Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.7.24 05:37:33



Tuossa edellinen. Aloittaja pysy tiukkana nyt.

Kyllä naisten täytyy pitää yhtä, jos vastassa on kusipäinen mies!!

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   23.7.24 06:01:18

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9719168&t=9719168

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   23.7.24 18:12:03

Mites aloittaja, missä mennään?

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.7.24 18:39:15

Tämä oli täysin kuin omasta entisestä elämästäni, johon sotkeutui vielä ex-anoppi... Asiat eivät tule muuttumaan ja jokaisen yhteenpaluun jälkeen tilanne on vain huonompi. Pidä pintasi ja pääsi äläkä palaa takaisin, itse tein sen virheen ja kovalla hinnalla. Onneksi lopussa pääsin irroittautumaan ja rakennan parhaillaan uutta elämää ilman toisen tahtoon taipumista ja varuillaan olemista, voin tuntea kaikkia tunteita ja ottaa esille asioita ilman pelkoa tilanteen eskaloitumisesta. Mukana kulkee minulla myös pieni lapsi ilman tukiverkostoa ja hän oli se joka silmäni avasi lopuin tilanteelle ja sai pitämään pääni

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   23.7.24 23:10:44

Erottu on, ja puhelimessa tänään kinasteltiin hetki. Mietin näitä että voiko mies alkaa laskuttamaan minua tehdyistä remonteista? Työstä tai tarvikkeista? Hän on rakentanut tänne autokatoksen ja lattioita. Näitä on hän maksanut ja myös minä. Hän tosiaan ei ole kirjoilla täällä eikä ole maksanut mitään vuokraa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 23:12:57

Ei voi, hän on kyllä tiennyt rakentavansa toisen omistamaan kiinteistöön ilman korvausta. Lahjoja ei voi periä takaisin. Kaikki sen suuntaiset uhittelut voit nauraa pellolle.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 23:13:33

Ei voi alkaa laskuttaa, mutta voi olla helpompaa jos sovitte jonkun hinnan jolla ostat sen autokatoksen itsellesi. Joku järkevä jossa huomioidaan ettei hän ole maksanut vuokraa.

Tai en tiedä rahatilanteestasi mutta mitä nopeammin pääset täysin eroon tuosta miehestä, sen parempi. Se on rahanarvoista.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   23.7.24 23:28:47

Sanoi että talon arvo on noussut näistä. Toisaalta ajattelen että olen hänelle ruuat tehnyt joka pv ja pyykit pessyt.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.7.24 00:10:25

Et maksa eikä voi laskuttaa. Mahdollisista maksuista sovitaan ETUkäteen, ei eron hetkellä. Vai ajatteliko että olet maksullinen nainen?

Et ole huora, joten ero ei vaikuta mitenkään näiden töiden hintaan.

Ja jos lähdetään jälkikäteen laskuttamaan, voit mietti myös kaikki omat palvelusi aina pyykkihuollosta alkaen. Tai vain lopettaa yhteydenpito.

Joissain suhteissa ei ikinä saavuta rauhaa ja sopua. Konfliktit ja riita on keino pysyä yhdessä ja olla tekemosissä. Älä alistu siihen.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   24.7.24 01:30:27

T: Pakko kysyä, mistä ihmeestä olet löytänyt tuollaista soopaa että miehistä vain 1% kykenee muuttumaan vai ihan itsekö keksit? Erityisesti kiinnostaa, miten sukupuolielimet liittyvät tähän kykyyn kasvaa ihmisenä? Entä miten tähän vaikuttaa ihmisen oma kokemus sukupuolestaan?

Mähän olen varmaan ainoa, joka ei ole antanut neuvoa mihinkään muuhun suuntaan kuin kehottanut aloittajaa hakemaan ammattiapua. Ai niin, kehotin myös pitämään elämänsä omissa käsissään ja tekemään omat päätöksensä. Mutta mitä voisikaan odottaa ihmiseltä joka ilmeisen tosissaan latelee yllä olevan kaltaisia "totuuksia". Luetun ymmärtäminen ei siis kuulu vahvuuksiisi. Toisten neuvominen kyllä. Kummallinen yhtälö mutta meitä on moneen junaan.

