Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Nopeasti 
Päivämäärä:   21.7.24 19:51:13

Tuli yllätyskäynti katsomaan vastasyntynyttä ja äitiä. Mitä viemisiä toivoisitte itse tuossa tilanteessa? En enää ehdi kaupoille (pl. perus ruokakaupat matkalla) ja tiedän että tämä vauva ei tule käyttämään cittarin vauvanvaatteita joten niitä turha viedä. :'D
On saanut paljon kukkia jo joten en tiedä ilahtuuko niistä enää erityisemmin?
Mikä ruoka/syötävä voisi olla kiva vieminen herkkujen lisäksi?

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   21.7.24 19:56:43

Ilahduin itse kaikista kukista, vaikka sainkin paljon. Mutta rehellisesti ihaninta oli se, että ihmiset tulivat. En todellakaan kaivannut mitään. Se, että kahvit keitin, mutta mikäli jotain syötävää kahvin kanssa halusi, niin toivoin ihmisten tuovan itse. Ei riittänyt energiat huonosti nukkuvan vauvan kanssa leipomiseen ja tarjoilujen väkertämiseen. Ja sitten kun toinen syntyi, niin vaikka hän nukkui paremmin, niin mukana menossa oli 2 vuotta vanhempi esikoinen. Ihanaa oli, kun ihmisiä kävi molemmilla kertoilla.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   21.7.24 19:57:56

Suklaata, jotain leivonnaista, ja jos tiedät et maistuu niin joku kiva kahvi/teetä?

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   21.7.24 19:58:41

Rotinat.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   21.7.24 20:12:26

Vie muistamiset äidille. Nainen tekee kovan työn vauvan eteen ja on kiva kun häntä muistetaan :)

Herkkuja, jotain erikoisempaa mitä harvoin kukaan itse ostaa kaupasta. Vaikka Ferreron suklaapalloja, tms.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Bo 
Päivämäärä:   21.7.24 20:24:19

Jos ehdit leipoa, niin leivo. Olisi ihanaa saada jotain sellaista tuliaisiksi ja ei tarvisi kuin keittää sitten kahvi :) jos et ehdi, niin sitten muuten vaan tietty herkkuja kahvipöytään. Äidille herkkua. Jos tykkää lakritsista/salmiakista, niin pitkän raskauden jälkeen ne maistuu taivaalliselle.

Jos on hyvä ystävä ja rahaa käytössä enemmänkin, niin joku lahjakortti kampaajalle (jolla hän käy) voisi olla aika huippu.

Mut kuten jo sanottua, niin ihaninta ku ihmiset tulee. Muistan ku meidän toinen syntyi ja isäni vaimo selitteli ku tulivat vauvan ollessa jo 1kk ikäinen, että halusivat antaa olla rauhassa ja että tutustutaan vauvaan jnejne. Mä tunsin oloni ennemmin loukkaantuneeksi. Minusta parasta olisi ollut juuri se, että tullaan katsomaan innoissaan vauvaa, katsomaan kuinka minä voin, katsomaan tuoretta isosisarta ja leikkimään hänen kanssaan jne. Kaikki lahjat ovat sivuseikka, mutta aito kiinnostus perheestä ja vauvasta on <3 Jos vielä sopivassa saumassa pystyy sanomaan pienen kehun tai rohkaisun, kuten "sä osaat hoitaa sun pikkuista upeasti" tmv, niin sellainen on kultaakin kalliimpi lause. Varsinkin silloin, kun kyseessä ensimmäinen vauva.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.7.24 20:26:17

Hedelmiä, proteiinipitoisia välipaloja, proteiinijuomia, kevyttä hyvinsulavaa, valmista helppoa.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   21.7.24 20:53:46

Proteiinijuomat ja smoothiet onkin hyvä idea! Sellaista valmista helposti jääkaapista suoraan, sitä helppoutta arvostaa tossa kohtaa. Ja hedelmät tai näin kesällä vaikka marjat myös kiva. Välipalapatukoita yms. Jos siis tiedät suunnilleen mitä ko. äiti voi syödä :)

Kun itse synnytin korona-aikaan, ei voinut kauheasti kyläillä kukaan siinä alussa. Silloin oli aivan valtavan ihanaa kun kaverit toi ovelle pizza- ja kukkalähetyksen :').

