Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: surullinen 
Päivämäärä:   23.7.24 15:10:37

Mitä mieltä olisitte siitä jos puolisonne ei lähde lomamatkoille kanssanne? Ei kuulema viihdy kun olen kysynyt syytä.
Ikävää lomailla aina yksin...

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   23.7.24 15:12:05

Ei viihdy kanssasi vai ei viihdy kohteissa joihin menet?

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   23.7.24 15:14:15

Ei ois kiva. Tykätään lomailla yhdessä

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Lauta 
Päivämäärä:   23.7.24 15:18:53

Ymmärtäisin, jos kohde ei kiinnostaisi häntä, mutta eihän se kivaa olisi. Viihtyykö edes itse valitsemassaan kohteessa, vai eikö viihdy lomalla ollenkaan? Oma mieheni on niin järkijaakko ja tarkan markan mauno, että hänen on tosi vaikea lähteä mihinkään lomalle, kun hänestä tuntuu ettei ole perusteltua käyttää rahaa esim. hotelliin. Niinpä käymme yhdessä vain päiväreissuilla ja jos haluan johonkin yön yli, menen yksin, äidin tai kaverien kanssa. Harmillista, mutta paljon tympeämpää olisi mennä yhdessä johonkin jossa mies ei viihtyisi.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   23.7.24 15:23:38

Onko niehellä alkoholi ongelma. Eli kaljottelee kotona kun olet matkoilla.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   23.7.24 15:25:45

Mistä hän ei tykkää matkustamisessa? Onko se lennot, pakkaaminen vai mikä? Voisiko joku kotimaankohde lähellä ratkaista ongelman?

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   23.7.24 15:32:17

Mun puoliso kyllä lomailee minun ja lasten kanssa, mutta joka reissulla huomaan, että hän kuormittuu sellaisesta tosi kovasti, eikä se sitten ole niin kivaa kuin mistä on haaveillut. Ja muutenkin meidän toiveet reissuille on vähän erilaiset. Minusta on ihan ok lomailla erikseen. Kaverin, siskon, äidin tms. kanssa. Yksin en kyllä haluaisi minäkään lähteä.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Bee 
Päivämäärä:   23.7.24 16:19:21

Erosin muutama kuukausi sitten ja yksi syy muiden joukossa oli se ettei mies halunnut koskaan lomailla kanssani. Teen siis vuosittain kuukauden tai vähän ylikin kestävän ulkomaan matkan. Olen erittäin avoin kohteille eli ennen kuin joku tulee huutamaan "etten minäkään kuukaudeksi lähtisi turkkiin suomibaariin istumaan" niin olisin toivonut yhteistä suunnittelua, kohteen valintaa yms.

Alkuun TOTTAKAI mies oli hyvin kiinnostunut puheissaan matkustelemaan, vaan käytäntö ja vuodet näyttivät ettei kiinnostanut yhtään. Ei se väärin ole sekään, mutta olisi nyt rehdisti vaan sanonut ettei aio lähteä kanssani oli kohde mikä hyvänsä. Minä kuitenkin ilmoitin heti suhteen alussa että mitään mutinaa ei saa reissuista kuulua ja että toivoisin kumppanista seuraa näille reissuille.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: surullinen 
Päivämäärä:   23.7.24 16:27:58

Sama juttu kuin edellisellä, minulle kävisi kaikki kohteet eli puoliso saisi valita mihin mennään.
Puheissa tämäkin on valmis lähtemään mihin vain mutta kun pitäisi jotain tehdä asian suhteen vetää liinat kiinni valittaen ettei ole rahaa, aikaa, pitää tehdä sitä tai tatä, ei viihdy siellä tai täällä, liian pitkä aika (viikko pois kotoa!)

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.7.24 16:35:11

Meillä taas ikävästi lomat aina eri aikaan.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 16:35:33

Hän ei pidä matkailusta. Joko hyväksyt asian ja matkailet jonkun muun kanssa, tai vaihdat matkailevaan poikaystävään.

Ei kaikkien harrastusten tarvitse olla yhteisiä, mutta jos sinulle on tärkeää että juuri tämä on, niin on hankittava matkailusta pitävä mies kumppaniksi.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Vsxf 
Päivämäärä:   23.7.24 16:37:14

Joo en munkaan lähtenyt. Ei kuulemma pysty suunnitelemaan matkoja etukäteen ja itsehän en voi lähteä muutaman päivän varoitusajalla, koska työt ja hevoset. Kummasti hän kuitenkin pystyi suunnittelemaan kuukausia etukäteen matkoja kavereidensa kanssa.
Kaikki muukin oli hankalaa. Palautin sinkuksi; jostain syystä itki perään puoli vuotta.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: 65v 
Päivämäärä:   23.7.24 16:46:40

Itse en lähde kuumiin maihin joten mies käy yksin. Toki hän haluaisi minut mukaan mutta ymmärtää että en kestä kuumuutta.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: vip 
Päivämäärä:   23.7.24 16:49:00

