Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   22.7.24 00:01:26

Tänään päivällä autossa sanoi että hänelle ei ole ongelma olla kotona vaikka kaverit soittelee lähtemään istumaan iltaa. Noh lähti about tunti sitten taas yksille ja sanoo vielä että tulee hiljaa kotiin mistä voidaankin jo päätellä että ei ole kyse mistään yksistä. Taaskaan. Siis joo ainahan sitä sanotaan että yhille ja lopputulos on jotain muuta.

Olen nyt yrittänyt miettiä pääni puhki että mikä saa ihmisen toimimaan näin?? Joku itsepetos vai mikä kumma. Kaikki olisi minun puolelta fine jos sanoo että suunnitelmat auki tms mutta MIKSI pitää selittää suu vaahdossa muuta ja tehdä kuitenkin päinvastoin jatkunut jo liian kauan. Miestä ei saa tilille asiasta kun vastaus on luokkaa saan tehdä lomalla mitä haluan jne

Menen huomenna vasta iltaan niin aion tasantarkkaan istua odottamassa että mitä tämä yksille tällä kertaa mahtoi tarkoittaa. Oonko kohtuuton ja nipo??? Mielestäni ei ole kunnioittavaa toista kohtaan ja mietityttää mikä motiivi tässä oikeasti on

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   22.7.24 00:07:08

Argh jäi sitten alkuosa kopiomatta ku ei julkaissut ekalla yrityksellä D:

Oli torstaina lähtenyt loman aloituksen kunniaksi myös yksille vaikka alkuviikosta sanoi että aikoo huilata tämän viikonlopun ja olla minun kanssa. Oli sitten loppujen lopuksi kaverillaan saunomassa vaikka sanoi koko illan tulevansa kohta kotiin ja yksin sitten heräsin aamulla kun yhdessä asutaan eikä edes viestiä vaivautunut laittamaan että "ei tulekaan kohta" ei ollut tullut edes mieleen...ja syy että oli jäänyt sinne että ei halunnut herättää

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   22.7.24 17:15:53

Kuulostaa ihan mun eksältä. Vapautin jonkun toisen riesaksi, ei muuttanut koskaan käytöstään vaikka asiasta puhuttiin

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   22.7.24 17:33:37

Toisaalta ymmärrän miestäsi, jos on loma, kauniit ilmat ja kavereita niin helposti se ilta venyy. Kyllä sitä talvella saa sitten istua pimeässä ja kylmässä kotona.
Toisaalta jos tuo on toistuvaa, ja ympärivuotisesti viikoittaista, niin saattaisin ärsyyntyä.
Me ollaan oltu mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä, ja jos toinen lähtee kavereiden kanssa iltaa istumaan, ei tarvitse antaa mitään lupauksia mihin aikaan tulee. Tulee kun tulee. Yöksi ollaan toki kotiin tultu, paitsi jos on joku reissu pidemmälle. Eniten kyllä käydään yhdessä iltaa istumassa, on enimmäkseen yhteiset kaverit.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.7.24 17:36:53

Entäs jos sanot sille jo kun se lähtee, että ole vaan pilkkuun asti ja pidä hauskaa ja moiskautat pusun poskelle?

Sitten kun saisi vapaasti lähteä ja olla pitkään ilman tuomitsemista, niin jos alkaisi olemaan itsekin jo aluksi rehellinen siitä kauanko on.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.7.24 18:03:22

Voihan se olla, että itse haluaisi olla menemättä, kokee ehkä huonoa omaatuntoa lähtemisestä tai alkoholinkäytöstä tmv. Vähän samalla tavoin, kun moni laihduttaja päättää, että ”tänään en syö herkkuja” ja sitten sortuu kuitenkin. En kyllä ymmärrä, mitä sinä tuolla valvomisella ja kyttäämiseksi yrität saavuttaa, se todennäköisesti vain pahentaa tilannetta. Lakkaa kantamasta vastuuta hänen puolestaan. Hän on kuitenkin ihan oikeassa siinä, että aikuisena ihmisenä voi tehdä, mitä huvittaa.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   22.7.24 18:16:42

Ilmeisesti ukko yrittää olla lähtemättä mutta kun kaverit vinkuu mukaan niin ei pysty vastustamaan ja lähtee. Monet vielä niin mänttejä että kitisevät tulemaan vaikka toinen yrittäisi sanoa ei...