Mä en itse voi mitenkään pitää tätä muuta kuin provona. Huonona sellaisena.

Aloittaja: Mitä tulee lahjoihin, olet varmaan maksanut niistä lahjaveron? Jos et, niin miten ajattelit asian verottajan kanssa hoitaa jos mies todellisuudessa heittäytyy hankalaksi. Tuollaiset pyykinpesut yms ovat normaalia parisuhteeseensa. Sen sijaan autokatokset ja remontit eivät ole. Olet joko saanut ne lahjaksi jolloin niistä on maksettava lahjavero tai sitten ne ovat palkkaa jostain mitä olet tehnyt ja tällöin maksat niistä veroa oman tuloverosi mukaan. Nyt siis kannattaa pikaisesti sopia niistä jotain tai ottaa yhteyttä lakimieheen. Mies on tässä kyllä vahvemmilla kuin sinä. Tuollaisista asioista tulee aina sopia etukäteen. Miehen ei tarvitse kuin esittää kuitit ja vaatia sulta niitä velkoina takaisin. Jos asia menee oikeuteen, on uskottavampaa että hän on sulle lainannut kuin että joku rakentelisi toisen kodissa jossa ei siis itse virallisesti edes asu. Jännä yhtälö tämäkin. Täysin narsistinen kus*pää joka on sulle remontteja tehnyt ja autokatoksia rakennellut..mutta mitäpä siitä. Eihän täällä mikään koskaan ole loogista ja siksi nää provot uppoaa ilmeisen huolella niin moneen.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   24.7.24 06:50:10

Lahjaveroa en ole maksanut ja ei ylity 5000e.
Näistä tosiaan ei ole sovittu mitään, ja hän on pyytämättä ostanut tarvikkeet ja tehnyt asiat. Eikö sillä sitten ole mitään merkitystä että hän on ilmaiseksi saanut vuosia asua?

Ymmärrän halun saada kaikki omat takaisin, mutta se että asuu toisen luona samalla saaden omasta asunnostaan vuokratuloja, tuntuu kyllä epäreilulta.
Ehkä tämän ihmisen kohdalla parasta olisi luovuttaa ja maksaa niin sopu säilyisi

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 08:35:21

Ei avoliitossa makseta lahjaveroa. Miksi, Ainokainen, yrität saada aloittajan tuntemaan tilanteensa entistäkin vaikeammaksi?

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: TuiTui 
Päivämäärä:   24.7.24 10:42:55

Se nyt vaan yrittää kyniä irti kaiken mahdollisen, mikä irti lähtee. Älä huoli, ei voi perua hintaa tms kustannuksia.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Whoo 
Päivämäärä:   24.7.24 10:59:10

Ainokainen on ilmeisesti pullossa kasvanut kun epäilee tätä provoksi. Vai onko tuo ap:n exä joku kaverisi?

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.24 11:06:05

Laita miehelle laskua maksamattomista vuokrista, ruuista ja piikapalveluista.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 11:08:42

"Mies on tässä kyllä vahvemmilla kuin sinä. Tuollaisista asioista tulee aina sopia etukäteen. Miehen ei tarvitse kuin esittää kuitit ja vaatia sulta niitä velkoina takaisin. Jos asia menee oikeuteen, on uskottavampaa että hän on sulle lainannut kuin että joku rakentelisi toisen kodissa jossa ei siis itse virallisesti edes asu."

Ei, vaan mies yrittää käräjille ilman sopimusta, velkakirjaa tai muuta, ja aloittaja ilmoittaa miehen asuneen hänen luonaan vuosia (todisteena vuosikausien viestit kotiintulemisen perään kyselemisestä) ja tilitositteet siitä, että aloittaja on maksanut elinkustannukset yksin. Mies on siis tehnyt osansa talouden eteen rakentelemalla pihalla, kyse ei ole palvelun ostamisesta.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.7.24 12:11:54

"Ehkä tämän ihmisen kohdalla parasta olisi luovuttaa ja maksaa niin sopu säilyisi"

Sopu ei terveissä ihmisuhteissa vaadi toisen mielistelyä. Ja miksi edes kaipaat niin kovasti "sopua" hinnalla millä hyvänsä. Toinen keksii riidan ja ehdon millä "sopu" säilyy ja sinä maksat? Kuinka kauan ja kuinka pitkälle olet valmis tuota jatkamaan?

