Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: A+ 
Päivämäärä:   22.7.24 08:19:16

Mä en koskaan ole kokenut hyttysiä isoksi vaivaksi (vaikka onhan ininä ärsyttävää ja satunnaisia pistäviä pitää huitoa pois). Onko muita, joita hyttyset ei juuri vaivaa? Onkohan se veriryhmä- vai joku muu, esim. hormonijuttu? Mikä veriryhmäsi on?

Minun veriryhmä on A+.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 08:22:16

Hyttyset kiusaa, A+

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 08:24:28

Oon oikeen hyttysmagneetti, O+.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   22.7.24 08:36:24

No ei nyt järjettömästi kiusaa, vähän häiritsee jos niitä on tuhottomasti, mutta paukamia ei varsinkaan loppukesästä juurikaan tule. A+

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.24 08:55:16

Jos hyttynen kykenee tunnistamaan veriryhmät, niin ei se ainakaan ennen pistämistä sitä mistään saa selville.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.24 08:58:32

Ei kiusaa, A

Veikkaan että se on vähön luonnejuttu että kuinka pienestä häiriintyy ja toisaalta että missä asuu.

Hiukan eri määrä hyttysiä esim keskustassa, jossain aavalla pläntillä pellonreunassa tai lammen vieressä piilopirtissä, joka ihan metsän keskellä.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   22.7.24 09:06:23

Isoisääni eivät koskaan huolineet. Hän pystyi huoletta kulkemaan Lapin metsissä kesällä juuri ilman puremia. Sitten taas hänen lapsensa ja minä lapsenlapsena ollaan jouduttu kokemaan se kohtalo, että ollaan hyttysten riivaamia.

Mun veriryhmä AB, mutta muista en mene vannomaan mitään. Vaikea sanoa, mikä näitä houkuttelee puremaan.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 09:18:32

A ja ei kiusaa. Syön kyllä heinä-aikaan allergialääkettä niin ehkä sillä on vaikutusta miten haistavat veren.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Pee 
Päivämäärä:   22.7.24 09:21:17

Kyllä kiusaa, A+

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.7.24 09:24:50

O+, hyttysmagneetti.

Ja triplapisteelle, voi jessus mitä kukkua taas. Kyllä se on ihan selvä kenelle tahansa jolla on sosiaalinen elämä ja viettää muiden kanssa ulkona aikaa, että toiset ovat halutumpia pistettäviä kuin toiset.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.7.24 09:29:44

Sekä minä että äitini olemme A+

Minua eivät hyttyset paljoakaan kiusaa, äitini on oikea hyttysmagneetti.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Kutina 
Päivämäärä:   22.7.24 09:31:38

Täällä myös yksi O+ hyttysmagneetti, jolla puremat kutiavat paljon alkukesästä.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.24 09:34:48

A+, jos vieressä on muita ihmisiä niin saan olla hyttysiltä rauhassa

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.7.24 09:36:15

...: No kun sen nimenomaan huomaa silloin, kun ollaan siellä samassa paikassa yhtäaikaa. Toinen toteaa, että kiva eipä näy hyttysiä ja toinen sadattelee, kun kokonainen parvi inisee koko ajan ympärillä. Ja sitten kun tämä sama toistuu läpi vuosien ja vuosikymmenten, niin ei ole sattumaa tai sitä että vain herkemmin häiriintyy.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.7.24 09:52:03

B ja ei hirveesti hyttyset kiusaa. Tosin nyt esim. lapin reissulla niitä oli ihan sikana, joten laitoin itsekin hyttyssuihketta. Mutta normaaleissa oloissa tuntuuvat muita kiusaavan enemmän.

