julkisessa ulostulossa kuitenkin panee itsensä likoon, ja sitä, ettei joku reagoi mitenkään, ei kyllä voi suoraan tulkita että "no se on varmaan sille ihan sama". Sehän voi merkitä vaikka sitä, että toinen pisti välit poikki sillä hetkellä.

Toisekseen "ihan sama" on monen mielestä melkein synonyymi evvk:lle. Aika negatiivinen asenne, vaikka yrittää olla neutraali. Asialla on kuitenkin ainakin kaverillesi todella suuri merkitys. Varoisin siinä kohtaa "nääh, ei kiinnosta" -tyyppistä reagointia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.