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.7.24 18:20:44

Itse otin ukon puhutteluun samantyyppisestä asiasta ja tein selvksi, ettei selitä mitään "yksistä" jos aikoo vetää perseet.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Hs 
Päivämäärä:   22.7.24 18:35:01

Miksei se voisi vaan olla niin kauan kuin huvittaa? Ei me mieheni kanssa toisillemme mitenkään tilivelvollisia olla, eikä tarvitse mitään kotiintuloaikoja sanoa, jos kavereiden kanssa ulos lähtee varsinkin lomalla. Ehkä juuri siksi se on alkanut selittelemään, jos kyselet koko ajan milloin on tulossa. Jos on mukavaa, niin miksi pitäisi kesken illan kotiin lähteä?

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Pap 
Päivämäärä:   22.7.24 18:35:38

Alkoholisti?

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   22.7.24 18:42:40

No tuo ei kyllä ole kivaa jos hän on jo sopinut olevansa sinun kanssasi. Että lupaa toista mutta tekee toista. Tuon asian ottaisin esille ja sanoisin suoraan ettei tunnu kivalle, sovituista asiosta pitää pitää kiinni.
Muuten miehen meneminen kavereidensa kanssa ei haittaisi, kunhan alkon käyttö olisi siinä mielessä kohtuullista ettei ihan joka viikonloppu olla örvellyskunnossa.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Hippo 
Päivämäärä:   22.7.24 18:56:53

Voin niin samaistua aloittajaan. Minulla oli n. 45 min ajomatka miehen luo. Kyllä otti aivoon, jos mies pyysi luokseen, sanoi olevansa viikonlopun kotona ja sitten häipyikin milloin mihinkin koko päiväksi/illaksi/yöksi. Itselläni on hirveästi tekemistä oman pihan ja talon kanssa, niin eipä naurattanut huomata ajaneensa sinne vain jäädäkseen keskenään miehen koirien kanssa. Ja hänellä oli tosiaan vielä koiria eli pakko oli kykkiä siellä niin pitkään, että pystyi luottamaan, että mies kotiutuu ennen kuin koirien pitää taas päästä pihalle. Mies pisti välit poikki, kun sanoin, etten tykkää järjestelystä, jossa päädyn yllättäen koiravahdiksi, kun hän liesuaa ties missä. Ja minulle olisi kyllä ollut ok hoitaa koirat, jos siitä olisi etukäteen sovittu mutta se oli liikaa vaadittu...

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   22.7.24 22:18:42

Joo aika monet riidat ollaan saatu väännettyä tästä ja vaikka kuinka rakentavasti tuon esille että ei haittaa jos menee, mutta jos sanoo että ei mene ja kumminkin menee niin jumankauta miksi pitää edes puhua mistään menemistä??? Pakkohan tuon on liittyä johonkin ongelmaan ja kun on vielä jatkuvaa.. Harvassa on ne kerrat kun on sanat pitäneet sentään joskus edes

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   22.7.24 22:22:40

Ja en nimenomaan ole kysellyt YHTÄÄN mitään aiheeseen liittyen mies rupeaa aina selittämään tätä itsepetosta. Petti jo viime kerralla pokka ja sanoin et haluan tän kirjallisena koska tiesin 1000000 varmasti että paskaahan se puhuu. Luottamus kärsii mut ilmeisesti siitä huolimatta on vaan pakko valehdella

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   22.7.24 22:38:01

Tuo vaan kertoo ettei mies kunnioita sinua tippaakaan eikä sinulla ole mitään merkitystä

Eksä oli samanlainen. Aluksi teki lähinnä tuota, että yhdet venyivät ja siitä se käytös vaan paheni eikä koskaan muuttunut. Kaverit meni aina edelle ja lopulta ei voinut mihinkään yhteisiin sovittuihin asioihin luottaa, kun miehen mieli muuttui ja kaverit oli tärkeämpiä.

