Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: turvavyöt 
Päivämäärä:   22.7.24 15:48:57

Kertokaa!

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 16:27:25

Talutin ponia teininä juoksutuksen jälkeen tavanmukaisesti loppukäynnit maastossa. Pitää ylittää autotie metsäpolulle. Odotin, että auto menee eka ohi. No sieltä tuli auto hiljaa kohti, poni arvaamattomasti sai jotain kiksejä ja lähti ryntäämään ilopukittaen juuri kun auto oli menossa ohi vetäen minut mukanaan tien toiselle puolelle. Matka meni hyvin, kunnes piti taas ylittää autotie kotiin ja sieltä tuli mun tuurilla TAAS auto vaikka kyseessä pieni soratie. Poni meni hyvin kunnes auto oli noin 7m ja se stnan poni hyppäsi ojaan ryntäen ja sieltä ylös vähän tilanteesta pelästyen kotitielle, auton juuri ohittaen edestä vetäen minut mukanaan. Nyt oli oikeasti niin lähellä, että näin jo itseni konepellillä poni päälläni ja olin jo antaututunut tilanteelle päässäni. Poni veti minut tilanteesta ironisesti pois laukaten kotitielle. Poni sitten samalla ilopukitti kohti ja samalla potkaisi mua vahingossa täysiä reiteen ja itkien mentiin kotiin :D Ei ollut tapansa mukaista mutta sillä oli ollut vapaata. Sen jälkeen en ole ilman suitsia yhtäkään hevosta taluttanut maastossa. Poni ei ollut edes iso, joku 125cm, mutta itse olin teini niin ei ollut samalla tavalla voimaa kuten tänäpäivänä.

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: Ule 
Päivämäärä:   22.7.24 17:07:34

Olin saanut ajokortin aika hiljattain ja ajoin talvella maantietä. Oli oikein kunnon hernerokkasumu, mutta en tajunnut miten huono näkyvyys oikeasti oli. Edellämenijä ajoi hitaasti, ja päätin ohittaa mokoman hinkuttajan. Palasin ohituksen jälkeen omalle kaistalle ja juuri silloin sumusta ilmestyi vastaantuleva rekka. Jos olisin lähtenyt ohitukseen 15 sekuntia myöhemmin, niin se olisi ollut viimeinen tekoni. Sumu vei näkyvyyden niin, että rekan valot eivät erottuneet yhtään ennakkoon. En ole sen jälkeen ohittanut huonolla näkyvyydellä. Enkä purnannut, jos joku ajaa huonolla säällä hiljaa...

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 17:11:05

Autokoulussahan nimenomaan opetetaan, ettei toista ohiteta, jos näkyvyys on huono :D Nopeasti katosi opit päästä?

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   22.7.24 17:23:03

Jouluaattona 2016 olin täyttämässä kottikärryjä pikkupaaleilla, kun viereisestä pinosta putosi yhtäkkiä noin 500 kiloinen suuri kanttipaali. Se paali hipaisi mun hiuksia, ja rämähti siihen kottikärryjen päälle. Kärryt menivät säpäleiksi, ja pikkupaalit muusiksi.

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   22.7.24 17:37:22

Hevonen kävi päälle, otti onneksi vain takista kiinni ja sen verran epävarma että päästi kuitenkin irti eikä heittänyt seinään. Sihtasi siis kaulaani, mutta selvisin naarmuitta.

  Re: Oletteko kokeneet läheltäpititilanteita?

Lähettäjä: Hengissä! 
Päivämäärä:   22.7.24 19:59:16

Eläimet näitä aiheuttaa:
- jouduin melkein keihästetyksi keuhkojen kohdalta: sarvipäinen lehmä yritti puskea, kun olin lapsi, jäin seinää vasten lehmän sarvien väliin
- hirvikolari oli muutamasta sentistä kiinni: hirvi juoksi vasemmalta suoraan autoni eteen, jolloin muistin ohjeen, että todennäköisemmin hirvi ei käänny takaisin, ja käänsin auton rattia vasemmalle ja vasemmat renkaat pientareella ajaen sain vältettyä törmäyksen, sivuikkunasta näin hirven ison takamuksen
- hevosen kanssa onnettomuudessa päädyin tajuttomana sairaalaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.