Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Köyhä 
Päivämäärä:   21.7.24 14:41:15

Olen ollut miehen kanssa yhdessä reilu 20 vuotta ja aikaisemmin kulut menivät puoliksi kun maksoimme vuorotellen ja opiskelijoina se maksoi kummalla oli rahaa. Nykyään huomaan, että mies jättää maksun minulle jos vain kehtaa ja pystyy. Esim nyt olimme yön reisussa ja ajattelin, että minä maksan hotellin ja mies hoitaa muut kulut niin menee suurinpiirtein puoliksi. Minä maksoin hotellin 149€. Yleensä käymme ravintolassa syömässä, mutta nyt mies halusi, että harmme kaupasta syömiset huoneeseen. Menimme yhdessä kaupan kassalle ja jonoa oli jonkin verran. Kun myyjä alkoi piippaamaan meidän tuotteita mies lähti katsomaan haluaako vielä juoman ja viipyi sen aikaa hyllyjen välissä, että sain maksettua. Sama mennessä asemalla kun ostimme matkaevästä. Mies sanoi ”mennään maksamaan ja kun tuli meidän vuoro lähti katselemaan kioskin muita tuotteita kauemmaksi. Olimme illalla ravintolassa ja minähän me juomat ostin kun menin vessaan niin mies pyysi tuomaan samalla. Tulimme asemalta taksilla kotiin (miehen ehdotuksesta) ja kun oli aika maksaa en kiusallanikaan tehnyt elettäkään maksaakseni. Mies leikki sitkeästi nukkuvaa vaikka kaksi minuuttia ennen asemaa olimme jutelleet, yön nukkui kumpikin hyvin jne eli ei edes ollut väsynyt. Tulomatkalla ostimme kahvit ja se oli ainoa asia minkä mies maksoi. Minulla taisi mennä noin 250€.

Tämä on toistunut niin usein, että en ole paljoa viitsinyt miehen kanssa mihinkäån lähteä vaikka aina valittaa kun teen nykyään reissuja enemmän kavereiden kanssa emmekä me käy missään yhdessä. Kun olen sanonut, että ei minulla ole rahaa kun jousun maksamaan kahden kulut meidän reissatessa niin olen miehen mukaan niuhottaja kun kun vuorotellen maksetaan ja hyvin meillä on rahaa. Lisöksi tuo miehen luostaminen maksuista on juuri sellaista, että minä en voi siinä tilanteessa tehdä muuta kuin maksaa kun livistää paikalta kun on maksun aika, hotellit ymv on minun varattava.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: kukkuu 
Päivämäärä:   21.7.24 14:46:32

Tähän auttaa vakiovastaus: Perinnejalkinetta persiille.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   21.7.24 14:46:46

Ja mitä mies on sanonut, kun olette keskustelleet, ja olet listannut kaikki maksut excellille?

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.24 14:49:09

Keskustelun paikka. Jos menee tuollaiseksi niin sovitte jo etukäteen kuka maksaa. Ei pidä olettaa että mies maksaa vaan sopia . Opiskelijoina on eri asia kuin työssä käyvillä. Mies törsää johonkin peleihin yms jonninjoutavaan eikä kehtaa tunnustaa ???

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: dmd 
Päivämäärä:   21.7.24 14:49:14

Eksäni teki tuota usein, että kun lappasin ostoksia hihnalle tai kassalla tuli maksun aika, hän olikin häipynyt johonkin "hakemaan vielä jotain". Tuli kuitenkin tyhjin käsin takaisin. Minä jouduin maksamaan ja hän sitten muka suuttui minulle siitä, että minä maksoin, kun hänenhän piti maksaa.

Sanoin aina, että miksi sitten katosit kun tuli maksun aika ja miksi sinulla ei ollutkaan käsissäsi mitään mitä lähdit hakemaan. Ja sanoin, että hän maksa minulle tilille se summa, joka minulla meni, kun hänhän suuttui minulle siitä, että maksoin hänen puolestaan. Koskaan en saanut järkevää selitystä katoamiselle enkä rahoja tililleni.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Fbg 
Päivämäärä:   21.7.24 14:49:35

Laita mies varaamaan ja maksamaan hotelli.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Köyhä 
Päivämäärä:   21.7.24 14:51:06

Ei ole tapana laittaa kuluja exeliin ja tosiaan aikaisemmin maksut ovat menneet suurinpiirtein puoliksi tai olen kokenut maksujen menevän reilusti. En oikein tiedä alkoiko tämä 5 vai 10 vuotta sitten, mutta tilanne on hiljalleen pahentunut. Lisäksi minulla ei vain ole pokkaa vaatia maksamaan puoliksi kun ennen raha-asiat ovat hoituneet sujuvasti suurinpiirtein puoliksi eikä asia ole ollut ongelma. Nyt vain huomaan ettei minulla ole varaa oikein ostaa itselleni mitään kun maksan palkastani kolmen ihmisen kulut. Tai säännölliset laskut on jaettu puoliksi, mutta muiltaosin.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.7.24 14:52:38

