Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 19:22:41

Plussasin alkuviikosta ja neuvola ajan sain kuukauden päähän.

Mulla on taipumusta yliajatteluun. Koko alkuraskauden on ollut rinnat kipeät mutta tänään ei ole juurikaan ollut. Sen sijaan on ollut aivan järkyttävä närästys ja polte. Ja väsymys, tuntuu että olisin aivan valmis nukkumaan vaikka viikon.

Nyt olen saanut ajatukset siihen malliin että pelkään keskenmenoa. Pieni verenvuoto on ok alkuraskaudessa, mutta mikä on pientä?

Raskaus on vielä salaisuus eikä siitä tiedä kuin minä ja mieheni, joka on reissussa pari päivää. Onko Facebookissa mitään odottajien ryhmää missä olisi käyty samoja kysymyksiä läpi? Teoriatietoa on Google pullollaan mutta tuntuu että vertaistuki oikeiden ihmisten kanssa olisi parempi.

Katsotaan, pysyykö vastaukset asialinjalla vai tuleeko perus hötölää.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.7.24 19:24:07

Ihan normaalia on. Turhaan huolit.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Plöör 
Päivämäärä:   19.7.24 19:26:00

Siis vuodatko verta vai ei? Närästys ja polte ja lähes mitkä vaan oireet ovat normaaleja :D jos kesken menee, verenvuoto on sitten yleensä todella runsasta eikä mitään tiputtelua.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 19:29:57

Tiputteluahan se on. Säikähdän aina kun tulee isompi tiputtelu pisara, niitä on ollut kahdesti. Järkikin sanoo että ei tuo ole vaarallista, mutta sitten se pikku huolipiru korvan takana kuiskii että mitä jos onkin.

Nämäkin vastaukset jo helpotti. Kiitos.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   19.7.24 19:33:56

Ihan normaalilta kuulostaa. Ja toisaalta, vaikka jotain olisikin menossa pieleen, et sillekään valitettavasti mitään voi.

Eniten autat tilannetta yrittämällä olla murehtimatta liikaa (ymmärrän, että ei ole helppoa) ja rauhoittumalla. Kaikki on todennäköisesti ihan hyvin.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   19.7.24 19:51:53

Ymmärrän huolesi hyvin! Täällä on kärsitty 1,5 viikkoa kaikista epämääräisistä oireista (painon tunne ja kivut alamahalla, järjetön väsymys, muutamana päivänä tukkoisuutta jne) ja alan jo uskoa kuvitelleeni kaiken, koska testi oli neg sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa. Menkkoja ei vieläkään kuulu, ovat nyt 3 päivää bormaalista myöhässä ja pohdin koska uskallan uuden testin tehdä..

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   19.7.24 21:01:02

Minulla oli pitkään toivotussa raskaudessa pientä tiputteluvuotoa, jonka ei pitänyt olla vaarallista ja sitä vähäteltiin. Menin silti lääkäriin hyvin aikaisessa vaiheessa koska asia vaivasi, ja se olikin rypäleraskaus, josta jouduin kaavinnan kautta lopulta pidempään sytostaattihoitoon ja elämä oli kyllä aika @!#$ä puolen vuoden ajan hoitojen ja huolen kanssa. Kannattaa tarkistaa, ettei tarvitse huolehtia turhaan, jos onkin vaaraton juttu. Yksityislääkärin käynti on pieni hinta mielenrauhasta, sieltä saa vastauksia suoraan, julkiselta taas lähinnä hyssytellään ja käsketään odottaa.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.7.24 21:01:11

Elä normaalisti äläkä stressaa, se on parasta mitä voit tehdä raskauden eteen :)

Sain alkuviikoilla kohtauksen jossa verta vuosi ihan samalla tavalla kuin kuukautisten alussa, vatsa meni sekaisin ja oksetti. Kesti pari tuntia. Siis perus menkkojen alku oireet, vähän vaan ehkä rajumpina. Ajattelin että jahas kesken meni. En sanonut heti miehelle mitään, ajattelin kai että haluan pari päivää itse sulatella pettymystä. Eikä se ollutkaan keskenmeno, raskaus jatkui normaalisti. En tiedä mikä se oli mutta ei ainakaan keskenmeno.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 21:16:06

Joo pitää seurata tuota vuotoa. Se mikä on tänään kummastuttanut, on nuo rinnat kun eivät ole arat kuten aikaisemmin. Kai oireet ja niiden vahvuus voi vaihdella? En tiedä, yritän keksiä selityksiä itselleni.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.7.24 21:24:39

Tuloo pitkä raskaus jos et yhtään hellitä ja rentoudu! Turvallisiin viikkoihin on vielä pitkästi ja senkin jälkeen voi sattua vaikka ja mitä. Helppo sanoa mutta oikeasti, lopeta yliajattelu tai olet hermoraunio jos se lapsi joskus syntyy. Mene, tee ja elä normaalia elämää ja ajatukset täysin muualle. Et oikeasti voi vaikuttaa mihinkään vaan raskaus etenee omalla painollaan.

Tsemppiä ja onnea!

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   19.7.24 21:26:13

Kyllä oireet voi vaihdella tosi paljon, joku oire voi hetkessä hävitä ja tulla myös uudestaan. Myös vuoto normaalia, joillain tulee läpi raskauden "kuukautiset". Tässä vaiheessa on turha lähteä lääkäriin, ultralla ei vielä nää mitään.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.24 21:57:06

Mulla on ollut tiputtelua niin kesken menneessä kuin lapsien syntymäänkin johtaneissa raskauksissa. Ja keskenmenossa se tiputtelu ei koskaan yltynyt isoksi vuodeksi, koska oli keskeytynyt keskenmeno, eli alkio kuoli mutta kroppa ei sitä jostain syystä yrittänyt saada ulos.

