Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katsoin juuri Titanicin Netflixistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.7.24 20:36:34

Enkä muistanut kuinka koskettava se olikaan! En ollut nähnyt tuota vuosiin. Koskettava tämä fiktiivinen tarina tietysti, mutta nyt näin vanhemmiten jäin miettimään enemmän myös sitä, että tuo on ollut oikeasti ihan totta! 1500 ihmistä menetti henkensä kun laiva upposi muutamassa tunnissa. Järkyttävää.

Re: Katsoin juuri Titanicin Netflixistä

Lähettäjä: Noo 
Päivämäärä:   21.7.24 20:40:35

Joo itse tapaus oli tietysti todella merkittävä ja traaginenkin. Elokuva oli tyyyylsä.

Päivämäärä:   21.7.24 20:43:32

Onkohan nykyajan laivoissa kaikille tarpeeksi pelastusveneitä? Tuolla pelastui vain 700.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 20:44:00

Onko netfilxissä vai

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.24 20:45:15

Elokuva ei ollut todellakaan tylsä vaan parhaita elokuvia kautta aikojen. Leonardo oli niin söpö ja Katekin hyvä- sopi osaansa hyvin.

Lähettäjä: Niomi 
Päivämäärä:   21.7.24 20:52:59

Rakastan Titanicia! Olen aina nähnyt sen enemmän Rosen kasvutarinana kuin traagisena rakkaustarinana, vaikka se onkin suuressa roolissa elokuvassa. Pitäisikin ehkä katsoa pitkästä aikaa uudelleen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.7.24 21:01:54

Täytyykin pistää se elokuvalistalle kun sairaslomalla on aikaa katsella

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   21.7.24 21:14:39

Kliseinen ja huono käsikirjoitus. Rekvisiitta ja lavastus toimii. Tämä olisi vaatinut syvällisemmän ja paremman kässärin ja jättää takaumat ja joku helynetsintä pois. Rakkaustarinan kliseisyys on karmeaa ja ihan kun joku saisi jotain kiksejä keulassa "lent

Päivämäärä:   21.7.24 21:16:12

"Olen aina nähnyt sen enemmän Rosen kasvutarinana kuin traagisena rakkaustarinana"

Mä näin sen nuorempana rakkaustarinana, nyt vanhempana näin sen juurikin tuollaisena kuvailemanasi kasvutarinana. Ja vanha Rose sanoikin leffassa, että hänellä ei ole Jackista edes valokuvaa, vain muistot ja että Jack pelasti hänet kaikella mahdollisella tavalla.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.24 21:24:20

No oli se hieno ja unohtumaton kohtaus se "lentämien". Titananic oli pitkään leffoilla loppuunmyyty ja se moni kävi katsomassa sen useammankin kerran. Silloin ei leffat menneet netflikseihin yms tosin vuokravideoiksi aikanaan.
Itse olen tosisennu ja uppoavan Titanicin perä pystyssä isolla valkokankaalla oli tosiaan vaikuttava näky. Olin tavannut mieheni hieman aikaisemmin Titanicin ennen tuloa leffoille ja enpä muista mitä muita leffoja kävimme katsomassa mutta Titanic jäi mieleen. Celine Dionin tunnari myös upea edelleen.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.7.24 21:28:39

Estonialla kuoli useampi prosentuaalisesti.

Hyvä elokuva toki.

Lähettäjä: Mipsu 
Päivämäärä:   21.7.24 21:32:06

Minustakin elokuva on upea. Varsinkin mitä vanhemmaksi itse tulen niin sitä koskettavampi elokuva minusta on.

Lähettäjä: xox 
Päivämäärä:   21.7.24 21:43:39

"Estonialla kuoli useampi prosentuaalisesti."

Ja Empress of Irelandilla menehtyi enemmän kuin Estonialla tai Titanicilla.

Lähettäjä: mitä jos 
Päivämäärä:   21.7.24 21:56:26

Uppoamaton Molly herättää kunnioitusta. Samoin ville mäkipellon titanic utuben haulla haettuna.

Lähettäjä: Sinisade 
Päivämäärä:   21.7.24 22:11:52

Minua se kosketti nuorena mutta vanhemmiten ruvennut naurattamaan.