Mitä jos unohdat "sovut" ja ilmoitat ettet enää halua olla telemisissä ja piste. Sitten numero estoon ja estot myös somessa yms. Jos tulee ovelle kerro, että haet lähestymiskieltoa, jos jatkaa.

Rahalle löydät varmasti parempaakin käyttöä. Esimerkiksi lapsen säästötili. Tai vaikka hyväntekeväisyys.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   24.7.24 12:20:36

Tässä olen huomannut miten alas voikaan vajota. Hän taitaisi odottaa nyt sitä minun anelua ja anteeksipyytämistä. Sitä en nyt lähde tekemään, mutta hän varmaan vähän rauhoittuisi siitä.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 12:24:00

On ihan ok strategisoida ja tehdä valintoja. Sinä voit sanoa miehelle "Anteeksi ja tässä xxx euroa, kiitos hei" jos haluat, mutta sinun ei ole pakko ja mitään seurauksia ei tule, jos et halua niin tehdä.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   24.7.24 18:44:26

Tässä kun silmät on alkaneet aukeamaan niin en varmaankaan tule häntä vastaan tässä raha-asiassa. Hän on ilmaiseksi asunut ja saanut hyvät voitot asunnon vuokrasta. Siinä ei muutama satanen merkitse yhtään mitään, pakkohan ihmisen jossain on asua ja harvemmin sitä ilman kuluja pystyy tekemään.

Paha olla edelleen, mutta olen paljon mietiskellyt ja käynyt lapsen kanssa retkillä. Tosi kiinni olen hänessä ollut, ja nyt näen nämä huonot puolet eri tavalla.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   24.7.24 18:46:46

Tykkään kuunnella paljon musiikkia tällaisissa tilanteissa, tuleeko mieleen mitään tilanteeseen sopivia? Tässä käy ihan erobiisit ja toisaalta myös voimaannuttavat

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.7.24 19:53:52

https://www.youtube.com/watch?v=GM1kzbAgo_E

Vanha kunnon lapikasbiisi

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   25.7.24 01:13:38

Jos tosiaan on remonttia tehnyt vain muutamalla satasella, niin unohda koko juttu. En voinut kuvitellakaan että lattioita ja autokatoksia saa sillä summalla. Eikä täällä päin saakaan.

Hienoa että olet näin hyvin onnistunut pääsemään irti hylätyksi tulemisen tunteesta. Eihän siihen tarvittu kuin muutama päivä sekä ht-net ja nyt olet valmis jo oikein kieriskelemään eron tuomissa tunteissa. Huima hyppy kriisipuhelimesta ja kyvyttömyydestä kohdata vaikeita, eron mukanaan tuomia tunteita. Yleensä tuohon pääsemisessä kestää huomattavasti pidempään mutta näissä provoissa on tosiaan kaikki mahdollista.

Olis ehkä kannattanut hieman malttaa. Nuo useat retket tässä parin päivän aikana ja tunne-elämän täyskäännös taisivat muutamalle muullekin kertoa sen, mitä itse arvelin jo alkuun. Taitava provo kyllä, johon hyvin moni hyppäsi oikein tunteella mukaan.

Whoo: yllä perustelut. Se että uskoo ihan kaiken, mitä joku jossain netissä nimettömänä kirjoittaa, ei yleensä kerro elämänkokemuksesta vaan toisinpäin.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   25.7.24 08:38:56

Ihanaa kun omaa elämää epäillään provotarinaksi kun itse olen tuskaillut jos minut pystyy tunnistamaan tästä :D

Olen ihanasti päässyt purkamaan tätä heti ihmisille, olen soitellut muutaman vanhan turun kanssa joka antanut paljon voimaa. Olen yllättynyt miten toimintakykyinen olen, vaikka olo on paha.
Mitä muuta kovin järkevää en olekaan tehnyt mutta pari metsä/puistoretkeä teimme

