Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Fifth 
Päivämäärä:   23.7.24 23:41:17

Onko kokemusta tilanteesta, että heterosuhteen jälkeen ihastuu samaan sukupuoleen? Miten lähipiiri on suhtautunut asiaan? Ollaanko nykyään suvaitsevaisempia?
Miten ystävät? Suostuvatko yhä reissuun ja esim. samaan hotellihuoneeseen?

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   23.7.24 23:58:22

"Miten ystävät? Suostuvatko yhä reissuun ja esim. samaan hotellihuoneeseen?"

Paras ystäväni on eri sukupuolta, olemme molemmat heteroja ja olemme kymmeniä kertoja yöpyneet samassa huoneessa, joten en näkisi mitään ongelmaa yöpyä samaa sukupuoltakaan olevan ystävän kanssa samassa huoneessa seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 00:11:16

On kokemusta. Olin elämäni ensimmäisessä pitkässä parisuhteessa ja se oli heterosuhde. Eron jälkeen rakastuin samaa sukupuolta olevaan henkilöön. Muutaman suhteen jälkeen ymmärsin, etten ole edes bi vaan pan.

Ja tuo eron jälkeinen parisuhde oli niin upea, että sitä ei ollut peitteleminen. Kaikki läheiseni lapsistani alkaen ovat suhtautuneet ihanasti! <3 Ystäväpiiriini on aina kuulunut erilaisia ihmisiä, niin minun suuntautumiseni ei ollut mikään iso juttu.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 00:12:31

Sehän riippuu ystävistä ja läheisistä. Tuo saattaa olla kivuton tai kivuliaskin tilanne tajuta itselle, kenelle ystävistä ja läheisistä on tärkeintä sinun onnellisuus vai se, oletko jotenkin viksahtanut, joka saattaakin yhtäkkiä hyökätä yöllä kimppuun tai vähintään tirkistellä.

Kaapista ulostuleminen on helppoa, mutta seuraukset pitävät ihmiset siellä kaapissa sisällä.

Ihastuin heterona vastakkaiseen sukupuoleen ja menin hölmö sanomaan siitä ja sain todella yllättäviä reaktioita.
Itse opin siitä sen, että olen edelleen enemmän hetero kuin bi- tai homoseksuaali, arkastuin ihmiseeen. Elän nykyään heterosuhteessa onnellisena ja ihastukseni kanssa ollaan parhaat kaverit.

Mutta valitettavasti sen elämänvaiheen seurauksena karsiutui paljon ihmisiä ympäriltä ja olen edelleen monille homoseksuaali, joka aina tarpeentullen voi himoita ja tirkistellä ja käyttäytyä poikkeavasti.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 00:15:15

”Mutta valitettavasti sen elämänvaiheen seurauksena karsiutui paljon ihmisiä ympäriltä ja olen edelleen monille homoseksuaali, joka aina tarpeentullen voi himoita ja tirkistellä ja käyttäytyä poikkeavasti.”

Minä en tuollaisia ihmisiä halua lähipiiriini. Miksi sinä haluaisit lähipiiriisi ahdasmielisiä ja myrkyllisiä ihmisiä?

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 00:37:07

En minäkään halua tai ole halunnut ahdasmielisiä tai myrkyllisiä ihmisiä lähipiiriini ja pahimmat poistuivat itsestään ja loput poistin itse.
Niitä muutamia vielä on ystävinä, jotka ovat olleet tukena ja kaverina, mutta joille on coolia olla friikin ystävä. "Olen avoin ja sivistynyt moderni ihminen, koska kaverini on homoseksuaali".
(Uskon, että moni tunnistaa ihmistyypin tai itsensä, jos tarkemmin ajattelee.)
Pidän niitä ihmisiä harmittomina hölmöinä, enkä enää jaksa tai koe tarvetta puuttua asiaan, koska en koe olevani velvollinen kasvattamaan aikuisia ihmisiä ympärilläni tämän enenpää.
Kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä, ei nuorista.
Tein aika uuvuttavan työn silloin aikoinaan ja nyt ei enää jaksa välittää, koska olen oppinut, että eipä sillä ihan hirveästi ole vaikutusta, mitä ihmiset ajattelevat.
Ei se taivas tippunut silloinkaan. Ja vierelle jäi ja tuli hyviä ihmisiä.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 00:46:42

”Ei se taivas tippunut silloinkaan. Ja vierelle jäi ja tuli hyviä ihmisiä.”