Siis vanha kuolemaa lähestyvä nainen muistelee edelleen yhden yön panoa. Vaikka on ollut monta kymmentä vuotta naimisissa rakkaan miehensä kanssa ja hänellä on rakkaita lapsia jotka tuntenut koko heidän elämänsä ja jotka rakastavat häntä.

Silti ainoa jota kaipaa on vanha pano kaikkien näiden ihmisten ohi ja yli 

Lähettäjä: Khyl 
Päivämäärä:   21.7.24 22:30:42

Saattas muistuu Sinisateellakin vanha pano mieleen, jos samana iltana löytää itsensä jääkylmästä vedestä kellumasta sen 1500 muun henkilön kanssa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.7.24 23:03:05

"Siis vanha kuolemaa lähestyvä nainen muistelee edelleen yhden yön panoa."

Onko muistelu väärin? Elokuvasta ei mielestäni selvinnyt, kuinka paljon tämä Rose muisteli tätä Jackia elämänsä aikana. Jack oli Rosen pelastaja - kirjaimellisesti pelasti tämän ensin mereen kaiteen yli hyppäämiseltä, sitten pelasti Rosen vastenmieliseltä kihlatulta ja perheeltään ja käsikirjoitetulta elämältä. Sitten pelasti vielä sieltä Titanicilta ja takoi Rosen päähän, että mitä ikinä tuleekaan, niin älä luovuta. Jack ei ollut pelkästään "yhden illan pano", vaan Rosen elämänsuunnan kääntäjä.

Päivämäärä:   21.7.24 23:15:59

Tunnen henkilökohtaisesti yhden niistä kolmesta Estonialla selvinneestä suomalaisesta ja joo, koskettaa paljonkin. Palojonkohan Titanicilta selvisi suomalaisia?

Hieno elokuva tuo on ja kuten S mainitsi,niin Jack oli hänen elämänsä suunnan kääntäjä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.7.24 23:20:06

"Tunnen henkilökohtaisesti yhden niistä kolmesta Estonialla selvinneestä suomalaisesta"

Tunnen henkilökohtaisesti helikopteripilotin, joka oli niitä merestä noukkimassa. Sukulaismies.

Päivämäärä:   21.7.24 23:25:30

Riku alkaa ärsyttävyydessä saavuttaa yläpuolellaan olevaa nimimerkkiä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.7.24 23:35:41

Minäpä tunsin henkilökohtaisesti Estonian kapteenin! Nii kerta! Voitinko?!

Päivämäärä:   21.7.24 23:43:20

.... , voithan sinä kisaa pitää. Kapteeni taisi kuolla.

Mulle tuo Estonialta selvinnyt on esikuva positiivisesta elämänasenteesta, josta moni voisi ottaa oppia.

Päivämäärä:   21.7.24 23:45:25

Sama heppu muuten perusti Copterlinen ja kaikki tietää miten siinä kävi.

Päivämäärä:   21.7.24 23:50:12

Pienestä ne toiset täällä ärsyyntyy.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.7.24 00:11:51

Minäpä tunnen koivulan salen myyjän.

Päivämäärä:   22.7.24 00:29:32

Onko Sinikka siellä vielä myyjänä?

Lähettäjä: Khyl 
Päivämäärä:   22.7.24 01:18:44

"Palojonkohan Titanicilta selvisi suomalaisia?"

Ihan max pari. Titanicilla matkustaneet suomalaiset matkustivat pääsääntöisesti kolmannessa luokassa.

Lähettäjä: paitsi 
Päivämäärä:   22.7.24 01:20:17

Rose myös pelasti Jackin ainakin kertaalleen kun etsi ja vapautti kahleista laivan täyttyessä vedellä.

Koko uppoaminen on niin traaginen, ettei omasta mielestäni juonen tarvitse olla edes ihmeellinen. On riittävä kokemus ajatella että se on oikeasti tapahtunut. Kaikki se kamaluus ja ihmisten kokema tuska.

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   22.7.24 01:32:26

Wikipedian mukaan Titanicilla matkusti 63 suomalaista, joista 20 selvisi hengissä.

Lähettäjä: Ande 
Päivämäärä:   22.7.24 06:27:22

Mä kans katselin juuri eilen ja on se vaan aina yhtä tunteisiin vetoava filmi. Olen myös sitä sukupolvea joka sen ensimmäisen kerran kävi elokuvateatterissa näkemässä ja kuten tuolla joku sanoi, niin kyllä tää on yksi niistä elokuvista jotka todella pääsee siihen mahtipontisuuteensa valkokankaalla.

