Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:07:36

Onko muilla niska/hartiakipu säteillyt käteen?

Minulla ollut niskan ja saman puolen olkapään ja käsivarren kipua jonkin aikaa. Kipu ei ole hirveän kovaa mutta häiritsevää. Kipu tuntuu ensisijaisesti jossain tuossa hartian ja olkapään seudulla mutta kun käännän päätä (kipeän hartian/käden) suuntaan, se on selvästi jumissa ja aiheuttaa kipua niskaan.

Mikähän on paras apu ja onko muilla kokemusta vastaavasta?

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:14:17

Googlessa peloteltiin neliraajahalvauksella ja kuolemalla ja menin jo paniikkiin.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: Cbe 
Päivämäärä:   21.7.24 23:23:30

Joo niin teki kun minulta murtui niska hevosen selästä pudotessa. Meinasin ensin vain lähteä tallilta kotiin, mutta onneksi tuli käytyä ensiavun kautta. Siitä tulikin sitten vähän pidempi sairaalareissu. 6 kk kesti kuntouttaa. Nykyään taas ratsastan.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:26:42

Oi, ikävä kuulla.

Minulla ei ole ollut tässä vammaa. Vaiva on pahentunut pikku hiljaa. Ei valvota tai herätä öisin kuitenkaan.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:31:47

Hienoa siis että tuli kuntoon!

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 23:32:10

On ollut, OMT-fyssarilla käynti on auttanut. Uusiutuu helposti jos en muista tauottaa töitä tarpeeksi.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:37:24

Mistä sinulla on piste ollut vaivassa kysymys?

Itse olen paljon tietokoneella ja puhelimella, ja röhnötän miten sattuu, joten niskajumi ei ole sikäli yllättys. Liikun tosin vastapainoksi myös.
kulumaakin minulla tosin taitaa olla kun niska myös rahisee jonkin verran. Vaikka olenkin kolmekymppinen.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: Hattara 
Päivämäärä:   21.7.24 23:40:25

Onko tyyny ja sänky oikeanlaiset sulle? Mulla myös hartiat jumissa ja ajoittaista käden puutumista nukkuessa. Oma sänky tosin on asteen verran liian pehmeä.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 23:46:12

Minulla suurin syy on juurikin niskan kulumat ja työskentelen tietokoneella niin niska menee helposti jumiin ja hermot jäävät pinteeseen. Pitäisi ehtiä voimistaa niskan ja yläselän lihaksia liikun kyllä suht paljon mutta lihaskunto saisi olla parempi.
Yritä päästä OMT-fyssarille, minulla se on ollut ainoa joka on auttanut. Normi fyssareista ei ole ollut apua.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.7.24 23:48:51

Rintarangan fasettilukot säteilee itsellä käteen. Niin että äkkiliikkeissä/kierroissa tippuu tavarat. Välistä pisti rintaankin niin että jos en vikaa olisi tienny olisin luullut sydänkohtaukseksi.

Milloin hierottu ja käsitelty (jos hieronta ei auta)?

Valitettavan usein on kyse ihan jostain muusta kuin halvaantumisesta tai kuolemasta.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.7.24 23:52:54

Mutta käy ensin hierojalla (urheilu, ei millekään silitteijälle) hän kyllä ohjaa eteenpäin jos ei vaiva tuu kuntoon. Kuuluuko sinulle työterveyteen fyssari? Niistäkin voi olla hyvä apu.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   21.7.24 23:53:30

Hermopinne niskassa. Ortopedille ja kuvaukseen.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.7.24 23:56:01

Ja nuo OMT:t ovat oikeasti hyviä myös ellei tavallinen hieroja/fyssari auta.

Usein on vain kyse laiskuudesta laiminlyönnistä eli unohdetaan että itsekin pitää tehdä jotain lihaskunnon ja huollon eteen.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.7.24 23:56:04

Tyynykin on vähän huono ja tuntuu että on vaikea löytää sopivaa.

Piste: aivan. Pitääpä tutkia paikkakuntani OMT-fyssareita. Vaativatko muuten niskan kuvaamista, että voivat hoitaa?

  Re: Niskakipu säteilee käteen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   21.7.24 23:58:52

Eivät välttämättä vaadi, tutkivat itse ensin ja ohjaavat kyllä lääkäriin jos vaikuttaa ettei tule heidän ohjeilla ja kädittelyllä kuntoon.

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   22.7.24 00:03:19

Ennea: aivan, no sitten lähden liikkeelle fyssarista. Kiitos neuvoista!

  Re: Niskakipu säteilee käteen

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.7.24 00:08:08

Onko edes hierottu ja milloin kuluma todettu?

  Re: Niskakipu säteilee käteen

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   22.7.24 01:35:56

Ei ole hierottu. Kulumaa ole todettu mutta vaikuttaisi siltä kun hiekan rahina kuuluu päätä kääntäessä

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.