Mobile pay - helppo ja nopea tapa korjata tulit tasan ihan siinä paikanpäällä, jos joskus onnistuukin lusmuilemaan maksutilanteessa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   21.7.24 14:56:55

Eli olet keskustellut miehen kanssa asiasta? Johonkin ne miehen rahat nyt menee kun ei halua maksaa. Alkava peliongelma vai mihin ne menee? Tuo teidän suhdehan tulee kaatumaan tuohon jos ette saa asiaa selvitettyä.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   21.7.24 15:00:23

Nyt se kissa pöydälle ja selvittämään miksi mies ei maksa. Käyttääkö tosiaan rahansa johonkin muuhun? Nettipelit? Vedonlyönti? Päihteet? Omiin harrastuksiin?

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.24 15:12:10

Miehellä velkoja, peliongelma, toinen perhe, rahoittaa jonkun läheisen ongelmia...tai säästää rahaa eroa varten. Tai on joutunut vaihtamaan matalampipalkkaiseen työtehtävään eikä kehtaa kertoa sinulle?
Kysy mihin rahat oikein kuluu kun ei suostu mitään enää maksamaan, pyydä ihan näyttämään tiliotetta.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   21.7.24 15:13:04

Moni eroa suunnitteleva myös kerryttää itselleen puskurirahastoa. Kannattaa kyllä puhua.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 15:42:04

ei sinun ole pakko maksaa, sanot kassalla että "anteeksi en huomannut että mieheni lähti johonkin, minulla ei ole rahapussia mukana." sitten odottelet kaikessa rauhassa että tulee takaisin ja huikkaat iloisesti että "tulepas pekka pian maksamaan täällä jono seisoo"

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   21.7.24 15:53:45

"ei sinun ole pakko maksaa, sanot kassalla että "anteeksi en huomannut että mieheni lähti johonkin, minulla ei ole rahapussia mukana." sitten odottelet kaikessa rauhassa että tulee takaisin ja huikkaat iloisesti että "tulepas pekka pian maksamaan täällä jono seisoo""

Tätä samaa olin tulossa ehdottamaan.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   21.7.24 15:59:15

Suunnittelee lähtöä, kerää sukanvarteen, ei näy käteinen missään virallisessa jakotilanteessa.
Nyt kun nostat asian esille, ongelmakin poistuu luonnollisen poistuman polulle.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: voikukka 
Päivämäärä:   21.7.24 16:16:21

Ihan tyypillinen keski-ikäistyvä suomalainen mies. Niistä ihan yks kaks tulee kauheita kipupiikkejä, kun on kysymys puolisosta, perheestä, yhteisistä asioista.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   21.7.24 16:17:34

Siis suoraan tuosta on sanottava.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.7.24 16:29:42

Pelivelkoja, käyttää rahansa OF:ään, huumeisiin, steroideihin tms. Toki voi yrittää säästää johonkin haluamaansa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.7.24 16:29:59

Niin tai on ulosotossa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   21.7.24 16:32:50

Aloittajasta tulee äkkiä ”niuhottava ämmä” jos alkaa kysellä maksujen perään. Väliäkös sillä toisaalta.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.7.24 16:36:59

Pihiys ja lokkeilu saa kyllä mun käämit kärähtämään, en enää maksaisi aloittajana mitään ennen kuin tilanne on selvitetty miksi ukko on muuttunut pihiksi.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   21.7.24 17:09:40

5-10 vuotta jo jatkunut eikä aloittaja kehtaa ottaa puheeksi?! Sen takia se on jatkunutkin ja mennyt röyhkeämmäksi koko ajan, kun mies tuntee sinut ja tietää, ettet kehtaa. No, jatka sitten samaan malliin, kun et kerran halua tehdä asialle mitään. Mikä siinä puhumisessa oikein pelottaa?

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Nuksu 
Päivämäärä:   21.7.24 17:25:40

Se klassinen ratkaisu: PUHUKAA! Siis keskustelkaa asiasta ihan oikeasti

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   21.7.24 21:06:05

Pariskunnat hoitelee kyl raha-asioitaanniin eri tavoin.

Mun mies ei edes tiedä, paljonko tilillään on rahaa. Hyvä tai huono näin, mut ei ainakaan tollasta paskaa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   21.7.24 21:14:55

Oikeesti nostat kissan pöydälle. Mies vaan keksinyt että saa tuhlata omat rahansa kun toinen maksaa. Eihän se ole oikein jos molemmilla suurin piirtein samanlaiset tulot. Varsinkaan jos tilanne menee siihen että ei ole varaa ostaa itselle koska maksaa ukon puolesta kuluja.
Ennen seuraavaa reissua tai ostoksilla käyntiä sanot että maksatko kun mulla vähän tiukkaa...

