Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Pup 
Päivämäärä:   19.7.24 01:46:10

Pentu jyrsi parvekkeen oveen n. 10 cm pituisen kohdan josta lähti puuta hieman irti. Pitääkö mun pois muuttaessa korvata kokonainen ovi vai miten tuo menee? Sillain aika huomaamaton mutta kyllähän siitä pieni pala puuttuu :(
Varmaan yli tonnin joku ovi tämmösessä 10 vuotta vanhassa kerrostalossa.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.7.24 01:51:09

Pitää, tietenkin, kuka muu sun lemmikkisi tuhot korvaisi? Mutta sitä varten on takuuvuokra. Miten iso se oli? Luulisi riittävän kattamaan.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 01:54:04

Kotivakuutus?

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.7.24 01:58:18

Ei tavalliset kotivakuutukset korvaa lemmikkieläinten aiheuttamia vahinkoja. Pitää olla eläinvakuutus tms. lisäksi

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Pup 
Päivämäärä:   19.7.24 01:58:53

Kotivakuutus ei taida kattaa lemmikin tuhoja. Valuu taas on 2xvuokra, eli 2x800 e.
Miksei voinut jyrsiä vaikka lattialistoja, olis paljon halvempaa korvata...

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.7.24 02:04:18

No jos se olis vaikka tonnin ovi niin sitten saat takuuvuokrasta takaisin 600e aikanaan. Ellei se tee lisää tuhoja ;)

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.24 06:50:24

"Miksei voinut jyrsiä vaikka lattialistoja, olis paljon halvempaa korvata..."

Kyllä se nekin kerkee.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.7.24 06:51:55

Tietenkin sinä korvaat, jos koirasi jotain hajottaa. Järkikin sanoo.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.24 07:36:47

Hyvä kun muistutit, en ikinä vuokraa koiranpitäjälle kämppää.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   19.7.24 07:45:05

Tuskin se ovi on käyttökelvoton. Eli kohtuudella voi vaatia korvausta. Ei sentään kokonaan uutta ovea.
Kaiken voi korjata ja varsinkin ulko-ovien kanssa se kannattaa, koska ne ovat arvokkaita.
Yksivärinen on helppo, mutta perinteinen valtattu vaatii jo ammattitaitoista ootraajaa.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: umppa-pumppa 
Päivämäärä:   19.7.24 08:09:48

Mun isokokoinen koira söi koko eteisen ovineen, karmeineen, lattioineen.

Onneksi perheessä on remppataitoisia. Listat vaihdettiin, oven kulmaan askarreltiin viilunpalat ja liimattiin ne ovenkulmaan, pieni maalaus päälle. Yksi väliovi saatiin poistopisteestä rautakaupasta 5€, sitäkin tuunailtiin hieman lyhyemmäksi kynnyksen kohdalta.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   19.7.24 09:57:16

Remonttiriku puhuu asiaa .

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.24 11:00:32

Ehkä sen voi korjata kohtuullisilla kustannuksilla, mutta kannattaa kyllä odottaa että koira kasvaa ja viisastuu koska lisää luultavasti luvassa xD

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Pup 
Päivämäärä:   19.7.24 11:36:42

Kiitos vastauksista! Jälki on tosiaan hyvin pieni eikä mitenkään syvä. Mietin jo että menisikö läpi jos vakuutusyhtiölle sanoisin huitaisseeni sitä tuolia siirtämällä tai imuroidessa. Mutta joo, varaudun korvaamaan. Jos korvaan koko oven niin onko vuokranantajan se myös vaihdettava vai saako ottaa korvauksen vaikkei vaihtaisi?

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.7.24 11:40:34

"Kiitos vastauksista! Jälki on tosiaan hyvin pieni eikä mitenkään syvä. Mietin jo että menisikö läpi jos vakuutusyhtiölle sanoisin huitaisseeni sitä tuolia siirtämällä tai imuroidessa. Mutta joo, varaudun korvaamaan. Jos korvaan koko oven niin onko vuokranantajan se myös vaihdettava vai saako ottaa korvauksen vaikkei vaihtaisi?"

En osaa muuten tuohon vastata että onko vaihdettava vai ei ja miten sen pois muuttanut vuokralainen saa tietää, ja en tiedä onko sillä oikeastaan merkitystäkään koska pitäisi olla itsestään selvää kun ottaa lemmikin että on itse vastuussa sen tuhoista.

Mutta ÄLÄ ikinä yritä huijata vakuutusyhtiötä, se on asia minkä kanssa ei ole leikkimistä, jos asia jotenkin selvitetään niin sen jälkeen tuntuu pikkujutulta maksaa vaikka koko ovi uusiksi.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   19.7.24 11:50:35

Ehkä koko ovi on vaihdettava tai sitten sen voi korjata, eiköhän takuuvuokrasi siihen riitä. Vaikka sulla olisi vakuutus lemmikin tuhojen varalle niin niissäkin aina omavastuu, eli joka tapauksessa se maksaa.

Ihan mielenkiinnosta aloittaja, miksi sinun mielestä jonkun muun pitäisi maksaa sinun lemmikkisi vahingot? Jos se ei ole sinun vastuullasi niin kenen sitten? Ihme sluibailua. Ei lemmikin pito ole mikään ihmisioikeus minkä voisi maksattaa muilla. Koska joku sen joka tapauksessa maksaa, niin mikset sinä itse?

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.7.24 12:12:30

Etsi netistä ohje korjaamiseen. Meillä kaveri korjasi puuoven syvät jäljet sahajauho liima seoksella tai sen tapaisella, en muista enää tarkkaa. Hioi sen kun oli kuivunut ja lakkaa päälle.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Pup 
Päivämäärä:   19.7.24 12:25:05

Muutama täällä nyt on kysynyt että miksi mun mielestä jonkun muun pitäisi korvata se ovi mutta enhän niin ole sanonut? Totta kai huolehdin että asunnon omistajalle ei tule kuluja jos minä tai lemmikki tuhotaan. Aloitusviestissäkin kysyin meneekö koko ovi vai korvataanko osa kun on pieni kosmeettinen haitta.

Ja siis jos menisi vakuutuksesta niin kyllähän mä vakuutusta maksan. Oon siinä mielessä onnekas että mulla on ollut kotivakuutus vuodesta 2009 ja en ole kertaakaan hakenut korvauksia että on sinne parin oven verran jo pistettykin rahaa.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   19.7.24 14:14:58

Pistä pup mulle valokuva spostiin, niin annan tarkat ohjeet korjaamiseen tai tulen korvausta vastaan tekemään sen itse, kunhan ei ole pitkän ajomatkan päässä.
Kuljen päivittäin Uusimaalla ristiin rastiin.

  Re: Pentu jyrsi parvekkeen ovea

Lähettäjä: Pup 
Päivämäärä:   19.7.24 17:30:10

Kiitos Riku! Laitan sulle postia huomenna tai illalla jos olen ajoissa kotona.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.