Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Terroristi-Teppo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 09:51:39

Punaiset kissat on ihania!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010579658.html

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 10:04:20

Teppoa ei taida posti kiinnostaa, vain ne luukun raossa vilahtavat nakit.
Naapurin mummo aikoinaan kysyi voisinko jeesata kissan kynsien leikkaamisessa. Oltiin siinä hänen ulko-ovella, kissa oli sisällä ja varmaan kuuli että hänestä puhutaan. Törkkäsi nimittäin pitkäkyntisen käpälänsä postiluukun raosta ulos, ja arvaatte varmaan että kieltäydyin kunniasta.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.24 10:30:46

Nyt on ihana pieni punainen paholainen :D

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.7.24 10:33:01

Punaiset kissat parhaita 😍
Kaipa tuossa voisi jonkun patentin keksiä jos posti pelkää kissaa 😃

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   23.7.24 11:17:59

Nauroin Tepolle ääneen. Tuli mieleen, että miksi postinkantaja tunkee sormet niin pitkälle?
Toinen ajatus oli, että postinkantaja on maahanmuuttaja, ja heillä on usein aika erikoisia fobioita koiria/kissoja/hevosiakin kohtaan. Monissa kulttuureissa ei ole lemmikkejä, ja kissat ja koirat ovat epäpuhtaita ihan kirjaimellisesti. Teppo varmaan tulee aika vauhdilla, kynnet esillä, maukaisee tullessaan? Sehän on Tepon päivän kohokohta. Jos ei ole tottunut kissaan, voi säikähtää ja asia paisuu kohtuuttomaksi näin heinäkuun helteessä.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 11:36:02

Olipahan kamalaa kieltä Postin kirjeessä! Luulisi, että asian olisi voinut ilmaista vähemmilläkin koukeroilla ja normaalilla suomella.

Postinkantajat muuten tunkee kätensä postiluukusta. En tiedä miksi. Hirveä rytinä ja kolina käy, vaikka jaettaisiin vain yksi kirje.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: Lauta 
Päivämäärä:   23.7.24 13:41:18

Minäkin naurahdin postiluukulle, joka vaikeuttaa postin jakamista. :D Tietysti on ikävää, että kissa näpsii sormille. Voisihan tuohon varmaan virittää jonkun korin tai muun esteen, ettei Teppo pääse nappaamaan nakkeja. Käpälä varmaan ylettää aika pitkälle luukusta. Jos oveen ei saa ruuvata mitään, niin teippikiinnitteisiin seinäkoukkuihinkin saisi varmaan viritettyä jonkun pussin, mihin posti menisi.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   23.7.24 13:45:48

Mun kissa kanssa kun asuttiin kakkos kerroksessa juoksi ovelle kun kuuli postinjakajan tulevan yläkerroksista. Ei sentään raapinut, oli vain utelias että tuleeko meille mitään.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 14:33:52

Onkohan tuo kirje tekoälyllä kirjoitettu? Kuulostaa ihan siltä.

Ja ei kyllä tarvitse olla edes maahanmuuttaja ettei halua kissan kynsivän käsiä töissä. Se on terveysriski.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 15:06:22

"– Törkkikööt sitten vaikka kutimella tai pinseteillä tai laittakoon hanskat käteen, Susanna sanoo."

Tosi fiksu ja empaattinen asenne omistajalla.

Mun mielestä on ihan asiallista ilmoittaa omistajalle mitä tapahtuu ja pyytää häntä korjaamaan tilanne jotenkin.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 15:31:48

Monet maahanmuuttajat tulee kulttuureista joissa kissoja pidetään arvossa. Ainakin muslimit ja slaavit lähtökohtaisesti tykkää kissoista.
Mulla oli naapurina syyrialainen mies. Yhtenä päivänä olin lähdössä jonnekin ja kissa sai palloilla käytävässä sen aikaa kun kannoin kamppeita autoon. Viimeiseksi tietysti varmistamaan että kissa on asunnossa. Olihan se, mutta ei omassa.
Naapurin ovi oli vähän mutta näkyvästi raollaan, ja mun punainen pöhköläinen siellä tutki keittiön pöytää kun lopulta kehtasin avata ovea enemmän. Ei tullut kutsumalla, joten pakkohan se oli käydä hakemassa pois. Yllättäen siellä ei ollutkaan ketään kotona.
Kissa oli pujahtanut ovenraosta kylään eikä naapurilla ollut aikaa sitä houkutella ulos kun oli pitänyt lähteä töihin. Niin hän oli sitten jättänyt sille oven auki, vaikka ei oltu edes mitenkään tuttuja.

  Re: Terroristi-Teppo

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 15:57:49

"Tosi fiksu ja empaattinen asenne omistajalla."

Omistajalla luultavasti onkin, hän on ensiavuksi laittanut oveen varoituksen kissasta.
Susanna on omistajan äiti.

  Re: Terroristi-Teppo

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   23.7.24 17:14:28

Mulla oli kerrostalossa asuessani tuote jonka nimi oli Postikassi. Juuri tätä tuotetta ei näköjään ole enää myynnissä mutta variaatioita löytyy. Postit ei valunut lattialle eikä itse tarvinnut kumarrella. Kissaa ei ollut mutta koira löytyi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.