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   21.7.24 21:20:30

Miten olisi yhteinen tili yhteisiä menoja varten? Rahaa sitten sinne tuloista tietty prosentti tai niin, että euromääräisesti jää saman verran omaa humputtelurahaa. Ei tarvi säätää sen kanssa, kuka maksaa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: uiugiug 
Päivämäärä:   21.7.24 21:30:12

"Lisäksi minulla ei vain ole pokkaa vaatia maksamaan puoliksi"

Tämä on se ongelma. Että olet niin nössö. Ja sanoit että tätä on jatkunut, mitä, 5-10 vuotta...

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Ii 
Päivämäärä:   21.7.24 23:27:10

Miksi ihmeess siedät tuollaista? Me teemme niin, että reissussa aina sovitaan pääpiirteissään että kumpi maksaa hotellin, kumpi ruuat jne ja lopuksi tehdään sellainen suurpiirteinen vertailu siitä, kuinka paljon kumpikin maksanut ja tarvittaessa tasataan. Kumpikaan ei nillitä euron päälle ja mies maksaa vähän isomman osuuden, kun on isommat tulot.

Toistan kysymyksen: miksi siedät tuollaista?

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 23:51:16

"Moni eroa suunnitteleva myös kerryttää itselleen puskurirahastoa."

Tämä.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   22.7.24 05:00:55

Feminismin uusi aalto tämä. Vaimo on uusi äiti.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   22.7.24 05:40:45

Nyt kannattaa jutella asiasta reilusti miehen kanssa. Ei yhteisiä reissuja, jos ei selkeästi mene puoliksi kulut reissua varatessa/reissussa ollessa. Tai sitten yhteinen tili, jonne molemmat siirtää tietyn summan kuukaudessa ja sillä reissaatte/maksatte yhteisiä muita kuluja.

Mites laskut taloudessa jakaantuu?

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   22.7.24 05:43:01

..olitkin kommentoinut myöhemmin että säännölliset laskut jakaantuu puoliksi. Hyvä niin. Mutta keskustelun paikka miksi mies tekee noin? Minkä hän kokee menevän niin eri tavalla, jos mies on sitä mieltä että maksatte puoliksi ja sinä olet ihan eri mieltä? Meneekö miehen rahat johonkin muuhun? Velkaa, uhkapeliä, salainen lapsi elatusmaksuineen? Juttele asiasta jotta voitte yhdessä jatkaa!

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.7.24 14:01:39

"5-10 vuotta jo jatkunut eikä aloittaja kehtaa ottaa puheeksi?! Sen takia se on jatkunutkin ja mennyt röyhkeämmäksi koko ajan, kun mies tuntee sinut ja tietää, ettet kehtaa. "

Näin.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.7.24 18:22:38

Mä oon näitä lukiessani aina niin tyytyväinen siihen, että meillä on miehen kanssa molemmilla laajat käyttöoikeudet toisen tileihin. Käytännössä rahat on siis yhteisiä. Kumpi vain voi tarvittaessa ottaa rahaa toisen tililtä tai siirtää rahaa säästötilille, kun perheen taloudesta on aina näkyvissä selkeä kokonaiskuva. Ei tarvi arvailla, että onko rahaa vai pitääkö näillä mun satasilla nyt ruokkia perhettä seuraavat neljä viikkoa.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.24 20:25:12

Oon vapauttanut aikoja sitten moiset miehet vapaasti ulkoileviksi kyllä he pärjää. Miehen rahat on miehen rahoja ja meidän rahat tarkoitti myös minun rahoja ja mulla ollu koskaan rahaa kun ne oli "meidän" käytännössä miehen rahoja .

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   24.7.24 15:58:26

Minullakin oli mies että aina kun kaupassa piti maksaa, mies "muisti yhden asian" ja meni hakemaan sitä.

Mutta hei, oma puolustukseni oli se, että olin vain 23 vuotias pikku tytön tyllerö. Aloittaja ei ole joten nyt tässä on kyseessä ihan oma typeryys kun on tuota kuviota yli kaksikymmentä vuotta toteuttanut ja katsellut.

Ihan oikein siis sulle.

Sulla olisi vaihtoehtoja noin sata miljoonaa lopettaa tuo käytös mutta et tee niitä. Jotkut nauttivat marttyyrina olemisesta ja saavat alistumisesta iloa. Sinä olet sellainen.

  Re: Miehestä on tullut lokkeileva pummi

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   24.7.24 21:22:21

Just näin!!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.