Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 16:40:48

Oon aina inhonnut menkkoja. En halua käyttää mitään mikä tungetaan sisälle joten oon aina käyttänyt siteitä. Vaikka siitäkään en tykkää, en yhtään. Kesä kuumalla ahdistava rätti jalkojen välissä ei ole kiva... Nyt oon ollu 3 vuotta ilman menkkoja, kun syön minipillereitä. Joskus mietin onko tässä mitään järkeä syödä sellasta myrkkyä vaan siks etten tykkää menkoista, tosin pysyy myös iho paremmassa kunnossa. Mulla ei ole mitään muita haittavaikutuksia kun se ettei menkat tule, vaikka syön lumepillerit (slindat)

Ja elelen yksin, seksiä on ehkä kerran puolessa vuodessa. Eli en ehkäisyä oikeestaan tarvis

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 16:42:30

” Joskus mietin onko tässä mitään järkeä syödä sellasta myrkkyä vaan siks etten tykkää menkoista”

Missä vaiheessa ne hormonit muuttuu myrkyksi? Siinä vaiheessa kun ne laitetaan tablettimuotoon?

Tottakai on järkeä syödä, jos sinulle on niistä enemmän hyötyä kuin haittaa.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 16:46:32

Some on varmaan aivopessy mut, kun kaikki nyt kannattaa elämää ilman ehkäisyä ja epillierit yms on vain pahasta.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 17:03:57

Elämäni paras päätös oli aloittaa minipillerit. Menkat pilasivat elämän. Varsinkin synnytyksen jälkeen vuosin kuin Niagara kolmen viikon välein, ja kivutkin olivat hirveät. Nyt menty jo monta vuotta pienillä satunnaisilla vuodoilla, jotka ei haittaa elämää millään tavalla. Kaduttaa, etten aloittanut pillereitä jo vuosia aiemmin.

T: sinkku täysin ilman seksiä

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   20.7.24 17:04:48

Kierukka on kätevä, se ehkäisee/poistaa menkkoja eikä raskaaksi voi tulla ennenkuin kierukka poistetaan. Kierukka kestää 5-7 vuotta. Mutta muista että kondomi on kaikkien tautien ehkäisymuoto.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 17:06:16

Muistaahan Hanna sen, että kierukkakaan ei ole 100% ehkäisykeino, eikä se kaikilta poista menkkoja. Osa vuotaa kierukan kanssa ihan normaalisti.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   20.7.24 17:06:31

Ja tuon kierukan voi asettaa kevyessä nukutuksessa jos pelkää kierukan asetusta.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   20.7.24 17:09:47

Mulle sanoi lääkäri että on varma, estää munarakkulan syntymisen eikä se lähde liikkeelle.. Ja se asennettiin kevyessä nukutuksessa, ns humautuksessa.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 17:16:24

Kierukka on varma siihen asti kunnes ei enää olekaan varma :D Kuten kaikki muutkin ehkäisymenetelmät.

https://www.is.fi/perhe/art-200000520202

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   20.7.24 17:20:38

Tässä ole menkkoja ollut 30 vuoteen, syön pillereitä. Auttavat endometrioosiin myös.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.24 18:35:46

Jos sulle ei tule pillereistä mitään haittavaikutuksia vaan koet ainoastaan ne positiiviset puolet, niin miksi ihmeessä et söisi niitä?

Itse olen syönyt Slindoja nyt nelisen kuukautta. Alussa oli päänsärkyä ja tiputtelua, mutta nyt olo on tasoittunut. Täytyy sanoa että on kyllä mahtavaa, kun ei tarvitse kärsiä menkoista. Monet puhuvat, että pillerit ovat myrkkyä, jotka sekoittavat normaalin kierron, vieraannuttavat naisen luonnosta ja ties mitä, mutta kannattaa muistaa, että menkat ei todellakaan ole kaikille naisille terveelliset. Monet kärsivät aivan hirveistä kivuista ja jos on lisäksi vaikka raudanpuutos (kuten minullakin on), on ihan fiksua jättää ne menkat pois.

Enkä missään nimessä sano, etteikö pillereillä voisi olla haittavaikutuksia. Minua on itse asiassa aina v*tuttanut se, että ehkäisy jää lähes aina naisen vastuulle ja miljoonat naiset syövät pillereitä kärsien hirveistä haittavaikutuksista, kun miesten ehkäisypilleri on vasta tekeillään. MUTTA, vaikutukset ovat aina yksilöllisiä ja siksi pitää punnita ihan omalla kohdalla, että kannattaako vai eikö. Minulla ja sinulla on ilmeisesti kannattanut :)

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: toinen pohtija 
Päivämäärä:   20.7.24 18:55:06

Millaisia haittoja pillereistä teillä on ollut? Mitä oireita siis oikeasti pitäisi pelätä? Lihomisella pelotellaan usein ja häpeäkseni on myönnettävä että näin lievästi syömishäiriötaipuvaisena ihan jo se on saanut minut pysymään kaukana pillereistä. Vaikka niiden elämää helpottava mahdollisuus kiinnostaisi kovasti!

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 19:02:43

” Millaisia haittoja pillereistä teillä on ollut?”