Minulle viimeinen niitti oli se, kun oltiin sovittu siitä, että jos jää jonnekin kaverille yöksi niin siitä ilmoittaa ettei tarvitse olla huolissaan, mutta lupauksista huolimatta taas heräsin aamulla siihen ettei mies ollut kotona vieressä, ei viestiä tai mitään eikä vastausta viestiin, soittoon yms. Lähdin iltavuoroon eikä tullut kotiinkaan ennen lähtöä eikä työpäivän aikana ilmoittanut itsestään mitään. Seuraavana päivänä sitten, kun näin miehen niin ilmoitin haluavani erota. No kas kummaa mies sanoi ettei enää rakastakkaan minua. Myöhemmin kyllä sitten itki takaisin, kun oltiin muutettu erilleen.

Enää en katselisi miestä joka tietoisesti loukkaa minua eikä kunnioita ja tämän tein nykyiselle miehelleni selväksi.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   22.7.24 22:56:29

Siinä voi tietenkin olla kyse siitä, että itse ajattelee menevänsä vain käymään ja tietäähän sen, että helposti menee pitkäksi kun on hauskaa. En oikein tiedä, miksi asiasta pitää tehdä ongelma. Kuten joku jo sanoi, kerrot itse lähtiessä ettet aio odottaa ja toivotat hauskaa iltaa. Tai sitten mies luulee että sulle pitää selittää enkä yhtään ihmettele. Valvot kuin lasta, milloin toinen tulee ja vaadit asioita kirjallisena. Ota vähän rennommin tai eroa. Ei tässä muita mahdollisuuksia ole. Vain itseään voi muuttaa, toista ei koskaan.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   23.7.24 08:04:02

Ainokainen//Aloittaja ei vaadi mitään syväanalyysia mieheltä illan vietosta ja minuutti aikataulua vaan ihan normaalia kumppanin huomioon ottamista eli, että mies ilmoittaa, jos ilta venähtää ja jos jää jonnekin yöksi. Nuo on ihan perus kommunikointia jotka kuuluu toisen huomioon ottamiseen. Ja koska aloittaja on puhunut asiasta miehen kanssa niin ilmoittamatta jättäminen on tahallista kumppanin loukkaamista ja huomiotta jättämistä.

Meillä ilmoitetaan ihan siitäkin, jos töissä venähtää niin kumppanin ei tarvitse miettiä miksi ei ole normaaliin aikaan kotona yms.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   23.7.24 09:12:26

Tuo on sellainen lapsenomainen tapa valehdella. Ei varmaan itse tiedosta sitä, mutta puhuu, miten toivoisi asioiden olevan ja mitä tietää sinun haluavan kuulla, vaikka sitten tekeekin toista. Niin kuin pikkulapset. Jotkut ihmiset ei opi ikinä tuosta pois, toiset ennen kymmentä ikävuotta

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.7.24 09:15:47

Mietipä nyt pääsi puhki, mikä SINUT saa toimimaan noin, että kökötät yksinäsi ihmettelemässä miehen menoja.

Jos ymmärsin oikein, niin varsinainen ongelma ei ole miehen meneminen vaan valehteleminen. Älä sinä suotta mieti, mikä saa miehen toimimaan noin vaan mieti ihan itseäsi ja omaa tulevaisuuttasi. Aiotko jatkaa pitkäänkin miehen ihmettelyä, vai hankkisitko ihan ikioman elämän ihmeteltäväksi? Sinun pitäisi olla itse oman elämäsi keskipiste, ei valehteleva mies.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.7.24 09:55:24

Puoliksi sanottu on jo kokonaan tehty. Kyllähän se parisuhde pysyy kasassa kun _lupaa_ viettää aikaa yhdessä, vaikkei sitten koskaan sitä teekään.

Teillä tämä parisuhde toteutuu lähinnä ajatuksen tasolla.

  Re: Miehen ristiriitaiset puheet

Lähettäjä: Juupajuu 
Päivämäärä:   23.7.24 22:25:56

.. kyllä mulla elämä on kiitos vaan huolenpidosta:D ja joo ymmärsit oikein nimenomaan tuo valehtelu osio on se mistä revin pelihousuni ja se että omia "virheitä" ei suostuta myöntämään kirveelläkään. Tänään sentään jo jonkun näköinen puheyhteys avattu miehen kanssa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.