Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: Mikä on liikaa 
Päivämäärä:   20.7.24 05:00:31

Kertokaa kokemuksianne.
Mun päätä särkee aina vain, ja tätä on nyt jatkunut useamman viikon. Joitain päiviä tulee väliin että särky on poissa ja sitten se tulee takaisin. Särkylääkkeistä on välillä apua, useiten ei.

Mulla on kyllä diagnosoitu migreeni, mutta nyt ei migreenilääkkeistä ole mitään apua. Mulla on sekä estolääkitys, että kohtauslääkitys, mutta kummastakaan ei nyt ole iloa. Välillä särky on niin kovaa että pää meinaa räjähtää, muttei auta vaikka on ottanut migreenikohtauslääkkeen.

Joo niskahartia mulla on juminen mutta se on ollut viimeisen 30 vuotta, joten hankala uskoa että nyt yhtäkkiä alkaisi oireilla päänsärkynä.

On yhdentekevää mitä syön tai juon. Sänky tai tyyny tai istuma-asennot eivät ole muuttuneet. Samat määrät tein tallitöitä kun tämä alkoi ym, nyt en ole yksinkertaisesti pystynyt päänsäryltä vaikka sitkeästi yritin pitkään vaivojen alettua. Iskua en ole päähäni saanut. Alkoa tai tupakkaa en käytä eikä ole ylipainoa.

Onko kellään kokemuksia, voiko kyseessä olla jokin vakavampikin juttu? Ei jaksaisi lähteä lääkäriin kitisemään.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.7.24 07:06:18

Älä lähde lääkäriin kitisemään vaan soita ambulanssi seuraavalla kerralla. Mieluummin päivystysaikaan niin, että sinut viedään suoraan suurempaan sairaalaan ja tutkimuksiin. Siellä kerrot, että tätä on jatkunut aika pitkään ja nyt on entistä pahempi.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   20.7.24 08:05:50

Migreenikoilla on aina hyviä ja huonoja kausia. On ihan hyvä mennä päivystykseen katkaisemaan kierre kun olet tehnyt jo kaiken voitavasi.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.24 08:09:09

On kuin minun kirjoittamani! Minulla kans nyt kesällä vaivannut päänsärky useamman viikon eikä migreenilääkkeet auta. Burana ja panadol auttaa hetkeksi. Eikä migreeninestolääke tietenkään ole tätä estänyt.
Itse kuitenkin olen siinä uskossa että päänsärky ei ole oire mistään vakavammasta, on vain inhottava vaiva. Luultavasti nämä helteet ja hiostavat kelit syynä? Pitäisi juoda todella paljon ja uskaltaa käyttää enemmän suolaa niin ehkä helpottaisi?

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   20.7.24 08:41:58

Paljonko verenpaine on?

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.7.24 10:00:44

Mulla tuollaisen laukaisee pienikin virheliike päällä (esim. tyyny hieman huonosti tai äkkinäinen vilkaisu sivulle) tai jonkin näperteleminen kädet hieman eteen kurottaen. Vikaa ei muka löydy, vaikka niskan magneettikuvassa oli ahtautuneita hermojuurikanavia ja välilevyvaurioita.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: *o* 
Päivämäärä:   20.7.24 10:45:09

Juotteko tarpeeksi? Nestehukka aiheuttaa päänsärkyä takuuvarmasti eikä siihen auta kipulääkkeet. Kuumat ja hiostavat ilmat tässä on useamman viikon kuitenkin ollut.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   20.7.24 10:55:55

On olemassa myös särkylääkepäänsärky.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   20.7.24 11:03:42

Särkylääkepäänsärky kehittyy helposti huonoina ajanjaksoina migreenille, mutta sitä suuremmalla syyllä päivystykseen särkykierteen katkaisuun.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.7.24 11:55:39

Verenpaine liian koholla sinulle

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   20.7.24 11:59:58

Hei Mulla on ihan sama juttu ja samoja asioita pohdiskelen. Diagnoosi krooninen hemipleginen migreeni. Käytän biologista estolääkitystä.

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 13:48:45

Migreeni on kroonistunut eli krooninen migreeni. Yli 15 särkypäivää kuukaudessa. Jos rahapussi kestää, helpointa mennä suoraan migreeniin erikoistuneelle neurologille. Estolääkitys uusiksi ja kohtauslääkitys tehokkaammaksi.

Mikä se sun estolääkitys on? Nykyään tehokkaita on uudet pistettävät biologiset estoläääkkeet, mutta ennen niitä pitää olla kokeiltuna vähintään kaksi erilaista estolääkettä. Vaativat neurologin b-lausunnon. Julkiselta puoelta hidas tie, mutta onnistuu se sieltäkin. Tietysti hyvä työterveys auttaa alkuun.

Tärkeintä että menet lääkäriin. Ja sitä ennen pidät päänsärkypäiväkirjaa, johon kipupäivät, kivun voimakkuus ja otetut lääkkeet.

Fb:ssä ryhmä krooninen migreeni

  Re: Jatkuva päänsärky

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.7.24 17:54:44

Kroonistunut migreeni ja tarvitset uudet lääkkeet niin estoon kuin kohtauksiin. Neurologille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.