Ei mitään. Yasmineja söin 3 vuotta, alkoivat tippasemaan läpi ja vaihdoin Dizaan.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: Vbj 
Päivämäärä:   20.7.24 19:13:09

Minulla oli pillereiden kanssa PMS-oireet paljon pahemmat kuin ilman. Siis silloin 20 vuotta sitten kun niitä käytin, kuului tehdä niin, että syöt 3 viikkoa ja sen jälkeen tauko, jotta tulee menkat.
Jossain vaiheessa vain totesin, etten halua syödä mitään muuta kuin terveellistä ruokaa (ok, joskus herkuttelen esimerkiksi pizzalla) ja lopetin ne kokonaan. Ei poikaystävilläni ole ollut ongelma käyttää kumia. Tosin jos olisi niin siitä tulisi ex.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.24 19:17:45

Mulla yhdistelmäehkäisypillerit aikoinaan aiheutti hirveitä migreeneitä aikoinaan. Lisäksi mieli oli alakuloinen koko ajan.

Nyt minipillereillä ei oikein mitään. Paino on laskenut 2 kiloa.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 20:05:56

Mulla oireina oli alkuun pahentu akne, mutta sinnikkäästi söin silti pillereitä ja uskoin että se tasoittuu. Ja niinpä tasottu mutta kyllä siihen yli puoli vuotta meni. Jotku lopettaa heti kun yks näppy tulee mutta annoin omalle keholle aikaa sopeutua.

Aloituksen aikaan olin kans tikittävä aika pommi, meinas mennä jopa välit omiin vanhempiin kun räjähtelin mutta sekin onneks sit loppu :D ei ole ollu muita mainittavia oireita. Enkä ole lihonut.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   20.7.24 20:41:18

Hormonikierukka lienee niitä varmimpia ehkäisymenetelmiä, jos vaan sopii. Usein vie menkat kokonaan vuosiksi, mutta joillain jopa lisää vuotoja. Sen lisäksi on liuta syitä, miksi ei voi käyttää tai ei sovi, eli ei ole autuaaksi tekevä sekään.

Minulla on käytössä ehkäisykapseli ja sillä on pysynyt menkat poissa lähemmäs 10 vuotta (vaihdettu välissä). Hormonikierukka kokeiltiin, mutta kahden kohtutulehduksen jälkeen en enää suostunut.

Oma valintani on hormonaalinen ehkäisy sinkkuna, koska menkat olivat runsaat ja kärsin toistuvasti anemiasta. Nyt en edes muista, koska olen viimeksi joutunut syömään rautaa.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 20:50:48

Miten on mahdollista, että sulla ei ole menkkoja ollenkaan? Syötkö siis joka päivä pillerin ilman taukoviikkoja?

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 20:58:53

Kun pillereitä popsii putkeen, ei tule menkkoja. Helppoa ja ihanaa.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 21:09:11

” Miten on mahdollista, että sulla ei ole menkkoja ollenkaan? Syötkö siis joka päivä pillerin ilman taukoviikkoja?”

Minipillereissä ei ole taukoviikkoja. Joillain menkat tulee silti, joillain jää tulematta.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 21:41:54

Slindassa on lumepillerit niinkuin joissain epillereissäkin. Vaikka on minipillerit. Ei tule silti menkkoja vaikka pidän "taukoviikon"

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.7.24 21:47:30

Joo Slindassa on 4 lumepilleriä joka laatan lopussa. Mitään järkevää syytä näitä ei ainakaan gynekologini mukaan kuitenkaan ole syödä - ellei siis halua jostain kumman syystä kärsiä menkoista. Ja toki kaikilla ei menkkoja tule, vaikka ottaisikin ne lumepillerit.

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.7.24 13:04:39

Yks erikoinen, mutta positiivinen sekin mitä on tullu sen jälkeen kun aloitin slindat. Että mun kynnet kasvaa nykyään paljon vahvempina ja sitä myötä kauniimpina. Aiemmin 30 ikä vuoteeni ei ole ollu näin hienoja kynsiä :D mietin voiko olla just se että rautavarastot ei nyt enää hupene, kun niitä menkkojakaan ei ole

  Re: Epil/minipil. Käytössä sinkulla. Vihaan menkkoja

Lähettäjä: Hyöty 
Päivämäärä:   21.7.24 13:40:20

Itse syön Desirett minipillereitä eikä niissä ole lumepillereitä eikä pidetä taukoviikkoa vaan ihan joka päivä syödään yksi pilleri.

Syön minipillereitä kuukautisten vuoksi. Nyt ei tule kuin pari kertaa vuodessa liuskan loppupuolella vähäistä vuotoa johon riittää pikkuhousunsuoja ja tunnen, kun vuoto tulee joten ei tule yllätyksenä, vaikka niin harvoin tulee. Ilman minipillereitä kuukautiset on epäsäännölliset, kestävät usein 10 päivää ja vuodan sen verran voimakkaasti, että pakko käyttää sidettä ja tamponia.

E-pillereistä ei itsellä ollut muuta hyötyä kuin, että kuukautiset oli säännölliset, mutta vuoto oli runsasta ja aiheuttivat minulla limakalvojen kuivumista, mikä sitten aiheutti herkästi hiivatulehduksia ja bakteerivaginoosia.

Minipillereitä aion syödä niin kauan kuin resepti vaan myönnetään. En halua kärsiä kuukautisten vuoksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.