Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  17v yrittäjäksi?? -Vinkkejä

Lähettäjä: Nuori yrittäjäksi? 
Päivämäärä:   19.7.24 16:28:02

Nuori harrastanut jo pidempään keppihevosen tekoa ja niitä on kertynyt jos jonkinmoista. Ei halua alkaa "veropetostelijaksi" - kuten itse asian ilmaisi.
Osaako joku vinkata suorilta jo kuinka kannattaa edetä, vuositulot tulee varmasti jäämään alle 15 000€ joten ilmeisesti alv-rekisteriin ei tarvitse ilmoittautua?!
Toiminimi olisi varmaankin järkevin?
Onko kirjanpitoasiat sellaisia, että niihin kykenee "kuka vaan järkevä" vai onko niin monimutkaista että tarvitsisi kirjanpidon ammattilaisen apua? Ja nämähän tietenkin omansa veloittaa... Mistä kirjanpitoasioita voisi itse opiskella, vai onko verotoimisto tähän järkevin kertomaan?

  Re: 17v yrittäjäksi?? -Vinkkejä

Lähettäjä: Äijä 
Päivämäärä:   19.7.24 16:30:22

Haluaisimme nähdä muutaman esimerkkikuvan, jotta voimme antaa asianmukaisia lainopillisia neuvoja.

  Re: 17v yrittäjäksi?? -Vinkkejä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.7.24 16:52:30

4h yrittäjäksi!

  Re: 17v yrittäjäksi?? -Vinkkejä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.7.24 17:02:37

minun 17v pojalla oma yritys. Toiminimi. verottomat tulot 15k joista saa 5k vähentää. eli tulot max kymppi. Kirjanpito on helppoa, etenkin jos ei ole ajopäiväkirjaa yms. Helposti löytyy tietoa kirjanpidosta netistä tai tutuilta joilla yritys

  Re: 17v yrittäjäksi?? -Vinkkejä

Lähettäjä: Kitten 
Päivämäärä:   19.7.24 20:02:54

Käsitöitä voi myydä yksityishenkilönäkin ihan laillisesti, siihen ei tarvita yritystä. Ilmoittaa vaan tulot veroilmoituksella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.