Itse kävin yksityisellä ultrassa kahdessa eri raskaudessa, kun huoletti. Ekassa todettiin tuo keskenmeno, tokassa että kaikki hyvin. Molemmilla kerroilla olin tyytyväinen että menin, keskenmeno olisi muuten varmaan todettu vasta nt-ultrassa ja toisessa sain mielenrauhan, kun syke näkyi hienosti.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 15:51:49

Kaks tuntia sitten tuli vasemmalle puolelle alavatsakipu ja sen jälkeen tuli verta. Nyt kipu on yltynyt molemmin puolin ja verta tulee edelleen.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 15:54:43

Vuoto on jo sen verran isoa että piti laittaa pikkuhousunsuoja.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 16:10:03

Soitin päivystykseen. Keskenmenolta vaikuttaa. Maanantaina otettava yhteys neuvolaan.

Eihän tätä yritetty kuin 14 kuukautta. Kuin isku vasten kasvoja.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Hhh 
Päivämäärä:   20.7.24 17:06:12

14kk on lyhyt aika, vaikka se kamalalta tuntuukin. Me oltiin lapsettomuushoidoissa sekä julkisella että yksityisellä yli 5 vuotta, eikä vieläkään ole saatu kuin 1 keskenmeno kaikesta mahdollisesta avusta huolimatta.

Toivottavasti teillä kaikki menee hyvin, ja toivottavasti huoli on tällä kertaa turha, tsemppiä.

Suosittelen yksityislääkäriä neuvolan lisäksi, jos rahatilanne sen sallii.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 17:23:56

Närästys, polte ja väsymys on enemmän kuin normaaleita oireita. Käythän kuitenkin läpi raskainta ja ihmeellisintä asiaa ihmiskeholle. Älä siis huolestu.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 17:25:26

Jos luit viimeisimmät viestit, huoli on aiheellinen.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Mila 
Päivämäärä:   20.7.24 18:02:46

Facebookissa on vauva 2025 ryhmä josta syntyy sitten erikseen joka kuukaudelle ryhmiä ja keskustelua on myös tuossa isossa ryhmässä.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: oOoOo 
Päivämäärä:   20.7.24 18:34:39

Pahalta jo kuulostaa. 14kk ei ole kovin pitkä aika yritystä takana, mutta voitte halutessanne hakeutua tutkimuksiin. Meillä kesti ensinmäinen tärppi 4v, mutta nyt on 5 ihanaa lasta.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: oOoOo 
Päivämäärä:   20.7.24 18:39:27

Kaikki toivo ei kuitenkaan ole vielä noilla oireilla menetetty. Mulla oli ekassa raskaudessa vähintään normi kuukautisten verran vuotoa ja neuvolastakin tuumattiin vain, että kesken meni ja sillä hyvä. Kävin kuitenkin vuodon loputtua yksityisellä ultrassa, ja sielä se alkio tyytyväisenä oli. Nyt hän on yli 10v lapsi.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: oOoOo 
Päivämäärä:   20.7.24 18:41:39

Keskenmenneesä on ollut mulla ainakin selvästi isompi vuoto kuin kuukautisissa ja sisältänyt klönttejä.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.7.24 19:12:18

Mulla vuodon väri, kivut ja määrä vaikuttaa keskenmenolta.

Ollaan käyty yksityisellä omakustantaisesti lapsettomuuslääkärillä keväällä. Hän fiksasi multa foolihapot kuntoon (sairauteni vaatii normaalia isompaa) ja näki poikkeavuutta kohtuni rakenteessa. Syksyllä oli tarkoitus varata aika kohdun tutkimuksiin, mutta tämä alkanut raskaus sai täksi hetkeksi ajatukset muuttumaan. Mutta nyt en tiedä sitten taas kun tilanne on tämmönen..

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: oOoOo 
Päivämäärä:   20.7.24 19:30:11

Tsemppiä! Kannattaa mennä kohdun tutkimukseen.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   20.7.24 21:04:24

Miten menee aloittaja?

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Koo 
Päivämäärä:   20.7.24 21:44:22

No mites tämä. Ensimmäinen hyytymäkin tuli nyt illalla. Lämpö on 26,6-37 välillä. @!#$. Olo on enimmäkseen pettynyt.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Koo 
Päivämäärä:   20.7.24 21:45:08

Olen siis aloittaja. Foorumi yhtäkkiä ei hyväksynyt pistettä nimimerkiksi.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   21.7.24 01:59:35

Tsemppiä, ikävä tilanne. Toivottavasti saatte vastauksen nopeasti. Ja vaikka nyt ei lohduta, ajattele että tulit kuitenkin raskaaksi, varmasti onnistutte vielä!

Itsellä takana yksi keskenmeno ihan alussa, yksi tuulimuna, yksi keskenmeno viikolla 10 ja sitten tytär + kaksoset.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   21.7.24 07:40:34

Olen pahoillani tilanteestasi! Toivottavasti raskaudut uudestaan ja se menisi loppuun saakka.

  Re: Alkuraskaus, oireet, huoli

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.7.24 08:09:25

Tsemppiä! Sinne yksityiselle uudelleen vain, keinoja on paljon, joilla raskaus voidaan saada alkuun ja myös alkaneen raskauden ylläpitoon on lääkkeet.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.