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   25.7.24 08:51:33

Tässä olen alkanut ymmärtää sen ettei minulla edes välttämättä ole hylätyksitulon pelkoa. Ainakaan näin vahvana, sillä tätä ei ole aiemmissa suhteissa ollut. Tässä suhteessa kaikki vain ei ole ollut hyvin joka on aiheuttanut isoa epävarmuutta ja triggeröinyt. Luin myös gaslighting ilmiöstä ja se käy tähän täysin. Kuin suoraan meidän riidoista, lopputulema väännetään akna niin että olen hullu jolla on suhteen ongelmat

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Räyks 
Päivämäärä:   26.7.24 05:26:53

Onnea aloittajalle, otit ison askeleen! Jatkossa saattaa tulla takapakkeja, jolloin haluaisit palata takaisin suhteeseen. Muista siinä vaiheessa kaikki miehen tekemät hölmöydet. Säästä vaikka nämä hötönetin keskustelut ja palaa näihin, kun meinaa tulla heikko hetki. Mieti jo valmiiksi, mikä olisi sellaista tekemistä, jolla saat ajatuksesi pois menneestä suhteesta. Se oli ja meni eikä vanhaan ole paluuta. Ja erityisesti, siihen ei kannata yrittää palata, niin pahaa se sinulle teki. Vietä aikaa lapsesi kanssa ja keksikää mukavia yhteisiä juttuja tehtäviksi. Päivä kerrallaan menette yhdessä kohti parempaa tulevaisuutta!

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.24 08:40:57

Hyviä havaintoja, aloittaja.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   26.7.24 08:48:35

Tsemppiä aloittajalle! Kannattaa tutustua narsismiin ja narsistisiin suhteisiin, esim narsistin uhrien tuki -sivustolla on paljon hyviä artikkeleita luettavaksi. En siis sano, että mies olisi narsisti, mutta ihan tuohon suhteen dynamiikkaan liittyen siellä on paljon hyvää tietoa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 09:52:23

Tässä tuntuu niin hölmölle, olen rakastunut johonkin mitä ei ole tavallaan olemassa. Alkusuhteen hurmaavaan mieheen, omiin kuvitelmiin. Myöhemmin haaveisiin että tästä tulee taas sitä mitä se oli.

Olen itkenyt, mutta eniten tässä alkaa vapaus nostaa päätään. Ihmeen hyvä olo, ajattelin että tipun todella alas.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.24 09:55:44

Lopulta se pelottava myrsky olikin se suhde, eron jälkeen normaali elämä alkaa eikä täällä olekaan mitään pelättävää.

Kylmä ja ikävä kumppani se oli, joka aiheutti niitä epävarmuuden tunteita. Kuten sanoin, on ihan luonnollista pelätä, että kumppani ei rakasta ja on jättämässä, jos hän koko ajan käyttäytyy juuri niin. Pahinta on sitten se, että kumppani itse väittää muuta. Mutta sanat ja teot, kyllä niistä tiedetään kummalla on merkitystä.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 11:09:39

Mitkä on rakkauden tekoja? Mistä tulee rakastettu ja turvallinen olo?
Tätä pyörittelen, että olinko niin täysin kohtuuton kun olisin odottanut rakkaudesta puhumista (siis vaikka yhden kerran) ja yhteisen tulevaisuuden suunnitelmia ja niiden toteuttamista. Ei niin että juujuu tottakai tulevaisuudessa vaan että jotain todellista.
En tiedä olinko hänelle oikeasti yhtään mitään, vai eikö vain saa sanottua. Toisaalta miksi olisi jatkanut suhdettamme jos ei ole tunteita? Vai eikö niitä vain ollut tarpeeksi....

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.24 11:22:16

Toiset ei paljon tunteista perusta, kunhan on sänky missä nukkua, katto päänpäällä ja ruokaa päydässä.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   26.7.24 11:36:25

Miehille kun riittää, että palvelu pelaa kotona ja saa pesää. Siinä kun ei paljon rakkautta tarvitse antaa.

