Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tehdä kikherneistä rapeita?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   21.7.24 16:27:51

Onko joku onnistunut tekemään rapeita kikherneitä kotona? Jokaisessa ohjeessa niitä pitäisi pitää uunissa 20-30 minuuttia, mutta puolessa välissä ne rupeavat räjähtelemään pitkin uunia, ja lopputuloksena on pehmeät, jauhomaiset kikherneet ja likainen uuni. Mahtaako pannulla paistaessa tulla parempia vai alkavatko siinäkin poksua kuin popcornit?

Re: Miten tehdä kikherneistä rapeita?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.7.24 16:29:25

Käytät varmaan niitä nesteessä lilluvia säilykepapuja? Ostapa kuivattuja, keitä ja paahda ne.

Päivämäärä:   21.7.24 16:30:21

Ja siis, säilykekikherneitä, ei papuja, mutta enivei. Tämän uskoisin olevan ongelma.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   21.7.24 16:40:33

Jep, suolaliemessä olevia kikherneitä olen yleensä ostanut. Tosin nekin aina huuhdellut ja kuivannut. Täytyypä kokeilla ensi kerralla noita kuivattuja. Kiitos Ällö!

Päivämäärä:   21.7.24 16:44:42

//, eipä kestä, koostumus on tosiaan erilainen, kun itse tekee. :) säilykepavut on hyviä oikaisemaan juttuja, mutta kaikkeen ne ei sovi.

Lähettäjä: akaks 
Päivämäärä:   21.7.24 16:44:55

Mä noita suolaliemessä olevia olen huuhtelun jälkeen paistanut pannulla öljyssä, ei niistä nyt täysin rapeita tule, mut ihan ok. Poksumista en ole havainnut häiritsevässä määrin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 16:58:36

Ne pitää kuivata hyvin ja sitten hangata niistä mielellään kuorikerros pois. Ei mausteita kun laitat uuniin vaan maustaminen tehdään jälkikäteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.