Mutta ongan tästä aiheesta tehty tutkimuksia, että jotkut veriryhmät tuntuu houkuttavan enemmän itikoita. Ei se itikka sitä veriryhmää tiedä, mutta veriryhmä voi varmasti vaikuttaa moneen muuhun asiaan elimistössä, jotka taas itikka huomaa.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.7.24 09:54:08

Kiusaa erittäin paljon, O+

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.24 09:54:19

Tämä :'D

"...: No kun sen nimenomaan huomaa silloin, kun ollaan siellä samassa paikassa yhtäaikaa. Toinen toteaa, että kiva eipä näy hyttysiä ja toinen sadattelee, kun kokonainen parvi inisee koko ajan ympärillä. Ja sitten kun tämä sama toistuu läpi vuosien ja vuosikymmenten, niin ei ole sattumaa tai sitä että vain herkemmin häiriintyy."

Ihon lämpö vaikuttaa myös. Jos on sellainen kuumaverinen ja nihkeä ihminen niin hyttyset ja paarmat tykkää

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 10:00:05

Mutulla sanoisin, että hyvällä aineenvaihdunnalla siunattuja ihmisiä hyttyset kiusaavat enemmän.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 10:04:40

AB+ ja kiusaa normaalisti, vieressä olevaan A+ kaveria enemmän.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   22.7.24 10:32:15

A, melko paljon kiusaavat. Olen juurikin ollut ihan aina "kuumaverinen", iho lämmin ja lääkityksistä johtuen hikoilen erityisen herkästi, joten eihän se muuta vaadi.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 10:44:03

A- ja kiusaa huolella

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: A+ 
Päivämäärä:   22.7.24 10:51:01

"Mutulla sanoisin, että hyvällä aineenvaihdunnalla siunattuja ihmisiä hyttyset kiusaavat enemmän."

Mitä tarkoittaa hyvä aineenvaihdunta? Olen aina ollut hoikka, vaikka syön paljon, niin onko hyvä aineenvaihdunta? Vai nimenomaan huono, kun ei imeydy?

"Ihon lämpö vaikuttaa myös. Jos on sellainen kuumaverinen ja nihkeä ihminen niin hyttyset ja paarmat tykkää"

Ääreisverenkiertoni on huono ja ihon pinta usein viileä, mikä tosiaan voisi vähentää houkuttavuutta ötököiden silmissä.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 11:23:03

O+ ja ihan kaikki öttiäiset änkee iholle aina!

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Nesra 
Päivämäärä:   22.7.24 11:30:16

O+ ja ei juurikaan kiusaa. Huono pintaverenkierto

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   22.7.24 11:38:40

0+ ja eipä ne juuri haittaa. Anoppi myös 0+ ja hänellä on ihan tuskaa. Mutta hänellä oikeastaan aina hiki, itse en hikoile edes saunassa.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Pierre U Lemoix 
Päivämäärä:   22.7.24 12:15:26

En tiedä veriryhmääni, mutta ehkä olen vähemmän hyttysten kohteena, jos muita ihmisiä lähellä. Peruslämpöni on n.36,4 astetta. Luulisin, että ruumiinlämpö vaikuttaa enemmän kuin veriryhmä.
Olen ykköstyypin diabeetikko vuodesta 1981 joten aika monta verikoetta on otettu, mutta en tosiaan ole koskaan kuullut mikä on veriryhmäni. Aika moni täällä näyttää omansa tietävän. Luin jostakin, että siitä voi olla jopa haittaa, koska voi tulla väärinkäsityksiä yms.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 12:17:21

”Aika moni täällä näyttää omansa tietävän. Luin jostakin, että siitä voi olla jopa haittaa, koska voi tulla väärinkäsityksiä yms.”

Minä tiedän, koska olen käynyt luovuttamassa verta. Mitä haittaa voisi olla veriryhmän tietämisestä?

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: nj 
Päivämäärä:   22.7.24 12:20:02

Minun veriryhmä on 0+ ja äidillä A+.
Molemmat olemme allergisia hyttysen pistoille ja meitä kiusaa hyttyset ihan mahdottomasti. Isästä ja siskostani ne pysyvät kaukana, joten ei ole veriryhmästä kiinni...