Ja oli Leo sit millainen hyvänsä yksityishenkilönä, niin tykkään kyllä näyttelijänä ja Titanicissa tekee aivan ihanan roolin Jackina. Vaikka meinasi sen huhujen mukaan menettää jo kättelyssä kun ei oikein ottanut tosissaan koe-esiintymistilannetta.
... Ja kuten tuolla sanottu, niin tämähän oli Rosen elämälle kääntymispiste, näkyihän se siinä ihan lopussakin kun näytettiin hänen yöpöydällään olevia valokuvia; kuinka seikkailevaa ja täyttä elämää hän oli päätynyt elämään Jackin ansiosta. Hän otti Jackin sukunimen itselleen Amerikkaan saavuttuaan ja aloitti aivan uuden elämän. Onko se nyt jokin ihme, jos moinen elämäntapahtuma ja mies jää mieleen...?

Ja eikös se siinä lopussa sitten siihen petiin kuole, ja palaa Titanicille muiden menehtyneiden joukkoon? Tulkitsitteko muutkin näin? Olen aina miettinyt, että näkeekö vain unta, vai kuoleeko.

Päivämäärä:   22.7.24 06:52:16

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008749748.html

Tässä suomalaisen titanicilta selviytyneen haastattelu. Kannattaa kuunnella.

Lähettäjä: joline 
Päivämäärä:   22.7.24 08:03:05

"Siis vanha kuolemaa lähestyvä nainen muistelee edelleen yhden yön panoa."

Kaikki eivät projisoi omaa itseinhoaan muihin ihmisiin.

Päivämäärä:   22.7.24 14:47:28

Mielestäni tässä elokuvassa on surkea juoni ja kaikenkaikkiaan se on kökkö. Huonoja kohtauksia, teennäistä tarinaa, päähenkilöt eivät jotenkin sovi yhteen, jne. Inhosin sitä ensi näkemältä. Mutta. Tässä on jotain käsittämätöntä tenhoa, jolle ei vaan ole muuta termiä kuin movie magic. Josta syystä olen nähnyt tuon elokuvan monta kertaa ja siinä on jotain käsittämättömän viehättävää. Cameron on nero. Ja alunperin hän olisi halunnut pääosaan River Phoenixin, joka ehti kuolla muutama vuosi aiemmin, leffahan oli tekeillä vuosia ennen kuvauksien aloittamista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.7.24 15:21:03

”Siis vanha kuolemaa lähestyvä nainen muistelee edelleen yhden yön panoa. Vaikka on ollut monta kymmentä vuotta naimisissa rakkaan miehensä kanssa ja hänellä on rakkaita lapsia jotka tuntenut koko heidän elämänsä ja jotka rakastavat häntä.

Silti ainoa jota kaipaa on vanha pano kaikkien näiden ihmisten ohi ja yli”

Etkö tosiaan ymmärrä, että ilman Jackia Rose ei olisi saanut sitä elämää ja perhettä? Jack vapautti Rosen henkisistä kahleista, äitinsä tossun alta ja ikäviltä naimakaupoilta narsistisen porhon kanssa.

Ja kun vanha Rose kuljetettiin merelle Titanicin uppoamispaikalle kertomaan tarinansa, niin ketäs muuta siellä muistelisi?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.7.24 15:23:48

”Ja eikös se siinä lopussa sitten siihen petiin kuole, ja palaa Titanicille muiden menehtyneiden joukkoon? Tulkitsitteko muutkin näin? Olen aina miettinyt, että näkeekö vain unta, vai kuoleeko.”

Mun mielestä se näkee unta. Varmaan tarkoituksella niin että sen voi tulkita miten haluaa.

Lähettäjä: Niomi 
Päivämäärä:   22.7.24 17:26:40

Minä taas olen tulkinnut lopun niin, että Rose kuolee. Mutta tarkoituskin lienee monitulkintaisuus.

Lähettäjä: sykerö 
Päivämäärä:   22.7.24 20:44:58

Kuka se olikaan se nainen joka lauloi my heart will go suomeksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.