Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.7.24 18:38:15

Myin viikko sitten Torissa vanhan sohvan. Sohvalla oli ikää noin 10 vuotta ja kahden istuttava pieni vuodesohva. Kangas oli täysin ehjä, jouset kunnossa eikä ollut vikaa mekanismeissa. Hinta oli 40 euroa.

Nyt ostaja otti yhteyttä, että myin hänelle rikkinäisen sohvan. Laittoi kuvia sohvan pohjasta ja jouset olivat useasta kohtaa rikki. Vuodeosuuden mekanismit olivat myös rikki. Jännä juttu, kun sohvan heille myydessämme kaikki oli täysin ehjää ja mitään vikaa sohvassa ei ollut. Sohva on ollut meillä vierashuoneessa, siinä on nukuttu pari kertaa ja istuttu ihan silloin tällöin, meillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä.
Kerroin ostajalle, että sohva on hajonnut heidän käytössään ja hakiessaan sohvaa hän itsekin totesi, että on täysin kunnossa. Minulla myös myyntikuvissa ehjät jouset ja mekanismit. Ostaja vaatii rahojaan takaisin ja uhkaa tehdä rikosilmoituksen.

Muuten voisin antaa asian olla, mutta hänellä on puhelinnumeroni ja on soittanut ja viestittänyt jo useaan kertaan vaatien rahoja takaisin. Tiedän, että olen oikeassa ja myin hänelle ehjän sohvan, mutta miten saa tämän tilanteen rauhoittumaan?

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.7.24 18:40:27

Palauta rahat ja ota sohva takaisin, pääset helpommalla

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   19.7.24 18:40:39

Estät numeron.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.7.24 18:41:21

Tarkastiko ostaja sohvan hakiessaan?

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 18:42:29

Jos ei ole tarkastanut sohvaa kunnolla ja vaan hyväksynyt sen sellaisenaan, niin se on ostajan voivoi.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 18:43:16

Lähettäjä: …
Päivämäärä: 19.7.24 18:41:21

Tarkastiko ostaja sohvan hakiessaan?

"ja hakiessaan sohvaa hän itsekin totesi, että on täysin kunnossa."

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.7.24 18:46:25

Sano että tulet puoliväliin vastaan ja palautat PUOLET summasta kun palauttaa sohvan sinulle samassa kunnossa kuin se sinulta lähtiessä oli

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   19.7.24 18:47:01

Estä ostajan numero ja unohda koko tyyppi. Älä missään nimessä maksa rahoja takaisin.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: sn 
Päivämäärä:   19.7.24 18:53:09

Et palauta mitään rahoja. Sanot, että hän itse tarkasti sohvan sen hakiessaan joten nyt viikon päästä on turha valittaa.

On joko rikkonut sohvan itse, tai sitten hänellä on kuvat jostain toisesta samanlaisesta rikkinäisestä sohvasta ja koettaa nyt kusettaa sinua. Todistustaakka on syyttäjällä, joten jos hän vie asian eteenpäin, niin on hänen velvollisuutensa todistaa, että sohva oli rikki jos sinulta haettaessa.

Perävalotakuu. Voivoi ja moimoi.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.7.24 18:58:27

Röyhkeä ostaja. Hajottaa sohvan ja vinkuu 40 e sohvasta kaupan purkua. No ei tuosta mitään rikosilmoitusta voi tehdä koska sohva ollut hakiessa ehjä. Jotkut vaan kehtaa.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.7.24 19:04:26

Samaa mieltä, kun moni muukin. Estä tyyppi. Jos haluaa rikosilmoituksen tehdä, antaa mennä. Hän kai haki sohvan itse, jolloin hyväksyi sen kunnon. Takavalotakuu.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   19.7.24 19:07:09

Tyyppi haluaa ilmaisen sohvan.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 19:09:16

Anna tehdä rikosilmoitus. Olet myynyt ehjän sohvan ja ostaja on se hakiessaan todennut.

On tarkoituksella etsinyt samanlaisen sohvan kuin aiemmin omistamansa rikkinäinen sohva tai kaverin rikkinäinen sohva ja yrittää nyt kusettaa siitä ottamillaan kuvilla.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.24 19:12:14

Estä se.

Minä myin ehjän tabletin ja jonkin ajan päästä alkoi tulla viestiä ostajalta, että se on rikki ja vaatii rahat takaisin. Kyselin miten se on rikki ja vaadin kuvia niin yllättäen ei mitään vastausta. En maksanut mitään takaisin enkä jaksanut vastailla viesteihinkään. Ei edennyt asia mihinkään.
Tajusi varmaan itsekin, että turha kusettaa.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 19:20:39

Käytetty 10 vuotta vanha sohva, jonka ostaja on nähnyt. Ei sillä ole mitään valittamista, ja hintakin oli 40€ Rikosilmoitus ei ota tuulta alleen. Estä numero, voit sanoa että teet rikosilmoituksen häirinnästä jos ei lopeta.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 19:26:38

Voit myös käskeä soittamaan kuluttajavirastoon tms niin saa lakiapua käytetyn tuotteen takuusta yksityishenkilöiden välillä. :)

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.7.24 20:24:05

Kuluttajavirasto ei neuvo yksityishenkilöiden välisissä kaupoissa, koska niitä säätelee kauppalaki eikä kuluttajansuojalaki.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.7.24 20:26:47

Numero estoon etkä todellakaan hyvitä senttiäkään. Antaa pöljän riehua, onnea rikosilmoituksen tekoon.

  Re: Tori.fi ostajan kanssa riita sohvasta

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   19.7.24 21:06:22

Näitä riittää yksi tuli oven taakse vinkumaan rahoja ku tulikin vain toisiin ajatuksiin pyysin myymään itse eteenpäin ja poistumaan paikalta. Älä palauta rahoja estä ja jos tulee oven taakse soita poliisille jos ei suostu poistumaan

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.