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.7.24 12:25:11

AB ja hyttyset tykkää.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Vink 
Päivämäärä:   22.7.24 12:27:11

A~ ja aika rauhassa saan olla.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.7.24 12:30:30

AB+ eikä hyttyset kiusaa. En juuri koskaan hikoile ja ääreisverenkierto huono, aina sormet ja varpaat jäässä.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.7.24 12:51:00

A+, jos vieressä on joku muu ihminen, minua eivät kiusaa. Usein saan yksinkin olla ulkona melko rauhassa, jokunen sääski vinkuu korvan vieressä.

Minulla on aina kylmä, en hikoile kuin kunnolla urheillessa ja saunassa.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   22.7.24 12:56:28

O- ja kiusaa aina. Bonuksena oon vissiin vähän allerginen ja tuloksena jättipaukamat jo ihan hyttysistä

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: 78 
Päivämäärä:   22.7.24 13:22:29

O+ ja kaikki ötökät vainoaa.

Mitä ihmeen haittaa voi olla veriryhmänsä tietämisestä? Valoja nyt päälle taas.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.7.24 13:30:11

A+ ja eivät juuri kiusaa

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 14:10:49

O- ja nuorempana kiusasi. kun sairastuin on paarmoja myöten kaikki ötökät jättäneet rauhaan. maistun varmaan pahalle.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   22.7.24 14:12:30

A+ ja ei isommasti näin Lapissa kasvanutta haittaa. Nykyisin lisäksi kourallinen lääkkeitä päivittäin. Luulen, että niistä ne ei kyllä tykkää ja karttaa siksi. Myös se auttaa, että olen jo lapsesta tottunut mustaakin mustempiin itikka ja mäkäräispilviin ja hankkinut niille immuniteettia.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Rh negatiivinen 
Päivämäärä:   22.7.24 15:06:24

O- ja kaikki ötökät kiusaa.

Pierre U Lemoix//No ei todellakaan mistään oman veriryhmä tietämisestä ole haittaa. Olen rh negatiivinen ja sen tietäminen on ollut erityisen tärkeää, kun olen ollut raskaana, sillä rh positiivinen lapsi jonka kanssa esim. Synnytyksessä tai myöhäisessä keskenmenossa jossa veret pääsee sekoittumaan kehittää oma kroppani vasta aineita rh positiivista sikiötä kohtaan, mikä sitten voi aiheuttaa keskenmenon. Siksi rh negatiivinen vanhempi saa synnytyksessä vasta-aine piikin, jos vauva on rh positiivinen. Omalla kohdalla molemmat lapset ovat olleet rh negatiivisia joten vaaraa ei ole ollut.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   23.7.24 11:22:20

Kiusaa tooodella paljon O+

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.7.24 11:36:24

Oman veriryhmän tietämisestä ei ole hyötyä eikä haittaa. Veriryhmä määritetään aina kahdesta eri näytteestä ennen jokaista verensiirtoa, eikä tietenkään siirretä vain sillä perusteella mitä potilas muistelee olevansa. Hätäverensiirroissa O RhD neg. Samaten raskaudenaikainen seuranta ja immunisaation ennaltaehkäisy suunnitellaan tutkitun, ei äidin ilmoittaman perusteella. Toki on tärkeää, että neuvolassa tiedetään, eli kannattaa ne määrätyt näytteet käydä ottamassa.

Itse asun kaupungissa enkä omista mökkiä, joten kiusaannun hyttysistä, koska en ole niihin jokapäiväisessä elämässä tottunut. Vertailua kavereihin en ole tehnyt. Veriryhmä AB RhD pos.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.7.24 13:06:55

B+ eikä juuri haittaa. En kelpaa myöskään paarmoille jos vieressä on joku muu.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 13:40:14

Kiusaa, O+.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.7.24 14:12:14

AB- eikä juurikaan kiusaa.
Jos on oikein hikoillut, niin silloin enemmän.
Hikoillut siis liikkumisesta ei lämmöstä.

  Re: Hyttyset kiusaa/ei kiusaa -veriryhmäsi?

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   23.7.24 14:13:54

A+ ja aikaisemmin ennen diabeteksen toteamista hyttyset kiusasivat kovin. Nyt lääkkeitä käyttävänä ei juurikaan haittaa hyttysistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.