Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Sukuunsa 
Päivämäärä:   20.7.24 18:44:47

Surettaa, mikä saa ihmisen tekemään niin? Kyse aikuisesta.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Ya 
Päivämäärä:   20.7.24 18:47:08

Jos suku kohtelee kuin kasaa pskaa?

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Sukuunsa 
Päivämäärä:   20.7.24 18:49:17

Niin, mutta että kaikki?

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.7.24 18:55:55

Ei halua olla tekemisissä sukunsa kanssa. Siksi.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   20.7.24 19:12:50

Kusipäiset sukulaiset saa tekemään niin.

t. Välit poikki laittanut

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 19:16:50

Eiköhän henkilö itse tiedä tilanteensa parhaiten. Jos sinuun on laitettu välit poikki, voit ehkä harkita myös omaa osaasi tässä ratkaisussa.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 19:31:47

Mä laitoin yhtä henkilöä lukuunottamatta välit poikki. Tähän yhteen luotan. Ei sillä, että suurimman osan kanssa ei tullut muutenkaan oltua tekemisissä. Syynä se, ettei suku (paitsi tuo yksi) hyväksynyt puolisoani. En jaksanut kuunnella sitä p askaa ja haukkumista. Pari mahdollisuutta annoin ja sitten totesin, että jos eivät voi olla minun puolesta onnellisia, niin sitten ei tarvi olla yhtään mitään.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 19:32:21

Ei kuulu sinulle.’

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   20.7.24 19:35:45

Yleensä se voi hautua vuosikymmeniä. Olen 57.

Pääsin laittamaan poikki viimeiseen vasta sen jälkeem kun äiti poismeni ja byrokratia hoidettu, 4v sitten kevätkesä.

Loputon perheväkivalta. Eri tavoin.

Ja kun miettii, sille vikalle koetin vielä hankkia apua pelätessäni hänelläkin Alzia. En tiedä oliko vai teeskentelikö kiusatakseen. Niin pirulliselta onnistuisi mikä tahansa. Viimeksi nähdessä nauroi ja ilakoi solvatessaan ja halventaessaan yhteistä edesmennyttä ja ihan liian kilttiä äitiämme. Äiti oli tuon mielestä pskaa. "Ei sillä mitään alzia ollut, hullu se vaan oli!" Ilakointia, solvausta, naurua.

Tämä oli peruste ettei hänellä voi mitään olla.
Minä vain tyhmä ja hullu ja pska minäkin aina.
Äitikään ei kuulemma ansainnut edes *sänkyä*. Hän ei ollut tuosta henkilöstä ihminenkään koskaan mitä minä muistan lapsesta astisen paremmin kuin minäkään. Samahan minun suhteeni oli. Muistan '95 kun sain repiä tämän käsiä äidin kurkusta. Kirjaimellisesti. Saati ne muut jutut ja kerrat kun hän oli väkivaltainen tai yritti. Pimahteli. En tiedä miksi.

Oman lapsensa haudattuaan kotona kahvitilaisuudessa hän nauroi ja piti hauskaa vieraidensa kanssa minun seuratessani ällistyksissäni keittiöstä kädet tiskeissä.

Tällä oli monta terveydenhuollon tutkintoa, yliopistotutkintoja, aikuisikänsä töiss sairaalassa.

Äidillä oli Alzheimer. Minä se ainoa olin tutkimusjakson lopulla osaston kansliassa kuuntelemassa diagnoosia.

En tiedä elääkö, enkä tahdo tietää.

En tiedä mikä tuo on ollut, mutta ihminen ei saisi olla sellainen hirviö. Ovatko tuollaiset fyysisesti, henkisesti, emotionaalisesti ja taloudellisesti perheväkivaltaiset mitä olentoja oikein mutta ihmiseksi vaikea mieltää.

Ei ollut ainoa perheestä.

Ette te voi tietää mitä pinnan alla on.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   20.7.24 19:42:31

Ja tälläkin sisaruksella on ulospäin aina ollut käytössä sellainen ... "naamari". Termi jota käytän on "ihmisen naamio". Osannut esittää ulispäin ihan eri kuin mitä sisällä on. Osannut hyvin vetää roolia ja hurmata ihmisiä, puhua linnutkin puista, kun siitä on itselleen etua. Hyvä näyttelijä.

Ihmisillä voi se perheen keskinen persoona voi olla sellainen ettei kukaan ulkopuolinen voisi koskaan kuvitella.

Ja näistä toksisista ihmissuhteista eroon pääsyä vaikeuttaa nimenomaan se etteivät muut ihmiset sitä hyväksy. Saattavat esimerkiksi toimia juorukelloina ja kyylinä.

Lopettakaa se, olkaa niin kilttejä ...

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: Ajan haaskuuta 
Päivämäärä:   20.7.24 19:52:46

Miksi pitäisi olla yhteydessä paskan ihmisen kanssa?

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: nnnnnn 
Päivämäärä:   20.7.24 20:49:00

Mun edesmennyt anoppi laittoi välit poikki koko sukuunsa, myös 5 sisarukseensa. Ja hän kyllä oli hullu, ei ne muut, jotka oli ihan normaaleja ihmisiä. Anopilla varmaan iän myös pahentunut mt häiriö, mies jätti, lapset oli tekemisissä ihan pakolliset 3-4 kertaa vuodessa, mä siedin 10 vuotta häntä mutta sitten haukkui ja solvasi mut yhtenä jouluna niin pahasti että sanoin että tää on tässä. Mies ymmärsi täysin. Anoppi oli riidoissa myös kaikkien naapuriensa kanssa, vainoharhaisesti uskoi että kaupan myyjä tahtoo hänelle pahaa jne jne. Viimeisinä vuosina ei välillä avannut edes ovea kun mies yritti lasten kanssa käydä katsomassa.

Kauhean surullista ja varmaan oli syyt miksi hänestä oli sellainen tullut, mutta toisaalta ihan mitä vain ei tarvis läheiseltäkään kestää. Mitään apua ei koskaan ottanut vastaan.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: enni 
Päivämäärä:   20.7.24 21:37:53

Miksi se ketään surettaa? Itse laitoin sukuun välit poikki, koska vaikka ulospäin osaavat suurinpirtein käyttäytyä ja pitää kulissit pystyssä, sisältäpäin löytyy sukupolvien ylittävää perheväkivaltaa, lapsien seksuaalista hyväksikäyttöä, vapaudenriistoa, taloudellista ym vallankäyttöä jonka uhrina kasvoin ja manipuloituna hypin pitkälle aikuisuuteen asti. Suvusta irtautuminen sisälsi tappouhkauksia, manipulointia, asuntooni murtautumisen, poliisien väliintulon ja lopulta rauhan. Minä en sure yhtään, älä sinäkään jos tuttusi on tehnyt tuon ratkaisun. Kokeile vaikka itse mennä nuolemaan ko.suvun per*eitä ja lyöttäydy niiden seuraan jos kovasti surettaa, veikkaan että pa*ka paljastuu ennenpitkää sinullekin <3

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: vilja 
Päivämäärä:   20.7.24 22:54:29

enni, ilmianna lasten seksuaalinen hyväksikäyttö poliiseille.

  Re: Läheinen laittanut välit poikki

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   21.7.24 00:33:41

Olen vähitellen laittamassa suhteet katkolle sukulaisiin, samoin kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin ympärilläni. En halua odottaa keneltäkään mitään ja pettyä, minulla ei myöskään ole mitään annettavaa kenellekään. En ymmärrä miksi se olisi ongelma muille. Ehkä ainoastaan siksi, ettei minulta voi pyytää enää palveluksia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.