Rakastava puoliso on huomaavainen, pieniä huomionosoituksia, halauksia ja tietysti suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Otetaan toisen tarpeet huomioon ja ollaan puolin ja toisin joustavia eri asioissa.

Ei niin, että toisen pillin mukaan mennään ja toinen sen kun alistuu toisen tahtoon. Jos ei muulla niin aloitetaan mykkäkoulu ym. henkinen alistaminen.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.24 11:52:06

Ihana kuulla, että aloittaja on päässyt eteenpäin <3

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.7.24 12:43:36

Samankaltaisessa tilanteessa olleena. Eron jälkeen olo oli, ensimmäisestä päivästä lähtien, parempi kuin pitkiin aikoihin. Erona se, että mies oli se, joka ”halusi” erota eli näyttää minulle, etten pärjää yksin. Ihmettelin silloin itsekin, miksi olo oli niin hyvä, mutta takaisin en anellut, vaikka mies teki mitä, ja hän todella teki kaiken, minkä osasi. En epäile hetkeäkään, etteikö aloittaja voisi voida nyt hyvin ja olla taas enemmän oma itsensä kuin suhteen aikana.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.7.24 12:50:05

"Eron jälkeen olo oli, ensimmäisestä päivästä lähtien, parempi kuin pitkiin aikoihin."

Sama kokemus, kun erosin nuoruuden ekasta suhteesta. Mies uhkaili ennen eroa, etten tule löytämään koskaan ketään, kun olen niin viallinen. Olin myös suhteen aikana etääntynyt kavereistani, mistä mies jaksoi muistuttaa. Tulevaisuuteni ilman miestä olisi kuulemma todella surkea ja yksinäinen.

Mies myös uhkasi tappaa itsensä jos jätän hänet. Eron jälkeen jaksoi kertoa moneen otteeseen, miten olen pilannut hänen elämänsä jättämällä hänet yksin.

Ja ei, kyllä hän pilasi elämänsä ihan itse. Ja jos olisi halunnut olla kanssani, ei olisi varmaan kannattanut olla ilkeä ja väkivaltainen :)

Minulla oli eron jälkeen ihan mahtava olo. Ihan kuin olisi päässyt valtavasta taakasta eroon. Aloin nähdä taas kavereitani ja käymään ulkona, tinderissäkin tuli kivasti mätsejä. Nyt vuosia myöhemmin olen hyvässä suhteessa. En halua edes kuvitella, mitä minulle olisi tapahtunut, jos olisin jäänyt tuohon helvettiin.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 14:57:12

Muutamalla kauniilla sanalla olisi saanut katon pään päälle, ruuat ja pyykit ja eväät ja kaiken. Jos näillä vain olis väliä niin ois vaikka valehdellut :D nyt saa sit koittaa kehittää nämä itse jostain....

En tiedä miten suhtautuisin jos haluaisi jatkaa vielä. Tosi iso osa minuakin haluaa, mutta samat ongelmat ne seuraavat jollei mitään tapahdu.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 20:25:36

Miten teillä parisuhteissa puhutaan tulevaisuudesta ? Käyttekö ihan keskusteluja, mitä haluatte, toivotteko samaa ja mikä olisi aikataulu?
Onko nämä ihan itsestäänselviä asioita?

Haen tässä vähän mallia miten asiat voisivat myös mennä, nyt on niin lyttyyn lyöty olo että olen vaatinut ihan liikaa. Siis sitä mitä mies sanoi, ettei halua puhua asioista ja kaikki aikanaan, kyllä se sitten ajan kanssa ja ihan varmasti tulevaisuudessa jne jne.
Onko siis miehiä jotka haluavat näitä ihan itse ja myös puhuvat. Hämärästi muistan että itsellänikin tämänkaltaisia suhteita on ollut, mutta tosiaan nyt niin sekaisin miehen sanoista että päässä vaan takoo että minä vaadin liikaa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 20:26:04

Tai selkeästi vaadinkin liikaa, häneltä.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.24 20:30:30

No itse asiassa juuri todettiin muiden juttujen seassa kumppanin kanssa, että jos molempien työtilanne vakiintuu tässä syksyllä, niin katsellaan yhteistä asuntoa. Seurustelua tulee juuri vuosi täyteen, ollaan puhuttu hypoteettisista unelma-asunnoista jo pitkä aika sitten, samoin asuntosäästämisestä ja siitä, paljonko siihen on säästöjä kertynyt.