Juuri näin.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 00:48:58

Todella moni ihminen ei ymmärrä/hyväksy miehen ja naisen ystävyyttä ja samassa sängyssä nukkuminen ilman seksiä on sula mahdottomuus.

Ei varmaan ole ylläri, että nämä ihmiset ei sinne samaan sänkyyn mene enää pitkän ystävyydenkään jälkeen nukkumaan, koska voi olla mahdollisuus seksiin, koska on sama sänky ja ehkäpä vielä yö..

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 00:54:42

Ja juuri tämä kolmipisteen esittämä kommentti vain on naurettava. Miettikääpä nyt vaikka ihan tavallista heterosuhdetta. Monestiko saamme täälläkin lukea niistä onnettomista suhteista, että seksi on loppunut jo vuosia tai vuosikymmeniä sitten? Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että kukaan hetero ei automaattisesti halua kaikkia toisen sukupuolen edustajia? Saati sitten sitä, että homokaan ei halua panna kaikkia saman sukupuolen edustajia. Ja entäs sitten me? Bisset, panit ja muut? En todellakaan halua panna kaikkea mikä liikkuu. Sitä myötä kun olen oppinut enemmän itsestäni ja suuntautumisestani, olen yhä nirsompi mahdollisen kumppanin suhteen. Ja todellakin, vain yksi kerrallaan, kiitos!

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Lessy 
Päivämäärä:   24.7.24 00:59:19

Juu, monilla heteroilla menee tunteisiin se, että se kaappihomoseksuaalikaveri ei ole ikinä ollut heistä itsestään kiinnostunut.

"Kaikki ne vuodet, jotka ollaan oltu ystäviä ja istuttu alasti saunassa ja nukuttu samassa sängyssä ja kaveri ei siltikään ole ollut minusta seksuaalisessa mielessä kiinnostunut ja tehnyt kiusallisia aloitteita."

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 01:05:55

Ehkä elän jossain kuplassa, mutta näin hieman alle kolmekymppisenä kaupunkilaisena, ei asia olisi mitenkään edes tiedottamisen arvoinen ystäväporukassani:D Menisi samaan kastiin kuin "vesi on märkää". Kukaan ei ihmettelisi tai soisi asialle edes toista ajatusta, muuta kuin ehkä että onpa kiva kun Pirkko on löytänyt tyttöystävän.

Mutta en tiedä, ehkä vähän vanhemmissa voi olla sitä porukkaa jotka ainakin väittävät olevansa cool asian kanssa, mutta silti pitää tehdä hirveä numero. Olin jokunen vuosi sitten työharjoittelussa eräässä myymälässä, suurin osa työkavereista ainakin 10v minua vanhempia. Kuulin esimerkiksi, kun puhuivat eräästä asiakkaasta tyyliin "se on varmasti lesbo, kun sillä on sellaiset hiukset. Ei sillä että mua haittais, mutta aivan varmasti on!".

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 01:09:33

”Ehkä elän jossain kuplassa, mutta näin hieman alle kolmekymppisenä kaupunkilaisena, ei asia olisi mitenkään edes tiedottamisen arvoinen ystäväporukassani:D Menisi samaan kastiin kuin "vesi on märkää". Kukaan ei ihmettelisi tai soisi asialle edes toista ajatusta, muuta kuin ehkä että onpa kiva kun Pirkko on löytänyt tyttöystävän. ”

Ihan mahtavaa jos näin on! <3. Ja sama juttu oman kaveripiirini kanssa. Se on aivan se ja sama, mikä ohmisen suuntautuminen/ammatti/ elämäntilanne on. Kaikki tsemppaamme toisiamme ja pidämme toisistamme sellaisina kuin olemme. Ja juuri niin sen pitäisi ollakin!

