Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: hoo 
Päivämäärä:   23.7.24 20:54:30

Antakaa jotain järkeviä ja helppoja ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu eikä mitään tee mieli. Olen ylipainoinen, joten laihtuminen ei sinällään haittaa, mutta pakko ois jotain syödä kun tulee muuten huono olo. Olen sellainen ihminen, joka voi syödä muutaman viikon putkeen (ja olen syönytkin) esim. pelkkää maustamatonta jogurttia marjoilla ja myslillä, mutta nyt sekin kiintiö on jo täynnä. Edellinen kiintiö oli pinaattilettuja, viimeisin kanasalaatti.

Asun yksin, ei tarvitse siis tehdä muille ruokaa. Mutta olisi mukava jos antaisitte mulle järkeviä ja helppoja ruokaideoita. Tänään hain kaupasta maksalaatikkoa ja hk:n sinistä, kun ei kertakaikkiaan mikään kiinnosta :( Ja olen ihan aikuinen nainen, joka kasvattanut lapsensakin aikuisiksi, joten osaan laittaa ruokaa jne mutta kun ei huvita. Adhd ja tyhjän pesän syndrooma painaa päälle, niin ei saa aikaiseksi eikä huvita/kiinnosta/jaksa.

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   23.7.24 20:59:26

Kiusaukset valmiista perunasipulisekoituksesta. Sekä keitot pussijuureksista. Kun virtaa on niin nuo sitten oikeista perunoista ja juureksista.

Meidän tämän kesän hitti on nuudelivuoka. Pohjalle nuudelit mausteineen, sitten jauhelihakastike, nestettä (kermaa tai jotain) ja purkki koskenlaskijaa ja juustoraastetta pinnalle. Tuosta voi tehdä terveellisen tai vähemmän terveellisen vaihtoehdon. Samoin kanasta tai mistä nyt keksii. Minäkin tykkään vaikka eläissäni en ole ennen suostunut nuudeleita syömään.

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   23.7.24 21:22:59

Jos "oikea" ruoka ei maistu, niin korvaa se pähkinöillä, hedelmillä ja marjoilla. Saat proteiinia, kuituja, vitamiineja ja hivenaineita.

Nykyään monet einekset on ihan laadukkaita ja ravitsevia. Kaikkea ei ole pakko tehdä itse.

Itse teen usein linssikeittoa. Halpaa, hyvää ja nopeaa. Jos syöt kananmunia, niin munakkaat. Proteiini tulee munista, kuidut ja muut täytteestä ja lisäke salaatista.

Älä syö ns. kiintiötä täyteen mistään. Vaihtelu virkistää, ja on ravitsemuksellisesti usein parempi ratkaisu.

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 21:34:16

Pikanuudelit
Sipsit, pähkinät, popparit
Hapankorput
Uunifetapasta

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   23.7.24 21:54:57

Ennea, kertoisitko tarkemmin tuon nuudelivuokasi ohjeen? Mitä nuudeleita käytät ja mitä mausteita? Vaikea kuvitella, että esim katkarapunuudelit voisivat maistua hyvältä sekoitettuna jauhelihakastikkeeseen, samoin koskenlaskijaa on monenlaista. Mitä niistä käytät? Voisin joskus kokeilla, mutta tarvitsisin sitä varten tarkemmat ohjeet.

hoo, uunileivät voisivat myös olla yksi vaihtoehto. Täytteet voi valita oman mielen mukaan, niihin voi laittaa vaikka jauhelihaa, vähän suolaa ja sipulijauhetta (ja oman maun mukaan vaikka paprikaa ja pippuriakin) ja päälle jotain uunissa sulavaa juustoa, tai sitten kinkkua tai kalaa (itse laitan savustettua lohta jos teen uunileipiä kalasta), tai jos ei maistu, niin uunileivät voivat olla oikein hyviä vaikka leivän päälle laittaisi vaikka vain pelkkää juustoakin.

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   24.7.24 00:16:08

Najadi; tuohon oli joku ohjekin jossain, minäpä googlaan.

Laitan aina vihanneksen makuisia, 6 pakettia ja ehkä 4 paketin mausteen. Jauhelihakastikkeen teen tomaattipohjaisen ja vähän chilisen siitä. Tuo nuudelien päälle. Sitten se purkki koskenlaskijaa, cheddaria tai voimakasta on yleensä kaapissa. Purkki ruokakermaa ja se juustoraaste (taas mitä sattuu olemaan.

Nuudeleista en tiedä kun en niitä muuten syö kuin tuossa enkä ole muuten maustettuja edes maistanut. Kananuudeleita kaapissa (poika tykkää) mutta niistä en ole koskaan tehnyt, jos tekisis kanasta tuon kastikkeen niin laittaisin. Tuota on syöny kaikki nirsoimmatkin vieraat (pojan kaverit).

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   24.7.24 00:20:48

No en nyt löydä tai sitten olen muokannut. En koskaan tee mitään suoraan ohjeen mukaan vaan sävellän aina Monta ohjetta tuolle, osaan tuli smetanaa, voisi toimia sekin. Sen muistan että alkuperäisessä ohjeessa oli se Mutti-tomaattisose!

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   24.7.24 00:27:45

Maksalaatikko on hyvää, mutta muista lisätä siihen hilloa.
@!#$ nämä mitä ei saa syödä mitään tiedä.
Kävele kauppaan ostamaan jäätelö ja kävele takaisin. Kasvata lihasta.
Tällainen keski-ikäinen lihaskimppu kuluttaa 4000kaloria pelkästään nukkumalla.

  Re: Ruokaehdotuksia, kun mikään ei maistu (OI)

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   24.7.24 06:52:11

Ennea, kiitos, eiköhän noilla tiedoilla jo pärjää. Testaan joskus kun tulee sellanen päivä että tekee mieli kokeilla jotain uutta. Ohje ainakin kuulostaa ihanalta.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.