Eikö tosiaan mitään neuvotteluita, me ollaan oltu aika samoilla linjoilla ja tunnettu muutenkin pitkään jo ennen seurustelua. Nämä vaan tulee puheeksi ihan arjessa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.24 20:32:23

Ikää molemmilla reilusti yli kolmekymmentä ja yhtä mieltä siitä, että yhdessä halutaan olla loppuelämä ja rakentaa yhteinen tulevaisuus.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   26.7.24 21:01:43

Kiitos!
Entä miten kumppanisi vastaisi jos kysyt että näetkö meidät yhdessä tulevaisuudessa, pitkän ajan kuluttua?

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 09:45:55

"Tietysti"
Kun kysyin.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   27.7.24 13:21:46

Aivan :)
Mietin vain näitä mieheni motiiveja, kun on rahallisesti ja ajallisesti panostanut täällä tiettyihin juttuihin paljon, et ei ole sen perusteella pitänyt suhdetta kevyenä. Mutta kuitenkaan ei vastaa jos kysyn asioista tai kerroin omista tunteistani.

On tarkka rahoistaan, niin ei olisi hänen tapaistaan panostaa jos tunteita ei ole. Mut miksi reaktio on sitä mykkäkoulua, hermostumista, harhauttamista? Monta vuotta kuitenkin on yhdessä oltu.

Kiitos jos jaksatte näihin pohdintoihin ottaa osaa, itse olen niin lähellä että vaikea ymmärtää.
Silti tämä käytös on ollut niin ristiriitaista että kaipaisin jonkin "ratkaisun" asialle.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.7.24 13:38:22

Onko sillä lopulta väliä, mitä mies tunsi, jos hänen käytöksensä antaa ymmärtää, ettei kiinnosta ja sitoutua ei etenkään voi? Jos suhteesta tulee vain paha olo, ei taustalla olevat tunteet paljoa paina.

Minä en ainakaan voisi seurustella tunnetaidottoman möllin kanssa ja elää onnellisena sillä tiedolla, että kerran kuulin olevani kiva, jos vuosia sen jälkeen yhteiselämä on pelkkää kuraa ja riitaa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   27.7.24 13:50:19

Aloittaja: narsistinen ihminen hallitsee rahalla. Ensin maksaa mukisematta ja tarjoaa vapaasta tahdostaan kaikenlaista. Kun sitten tapahtuu jotain, käyttää näitä hankintoja ja rahaa aseenaan. Isäni on tällainen perseilijä, enää en ota häneltä mitään apua vastaan, vaikka hän kuinka itse haluaisi auttaa. Koska myöhemmin se kääntyy minua vastaan.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   27.7.24 13:52:56

Niin ja lisään vielä, että se auttaminen saattaa olla tietoisesti rakennettu ansa. Isäni tekee juuri sellaista.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Uinukka 
Päivämäärä:   27.7.24 14:33:16

Jotain hyväksyntää on tuntunut hakevan näillä teoilla, voiko sitten olla hänen omaa huonoa itsetuntoa.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Siru 
Päivämäärä:   27.7.24 14:39:02

Narsistisilla ihmisillä on huono itsetunto, joten joutuvat pönkittämään sitä jollain. Saattavat esittää hyväntekijää niin pitkään kuin se hyödyttää heitä itseään ja vaatia kiitosta ja kumarrusta ihan älyttömin mittasuhteita.

  Re: Hylätyksi tulemisen pelko 2

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   27.7.24 14:47:05

Se on vallanhalua narsistiselta ihmiseltä jonka suhteet ovat yhtä valtapeliä. Hän on rakentanut ja kustantanut tämän ja tämän ja sen jälkeen kumppanin on syytä olla vain nöyrä alamainen, joka ei olisi edes ansainnut kaikkea tätä hyvää ja mahtavuutta. Edes kiitollinen ois syytä olla!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.