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 01:09:52

Täällähän saadaan hirveä möyry aikaan, jos työporukassa on vain yksi nainen saunaillassa ja ystäväporukan sinkkunainen on automaattisesti kiinnostunut kaikkien miehistä.
Nämä ihmiset ei ikinä tule tajuamaan sitä, että aika harvoin se peikolta näyttävä keski-ikäinen naimisissa oleva ukko tai akka kiinnostaa yhtään ketään.
Keski-ikäinen ahdasmielinen ihminen harvoin kiinnostaa muita, kuin kaltaisiaan.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 01:26:41

”Ehkä elän jossain kuplassa, mutta näin hieman alle kolmekymppisenä kaupunkilaisena, ei asia olisi mitenkään edes tiedottamisen arvoinen ystäväporukassani:D Menisi samaan kastiin kuin "vesi on märkää". Kukaan ei ihmettelisi tai soisi asialle edes toista ajatusta, muuta kuin ehkä että onpa kiva kun Pirkko on löytänyt tyttöystävän. ”

Valitettavasti kaikki eivät ole alle kolmikymppisiä kaupunkilaisia. Seksuaalisuus koskee myös vanhempia ihmisiä ja tuntuu vähättelevältä kuitata keskustelu sillä, että "Ei minulla ole myrkyllisä ihmisiä ympärillä ja minä elän kapungissa ja ystäväpiirini on jo vähän kehyttyneempää sukupolvea ja meille tämä ei ole ongelma."

Aloittajahan on omassa tilantessaan, se voi olla vaikka pienemmässä kaupungissa elänyt keski-ikäinen tai vanhempi ihminen, joka ei ole kasvanut avoimessa ilmapiirissä.
Ei se kaapistatulo ole ihan suora tie Pridelle kaltaistensa seuraan kokemaan hyväksyntää.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 01:37:21

Pitää muistaa, että tässä yhteiskunnassa on vielä elossa ihmisiä, joiden seksuaalinen suuntautuminen on luokiteltu sairaudeksi ja mikä tahansa ihastuminen avioliiton ulkopuolella on aina kiellettyä ja väärin.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 01:37:28

”Valitettavasti kaikki eivät ole alle kolmikymppisiä kaupunkilaisia. Seksuaalisuus koskee myös vanhempia ihmisiä ja tuntuu vähättelevältä kuitata keskustelu sillä, että "Ei minulla ole myrkyllisä ihmisiä ympärillä ja minä elän kapungissa ja ystäväpiirini on jo vähän kehyttyneempää sukupolvea ja meille tämä ei ole ongelma."

Aloittajahan on omassa tilantessaan, se voi olla vaikka pienemmässä kaupungissa elänyt keski-ikäinen tai vanhempi ihminen, joka ei ole kasvanut avoimessa ilmapiirissä.
Ei se kaapistatulo ole ihan suora tie Pridelle kaltaistensa seuraan kokemaan hyväksyntää.”

Ei ole ei. Minä olen jo viidenkympin paremmalla puolella. Kun tulin ”kaapista ulos” , olin nelikymppinen. Eikä kukaan tärkeä hylännyt. Jopa vanhat vanhempani ymmärsivät.

Ei se olekaan olennaista, minkä ikäisenä itsensä löytää. Mutta se on, että jokainen ansaitsee tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi omana itsenään. Ja se on mahdollista muillekin kuin niille kolmikymppisille suurkaupungissa asujille.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.7.24 01:42:07

Mitä väliä sillä on, kun toiseen rakastuu?
Ei ole sinun asia hakea hyväksyntää toisilta, vaan toisten on hyväksyttävä sinut.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 01:49:30

.// Ei ollut tarkoitus vähätellä. Aloittaja kyseli kokemuksia, olisiko pitänyt valehdella ja sanoa että kaikki kaverit ja oma perhekin hylkäsi? Mun kokemus on mun kokemus. Liian monilla on huonoja kokemuksia, vaikken omassa lähipiirissäni olekaan syrjintää nähnyt tai kokenut, niin tiedän kyllä että sitä tapahtuu. Esimerkiksi presidentinvaalien aikaan näki kyllä että monille homous on edelleen ongelma, eihän nyt homoa haluta maan johtoon. Tai se, että homoa edelleen käytetään haukkumasanana.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Pan 
Päivämäärä:   24.7.24 01:50:58

”Mitä väliä sillä on, kun toiseen rakastuu?
Ei ole sinun asia hakea hyväksyntää toisilta, vaan toisten on hyväksyttävä sinut.”

