Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 09:27:30

Onko muita jotka asentaneet hevosensa karsinaan? Tarkoitan tallipaikalle ilman lupaa. Itse aikoinaan asensin ja varmistui mm ettei hevonen saanut heiniä... Oltiin aika toksisessa tallissa jossa tpn tytöt olisi halunneet hevoseni. Kun eivät saaneet niin alkoi mahahaavan järkkääminen ja muuta mukavaa. Hevonen selvisi hengissä, mutta vammautui näistä touhuista joita onkin sitten pitkään paranneltu.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   19.7.24 09:35:40

Semmoset stoorit sitten tänä aamuna. Kannattais ottaa ne lääkkeet.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   19.7.24 09:41:41

^ No ota toki.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.7.24 10:01:59

Tuo on lailla kiellettyä. Ja toisekseen: miksi pitää hevosta tallilla, jossa ei luota hoitoon?!!? Ei se tilanne helpota sillä että tp jää kiinni moisesta -.-

Jos mun heppa kärsis ja epäilisin tp:n tapaa hoitaa, niin heppa pois tallista HETI!

Onneksi taitaa olla vaan provo, kukaan oo noin tyhmä.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   19.7.24 10:02:54

Taitaa Xxx olla itse näitä tyyppejä jotka kilpakumppaneita eliminoi :)

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.7.24 10:03:15

Miksi ihmeessä tekisin noin? Jos en luota tallinpitäjään ja paikka ei tunnu hyvältä, kiikutan eläimeni muualle.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   19.7.24 10:04:47

"Jos mun heppa kärsis ja epäilisin tp:n tapaa hoitaa, niin heppa pois tallista HETI!"

Kaunis ajatus, veisitko omalle parvekkeellesi sen hepan? Aina ei ole HETI saatavilla karsinapaikkaa toisesta tallista.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: *Remontti Riku* 
Päivämäärä:   19.7.24 10:05:13

Kai tiedät, että tuo on laitonta?

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   19.7.24 10:09:02

Kävin joskus tallilla jossa oli asennettu livekuvaa ja ääntä välittävä kamerasysteemi vahtimaan tammaa ja varsaa. Mulle kyllä sanottiin että kannattaa olla varovainen siinä mitä puhuu, mutta liekö kaikki tallilla käyneet ihan tienneet tästä. Linkki livevideoon kun oli jaettu useille henkilöille, sinänsä hieno idea esim omistajille tarkkailla oman hevosen liikkeitä mutta näkyvämmin olisi mielestäni pitänyt ilmaista tuon kameran olemassaolo.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: Poopi 
Päivämäärä:   19.7.24 10:10:40

Vakoilulaitteita nykyään todella helppo saada esimerkiksi Temusta. Erittäin helppoja asentaa. On ruuvikameraa jne. Ihan varmasti on aika monikin kokeillut laittomasti vaikkei juuri tallilla olisi.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: Er_ 
Päivämäärä:   19.7.24 10:26:15

Eihän tuo tallilla vakoilu aiheesta vielä paha ole. Käykääs lukemassa vaikka jodelista mihin tyypit on näitä asennelleet. Menee hiukan enemmän yli mitä tämä. Tarkkana saa olla. :'D

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.7.24 10:33:21

” Kaunis ajatus, veisitko omalle parvekkeellesi sen hepan? Aina ei ole HETI saatavilla karsinapaikkaa toisesta tallista.”

Aina on jossain tallipaikka vapaana. Ei välttämättä juuri sun naapurissa. Mutta jos vaihtoehdot on että hevonen loukkaantuu vs. heppa on vaikka 100km päässä, niin veidin sen vaikka sinne 100km päähän siksi aikaa, että lähempää löytyy turvallinen talli. En vois koskaan antaa itselleni anteeksi, että hevonen loukkaantuu siksi, että itse en viitsinyt nähdä vaivaa.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 10:44:24

En, mutta laitoin ruokaan valkosipulia. Aloin epäillä että tallinpitäjä syöttää mun hevosen rehut omalleen ja hengitystä haistellen totesin että näin on.
Laitoin sitten sekaan erästä rohtoa jolla 4vrk varoaika, aamuruokien jälkeen kävin sanoon että mun hevosella tällainen kuuri.
Ihme ja kumma, tallinpitäjän starttihevonen jäi pois illan raveista

Meillä siis oli tallisopparissa sovittu että laitetaan aamuruoat valmiiksi, joko seuraavan tai useamman aamun, kannellisiin sankoihin .

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 12:14:45

Juu elikkäs hevonenhan muutti toki pikimmiten muualle kun sain toisellekkin osapuolelle todistettua. En ollut hevosen ainoa hallinnoija ja tämä toinen oli sinisilmäisempi. Uskoi vain kaiken olevan huonoa tuuria. Avautui hänenkin silmät nähtyään mitä siellä tallilla tapahtuu meidän poissa ollessa. Tapahtui toki ihan paikalla ollessakin jotain.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 13:27:36

Se, että laitat vakoilulaitteen toisen tontille voi antaa aika kivatkin sakot, jos siitä jää kiinni. Muullakin tapaa voi selvittää, kuten pisteen tavoin eli valkosipulilla. Valvontakameran laittaisin kyllä, jos olisi oma talli. Erityisesti kun näitä satulahuoneen murtovarkauksia on ollut aika paljonkin.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: umppa-pumppa 
Päivämäärä:   19.7.24 13:30:08

Muistan kun olin tallityttönä ja yksi nainen epäili aina, etten anna hänen hevoselleen heiniä.

Taidat olla samaa psyykeharhajoukkoa.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: hyi 
Päivämäärä:   19.7.24 13:32:49

No onko se psyykeharhaa jos asia on totista totta? Täällä epärehdit tallinpitäjät/tallityöntekijät eivät vain toivo omia touhujaan seurattavaksi...

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   19.7.24 13:39:53

Tallinpitäjä se vain varjelee teidän hevosia metabolialta. Olisitte kiitollisia!

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   19.7.24 13:45:41

"Tallinpitäjä se vain varjelee teidän hevosia metabolialta. Olisitte kiitollisia!"

Miksi metaboliaa täytyisi varoa?
Siinähän kuolee kaakki nälkään.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 13:47:30

En ole, mutta olen nauhoittanut keskustelujani ja esittänyt nauhoituksia ihmisille. Siinä on hyvä naisten selitellä, miten valehtelen ja eivät ole kiusanneet minua. Paras oli, kun yksi näistä määki että siivousvimma iski ja hän hakee tavarani takaisin roskiksesta, ja muille puhui minun olevan sekaisin ja ettei hän ole koskaan hävittänyt tavaroitani.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.7.24 16:02:03

Mulla on kamera tallissa, kentällä ja tarhassa :D. Ei niistä kyllä ääntä kuunnella mutta seurataan käyttäytymistä ja että kaikki paikalla. Kentällä sentakia että siinä tarhataan tarvittaessa. Oma talli ja kaikille kyllä kerron että kamerat kuvaa, mutta ei ääntä.

  Re: Oletko asentanut tallille vakoilulaitteen?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   21.7.24 16:45:12

Kyllä olen ja kannatti

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.