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.24 20:57:29

Kukat oli kivoja saada vaikka niitä tulikin paljon. Herkut maistuu aina. Ja jos tiedät saajan makumieltymyksiä niin helppo ostaakin jotain hyvää.
Ei ne viemiset ole saajalle niin tärkeitä vaan se ajatus että muistaa ja tulee käymään.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   21.7.24 21:04:14

Kukat on aina kivoja ja lisäksi kaikki syötävät jutut :D vauvalle ei tarvi välttämättä tuoda mitään, vauvanvaatteita yms kertyy tosi nopeasti liikaakin kun kaikki bodyt jne on ehkä yleisin lahja..

T. Vastasyntyneen äiti

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: oOoOo 
Päivämäärä:   21.7.24 21:06:00

Kahvipöytään jotain syötävää ja ole avulias kyläreissulla. Kata ja siivoa vähintäänkin pöytää.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.7.24 21:07:41

Ruokaa tai Woltin lahjakortti mikäli alueella on Wolt

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.24 21:09:00

Mieti vielä olitko varmasti kutsuttu vai kutsuitko kautta rantain itse itsesi? Kukaan ei halua lapsivuodeaikana yllättäviä vieraita, ehdit kyllä nähdä vauvan sittenkin kun lapsi on kastettu.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Nopeasti 
Päivämäärä:   21.7.24 21:12:07

Joo ei kutsunut vaan tuppaudun itse kylään :'D

Itse en taas kukista tykkää yhtään (Ärsyttää lähinnä kun ne kuolee heti..).

Ehkäpä kasaan jonkun herkku/proteiini/smoothie lahjapussukan äidille sitten sen lisäksi että vien jotain kahvipöytään.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 22:57:11

Jos äiti imettää, niin imetämisestä tulee jano. Musta oli tosi kiva, kun sain tuomisina valikoiman erilaisia juomia, limua, mehua, makuvesiä yms, sellaisia vähän parempia/erikoisempia mitä ei itse raaski ostaa.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.24 22:58:01

Mansikoita

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Hattara 
Päivämäärä:   21.7.24 23:44:32

Vauvalle voi viedä vaikka vaippapaketin (esim kakkoskokoa). Vaippoja kuluu, joten ne tulevat ainakin käyttöön. Tavallaan voi tuntua hassulta lahjalta, mutta vauvan äitinä sanoisin, että se on hyödyllinen lahja eikä jää käyttämättä. :D

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   21.7.24 23:51:01

”Ehkäpä kasaan jonkun herkku/proteiini/smoothie lahjapussukan äidille sitten sen lisäksi että vien jotain kahvipöytään.”

Tämä on hyvä.
Minäkään en kyllä kaivannut mitään tuomisia. Parasta oli nähdä ihania, läheisiä ihmisiä. Mutta syömiset oli kyllä kiva lisä :D

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.7.24 00:09:54

Olisin voinut haluta juuri nopeita eväitä ja juomista imetysmaratoneihin (huom. Hiilihapot voi aiheuttaa vatsanpuruja). Imettäessä on aina nälkä ja jano. Jos teillä on tarpeeksi läheiset välit, niin liivinsuojia, niitä kuluu ekoina kuukausina!

Vauvalle korkeintaan vaippoja/puhdistusliinoja/helistin tms.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 00:10:05

Itse olisin toivonut aterioita pakkaseen, esim. lasagnea, pataruokia tms joita vain lämmittää. En ehtinyt täyttää pakastinta ennen synnytystä, joten parit ekat kuukaudet meni melko hurjalla ruokavaliolla. Laihduinkin melkein 20kg vielä raskauskilojen lisäksi.

Paras olisi ollut kuitenkin kun kukaan ei olisi tullut :) vauva-arki oli pitkään melkoista opettelua ja kaikki rynnivät katsomaan vauvaa mikä vaan teetti kauhean määrän lisätyötä siivouksen yms muodossa. Aluksi olin innoissani, että jes, välit sukulaisiin paranee, mutta kukaan ei enää sen ekan kerran jälkeen ollut yhteyksissä tai kysellyt miten menee. Paitsi kuvia kinuttiin sitten taas puolen vuoden kohdalla :D

Tämä ei nyt siis suoraan ap:lle, vaan yleisesti :D Jos olette läheisiä, tarjoudu tiskaamaan tai imuroimaan. Se olisi ollut mahtavaa.

  Re: Mitä viemisiä tuoreelle äidille/vastasyntyneelle

Lähettäjä: Kinkeri 
Päivämäärä:   22.7.24 00:14:30

Mä vein ystävälleni juustoja, erilaisia suolaisia keksejä, viinirypäleitä, holitonta skumppaa ja Vichyä.
Se oli ainakin tämän juustojen rakastajan mielestä paras lahja, home-ja tuorejuustot kun on raskauden pannassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.