Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alan väsyä, om

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   23.7.24 14:49:09

Mies kokee että syytän häntä ties mistä, vakka en syytä.
Sen sijaan hän itse syyttää minun AINA aloittavan eri puran ym
Jos minä sanon jotain ja mies suuttuu, minun vika että mitäs sanoin niin.
Jos mies sanoo jotain ja minä suutun niin minun vika mitä menin nyt tuosta suuttumaan.
Hän syyllistää minua kina/ riitatilanteista, vaikka harvoin edes riidellään. Mutta silloin joskus kun niin jaa-a, tuleeko näitä jatkossakin ja tuleeko näitä aina vaan ja pistää vähän miettimään jne.
Jollain tapaa ehkä ei.. siedä konfliktitilanteita? Yrittää vaientaa, painostaa ettei niitä tulisi.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 14:53:35

Mitä jos opettelisitte kommunikoimaan? Riitatilanteiden ulkopuolella.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   23.7.24 15:09:10

Ollaan opeteltu ja opittukin mutta sitten näissä tilanteissa käy aina näin.
Ja pakostakin joskus tulee kinaa/ riitaa mutta todella harvoin siis. Mutta sitten jos tulee niin se on miehen mielestä aina niin iso asia. Vaikka aihe aihe tai riita ei olisi iso.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: Rick 
Päivämäärä:   23.7.24 16:55:41

Meillä nainen syyttelee ja haastaa riitaa.
Testasin sitten, kumpi meistä oikeasti toimii välien huonontajana, kun aloin epäillä omaa osuuttani tilanteisiin.
Olin viikkokausia aloittamatta mitään keskustelua ja hänen aloittamiin en vastannut mitään erimielistä, ellei kyseessä ollut 100% varma käytännön asia, joka on pakko sanoa.
Testin aikana tuli kirkaasti selville, että hän aloittaa riitelyn, tai vie keskustelun riitaan asti.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 23:29:14

No eiköhän tuo kakka ole sitä "oikeaa" parisuhdetta, jossa on normaalia riidellä ja puhdistaa ilmaa. Ja nyt sitten aloitat sen vuosikymmenien työn sen parisuhteen eteen ja muista aina velvollisuus kompromisseihin..huoh..

Tai nosta hitto kytkintä ja vaihda ihmiseen, joka ei myöskään harrasta riitelemistä.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 23:45:31

Mitäköhän erityiskommunikointia ja -puhumista se mahtaa olla, jota aina näissä parisuhteen ongelmatilanteissa tarjotaan ratkaisuksi..?
En usko, että ihmiset tavatessaan kommunikoivat murahtelemalla ja päättävät sillä perusteella mennä yhteen ja lisääntyä.
Se, että valitettavasti toisen naama ja tavat alkaa ärsyttämään jossain elämänvaiheessa ja se rakkaus vaan hyytyy, ei välttämättä muutu muuksi jollakin pakkopuhuttelulla.
Voihan sitä yrittää puhumalla saada aikuisen ja itsemääräämisoikeutetun ihmisen muuttamaan tapojaan ja mielipiteitään ja tunteitaan oman mieltymyksensä mukaiseksi, mutta turha pillittää, jos se ei auta, tai toista ei kiinnosta puhua, kun sinusta ei enää olla muutenkaan kinnostuneita.
Ei parisuhde oikeasti ole mikään kahden ihmisen sulautuminen yhdeksi harmoniseksi kokonaisuudeksi.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   24.7.24 06:51:09

Miksi siedät tuollaista?

Ei muuta kysyttävää, mutta vastaukseksi ei kelpaa se, että on rikas, komea, "muuten aivan ihana", hänen kanssaan on hauskaa, seksi hyvää.
Onhan sekin tapa toimia parisuhteessa, että ollaan yhdessä, mutta hiljaa.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 07:03:37

s: no siellä on kouluttamanton matalapalkka-alan nainen, joka on löytänyt miehen jolla on isommat tulot ja sitten mennään yhteen ja hommataan kakaroita ja sitten alkaa ahdistamaan köpötys. Mutta ei voi poistua koska ei ole rahaa.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: Täti +50 
Päivämäärä:   24.7.24 07:35:41

Itse olin nuorena aina se joka alotti riidat. Lopulta yhden eron jälkeen selvisi, että johtui hormooneista. Olin syönyt e-pillereitä ja kun lopetin niiden syömisen niin jo pääkoppakin rauhoittui. Muutaman vuoden päästä aloitin taas pillerit ja sama toistui. Lääkäri aluksi väitti toista. Kaikille naisille e-pillerit ei vaan sovi. Ja kun niitä oikeastaan syödään miehen 'mieliksi', niin kannattaa miettiä kaksi kertaa onko se oikein. Nainen myrkyttää itseään, kantaa terveydellisen riski ja mies pääsee kun koira veräjästä.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.7.24 09:07:47

Ja mitä kertoo pisteestä tuo yleistys :D
Ihan itse elätän itseni ja maksan asuntoni ja asumiseni.

Täti + 50 joo huomasin aikanaan saman ja siksi lopetin pillerit.

Ja nyt kyseessä ei todellakaan ole aihe minä haastamassa koko ajan riitaa.

"No eiköhän tuo kakka ole sitä "oikeaa" parisuhdetta, jossa on normaalia riidellä ja puhdistaa ilmaa. "
No niin mun mielestä on normaalia välillä riidellä/ kinata/ puhdistaa ilmaa mutta kun miehen mielestä ei. Kaiken pitää olla kivaa ja ihanaa vaikka jäisi sitten kytemään pinnan alle.

  Re: Alan väsyä, om

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   24.7.24 10:33:15

Ja jos mies ""perseilee"" ja reagoin niin hirveä show ja mun syyllistäminen siitä
kun ei saisi reagoida mitenkään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.