Tämä.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.7.24 02:12:11

Tämä hyväksyntä toisilta on aika monimutkainen asia.
Suurinta osaa suomalaisista ei kiinnosta pätkän vertaa mitä joku tekee makuuhuoneessaan, ja silti hiljaa tuomitsevat, mutta nämä ääripäät julkistavat asiaansa liiankin äänekkäästi.
Kysymys ei ole arvojen tai asenteiden muutokseksta, vaan koko ihmislajin muuntumisesta.
Tämä ei ole mahdollista.
Ikävä kyllä.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Riga 
Päivämäärä:   24.7.24 05:22:26

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 24.7.24 01:05:55

Ehkä elän jossain kuplassa, mutta näin hieman alle kolmekymppisenä kaupunkilaisena, ei asia olisi mitenkään edes tiedottamisen arvoinen ystäväporukassani:D Menisi samaan kastiin kuin "vesi on märkää". Kukaan ei ihmettelisi tai soisi asialle edes toista ajatusta, muuta kuin ehkä että onpa kiva kun Pirkko on löytänyt tyttöystävän.

No siis samaaa ajattelin. En kyllä ole vaan enää alle 30, enkä kaupungista vaan pienehköstä maalaispaikkakunnalta. Ei ole ainakaan missään niissä kaveripiireissä missä itse itse pyörin kenenkään puolison sukupuoli ollut millään tavalla mikään määrittelevä tekijä (naisparejakin on siis joukossa). Tuollainen ei ole ikinä ole ollut sellainen asia mitä olisin edes enempää jäänyt miettimään, se on jo niin normaalia, että ”joku seurustelee Jannen kanssa ja toinen Jennin”. Ainoa mikä merkkaa, että ihminen on suhteessaan onnellinen. Eli jos olisit minun ystäväporukoissani, niin olisimme vain iloisia, että olet löytänyt uuden kumppanin itsellesi :)
Oma tätini (56v) menee melkein tuohon aloittajan tilanteeseen. Erosi aviomiehestään ja asunut nyt jonkun vuoden onnellisena parisuhteessa saman katon alla naispuolisen kumppaninsa kanssa. Kaikki myös perheessämme / suvussamme otti asian hyvin, vaikka se tulikin yllätyksenä. Ei todellakaan kukaan sen takia ole häntä hylännyt, muuttanut käytöstään häntä kohtaan tai ole alkanut ajatella hänestä pahalla. Joku yksittäinen vanhemman sukupolven edustaja toki kovasti ihmetteli ääneen (ei ilkeään sävyyn, vaan puhtaasti hämmennyksestä) selän takana puheissa. Päin naamaa jopa ne ”setämiehet” ovat pitäneet päänsä hänen edessään kiinni ja joulupöydässä tädin puoliso on ihan yhtälailla osa perhettämme kuin kenen tahansa meidän muidenkin puolisot.
Ja siis pakko heti varmaan lisätä, että en mitenkään tarkoita väheksyä sitä, etteikö joku kokisi syrjintää asiasta! Mutta hyviäkin vastaanottoja infolle on mahdollista saada.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 05:44:02

"Kysymys ei ole arvojen tai asenteiden muutokseksta, vaan koko ihmislajin muuntumisesta.
Tämä ei ole mahdollista."

Ihmislaji on "homostellut" koko kirjoitetun hirstoriansa ajan.
Ihmislaji pysyy aika vakaasti samana, mutta arvomaailmat ja asenteet menee synkoopissa maailman kehityksen kanssa.
Kuka vielä voi sanoa, että oman arvomaailman perusteet ovat koti, uskonto ja isänmaa..?
Koti on asunto ja uskonnon kohdalla alkaa jo kiukuttelu ja ahdistus ja loput ei ikinä ole käsittänyt edes mitä arvomaailma tarkoittaa ja sitä myöten isänmaata, koska ei ole ollut isää.

  Re: Melkein kaapista ulos

Lähettäjä: Tyyne 
Päivämäärä:   24.7.24 12:25:09

Jos joku ystävistäni ylläthäen alkaisi lesboilemaan niin katkaisisin ystävyyden heti. En tiedä mitään yhtä inhottavaa kun lesbojen kanteleiden läpsyttely. Yäk!

Homoystävät jotenkin siedän mutta pride- koohotuksen jälkeen olen jättänyt nämäkin viher-vasemmistolaiset-antisemitistit syrjemmälle. Jonkin verran joudun tapaamaan näitä koska kasvatamme koiria yhdessä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.