Mun mies lähti alkuvuosina, ja joka matkan jälkeen päätin että tää oli viimeinen kerta. Kunnes sitten taas. Mies stressaa ihan älyttömästi kaikkea matkoilla ja kiukuttelee koko ajan. En jaksa. Hän haluaa olla töissä, kotona ja mökillä, ja nähdä joskus omia kavereitaan kaljalla, se riittää hänelle.
Nyt olen jo vuosikausia matkustanut eri ystävien kanssa, käyty oopperamatkoilla, ratsastusmatkoilla, puutarhamatkoilla kotimaassa ja ulmomailla. Miehelle tämä on täysin ok, ko aiheet ei kiinnosta häntätippaakaan.
On kiva matkustaa ystävän kanssa jota samat asiat kiinnostaa, ja ylipäätään on samanlainen tapa matkustaa. Ei tarvis keskustella poiketaanko siihen tai tähän outletiin, tehtaanmyymälään tai alennusmyyntiin jos on matkan varrella - koska tietenkin poiketaan! Mies ei halua pysähtyä.
Kerran kaverin kanssa ajettiin helsingistä Kuopion taakse, matkaan menee yhtä kyytiä ajaessa alle 5 tuntia. Mellä meni yli 9 tuntia...;)
Raveihn mies suostuu lähtemään.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Jju 
Päivämäärä:   23.7.24 16:56:35

Ei kai tuosta kannata ongelmaa tehdä. Ihmiselle ei ole millään tavalla välttämätöntä lomailla. Itse asiassa ulkomaan matkat ovat pitkälti länsimaisten ihmisten etuoikeus.

Minäkään en välitä matkustella. Vietämme kuitenkin ihan mukavaa lomaa 2-3 viikkoa puolison kanssa yhtä aikaa joka kesä ja se on molempien mielestä kivaa. Mitä siitä, jos vietätte 1-2 vkoa vuodessa erillään?

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.7.24 17:05:23

Ei munkaan mies viihdy lämmössä tai isoissa kaupungeissa. Tehdään luontomatkoja pohjoismaissa ja ranta- tai kaupunkilomat matkailen kavereiden kanssa.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.7.24 17:09:05

En haluaisi lomailla ilman miestäni, mutta tietenkin niin, että valittu lomailutapa sopii molemmille ! On se mökillä, ulkomailla, kotona riippukeinussa, mutta yhdessä ja niin että molemmat haluaa sitä samaa. Onneksi on sellainen mies/suhde.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.7.24 17:15:15

Matkailen sekä siskoni, ystävieni, että mieheni kanssa. Kaikkien matkojen ei tarvitse olla yhteisiä, koska kiinnostuksen kohteet ovat osittain erilaiset, mutta olisi ankeaa, jos ei olisi mitään yhteisiä matkoja. Matkustelen suurimman osan lomistani. Meillä ei ole mökkiä (eikä halutakaan) ja kotona en tykkää kökkiä tekemättömien kotitöiden keskellä. Joten haluan kyllä viettää lomaa mieheni kanssa!

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Ja 
Päivämäärä:   23.7.24 17:36:36

Mielestäni tuo on sellainen asia minkä on hyvä mennä yks yhteen, jos haluaa ihan oikesti vanheta yhdessä. Omat vanhemmat ovat aina pitäneet yhdessä reissaamisesta ja nyt kun ikää enemmän ja toinen eläkkeellä niin reissaavat tosi paljon. Olisi aika ankeaa, jos pitäisi luopua siksi ettei halut reissaamisen suhteen kohtaa tai toinen yksin kuukausi tolkulla ulkomailla.

Itse en välitä reissaamisesta ja sen olen sanonut suoraan. Eksän kanssa erottiin osittain siksi, että hän halusi reissata ja nähdä maailmaa, asua kaupungin vilskeessä yms. Itse taas pidän maalla asumisesta ja kotona puuhailusta. Nykyinen puolisoni hyvin saman henkinen eikä häntäkään matkailu kiinnosta ja tykkää lomilla touhuta enimmäkseen kotona.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Maasturi 
Päivämäärä:   23.7.24 19:12:52

Minua ei kiinnosta matkustelu pätkääkään. Kulutan mieluiten aikani mökillä ja koirieni ja hevoseni kanssa.
Mies sen sijaan matkustelee mielellään, on nytkin pojan kanssa viikon reissussa.
Talvisin olen lähtenyt hiihtoreissulle, mutta 4-5 pv riittää. Viikossa ehdin aina kyllästyä lomailuun ja koen yhdessäolon liian tiiviiksi.
Nuorempana en niin tunnistanut tätä piirrettä itsessäni, menin aina mukisematta matkoille mukaan. Mutta nykyisin viihdyn omissa kuvioissani, tietysti myös mökkeillään miehen kanssa yhdessä.

  Re: Puoliso ei lomaile kanssasi

Lähettäjä: Savolainen 
Päivämäärä:   23.7.24 20:29:19

Sama täällä!

Mutta se on ihan ok. Hänellä on oikeus valita miten aikansa käyttää ja jos viihtyy kotona niin sitten viihtyy. Mutta sitten ei kyllä ole vara valittaa kun puoliso matkustelee!

Onneksi tykkään reissata yksin!!!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.